zeet Napisano 21 Marzec 2006 Napisano 21 Marzec 2006 Wszystko po angielsku .Używałeś Zbrush Help-animowane tutoriale,krok po kroku ? Dość pomocne na początek:)
pikoman Napisano 21 Marzec 2006 Napisano 21 Marzec 2006 nie nic nie uzywalem ale jakbys mail cos pl to wrzucaj :) Takie pytanko jakim programe najlepiej pozniej kolorowac postacie ? tzn kolorowac albo dokanczac szczegóły ?????
Chalek Napisano 22 Marzec 2006 Napisano 22 Marzec 2006 edytuj posty, nie wrzucaj jednego posta pod drugim. jakie foty? jak chce zrobic zbrushowi fote to biore aparat i robie fote monitora. Chodzi Ci o renderowanie? Z menu Render.
zeet Napisano 23 Marzec 2006 Napisano 23 Marzec 2006 Jak zrobić włosy w ZBRUSH i nie tylko Tutoriale na stronie http://www.3dlinks.com/links.cfm?categoryid=13&subcategoryid=122#
pikoman Napisano 23 Marzec 2006 Napisano 23 Marzec 2006 Ej a co do tych wlosow to rysuje te wlosy na mojej postaci ale one nie sa wtedy z nia zlaczone tzn gdy obracam wlosy postaci to postac jest jako osobna i do niej juz nie moge powrócić :|
clown Napisano 23 Marzec 2006 Napisano 23 Marzec 2006 a nie mozesz wyeksportowac do maxa i zrobic shag'iem?
zeet Napisano 23 Marzec 2006 Napisano 23 Marzec 2006 Te włosy w Zbrush robi się tylko na obiekcie 2.5 D Czyli na samym końcu ,gdy mamy już zbudowaną scenę, nie działają na obiektach 3D. Ale można je zrobić też inną metodą,na razie ćwiczę :)
Mrw1980 Napisano 26 Marzec 2006 Autor Napisano 26 Marzec 2006 skompilowałem w jedna całośc w formacie pliku pdf tutka o tworzeniu normalnych w Zbrush, daje na rapid share ale fajnie by było jakby go gdzieś umieścic na konkretnej stronce bo z tym rapidem to sami wiecie jak jest :). http://rapidshare.de/files/16454204/Zbrush_Tutorial_By_MrW.zip.html
max_1989 Napisano 27 Marzec 2006 Napisano 27 Marzec 2006 Świetna robota :) proponuje zagadać do adka, myśle że ten 1 mb wrzuci na serwer :)
pikoman Napisano 27 Marzec 2006 Napisano 27 Marzec 2006 No narazie mam projekta :) A jak zrobic szczegoly tzn zakolorowac wyznaczone czesci a nie cala postac ?
Mrw1980 Napisano 27 Marzec 2006 Autor Napisano 27 Marzec 2006 nie zabardzo wiem o co ci chodzi ale ja bym jeszcze nad sama geometrią popracował zanim szczególy zaczniesz dodawac. I staraj się stopniowac dodawanie szczegółow nie dziel odrazu modelu do kilku milonów poli.A jak juz dodajesz czególy to nie spiesz sie i ustaw Zintensity na niewielka wartośc.Najlepiej pościagaj sobie z oficjalnej stronki pixologic kilka videotutoriali z serii ARTIST IN ACTION. pozdro :)
zumberek Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 Witam. Mam zapytanko, jak rozwiazujecie nastepujacy "problem".Robimy teksturke w Zbrashu, export tekstury do maksa, a tam sie okazuje ze teksturka ma kolorki owszem, ale pozbawiona jest "fajerwerkow" czyli materialow ktore daja rozne efekty blyszczenia itp. I teraz, czy robicie taka teksture na oddzielnym layerze w zbrushu i do maksa laczycie wszystkie jako multi-subobject,czy jakos udaje wam sie wyeksportowac teksturke all-around z "efektami"?
Mrw1980 Napisano 28 Marzec 2006 Autor Napisano 28 Marzec 2006 Materiał to charakterystyczna sprawa dla każdego z programów nie da się wyeksportowac materiału z zbrush do maxa.Możesz ewentualnie wypalic materiał na teksturce - o ile dobrze pamietam można to zrobic za pomoca plugina do wypalania(nie pamietam niestety jak on się nazywał) albo za pomoca plugina Zaplink - ale jest z tym troche roboty i nie zawsze wychodzi to tak jak powinno.Także chyba najlepiej w maxie odpowiednio dopracować materiały, a teksturke która zrobiłeś użyć jako diffuse mapy...powodzenia :)
pikoman Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 a da sie jakos rozdzielisc np zrobilem ogon i chce go przerobic na nogi da sie to jakos rozdzxielic ?
Mrw1980 Napisano 30 Marzec 2006 Autor Napisano 30 Marzec 2006 no nie zabardzo chyba że masz jeszcze model wykonany z Zsfer i wtedy możesz zmienic znacznie geometrie.Ogólnie Zbrsuh nie jest najlepszym softem do modelowania od podstaw, sprawdza sie raczej przy dodawaniu szczegółow oraz teksturowaniu.
Mrw1980 Napisano 1 Kwiecień 2006 Autor Napisano 1 Kwiecień 2006 jeszcze raz apropo modelowania za pomoca tekstury - tak to robia profesionaliści :) : http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=033916 ....a tutaj szybkie teksturowanie twarzy za pomoca fotografi + przydatne pluginy : http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=33715 - przydają się nie tylko przy teksturowaniu twarzy :)
khazell Napisano 6 Kwiecień 2006 Napisano 6 Kwiecień 2006 witam mam takie pytanie (co prawda nie przejrzałem jeszcze waszych tutków ), zrobiłem model głowy (kolejny z resztą) w zbrushu ale nie za pomocą zsphere tylko ze zwykłej sfery wszystko ładnie wyszło tylko po skończonej sporej części pracy zauważyłem że niestety nie ma tych samych opcji dotycząsych choćby eksportu mapy displace czy zmniejszenie zagęszczenia siatki. mam pytanie zatem czy jest możliwość odblokowania tych opji, maże przez jakiś eksport? jak wy sobie z tym radzicie "zibraszowcy?.pozdrawiam
Mrw1980 Napisano 6 Kwiecień 2006 Autor Napisano 6 Kwiecień 2006 Jest mozliwośc :)...nastepnym razem zanim zaczniesz modelowanie od sphery czy jakiejkolwiek innej primitywnej bryły to w TOOL jest prawie na samym dole coś takiego jak UNIFIED SKIN - wybierz dowolną rozdzielczość (od 8 do 256) i wciśnij MAKE UNIFIED SKIN.Możesz to zrobic nawet teraz gdy częśc sphery juz masz wymodelowaną, musisz tylko odpowiednio dobrać rozdzielczośc żeby nie zniszczyć juz częsciowo gotowego modelu.Niestety nie będziesz mógł wrócic to wcześniejszej niskopoligonowej postaci.Co najwyżej jeżeli nie dodawałes za duzo szczególików możesz przed zrobieniem unified skin w zakładce TOOL geometry uzyc opcji optimize i potem dopiero zrobic skina... powodzenia :)
khazell Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 witam ponownie zrobiłem tak jak mi poradziłeś, udało się, ale nie bardzo wiem do czego była mi potrzebna ta operacja. Sytuacja wygląda następująco: -mam zapisane obj wcześniejszych etapów pracy -na podstawowy wyexportowany do maxa model głowy chcę nałożyć mapę displace tylko nie wiem jak ją wygenerować po uszczegółowieniu już modelu w zbrushu -zrobiłem unified skin ale nadal nie mogę znaleźć sposobu na export mapy displace a tak wygląda ta głowa http://img86.imageshack.us/my.php?image=24gh2.jpg ps.Mrw1980 video tutki świetne z niecierpliwością czekam na kolejne pozdrawiam
Łukasz Jaskólski Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 khazell:link do .pdf z opisem krok po kroku nt. eksportu displace do maxa http://206.145.80.237/zbrush/media/ZBrushTo3dsMax_web.zip przyda sie plugin multi displacement 2 do pobrania z Zbrush central (po zarejestrowaniu sie na forum) szukaj gdzies tu http://206.145.80.239/zbc/index.php
Gość Morte Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 Witam! To mój pierwszy post na tym forum, a juz mam problem:p Do rzeczy: Mam takie pytanie dot. Zmappera, mianowiecie gdy bakeuje sobie mapkę to powstają w niej jakby dziury, nie ma pojęcia coz tym zrobić, a to,że tak powiem przeszkadza. Macie moze jakis pomysl co to moze być? Dodam też ze problem pojawia się tylko gdy mam włączone raytrace, przy interpol jest ok. Pozdrawiam!
Mrw1980 Napisano 18 Kwiecień 2006 Autor Napisano 18 Kwiecień 2006 Witam... w sumie wspominałem chyba już o tym w któryms tutorialu ale powiem jescze raz :) : jak uruchomisz ZMapera to w ostatniej zakładnce "MISC" jest coś takiego jak "Raycasting max scan distance" - wystarczy troche zwiększyć wartośc tego parametru i wsio...a tak przy okazji to te dziury spowodowane są tym że zbyt bardzo zmieniłes podstawową geometrie modelu - mówiąc po ludzku z którymś miejscu za bardzo uwypikliłes model.
pikoman Napisano 20 Kwiecień 2006 Napisano 20 Kwiecień 2006 elo znów :D ciagle mecze sie z ta postacia :P hihi :D mrw sluchaj zrobilem sobie ogona ale mi tam nie pasuje nie da se jakos go usunac ?
pikoman Napisano 20 Kwiecień 2006 Napisano 20 Kwiecień 2006 A i jeszce jedno pomoze mi ktos wymodelowac twarz ???? z góry thx :)
Mrw1980 Napisano 21 Kwiecień 2006 Autor Napisano 21 Kwiecień 2006 Usunąć sie może i da ale zostanie po nim dziura - ukryj częśc którą chcesz usunąc i w TOOL gdzies koło DIVIDE jest cos takiego jak "Delete hidden geometry".Powstałą dziure możesz zakryć jakimś innym modelem używając multimarkera - gdzies tam wcześniej o nim pisałem. Co do głowy to jak się sam nauczysz to będziesz miał większą satysfakcje :) - pościągaj sobie kilka referek anatomicznych i próbuj tak długo aż ci coś wyjdzie... powodzenia :)
pikoman Napisano 21 Kwiecień 2006 Napisano 21 Kwiecień 2006 Mrw dobra thx cos tam porobie :) ale tutki by sie przydale po pl :cool: pozdro !!!
pikoman Napisano 21 Kwiecień 2006 Napisano 21 Kwiecień 2006 A tu moja postac 3D Przód Bok Tył No co sadzicie ??????
Mrw1980 Napisano 22 Kwiecień 2006 Autor Napisano 22 Kwiecień 2006 po pierwsze nie ten dział - bo ten dotyczy oprogramowania, a po drugie to mi się cos wydaje że bez jakiegoś konkretnego pomysłu to robiłeś...najlapiej popracuj nad tym jeszcze albo umieśc WIPach :) ...i nie poddawaj się jak cię ktoś za bardzo skrytykuje.
topos Napisano 22 Kwiecień 2006 Napisano 22 Kwiecień 2006 WIP- WorksInProgress czyli nie ukończona praca nad którą jeszcze pracujesz. Umieść postać w dziale WIP
Gość samael Napisano 24 Kwiecień 2006 Napisano 24 Kwiecień 2006 korzystałem w tutoriala Mrw1980 cz 1 i mam taki problem że normalna tworzy sie w psychodelicznych kolorach teczy (podobnie jak kula w tutorialu) ja bym jednak chciał żeby miała wybrany przeze mnie kolor (z zachowanie utworzonych nierówności) z góry dzieki za pomoc
Mrw1980 Napisano 24 Kwiecień 2006 Autor Napisano 24 Kwiecień 2006 widze Samael że troche nie w temacie jesteś jeżeli chodzi o normalne, więc szybkie wyjaśnienie : nie możesz tych kolorów zmienic gdyz są z góry ustalone i w takiej postaci właśnie są rozpoznawane przez enginy graficzny do których tworzy sie takie normalne - zreszta nie widze powodu dla którego ktos miał by je zmieniac, no chyba że engine którego uzywasz do wyświetlania modeli z normalnymi tego wymaga.W dziale game art jest wątek o normal mapach poczytaj i wszystko będzie jasne :)...pozdrawiam
Gość samael Napisano 25 Kwiecień 2006 Napisano 25 Kwiecień 2006 rzeczywiści Mrw1980 jestem w temacie jeszcze nieobeznany i stąd proste pytanie jeśli chce sobie tworzyć grafikę w zbrush - po to żebym później mógł ja wyeksportować do 3ds a jednocześnie chce mieć na niej wszystkie szczegoły w stylu faktura skóry to - czy potrzebne są do tego Mapy czy może lepiej "rzeźbić" na wysokopoligonowych modelach a mapy zostawić twórcom gier?
Mrw1980 Napisano 25 Kwiecień 2006 Autor Napisano 25 Kwiecień 2006 Problem w tym, że jeżeli twój model ma koło miliona poligonów albo więcej przy próbie importu do maxa program ci się wysypie wczśniej czy później - to jest własnie przewaga Zbrusha nad innymi programami że potrafi on wyswietlic bez problemu model posiadający nawet kilka mln poli - najlepiej wyeksportuj średniopoligonowy model(do kilkunastu tyś poli) i wygeneruj diplacment mape - to coś jak normalna tylko że normalna symuluje zmiane geometri modelu a displacment mapa rzeczywiście zmienia jego geometrie i jest najlepszym rozwiązaniem jeżeli chodzi o uzyskanie dużej szczegółowości modelu.Także warto uzywać map a nawet w niektórych przypadkach jest to niezbędne.Gdzies tam wcześniej jest tutorial w formie dokumentu pdf jak tworzyc normalne - w przypadku displacment map robisz to same tylko na koniec nie generujesz normalnej ale displacment mape.Łukasz zamiescił również linka apropo tworzenia displacment map oraz link do przydatnego pluginka.Także jest troche do poczytania ale warto :)
Guziec Napisano 28 Kwiecień 2006 Napisano 28 Kwiecień 2006 MOże mi ktoś powiedziec jak importować tools z zbrush a do maxa
Mrw1980 Napisano 1 Maj 2006 Autor Napisano 1 Maj 2006 przejżyj wcześniejsze posty...albo w zakładce tool export jako plik obj
max_1989 Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 Witam, mam dziwny problem. Otóż importuje sobie model do zbrusha już odpowiednio zmapowany. "Rzeźbie" sobie w zbrushu i gdy już mam zrobiony wypalam normal mape i tu sie pojawia problem. Po wypaleniu laduje do zmapera ale są widoczne takie trójkąciki które tak jakby "świeca". Wydaje mi się że powstały one podczas edycji geometri i gdy zjechałem do subdiv 1 troszke sie zmienila siatka i w tych miejscach sie porobily trójkąty. Z tego co wiem jest jakaś funkcja odpowiadająca za zapamiętywanie "pierwotnej" siatki, mógłby ktos mi to przybliżyć? jakiś mini tutek :).
KLICEK Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 jezeli nie exportujesz modelu z zbrusha sub x1 to zawsze przed rozpoczeciem modelowania klikasz na store morph taget i wtedy zaczynasz modelowanie pozniej klikasz na switch i masz swoj model nie zdeformowany z detalmi ktore zrobiles wczesniej wtedy wypalasz normal mapke. Co do tych bialych trojkatow watpie ze to od tego, ale zmaperem sie nie bawilem az tak bardzo wiec nie dokonca jestem tego pewnien, poprobuj zobacz moze anoz sie uda :)
max_1989 Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 thx klicek, problem jednak był inny. Tak na przyszłosć dla userów nigdy nie róbcie 5 - katów jeśli chcecie potem robić model i wypalić normal'a w zbrushu. Jeśli jest to nieunikonione to zróbice tymczasowo dodatkowego cut'a a później usunąć można :).
rzuq Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 mozecie mowic ze jestem w goracej wodzie kapany ale szukam jzu tego chwile i doapda mnie mala frustracja: jak konfugurowac wlasne skroty klawiszowe w ZBr? glownie chodzi mi o konfiguracje takich parametrow jak zadd zsub oraz zmiane przeskokow draw size uzywajac "[" oraz "]"
Destroyer Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 zadd to normalnie jak nacisniesz ctrl to masz zsub co do draw size to nie wiem
rzuq Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 no widze wlasnie rozbieznosci - pod shiftem mam smooth a pod ctrl czarny pigment :|
KLICEK Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 to nie czarny pigment tylko maska ;d co do zmiany ustawien przyciskow nigdy nie probowalem ale moze sprobujesz powalczyc z custome ui ? ;) a zsub masz pod altem jak wiekszosc narzedzi ;)
Destroyer Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 a zsub masz pod altem jak wiekszosc narzedzi ;) racja juz troche w zbrushu nie siedziałem to sie zapomina ;-))
chveti Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 To ja takie pytanie , kiedyś w tutorialu z rybą głębinową robili zęby za pomocą maski : rysowali gdzie mają być zęby później wyciągali w górę ten zarysowany obszar jakby extrude...any idea? :P
KLICEK Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 proste malujesz czarne kropeczki naciskajac ctrl ;p potem trzymasz ctrl i klikasz na tle czyli flip maski potem zmieniasz narzedzie na move i wyciagasz do gory , albo porpsotu malujesz wybrzuszenie , tam gdzie byly kropeczki bedzie extud ;]
chveti Napisano 24 Lipiec 2006 Napisano 24 Lipiec 2006 super , dzięki Klicor :) musisz wpaść kiedyś na jakiś zlot :) np. Wrocka :)
KLICEK Napisano 24 Lipiec 2006 Napisano 24 Lipiec 2006 spoko od dluzszego czasu planuje ... i zawsze cos ... zawsze k ... cos ... ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się