Skocz do zawartości

ZBRUSH - kącik porad


Mrw1980

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 844
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Te włosy w Zbrush robi się tylko na obiekcie 2.5 D Czyli na samym końcu ,gdy mamy już zbudowaną scenę, nie działają na obiektach 3D. Ale można je zrobić też inną metodą,na razie ćwiczę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zabardzo wiem o co ci chodzi ale ja bym jeszcze nad sama geometrią popracował zanim szczególy zaczniesz dodawac. I staraj się stopniowac dodawanie szczegółow nie dziel odrazu modelu do kilku milonów poli.A jak juz dodajesz czególy to nie spiesz sie i ustaw Zintensity na niewielka wartośc.Najlepiej pościagaj sobie z oficjalnej stronki pixologic kilka videotutoriali z serii ARTIST IN ACTION. pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam zapytanko, jak rozwiazujecie nastepujacy "problem".Robimy teksturke w Zbrashu, export tekstury do maksa, a tam sie okazuje ze teksturka ma kolorki owszem, ale pozbawiona jest "fajerwerkow" czyli materialow ktore daja rozne efekty blyszczenia itp. I teraz, czy robicie taka teksture na oddzielnym layerze w zbrushu i do maksa laczycie wszystkie jako multi-subobject,czy jakos udaje wam sie wyeksportowac teksturke all-around z "efektami"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiał to charakterystyczna sprawa dla każdego z programów nie da się wyeksportowac materiału z zbrush do maxa.Możesz ewentualnie wypalic materiał na teksturce - o ile dobrze pamietam można to zrobic za pomoca plugina do wypalania(nie pamietam niestety jak on się nazywał) albo za pomoca plugina Zaplink - ale jest z tym troche roboty i nie zawsze wychodzi to tak jak powinno.Także chyba najlepiej w maxie odpowiednio dopracować materiały, a teksturke która zrobiłeś użyć jako diffuse mapy...powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie zabardzo chyba że masz jeszcze model wykonany z Zsfer i wtedy możesz zmienic znacznie geometrie.Ogólnie Zbrsuh nie jest najlepszym softem do modelowania od podstaw, sprawdza sie raczej przy dodawaniu szczegółow oraz teksturowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz apropo modelowania za pomoca tekstury - tak to robia profesionaliści :) : http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=033916

 

....a tutaj szybkie teksturowanie twarzy za pomoca fotografi + przydatne pluginy : http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=33715

- przydają się nie tylko przy teksturowaniu twarzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam takie pytanie (co prawda nie przejrzałem jeszcze waszych tutków ), zrobiłem model głowy (kolejny z resztą) w zbrushu ale nie za pomocą zsphere tylko ze zwykłej sfery wszystko ładnie wyszło tylko po skończonej sporej części pracy zauważyłem że niestety nie ma tych samych opcji dotycząsych choćby eksportu mapy displace czy zmniejszenie zagęszczenia siatki. mam pytanie zatem czy jest możliwość odblokowania tych opji, maże przez jakiś eksport? jak wy sobie z tym radzicie "zibraszowcy?.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest mozliwośc :)...nastepnym razem zanim zaczniesz modelowanie od sphery czy jakiejkolwiek innej primitywnej bryły to w TOOL jest prawie na samym dole coś takiego jak UNIFIED SKIN - wybierz dowolną rozdzielczość (od 8 do 256) i wciśnij MAKE UNIFIED SKIN.Możesz to zrobic nawet teraz gdy częśc sphery juz masz wymodelowaną, musisz tylko odpowiednio dobrać rozdzielczośc żeby nie zniszczyć juz częsciowo gotowego modelu.Niestety nie będziesz mógł wrócic to wcześniejszej niskopoligonowej postaci.Co najwyżej jeżeli nie dodawałes za duzo szczególików możesz przed zrobieniem unified skin w zakładce TOOL geometry uzyc opcji optimize i potem dopiero zrobic skina... powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie zrobiłem tak jak mi poradziłeś, udało się, ale nie bardzo wiem do czego była mi potrzebna ta operacja. Sytuacja wygląda następująco:

-mam zapisane obj wcześniejszych etapów pracy

-na podstawowy wyexportowany do maxa model głowy chcę nałożyć mapę displace tylko nie wiem jak ją wygenerować po uszczegółowieniu już modelu w zbrushu

-zrobiłem unified skin ale nadal nie mogę znaleźć sposobu na export mapy displace

 

a tak wygląda ta głowa

http://img86.imageshack.us/my.php?image=24gh2.jpg

ps.Mrw1980 video tutki świetne z niecierpliwością czekam na kolejne

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

To mój pierwszy post na tym forum, a juz mam problem:p

Do rzeczy: Mam takie pytanie dot. Zmappera, mianowiecie gdy bakeuje sobie mapkę to powstają w niej jakby dziury, nie ma pojęcia coz tym zrobić, a to,że tak powiem przeszkadza. Macie moze jakis pomysl co to moze być?

Dodam też ze problem pojawia się tylko gdy mam włączone raytrace, przy interpol jest ok.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... w sumie wspominałem chyba już o tym w któryms tutorialu ale powiem jescze raz :) : jak uruchomisz ZMapera to w ostatniej zakładnce "MISC" jest coś takiego jak "Raycasting max scan distance" - wystarczy troche zwiększyć wartośc tego parametru i wsio...a tak przy okazji to te dziury spowodowane są tym że zbyt bardzo zmieniłes podstawową geometrie modelu - mówiąc po ludzku z którymś miejscu za bardzo uwypikliłes model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunąć sie może i da ale zostanie po nim dziura - ukryj częśc którą chcesz usunąc i w TOOL gdzies koło DIVIDE jest cos takiego jak "Delete hidden geometry".Powstałą dziure możesz zakryć jakimś innym modelem używając multimarkera - gdzies tam wcześniej o nim pisałem.

 

Co do głowy to jak się sam nauczysz to będziesz miał większą satysfakcje :) - pościągaj sobie kilka referek anatomicznych i próbuj tak długo aż ci coś wyjdzie... powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze nie ten dział - bo ten dotyczy oprogramowania, a po drugie to mi się cos wydaje że bez jakiegoś konkretnego pomysłu to robiłeś...najlapiej popracuj nad tym jeszcze albo umieśc WIPach :)

...i nie poddawaj się jak cię ktoś za bardzo skrytykuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korzystałem w tutoriala Mrw1980 cz 1 i mam taki problem że

normalna tworzy sie w psychodelicznych kolorach teczy (podobnie jak kula w tutorialu) ja bym jednak chciał żeby miała wybrany przeze mnie kolor (z zachowanie utworzonych nierówności)

 

z góry dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze Samael że troche nie w temacie jesteś jeżeli chodzi o normalne, więc szybkie wyjaśnienie : nie możesz tych kolorów zmienic gdyz są z góry ustalone i w takiej postaci właśnie są rozpoznawane przez enginy graficzny do których tworzy sie takie normalne - zreszta nie widze powodu dla którego ktos miał by je zmieniac, no chyba że engine którego uzywasz do wyświetlania modeli z normalnymi tego wymaga.W dziale game art jest wątek o normal mapach poczytaj i wszystko będzie jasne :)...pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiści Mrw1980 jestem w temacie jeszcze nieobeznany i stąd proste pytanie jeśli chce sobie tworzyć grafikę w zbrush - po to żebym później mógł ja wyeksportować do 3ds a jednocześnie chce mieć na niej wszystkie szczegoły w stylu faktura skóry to - czy potrzebne są do tego Mapy czy może lepiej "rzeźbić" na wysokopoligonowych modelach a mapy zostawić twórcom gier?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że jeżeli twój model ma koło miliona poligonów albo więcej przy próbie importu do maxa program ci się wysypie wczśniej czy później - to jest własnie przewaga Zbrusha nad innymi programami że potrafi on wyswietlic bez problemu model posiadający nawet kilka mln poli - najlepiej wyeksportuj średniopoligonowy model(do kilkunastu tyś poli) i wygeneruj diplacment mape - to coś jak normalna tylko że normalna symuluje zmiane geometri modelu a displacment mapa rzeczywiście zmienia jego geometrie i jest najlepszym rozwiązaniem jeżeli chodzi o uzyskanie dużej szczegółowości modelu.Także warto uzywać map a nawet w niektórych przypadkach jest to niezbędne.Gdzies tam wcześniej jest tutorial w formie dokumentu pdf jak tworzyc normalne - w przypadku displacment map robisz to same tylko na koniec nie generujesz normalnej ale displacment mape.Łukasz zamiescił również linka apropo tworzenia displacment map oraz link do przydatnego pluginka.Także jest troche do poczytania ale warto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam dziwny problem. Otóż importuje sobie model do zbrusha już odpowiednio zmapowany. "Rzeźbie" sobie w zbrushu i gdy już mam zrobiony wypalam normal mape i tu sie pojawia problem. Po wypaleniu laduje do zmapera ale są widoczne takie trójkąciki które tak jakby "świeca". Wydaje mi się że powstały one podczas edycji geometri i gdy zjechałem do subdiv 1 troszke sie zmienila siatka i w tych miejscach sie porobily trójkąty. Z tego co wiem jest jakaś funkcja odpowiadająca za zapamiętywanie "pierwotnej" siatki, mógłby ktos mi to przybliżyć? jakiś mini tutek :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie exportujesz modelu z zbrusha sub x1 to zawsze przed rozpoczeciem modelowania klikasz na store morph taget i wtedy zaczynasz modelowanie pozniej klikasz na switch i masz swoj model nie zdeformowany z detalmi ktore zrobiles wczesniej wtedy wypalasz normal mapke. Co do tych bialych trojkatow watpie ze to od tego, ale zmaperem sie nie bawilem az tak bardzo wiec nie dokonca jestem tego pewnien, poprobuj zobacz moze anoz sie uda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx klicek, problem jednak był inny. Tak na przyszłosć dla userów nigdy nie róbcie 5 - katów jeśli chcecie potem robić model i wypalić normal'a w zbrushu. Jeśli jest to nieunikonione to zróbice tymczasowo dodatkowego cut'a a później usunąć można :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozecie mowic ze jestem w goracej wodzie kapany ale szukam jzu tego chwile i doapda mnie mala frustracja:

 

jak konfugurowac wlasne skroty klawiszowe w ZBr? glownie chodzi mi o konfiguracje takich parametrow jak zadd zsub oraz zmiane przeskokow draw size uzywajac "[" oraz "]"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proste malujesz czarne kropeczki naciskajac ctrl ;p potem trzymasz ctrl i klikasz na tle czyli flip maski potem zmieniasz narzedzie na move i wyciagasz do gory , albo porpsotu malujesz wybrzuszenie , tam gdzie byly kropeczki bedzie extud ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności