Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Mam problem ze Smart Resym, tzn. wydaje mi się że to przez Smart ReSym - może nie zacząłem od najniższego poziomu SDiv. Pojawiło się cięcie(?) ale nie przez całą geometrię, np. na czerepie go nie widać ale na twarzy, szyi i na karku jest. Czy można coś z tym zrobić i dla czego to właściwie wyskoczyło?

 

zbrushsmresymlg0.th.jpg

  • Odpowiedzi 844
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Moze mi ktos pomoze bo mam problemik ;) Otoz mam model ktory jest rodzielony na uv. I na poczatku dalem subdiv x5 i mysle sobie po co mi 3 mln poly narazie nie potrzebuje i skasowalem ten 1 sub i zostalem na x4 pozbrushowalem itp itp i zostalo tak jak chce i potrzebuje juz jeden lewel up do 3 mln poly i nie moge dac bez usuniecia leweli, a z usunietymi lewelami nie moge wypalic dispa tak ?

 

Jak moge zagesicic siate na wyzszy poziom bez usuwania leweli ? :| tutaj scrin o co mi biega.

 

Jezeli by mi ktos pomogl bym byl wdzieczny sytuacja nagla i potrzebuje pomocy na juz :(

 

dodam ze probowalem juz roznych rzeczy i lipa :| odslanialem wszystkie obiekty itp , wydaje mi sie ze to cos jakby jeden obiekt byl na wyzszym lewelu czy co ? nie mam juz pojecia

 

zb.jpg

Napisano

hej :)....według tego komunikatu na bank cos masz ukrytego albo zamaskowanego!! sprawdz czy nie masz maski bo czasami ona jest nawet jak nie jest widoczna MASKING - VIEWMASK albo odrazu MASKING - CLEAR

 

Pozdraiwm mam nadzieje że cos pomoże :)

Napisano

to raczej nie chodzi o pozazdroszczenie Z-brushowi tylko przesiadkę na 64 bitową srchitekturę. Możliwości nowego ZB powalają, wkońcu będzie można edytować wiele obiektów w jednej scenie bez zbędnego kombinowania :) Niech się mudboxy schowają ;]

 

Pozdrawiam

Napisano

Witam mam mały problemik z zbrushem :\ Otóż w maxie mam model "normalnie" eksportuje go do zbrusha i wtedy jest taki hmmm "odwrócony"

poniżej screeny mam nadzieje że ktoś pomoże :) (ustawienia eksportu mam takie jak mrw podał na poczatku tego wątku gdzieś :) )

 

3dsmaxpg3.th.jpgzbrushdh1.th.jpg

Gość bluefer
Napisano

Witam, mam mały problem: Importuje obiekt z maxa do zbrush i wszystko jest ok. Zagęszczam poligony (ctrl + D) do poziomu 3. I gdy zaczynam modelować to siatka zamiast się zagęszczać odgina się tylko po istniejących już wieszchołkach. Nie wiem czemu tak się dzieje i czy to źle, ale kiedy ogladałem tutoriale z internetu miałem wrażenie że podczas modelowania szczegółów siatka zagęszcza się automatycznie w odpowiednich miejscach. Proszę o szybką pomoc.

Napisano

max_1989: zapodaj model w pliku maxowym na mail [email protected]

to sie zobaczy

edit:sprawdzilem model , rzeczywiscie zb odwraca sobie normalne ; mozesz je odwrocic przez tool/display proporties/flip albo wlaczyc dwustronne normalne (double ) , dobrze by było podzielic siatke na poligrupy (w ZB fragmenty siatki o roznych kolorach )- wtedy latwo mozesz je ukrywac , zwlaszcza jak masz zamiar pracowac na modelu od srodka. Musze jeszcze poszukac info jak robic poligrupy w maxie.

 

bluefer: siatka nie zageszcza sie automatycznie

Napisano

Hej Czołem ....

 

Zrobilem VT dla funfli i tu tez sie podziele , dopiero raczkuje w Zbrush

ale zewsze cos dla amatorów mego pokroju sie przyda :).

Ów vt przedstawia jak zrobic nos w krótką chwile...

Wydaje mi sie ze nos jest banalny w porównaniu np. do Ucha czy ust albo

okolic oczu :)

 

Pozdrawiam i oby sie komus przydał;)

Tu mały screenshot:

untitleddg3.jpg

 

link:

http://rapidshare.de/files/28697929/Nose_Modeling_in_Zbrush.rar.html

 

 

ps. widze ze sobie niezle poczynacie :D

Napisano

dzieki za tutka zaraz zasysam

 

edit

rzeczywiście tylko dla laików ten tutorial mógłbyktoś zrobić mini VT jak zrobić detal dla tego nosa - zmarszki, pory i inne pryszcze ? byłbym wdzięczny

pozdr

Napisano

Mam problem z zmapperem - otóz gdy go już odpalam to wywala mi okienko windowsowe treści wysyłaj lub nie wysyłaj raport o błędzie... wiecie może o co mu chodzi?

Napisano

Grafa ok, zainstalowane chyba też ok ( jak powinno być dokładnie? to sprawdze czy mam tak samo)

PRzy okazji co zrobić by obj który miał symetry w maxie miał to też w zbrushu? gdzie kliknąc?

Napisano

Dopiero zaczynam z zbrushem, także jeżeli pytanie które zadam jest głupie, to sorry, ale może mi ktoś wyjaśnić gdzie tkwi mój błąd w rozumowaniu, robie tak:

- mam gotowy model z maxa (1)

- exportuje go jako obj, importuje do zbrusha, wchodze na 7 level subdiv i bazgram po nim (2)

-schodze do subdiv1

-pale normal mape (flip V jak pisał Mrw1980 w tutku) (3)

-exportuje zmieniony obiekt i importuje go do maxa (4)

-nakładam materiał z normal mapa i renderuje (5) jak widać model nie jest wygładzony, dlatego myśle sobie, dodam turbosmootha (subdiv2) i renderuje znowu (6) i wtedy pojawiają się te brzydkie łączenia (tak jak jest model w unwrapie podzielony, widać to zresztą na normal mapie)

 

pytanie: jak poprawnie przenieść model spowrotem do maxa ?

 

http://img520.imageshack.us/img520/3008/zbrushdo2.jpg -> tu wszystkie kroki jakie robie na obrazkach

Napisano

Sam już nie wiem, od południa dzisiaj mecze zbrusha, to mogło mi sie cos popieprzyć...

-wypalam w lavela 1, object space(zbrush) + Local XYZ (3ds) i jest ok

-tangent space (zbrush) + tangent (3ds) robi mi seemy (post #121 -> nawet w samym zbrushu widać, że to eksportowana mapa jest zła)

-tangent space (zbrush) + LocalXYZ (3ds) = jak wyżej...

 

wogóle to cale wypalanie map jest zakrecone jak świński ogon, moje przygody z zmapperem (używałem tylko presetów):

-object space (zbrush) + LocalXYZ (3ds) = ok

-tangent space (zbrush) + Tangent (3ds) = seems

-tangent space (zbrush) + LocalXYZ (3ds) = ok (!?!)

Napisano

pewnie uzywasz maxa 8 ? nie ? jezeli tak to sciagnij mojego presta

 

http://www.mm.pl/~klicor/Z.zmp

 

wiekoszsc ustawien musisz ustawiac na slepca , presty nie dziala pod maxa 8 ;)

 

Wiec jezeli renderujesz w maxie normala to ten prest bedzie ok 0 seemow itp

ale jezeli renderujesz w viewporcie bedziesz musial pokombinowac

Napisano

Teraz wszystko jasne, rzeczywiście używam maxa8, dzieki za pomoc, tylko link, który dałeś do preseta jest zły.

The requested URL /~klicor/z.zmp was not found on this server.

Napisano
Poniżej są video tutoriale apropo dodawania szczegółow np faktury skóry itp.

 

 

 

cz 1 - technika z wykorzystaniem dosplacement map, bezpośrednio do normalnej

 

http://rapidshare.de/files/13203071/Video_Tut_cz1.mov.html

 

 

 

cz 2 - dodawanie za pomocą alpha map i maskowania

 

http://rapidshare.de/files/13204919/Video_tut_cz2.mov.html

 

 

 

To moje pierwsze video tutki i zdaje sobie sprawe że niektóre moje komentarze sa głupie i bez sensu...następnym razem bedzie lepiej he he

 

W przyszłości postaram się jeszczce załączać nagrane Zsripty żeby juz wszystko było jasne

 

Witam, czy moglby ktos mi wrzucic na np rapidshare pierwsza czesc video tutoriala, bylbym bardzo wdzieczny, pozdrawiam

Napisano

ChrisToph ->

A. poczytaj o unwrap UVW

B. Możesz spróbować w zbrushu guv tiles albo auv tiles, nie pamietam dokładnie (ale wtedy musisz też sam obiekt z zbrusha przenieść do maxa)

 

tyle teorii, w praktyce nigdy nie próbowałem :P

 

...:::EDIT:::...

Ściągnąłem sobie cz2 i jest bardzo fajna (malowanie maski w trybie move - super sprawa :) ), dlatego przyłączam sie do prośby krzys!3k'a - udostępnij to jeszcze raz.

Napisano

dobra krotko: problem z zmaperem w lpuginach mam zmaper rev wlanczam oki niby przechodzi zo zmapera moge obracac obiektem itp ale niemam interfejsu. Co do pluginu sciaglem go i rozpakowalem wzucilem do zakladki Zplugs czy ktos wie co to moze byc ?

Napisano

interfejsu zmapera niby obiekt niewiem jak to nazwac znajduje sie w tym okienku w ktorym sie obraca lub mozesz nim sobie obracac a niewidze interfejsu zmapera wogole i juz chyba wszystkie klawisze probowalem wcisnac jak naciskam niektore to jakies opcje dzilaja ale niewiem nawet jakie to. Juz chyba kilka godzin na tym zmarnowalem i nic niemoge znalesc przyczyny. Niewiem moze cos zle zalanczam badz niewiem juz co moze byc przyczyna jak wruce z roboty to moze zrobie screena i zamieszcze zeby bylo bardziej obrazowe:)

Napisano

Witam, nie wiem czy juz było omawiane, ale chyba już wszędzie szukałem.

Otóż to, robię model w High poly, pokazuje częsc ciała.

 

jezykcrophp9.jpg

 

Przed importowaniem do ZB model ten miał porządnie rożłożoną siatkę.

Po dodaniu faktur, wyeksportowałem do maxa, ale juz ze zniszczoną siatką.

 

jezykuvwco6.jpg

 

Co mam robic zeby nie uskadzac siatki, podczas nadawania mu faktur.

 

Jak dojsc do takiego ładu ? : KLIKS !

 

A nie jak tutaj :/ KLIKS @%#

 

 

 

 

 

, NIe wiem w jakim ja momencie robię błąd.

Napisano

tak to wyglada po odpaleniu zmapera i nic wiecej tab probowalem i nic sciagam plugina z strony pixologica probowalem zarowno wgrac do pluginow jak i importowac plugin aby go uzyc. Jak najade na pluginy to pokazuje sie zmaper naciskam i sie rozwija zrev czy cos w tym styli naciskam przycisk i pokazuje sie to okienko screenoq7.th.jpg i wszystko

Napisano

tez tak mam ale potem wystarczy wcisnac tab i pojawia sie to cale menu... nie wiem co moze byc przyczyna ze ci to nie dziala. moze cos z klawiatura, moze jakies sterowniki nie takie cholera wie... moze standardowa procedura reinstalki? ;P

Napisano

moskiller - normal mapki uzyskasz i bez Zmapper-a ,po co sie szarpać z tym pogiętym pluginem ,okienko jest prawidłowe :)

Dobrze zmapowany obiekt , detale zrobić w jak najwyższej podziałce ,normal mapkę w jak największej rodzielczości .

I standardowe Zbrush-owe narzedzia do Normal map.

Zmapper daje większą kontrolę ale wcale nie daje lepszych mapek.

Napisano

Moskillera - hmm dziwnie ze nie zauwazyles ze wystarczy rozwijane(zwin je, albo kliknij na slajdera z boku) menu z boku wylaczyc zeby zmapper menu sie pojawilo ;) poprostu gdy okno jest skurczone to zmapper chowa swoje menu nie wiem dlaczego ;)

 

Zeet - bluznisz ! zmapper generuje 1312321312312 razy lepsze normale ostre jak brzytwa IMO daja rade nawet w stilach zamiast disp , same plusy model wyglada identyko + szybkosc renderu

 

Crusher - one sa standardowo

Napisano

samo pokazuje ale co z tego ze mi pokazuje ile tri i poly i inne zeczy jak niemam interfejsu zmapera opcji gdzie moglbym sie pobawic :).

 

Klicek - wyprobuje to teraz jestem w robocie i niemam dostepu ale ja klikalem wszedzie po bokach i tylko mi zmaper wychodzi przechodzi do standardowego zbrushai nic wiecej ale sprubuje

 

Zeet - tak umiem wypalac ale chcialem zobaczyc co zmaperpotrafi :)

Napisano

a ja mam takie 3 lamerskie pytania:

- jak sie wlacza symetrie?

- jakie dwa klawisze sa odpowiedzialne za - normalna bryla - troche smothoowata bryla - itd. - i w druga strone?

- i jaki klawisz jest odpowiedzialny za smoothowanie (rysowanie po ostrych krawedziach)?

 

pzdr, dzieki:)

Napisano

Eksportujesz model w całości i malujesz po nim z reflection. W Edit Mode, wciskasz X,Y albo Z (zależnie od osi symetrii).

Wyeksportuj sobie model na niskim poziomie sds (bez mesh smootha (z tego co sie orientuje w maxie robisz), chyba że dodawałeś detale na którymś z wyższych poziomów), później ctrl+d dla subdivide i D albo Shift+D dla przełączania między poziomami.

Ostatniego pytania nie kumam.

Napisano

 

Klicek - wyprobuje to teraz jestem w robocie i niemam dostepu ale ja klikalem wszedzie po bokach i tylko mi zmaper wychodzi przechodzi do standardowego zbrushai nic wiecej ale sprubuje

 

 

domyslam sie ze wychodzi wywal wszystkie plywajace menu tak jak pisalem Ci wczesniej zmapper wyjdzie i wchodzisz znowu w zmappera to oczywistoscia wydawalo mi sie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności