Skocz do zawartości

Game Art : Speed Lp modeling/Texturing/Testy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej!

 

Mam nadzieję że wątek się przyjmie :) Możecie tu wrzucać wszystkie swoje ćwiczonka, albo speedy. Przy tym nie ma tu żadnych limitów czasowych, tzn. nie będziemy mówić: "to nie jest speed" jeżeli praca zajeło komuś np. 7h. Jednak sam modeling (jak w speed modeling) zajmuje trochę mniej czasu niż modeling, rozkładanie siatki, teksturowanie, nawet robione pośpiesznie.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

Możecie tu wrzucać zarówno same modele, jak też same tekstury (np. SDKi), ćwiczenia z normalmap robione w ZBrushu lub whathever co chcecie w sumie :)

 

Jeżeli pokazujecie sam model, to byłoby fajnie jak byście wrzucili też siatkę

Jeżeli pokazujecie teksturkę, fajnie byłoby zobaczyć flata

Miło by było też jak byście pisali ile czasu zajoł modeling

(wszystko powyższe w celach edukacyjnych - dzięki temu komentujący będą mogli łatwiej wtknąć błędy, a oglądający łatwiej się czegoś nauczyć. Powyższe punkty nie są bezwzględnie wymagane, ale miło by było jakbyście się do nich dostosowali.)

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

pozdro 600 and have fun z tym wątkiem :)

Edytowane przez arcade
  • Odpowiedzi 248
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ognisty - heh, jak na początki to jest super :]

Gdzieś tam czasami proporcje kuleją, albo jakieś drobne błędy w anatomii, ale poza tym jest naprawde cool.

dawaj dalej :)

 

Edit -> no ale fajnie byłoby zobaczyć siatczkę, tak samo jak spoko by było jakbyś napisał ile czasu Ci to zajeło...

 

pozdro

Napisano

Co tu dużo mówić - siatka automatycznie generowana z z-sphere, tekstura tylko żeby była, a normalmapa - pierwsze koty za płoty ;)

 

Tak wrzuciłem, bo dawno chciałem zrealizować pomysł na wątek, a na początku coś musi przecież być ;)

Napisano

no cóż, przyznam sie ze siateczka nie prezentuje sie najlepiej :> ale wkoncu trening czyni mistrza... moze kiedys bedzie perfekt... :D

 

dawno to robilem.... i jak dobrze pamietam to z 4-5h

 

siatka.jpg

Napisano

Kiedyś zrobiłem takiego raptorka, stara rzecz toto, jeszcze na speedmodeling na forum3d.pl (prawie półtora roku ma), jest zrigowany i zamapowany, tylko jakoś nie było kiedy texturki zrobić, teraz mi się przypomniał, to go wrzucę. 2351 trisów (tak dużo bo zęby to geometria)

Napisano

Ktoś tu narzekał że za dużo organiki , to ja coś wrzucę:

coś koło 4000 trisów, parę godzinek , mój pierwszy low poly model, niestety szlag go trafił , awaria dysku, tylko rendery na koncie www zostały heh.

Napisano

witam - tak sobie wystukalem - wzorowane na postaci z filmu (troche zmienilem stopy bo kuchnia trochi zle do problemu podszedlem i nie kcialo mi sie zmieniac...) - ma to 1618 triangli - zajelo godzine dwadziescia - wiec chyba speed jeszcze :D

 

pozdro

 

the_eye1.jpg

the_eye1_w.jpg

Napisano

hehe, po bliższym przyjrzeniu się wyjdzie jaki ten model jest obciachowy :P Trochę się od wtedy nauczyłem ;)

 

No dobra. Ale proszę się nie śmiać z modelu i nie używac go do czego innego niz malowanie texturki (w to włącza się używanie go w jakichkolwiek modach, projektach itd. W takim wypadku proszę o kontakt jakby co).

 

Enjoy.

 

PS. Plik jest archiwum RAR, po ściągnięciu zmień nazwę. (dlaczego nie można uploadować archiwów rara na forum?)

Napisano

empeck -> nie no obciachowy to na pewno nie jest :)

Ale ząbki faktycznie mogły by być inaczej rozwiązane przy tak niskim polycouncie dla ciała :]

 

dzięki za SDK :D

 

ftorek -> Mam dejavu, albo już gdzieś widziałem ten twój model? ogólnie spoko jest

 

kolopek -> nice :)

 

darkelf -> może tylko mi sie tak zdaje, ale siatki masz jakieś takie... nieprzecyzyjne... Może jednak trzeba się przesiąść z wingsa na jakiś inny soft?

 

pozdro

Napisano

hyhy - no napisalem ze z filmu :D a dokladnie 'small soldiers' - inna sprawa ze takich patentow w stylu 'oka na patyku' byla juz cala masa w calej tworczosci nazwijmy ja 'fantastyczno/komiksowo/sf'

 

ziom - hmm - w sumie jak robisz spida to 'nieprecyzyjnosc' siatki nie jest jakims powaznym zarzutem :D

 

pozdro

Napisano

pozdro za kosteczki tylko szkoda ze nie w pozie ;) ale poradzilem sobie ;p

ziomus - moze mi sie rece trzesa :P? wings to jak na razie jedyny modeling senter ktory mi odpowiada, na dodatek darmowy i nie wlacza sie pol godziny. jak chcesz moge cie zabic w lirycznej konfrontacji za te herezje !!

Napisano

hmmm - mialo byc w klimatach 'burtonowskich' troche nie wyszlo bo lecialem zupelnie z glowy i nie do konca z pomyslunkiem...

 

troche ponad 2 godzinki, 2200 triangli (gdzieniegdzie daloby sie oszczedzic a gdzieniegdzie dorzucic) - pewnie jeszcze z tym kiedys posiedze ale na razie mi sie juz nie kce :D (i moze jakas tekturke sie zrobi... :)

 

poz\dor

 

ps. dzineks ziomus za thread'a - ruszylo mnie w koncu bo jakis marazm mnie juz ogarnial :D

 

tim.jpg

tim_w.jpg

Napisano

ktos tu marudzil ze sama organika - wiec prosze - oto on, najszybszy w calej wiosce - 'speed king' :D

 

gdzies tu jest madmax i troche bandits: phoenix rising (fajna giera nawiasem)

 

3360 triangli (bez optymalizacji) tak w ogole to wiem, wiem - lekko przegialem, daloby sie to spstrykac (szczegolnie kadlub i kola :) z duzo mniejszej ilosci - ale sory, wybaczcie nie chcialo mi sie :D (zanim zaczne texturke strugac to jeszcze sie tym pobawie - troche detali dorzuce i wywale niepotrzebne triangle)

 

zajelo mi to z pol dnia niestety (refki i w ogole...) - wiec to juz nie speed raczej - ale na razie idzie na poolke wiec nie ma co nowego threada zakladac...

 

ps. w sumie to wymodelowalem prawie calego p-51 - a dopiero potem go tak barbarzynsko poobrzynalem - wiec moze niedlugo go skoncze i tu wrzuce :D

 

pozdro

 

speed.jpg

speed_01.jpg

speed_w.jpg

Napisano

lol, moj raptor żyje :D

 

troche drewnianie chodzi jeszcze, cialko tez powinno sie ruszac, a co do ataku to polecam pograc w dino crisis na psx, albo obejrzec jurassic park :)

Napisano

spx - daje rade

 

mam wrazenie ze jednak za spokojne to twoje zwierze - raptor to raczej w pelnym biegu, mocno dynamicznie i w ogole rozbujanie...

 

pozdro

  • Like 1
Napisano

Fajnie Ci wyszla ta fura ftorku (reszta modeli tez jest okej ale do fury sie poczepiam troche :P) .

 

Tylko zabardzo nie wiem co sie dzieje na tylniej oponie. W kilku miejscach zapomniales dac soomth groups, a w tych ktorych jest fajnie uzyles.

 

3msie

Napisano

hyhy - spox - troche kanciaty i nieporadny ale wporzo :D

 

hyhy - ciekawe jak te kanistry sie trzymaja?? przyspawane??

 

niepotrzebnie zamontowales korek do tej poziomej beczki - mozna bylo go wpuscic do srodka tak po prostu - zawsze te pare trojkatow urwane

 

pozdrawiam

Napisano

ooo widze ze kupe czasu mnie tu nie bylo a tu taki fajny watek:D tylko nieco malo rozruszany ;/

No nic wezme wrzuce cos swojego :} co prawda nic nowego bo juz kiedys cos ala wip wrzucilem ale z racji dluuugich odstepow w tworzeniu zakladam ze projekt zzdechl:P

Badz co badz dzis namalowalem texturke, jak dla mnie mdel low, model hi, tex bylo samo w sobie speedem :] wiec sadze ze sie nada...

 

sucker_col.jpg

 

sucker_col_front.jpg

 

 

>Swoja droga ma ktos pomysl czemu Z-Brush wzial mi rozjechal UVaki tak ze seamsy powstaly? Bo jakos dziwnie caly dzien mialem bez seamow a tu nagle pyk wzial mi cos zwalil i nie da sie naprawic;/ (to znaczy zbrsuh widzi dobrze , a wszystko inne zle:O) a jakos nie chce mi sie cloanowac brzegu po 2 px :/ (no chyba ze ktos ma jakis gicik pomysl :P)

>pyt nr2. - ma ktos jakis madry sposob na ogladanie texturek z alpha w vieporcie maxa8 i to samo z normalnym ogladanie NM i specularow , bo uzywanie dx9 jako wysw. do materialu ogolem sie pier%^%$^, a plug->metal8 tez do cudow siwata nie nalezy ;/

no chyba ze uzywacie inny appzow do tweakowania materialow to z checia lookne :>

Napisano

Czas- trudno powiedzieć- z 5 godzin w czasie pracy nad czymś innym. Nie wiem czy coś dalej z nim będę robił, jest jaki jest.

Napisano

Hmmm, pożyczyłem sobie koncept od Ftorek'a (http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=22566) na sesję speed modelingu, 30 minut bez śpieszenia się, 994 faces (stwierdziłem że spróbuję z limitem z tej minibitwy), kurde dawno nie pracowałem z takim limitem i porozkładałem bez sensu.

 

Tyle że cały proces (od początku do końca) nagrałem więc już nic nie chcę poprawiać.

 

Nagranie standardowo by sprawdzić na co tracę najwięcej czasu, hmmm bo chyba nikogo by nie interesowało oglądanie takiego bzdeta? :P

 

 

sp_d01_31-12-05.jpg

Napisano

picza - no to ja sie gimnastykuje i napinam a przychodzi gotham i stuka w pol godziny... grrr :D

 

kuchnia - fajnie ci wyszlo - troche hardkorowo i w ogole nie wyguadzone ale wporzo - chyba bardziej oddaje ducha konceptu niz te moje wypociny

 

pozdrawiam

Napisano

THX, ale spokojnie spokojnie :), taka szybka zabawa w uchwycenie konceptu, nic konkretnego :). Z optymalnym topo na 1k to nie ma zbytnio nic wspólnego.

 

Pozdrawiam,

Napisano

nielot007- Przyśpieszam nie o połowę ale średnio o 5-6 razy by się dobrze oglądało ;).

 

Ogólnie to nie było by sprawy... Tylko właśnie kończę zgrywać spory porządny tut o postaci hi-poly. Zaczekaj troszkę, będzie porządny hosting i nieporównywalnie więcej info w nim :).

Napisano

Hejo

 

trochę ostatnio takich dodles klepię jak ostatnia czacha, więc stwierdziłem że zamiast zaśmiecać forum kolejnymi to po porstu odkopię ten zapomniany przez wszystkich wątek ;)

 

Mimo że patrząc z perspektywy czasu mój model w pierwszym poście jest z deka przerażający ;)

 

No nic, przemodelowanie siatki bazowej i wygenerowanie normala w Brushu, całość zajeła mi jakieś 3h. (Siatkę bazową już miałem wymodelowaną kiedyś kiedyś) 1290 tris:

 

wip1ek8.jpg

 

 

wip2ru1.jpg

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności