Napisano 30 Lipiec 200618 l Witam. Mam problem ze Smart Resym, tzn. wydaje mi się że to przez Smart ReSym - może nie zacząłem od najniższego poziomu SDiv. Pojawiło się cięcie(?) ale nie przez całą geometrię, np. na czerepie go nie widać ale na twarzy, szyi i na karku jest. Czy można coś z tym zrobić i dla czego to właściwie wyskoczyło?
Napisano 30 Lipiec 200618 l Rzeźbiłeś z z sphery dlatego powstają takie cuda,lepiej się sprawdza quad ball. Jak go zrobić w ZB http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7ec9eecf8d5323b3
Napisano 30 Lipiec 200618 l Moze mi ktos pomoze bo mam problemik ;) Otoz mam model ktory jest rodzielony na uv. I na poczatku dalem subdiv x5 i mysle sobie po co mi 3 mln poly narazie nie potrzebuje i skasowalem ten 1 sub i zostalem na x4 pozbrushowalem itp itp i zostalo tak jak chce i potrzebuje juz jeden lewel up do 3 mln poly i nie moge dac bez usuniecia leweli, a z usunietymi lewelami nie moge wypalic dispa tak ? Jak moge zagesicic siate na wyzszy poziom bez usuwania leweli ? :| tutaj scrin o co mi biega. Jezeli by mi ktos pomogl bym byl wdzieczny sytuacja nagla i potrzebuje pomocy na juz :( dodam ze probowalem juz roznych rzeczy i lipa :| odslanialem wszystkie obiekty itp , wydaje mi sie ze to cos jakby jeden obiekt byl na wyzszym lewelu czy co ? nie mam juz pojecia
Napisano 31 Lipiec 200618 l Autor hej :)....według tego komunikatu na bank cos masz ukrytego albo zamaskowanego!! sprawdz czy nie masz maski bo czasami ona jest nawet jak nie jest widoczna MASKING - VIEWMASK albo odrazu MASKING - CLEAR Pozdraiwm mam nadzieje że cos pomoże :)
Napisano 3 Sierpień 200618 l Autor http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=036912 nowe narzędzia w Zbrush 2 z tego co wyczytałem bedzie to darmowy upgrade :) A tak na marginesie autodesk pozazdrościł chyba Zbrushowi ilości wyswietlanych jednocześnie poligonów i w nowej wersji maxa 9 bedzie można wyświetlic i nawet bez większcych prolemów edytować obiekty posiadające kilkaset tysięcy poli :)
Napisano 3 Sierpień 200618 l to raczej nie chodzi o pozazdroszczenie Z-brushowi tylko przesiadkę na 64 bitową srchitekturę. Możliwości nowego ZB powalają, wkońcu będzie można edytować wiele obiektów w jednej scenie bez zbędnego kombinowania :) Niech się mudboxy schowają ;] Pozdrawiam
Napisano 8 Sierpień 200618 l Witam mam mały problemik z zbrushem :\ Otóż w maxie mam model "normalnie" eksportuje go do zbrusha i wtedy jest taki hmmm "odwrócony" poniżej screeny mam nadzieje że ktoś pomoże :) (ustawienia eksportu mam takie jak mrw podał na poczatku tego wątku gdzieś :) )
Napisano 8 Sierpień 200618 l Witam, mam mały problem: Importuje obiekt z maxa do zbrush i wszystko jest ok. Zagęszczam poligony (ctrl + D) do poziomu 3. I gdy zaczynam modelować to siatka zamiast się zagęszczać odgina się tylko po istniejących już wieszchołkach. Nie wiem czemu tak się dzieje i czy to źle, ale kiedy ogladałem tutoriale z internetu miałem wrażenie że podczas modelowania szczegółów siatka zagęszcza się automatycznie w odpowiednich miejscach. Proszę o szybką pomoc.
Napisano 8 Sierpień 200618 l max_1989: zapodaj model w pliku maxowym na mail [email protected] to sie zobaczy edit:sprawdzilem model , rzeczywiscie zb odwraca sobie normalne ; mozesz je odwrocic przez tool/display proporties/flip albo wlaczyc dwustronne normalne (double ) , dobrze by było podzielic siatke na poligrupy (w ZB fragmenty siatki o roznych kolorach )- wtedy latwo mozesz je ukrywac , zwlaszcza jak masz zamiar pracowac na modelu od srodka. Musze jeszcze poszukac info jak robic poligrupy w maxie. bluefer: siatka nie zageszcza sie automatycznie
Napisano 9 Sierpień 200618 l Hej Czołem .... Zrobilem VT dla funfli i tu tez sie podziele , dopiero raczkuje w Zbrush ale zewsze cos dla amatorów mego pokroju sie przyda :). Ów vt przedstawia jak zrobic nos w krótką chwile... Wydaje mi sie ze nos jest banalny w porównaniu np. do Ucha czy ust albo okolic oczu :) Pozdrawiam i oby sie komus przydał;) Tu mały screenshot: link: http://rapidshare.de/files/28697929/Nose_Modeling_in_Zbrush.rar.html ps. widze ze sobie niezle poczynacie :D
Napisano 9 Sierpień 200618 l dzieki za tutka zaraz zasysam edit rzeczywiście tylko dla laików ten tutorial mógłbyktoś zrobić mini VT jak zrobić detal dla tego nosa - zmarszki, pory i inne pryszcze ? byłbym wdzięczny pozdr
Napisano 9 Sierpień 200618 l weinert - heheh ... niewiem czy sam potrafie ;) ale przysiade w sobote i pobawie sie cos nie co i zobaczymy co wyjdzie. Jak chcesz to sam spróbuj, ponizej link do takiego modelu jak widac ;) http://rapidshare.de/files/28761993/nose_zbrush_obj_file2.rar.html
Napisano 9 Sierpień 200618 l Mam problem z zmapperem - otóz gdy go już odpalam to wywala mi okienko windowsowe treści wysyłaj lub nie wysyłaj raport o błędzie... wiecie może o co mu chodzi?
Napisano 10 Sierpień 200618 l Autor hmm a to cus nowego :)...upwenij się ze masz poprawinie zainstalowanego plugina i grafe z pixelshaderem :)
Napisano 10 Sierpień 200618 l Grafa ok, zainstalowane chyba też ok ( jak powinno być dokładnie? to sprawdze czy mam tak samo) PRzy okazji co zrobić by obj który miał symetry w maxie miał to też w zbrushu? gdzie kliknąc?
Napisano 10 Sierpień 200618 l weinert - przy pomocy tej metody wymodelujesz dowolne detale -link link nie działa :(
Napisano 16 Sierpień 200618 l Dopiero zaczynam z zbrushem, także jeżeli pytanie które zadam jest głupie, to sorry, ale może mi ktoś wyjaśnić gdzie tkwi mój błąd w rozumowaniu, robie tak: - mam gotowy model z maxa (1) - exportuje go jako obj, importuje do zbrusha, wchodze na 7 level subdiv i bazgram po nim (2) -schodze do subdiv1 -pale normal mape (flip V jak pisał Mrw1980 w tutku) (3) -exportuje zmieniony obiekt i importuje go do maxa (4) -nakładam materiał z normal mapa i renderuje (5) jak widać model nie jest wygładzony, dlatego myśle sobie, dodam turbosmootha (subdiv2) i renderuje znowu (6) i wtedy pojawiają się te brzydkie łączenia (tak jak jest model w unwrapie podzielony, widać to zresztą na normal mapie) pytanie: jak poprawnie przenieść model spowrotem do maxa ? http://img520.imageshack.us/img520/3008/zbrushdo2.jpg -> tu wszystkie kroki jakie robie na obrazkach
Napisano 16 Sierpień 200618 l Chalek -> dzieki serdeczne, pomogło, jeżeli w maxie mam iterations:2 wypalam z poziomu 3 i jest ok, ale mam jeszcze jedno pytanie, dlaczego gdy zaznaczam w zbrushu tangent, robi mi takie coś, jak na obrazku ? http://img519.imageshack.us/img519/6641/normallt4.jpg
Napisano 16 Sierpień 200618 l Streaker zle ustawiasz mape dlatego wywala Ci seamy ;) Sciagnij zmappera tam masz swietne presty pod programy
Napisano 16 Sierpień 200618 l Sam już nie wiem, od południa dzisiaj mecze zbrusha, to mogło mi sie cos popieprzyć... -wypalam w lavela 1, object space(zbrush) + Local XYZ (3ds) i jest ok -tangent space (zbrush) + tangent (3ds) robi mi seemy (post #121 -> nawet w samym zbrushu widać, że to eksportowana mapa jest zła) -tangent space (zbrush) + LocalXYZ (3ds) = jak wyżej... wogóle to cale wypalanie map jest zakrecone jak świński ogon, moje przygody z zmapperem (używałem tylko presetów): -object space (zbrush) + LocalXYZ (3ds) = ok -tangent space (zbrush) + Tangent (3ds) = seems -tangent space (zbrush) + LocalXYZ (3ds) = ok (!?!)
Napisano 16 Sierpień 200618 l pewnie uzywasz maxa 8 ? nie ? jezeli tak to sciagnij mojego presta http://www.mm.pl/~klicor/Z.zmp wiekoszsc ustawien musisz ustawiac na slepca , presty nie dziala pod maxa 8 ;) Wiec jezeli renderujesz w maxie normala to ten prest bedzie ok 0 seemow itp ale jezeli renderujesz w viewporcie bedziesz musial pokombinowac
Napisano 16 Sierpień 200618 l Teraz wszystko jasne, rzeczywiście używam maxa8, dzieki za pomoc, tylko link, który dałeś do preseta jest zły. The requested URL /~klicor/z.zmp was not found on this server.
Napisano 23 Sierpień 200618 l 1. zmapowałeś porządnie obiekt ? 2. Zrobiłeś flip V w zbrushu, albo v tile na -1 w maxie ?
Napisano 24 Sierpień 200618 l Poniżej są video tutoriale apropo dodawania szczegółow np faktury skóry itp. cz 1 - technika z wykorzystaniem dosplacement map, bezpośrednio do normalnej http://rapidshare.de/files/13203071/Video_Tut_cz1.mov.html cz 2 - dodawanie za pomocą alpha map i maskowania http://rapidshare.de/files/13204919/Video_tut_cz2.mov.html To moje pierwsze video tutki i zdaje sobie sprawe że niektóre moje komentarze sa głupie i bez sensu...następnym razem bedzie lepiej he he W przyszłości postaram się jeszczce załączać nagrane Zsripty żeby juz wszystko było jasne Witam, czy moglby ktos mi wrzucic na np rapidshare pierwsza czesc video tutoriala, bylbym bardzo wdzieczny, pozdrawiam
Napisano 24 Sierpień 200618 l ChrisToph -> A. poczytaj o unwrap UVW B. Możesz spróbować w zbrushu guv tiles albo auv tiles, nie pamietam dokładnie (ale wtedy musisz też sam obiekt z zbrusha przenieść do maxa) tyle teorii, w praktyce nigdy nie próbowałem :P ...:::EDIT:::... Ściągnąłem sobie cz2 i jest bardzo fajna (malowanie maski w trybie move - super sprawa :) ), dlatego przyłączam sie do prośby krzys!3k'a - udostępnij to jeszcze raz.
Napisano 28 Sierpień 200618 l dobra krotko: problem z zmaperem w lpuginach mam zmaper rev wlanczam oki niby przechodzi zo zmapera moge obracac obiektem itp ale niemam interfejsu. Co do pluginu sciaglem go i rozpakowalem wzucilem do zakladki Zplugs czy ktos wie co to moze byc ?
Napisano 28 Sierpień 200618 l ale nie masz calego interfejsu czy interfejsu zmappera? moze wystarczy wcisnac TAB ?
Napisano 28 Sierpień 200618 l interfejsu zmapera niby obiekt niewiem jak to nazwac znajduje sie w tym okienku w ktorym sie obraca lub mozesz nim sobie obracac a niewidze interfejsu zmapera wogole i juz chyba wszystkie klawisze probowalem wcisnac jak naciskam niektore to jakies opcje dzilaja ale niewiem nawet jakie to. Juz chyba kilka godzin na tym zmarnowalem i nic niemoge znalesc przyczyny. Niewiem moze cos zle zalanczam badz niewiem juz co moze byc przyczyna jak wruce z roboty to moze zrobie screena i zamieszcze zeby bylo bardziej obrazowe:)
Napisano 28 Sierpień 200618 l interfejsu zmapera i tab o ile pamietam prubowalem juz wsisnac jak i mase innych klawiszy :)
Napisano 28 Sierpień 200618 l Autor hej wszystkim troszku mnie nie było ale już jestem a tu jest link do cz1 tutka:) http://rapidshare.de/files/31061687/Video_Tut_cz1.zip.html a tak apropo tego interfacu to umnie działa TAB - ukrywanie i odkrywanie interfacu - może zrób screana to się cus wyjasni :)
Napisano 28 Sierpień 200618 l Witam, nie wiem czy juz było omawiane, ale chyba już wszędzie szukałem. Otóż to, robię model w High poly, pokazuje częsc ciała. Przed importowaniem do ZB model ten miał porządnie rożłożoną siatkę. Po dodaniu faktur, wyeksportowałem do maxa, ale juz ze zniszczoną siatką. Co mam robic zeby nie uskadzac siatki, podczas nadawania mu faktur. Jak dojsc do takiego ładu ? : KLIKS ! A nie jak tutaj :/ KLIKS @%# , NIe wiem w jakim ja momencie robię błąd.
Napisano 28 Sierpień 200618 l tak to wyglada po odpaleniu zmapera i nic wiecej tab probowalem i nic sciagam plugina z strony pixologica probowalem zarowno wgrac do pluginow jak i importowac plugin aby go uzyc. Jak najade na pluginy to pokazuje sie zmaper naciskam i sie rozwija zrev czy cos w tym styli naciskam przycisk i pokazuje sie to okienko i wszystko
Napisano 28 Sierpień 200618 l tez tak mam ale potem wystarczy wcisnac tab i pojawia sie to cale menu... nie wiem co moze byc przyczyna ze ci to nie dziala. moze cos z klawiatura, moze jakies sterowniki nie takie cholera wie... moze standardowa procedura reinstalki? ;P
Napisano 28 Sierpień 200618 l nie jonasz, pisalem do moskillera :) a co do ciebie to wyglada na to ze gdzies po drodze zrobiles swojemu modelikowi nowe mapowanko. zaimportuj na pierwszy level swojego modelu w zbrushu .obj'ota z dobrym mapowaniem powinno pomoc. jak to zrobic dosc szczegolowo bylo opisywane w tym watku: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=26984
Napisano 28 Sierpień 200618 l moskiller - normal mapki uzyskasz i bez Zmapper-a ,po co sie szarpać z tym pogiętym pluginem ,okienko jest prawidłowe :) Dobrze zmapowany obiekt , detale zrobić w jak najwyższej podziałce ,normal mapkę w jak największej rodzielczości . I standardowe Zbrush-owe narzedzia do Normal map. Zmapper daje większą kontrolę ale wcale nie daje lepszych mapek.
Napisano 28 Sierpień 200618 l Dzięki Kengi, wypróbuję go. Jeśli mi to pomoże, odzwięczę Ci jakoś ;) Napewno...:) Miłego
Napisano 28 Sierpień 200618 l Moskillera - hmm dziwnie ze nie zauwazyles ze wystarczy rozwijane(zwin je, albo kliknij na slajdera z boku) menu z boku wylaczyc zeby zmapper menu sie pojawilo ;) poprostu gdy okno jest skurczone to zmapper chowa swoje menu nie wiem dlaczego ;) Zeet - bluznisz ! zmapper generuje 1312321312312 razy lepsze normale ostre jak brzytwa IMO daja rade nawet w stilach zamiast disp , same plusy model wyglada identyko + szybkosc renderu Crusher - one sa standardowo
Napisano 29 Sierpień 200618 l samo pokazuje ale co z tego ze mi pokazuje ile tri i poly i inne zeczy jak niemam interfejsu zmapera opcji gdzie moglbym sie pobawic :). Klicek - wyprobuje to teraz jestem w robocie i niemam dostepu ale ja klikalem wszedzie po bokach i tylko mi zmaper wychodzi przechodzi do standardowego zbrushai nic wiecej ale sprubuje Zeet - tak umiem wypalac ale chcialem zobaczyc co zmaperpotrafi :)
Napisano 29 Sierpień 200618 l a ja mam takie 3 lamerskie pytania: - jak sie wlacza symetrie? - jakie dwa klawisze sa odpowiedzialne za - normalna bryla - troche smothoowata bryla - itd. - i w druga strone? - i jaki klawisz jest odpowiedzialny za smoothowanie (rysowanie po ostrych krawedziach)? pzdr, dzieki:)
Napisano 29 Sierpień 200618 l Eksportujesz model w całości i malujesz po nim z reflection. W Edit Mode, wciskasz X,Y albo Z (zależnie od osi symetrii). Wyeksportuj sobie model na niskim poziomie sds (bez mesh smootha (z tego co sie orientuje w maxie robisz), chyba że dodawałeś detale na którymś z wyższych poziomów), później ctrl+d dla subdivide i D albo Shift+D dla przełączania między poziomami. Ostatniego pytania nie kumam.
Napisano 29 Sierpień 200618 l Standardowo wciskasz Shfit podczas rzeźbienia (przełącza na blura) (chociaż można pod Shift przypisać też co innego).
Napisano 29 Sierpień 200618 l Poczytaj sobie Quick Start Series : http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=28114 świetna sprawa :)
Napisano 29 Sierpień 200618 l Klicek - wyprobuje to teraz jestem w robocie i niemam dostepu ale ja klikalem wszedzie po bokach i tylko mi zmaper wychodzi przechodzi do standardowego zbrushai nic wiecej ale sprubuje domyslam sie ze wychodzi wywal wszystkie plywajace menu tak jak pisalem Ci wczesniej zmapper wyjdzie i wchodzisz znowu w zmappera to oczywistoscia wydawalo mi sie ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto