Gomez Napisano 30 Lipiec 2006 Napisano 30 Lipiec 2006 Witam. Mam problem ze Smart Resym, tzn. wydaje mi się że to przez Smart ReSym - może nie zacząłem od najniższego poziomu SDiv. Pojawiło się cięcie(?) ale nie przez całą geometrię, np. na czerepie go nie widać ale na twarzy, szyi i na karku jest. Czy można coś z tym zrobić i dla czego to właściwie wyskoczyło?
zeet Napisano 30 Lipiec 2006 Napisano 30 Lipiec 2006 Rzeźbiłeś z z sphery dlatego powstają takie cuda,lepiej się sprawdza quad ball. Jak go zrobić w ZB http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7ec9eecf8d5323b3
KLICEK Napisano 30 Lipiec 2006 Napisano 30 Lipiec 2006 Moze mi ktos pomoze bo mam problemik ;) Otoz mam model ktory jest rodzielony na uv. I na poczatku dalem subdiv x5 i mysle sobie po co mi 3 mln poly narazie nie potrzebuje i skasowalem ten 1 sub i zostalem na x4 pozbrushowalem itp itp i zostalo tak jak chce i potrzebuje juz jeden lewel up do 3 mln poly i nie moge dac bez usuniecia leweli, a z usunietymi lewelami nie moge wypalic dispa tak ? Jak moge zagesicic siate na wyzszy poziom bez usuwania leweli ? :| tutaj scrin o co mi biega. Jezeli by mi ktos pomogl bym byl wdzieczny sytuacja nagla i potrzebuje pomocy na juz :( dodam ze probowalem juz roznych rzeczy i lipa :| odslanialem wszystkie obiekty itp , wydaje mi sie ze to cos jakby jeden obiekt byl na wyzszym lewelu czy co ? nie mam juz pojecia
Mrw1980 Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Napisano 31 Lipiec 2006 hej :)....według tego komunikatu na bank cos masz ukrytego albo zamaskowanego!! sprawdz czy nie masz maski bo czasami ona jest nawet jak nie jest widoczna MASKING - VIEWMASK albo odrazu MASKING - CLEAR Pozdraiwm mam nadzieje że cos pomoże :)
Mrw1980 Napisano 3 Sierpień 2006 Autor Napisano 3 Sierpień 2006 http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=036912 nowe narzędzia w Zbrush 2 z tego co wyczytałem bedzie to darmowy upgrade :) A tak na marginesie autodesk pozazdrościł chyba Zbrushowi ilości wyswietlanych jednocześnie poligonów i w nowej wersji maxa 9 bedzie można wyświetlic i nawet bez większcych prolemów edytować obiekty posiadające kilkaset tysięcy poli :)
Vorek Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 to raczej nie chodzi o pozazdroszczenie Z-brushowi tylko przesiadkę na 64 bitową srchitekturę. Możliwości nowego ZB powalają, wkońcu będzie można edytować wiele obiektów w jednej scenie bez zbędnego kombinowania :) Niech się mudboxy schowają ;] Pozdrawiam
max_1989 Napisano 8 Sierpień 2006 Napisano 8 Sierpień 2006 Witam mam mały problemik z zbrushem :\ Otóż w maxie mam model "normalnie" eksportuje go do zbrusha i wtedy jest taki hmmm "odwrócony" poniżej screeny mam nadzieje że ktoś pomoże :) (ustawienia eksportu mam takie jak mrw podał na poczatku tego wątku gdzieś :) )
Gość bluefer Napisano 8 Sierpień 2006 Napisano 8 Sierpień 2006 Witam, mam mały problem: Importuje obiekt z maxa do zbrush i wszystko jest ok. Zagęszczam poligony (ctrl + D) do poziomu 3. I gdy zaczynam modelować to siatka zamiast się zagęszczać odgina się tylko po istniejących już wieszchołkach. Nie wiem czemu tak się dzieje i czy to źle, ale kiedy ogladałem tutoriale z internetu miałem wrażenie że podczas modelowania szczegółów siatka zagęszcza się automatycznie w odpowiednich miejscach. Proszę o szybką pomoc.
Łukasz Jaskólski Napisano 8 Sierpień 2006 Napisano 8 Sierpień 2006 max_1989: zapodaj model w pliku maxowym na mail [email protected] to sie zobaczy edit:sprawdzilem model , rzeczywiscie zb odwraca sobie normalne ; mozesz je odwrocic przez tool/display proporties/flip albo wlaczyc dwustronne normalne (double ) , dobrze by było podzielic siatke na poligrupy (w ZB fragmenty siatki o roznych kolorach )- wtedy latwo mozesz je ukrywac , zwlaszcza jak masz zamiar pracowac na modelu od srodka. Musze jeszcze poszukac info jak robic poligrupy w maxie. bluefer: siatka nie zageszcza sie automatycznie
lord_saskybody Napisano 9 Sierpień 2006 Napisano 9 Sierpień 2006 Hej Czołem .... Zrobilem VT dla funfli i tu tez sie podziele , dopiero raczkuje w Zbrush ale zewsze cos dla amatorów mego pokroju sie przyda :). Ów vt przedstawia jak zrobic nos w krótką chwile... Wydaje mi sie ze nos jest banalny w porównaniu np. do Ucha czy ust albo okolic oczu :) Pozdrawiam i oby sie komus przydał;) Tu mały screenshot: link: http://rapidshare.de/files/28697929/Nose_Modeling_in_Zbrush.rar.html ps. widze ze sobie niezle poczynacie :D
weinert Napisano 9 Sierpień 2006 Napisano 9 Sierpień 2006 dzieki za tutka zaraz zasysam edit rzeczywiście tylko dla laików ten tutorial mógłbyktoś zrobić mini VT jak zrobić detal dla tego nosa - zmarszki, pory i inne pryszcze ? byłbym wdzięczny pozdr
lord_saskybody Napisano 9 Sierpień 2006 Napisano 9 Sierpień 2006 weinert - heheh ... niewiem czy sam potrafie ;) ale przysiade w sobote i pobawie sie cos nie co i zobaczymy co wyjdzie. Jak chcesz to sam spróbuj, ponizej link do takiego modelu jak widac ;) http://rapidshare.de/files/28761993/nose_zbrush_obj_file2.rar.html
weinert Napisano 9 Sierpień 2006 Napisano 9 Sierpień 2006 gdybym ja umiał zrobic ten detal to bym nikogo nie prosił o pomoc ;)
zeet Napisano 9 Sierpień 2006 Napisano 9 Sierpień 2006 weinert - przy pomocy tej metody wymodelujesz dowolne detale -link
Ardeni Napisano 9 Sierpień 2006 Napisano 9 Sierpień 2006 Mam problem z zmapperem - otóz gdy go już odpalam to wywala mi okienko windowsowe treści wysyłaj lub nie wysyłaj raport o błędzie... wiecie może o co mu chodzi?
Mrw1980 Napisano 10 Sierpień 2006 Autor Napisano 10 Sierpień 2006 hmm a to cus nowego :)...upwenij się ze masz poprawinie zainstalowanego plugina i grafe z pixelshaderem :)
Ardeni Napisano 10 Sierpień 2006 Napisano 10 Sierpień 2006 Grafa ok, zainstalowane chyba też ok ( jak powinno być dokładnie? to sprawdze czy mam tak samo) PRzy okazji co zrobić by obj który miał symetry w maxie miał to też w zbrushu? gdzie kliknąc?
weinert Napisano 10 Sierpień 2006 Napisano 10 Sierpień 2006 weinert - przy pomocy tej metody wymodelujesz dowolne detale -link link nie działa :(
streaker Napisano 16 Sierpień 2006 Napisano 16 Sierpień 2006 Dopiero zaczynam z zbrushem, także jeżeli pytanie które zadam jest głupie, to sorry, ale może mi ktoś wyjaśnić gdzie tkwi mój błąd w rozumowaniu, robie tak: - mam gotowy model z maxa (1) - exportuje go jako obj, importuje do zbrusha, wchodze na 7 level subdiv i bazgram po nim (2) -schodze do subdiv1 -pale normal mape (flip V jak pisał Mrw1980 w tutku) (3) -exportuje zmieniony obiekt i importuje go do maxa (4) -nakładam materiał z normal mapa i renderuje (5) jak widać model nie jest wygładzony, dlatego myśle sobie, dodam turbosmootha (subdiv2) i renderuje znowu (6) i wtedy pojawiają się te brzydkie łączenia (tak jak jest model w unwrapie podzielony, widać to zresztą na normal mapie) pytanie: jak poprawnie przenieść model spowrotem do maxa ? http://img520.imageshack.us/img520/3008/zbrushdo2.jpg -> tu wszystkie kroki jakie robie na obrazkach
Chalek Napisano 16 Sierpień 2006 Napisano 16 Sierpień 2006 zrob normalmape i eksport do maxa na wyzszym niz 1 poziomie 1
streaker Napisano 16 Sierpień 2006 Napisano 16 Sierpień 2006 Chalek -> dzieki serdeczne, pomogło, jeżeli w maxie mam iterations:2 wypalam z poziomu 3 i jest ok, ale mam jeszcze jedno pytanie, dlaczego gdy zaznaczam w zbrushu tangent, robi mi takie coś, jak na obrazku ? http://img519.imageshack.us/img519/6641/normallt4.jpg
KLICEK Napisano 16 Sierpień 2006 Napisano 16 Sierpień 2006 Streaker zle ustawiasz mape dlatego wywala Ci seamy ;) Sciagnij zmappera tam masz swietne presty pod programy 1
streaker Napisano 16 Sierpień 2006 Napisano 16 Sierpień 2006 Sam już nie wiem, od południa dzisiaj mecze zbrusha, to mogło mi sie cos popieprzyć... -wypalam w lavela 1, object space(zbrush) + Local XYZ (3ds) i jest ok -tangent space (zbrush) + tangent (3ds) robi mi seemy (post #121 -> nawet w samym zbrushu widać, że to eksportowana mapa jest zła) -tangent space (zbrush) + LocalXYZ (3ds) = jak wyżej... wogóle to cale wypalanie map jest zakrecone jak świński ogon, moje przygody z zmapperem (używałem tylko presetów): -object space (zbrush) + LocalXYZ (3ds) = ok -tangent space (zbrush) + Tangent (3ds) = seems -tangent space (zbrush) + LocalXYZ (3ds) = ok (!?!)
KLICEK Napisano 16 Sierpień 2006 Napisano 16 Sierpień 2006 pewnie uzywasz maxa 8 ? nie ? jezeli tak to sciagnij mojego presta http://www.mm.pl/~klicor/Z.zmp wiekoszsc ustawien musisz ustawiac na slepca , presty nie dziala pod maxa 8 ;) Wiec jezeli renderujesz w maxie normala to ten prest bedzie ok 0 seemow itp ale jezeli renderujesz w viewporcie bedziesz musial pokombinowac
streaker Napisano 16 Sierpień 2006 Napisano 16 Sierpień 2006 Teraz wszystko jasne, rzeczywiście używam maxa8, dzieki za pomoc, tylko link, który dałeś do preseta jest zły. The requested URL /~klicor/z.zmp was not found on this server.
KLICEK Napisano 16 Sierpień 2006 Napisano 16 Sierpień 2006 poprawiony duze Z rotfl wrzucilem 2gi http://www.mm.pl/~klicor/Z.rar
streaker Napisano 23 Sierpień 2006 Napisano 23 Sierpień 2006 1. zmapowałeś porządnie obiekt ? 2. Zrobiłeś flip V w zbrushu, albo v tile na -1 w maxie ?
krzys!3k Napisano 24 Sierpień 2006 Napisano 24 Sierpień 2006 Poniżej są video tutoriale apropo dodawania szczegółow np faktury skóry itp. cz 1 - technika z wykorzystaniem dosplacement map, bezpośrednio do normalnej http://rapidshare.de/files/13203071/Video_Tut_cz1.mov.html cz 2 - dodawanie za pomocą alpha map i maskowania http://rapidshare.de/files/13204919/Video_tut_cz2.mov.html To moje pierwsze video tutki i zdaje sobie sprawe że niektóre moje komentarze sa głupie i bez sensu...następnym razem bedzie lepiej he he W przyszłości postaram się jeszczce załączać nagrane Zsripty żeby juz wszystko było jasne Witam, czy moglby ktos mi wrzucic na np rapidshare pierwsza czesc video tutoriala, bylbym bardzo wdzieczny, pozdrawiam
streaker Napisano 24 Sierpień 2006 Napisano 24 Sierpień 2006 ChrisToph -> A. poczytaj o unwrap UVW B. Możesz spróbować w zbrushu guv tiles albo auv tiles, nie pamietam dokładnie (ale wtedy musisz też sam obiekt z zbrusha przenieść do maxa) tyle teorii, w praktyce nigdy nie próbowałem :P ...:::EDIT:::... Ściągnąłem sobie cz2 i jest bardzo fajna (malowanie maski w trybie move - super sprawa :) ), dlatego przyłączam sie do prośby krzys!3k'a - udostępnij to jeszcze raz.
moss Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 dobra krotko: problem z zmaperem w lpuginach mam zmaper rev wlanczam oki niby przechodzi zo zmapera moge obracac obiektem itp ale niemam interfejsu. Co do pluginu sciaglem go i rozpakowalem wzucilem do zakladki Zplugs czy ktos wie co to moze byc ?
kengi Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 ale nie masz calego interfejsu czy interfejsu zmappera? moze wystarczy wcisnac TAB ?
moss Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 interfejsu zmapera niby obiekt niewiem jak to nazwac znajduje sie w tym okienku w ktorym sie obraca lub mozesz nim sobie obracac a niewidze interfejsu zmapera wogole i juz chyba wszystkie klawisze probowalem wcisnac jak naciskam niektore to jakies opcje dzilaja ale niewiem nawet jakie to. Juz chyba kilka godzin na tym zmarnowalem i nic niemoge znalesc przyczyny. Niewiem moze cos zle zalanczam badz niewiem juz co moze byc przyczyna jak wruce z roboty to moze zrobie screena i zamieszcze zeby bylo bardziej obrazowe:)
moss Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 interfejsu zmapera i tab o ile pamietam prubowalem juz wsisnac jak i mase innych klawiszy :)
Mrw1980 Napisano 28 Sierpień 2006 Autor Napisano 28 Sierpień 2006 hej wszystkim troszku mnie nie było ale już jestem a tu jest link do cz1 tutka:) http://rapidshare.de/files/31061687/Video_Tut_cz1.zip.html a tak apropo tego interfacu to umnie działa TAB - ukrywanie i odkrywanie interfacu - może zrób screana to się cus wyjasni :)
Jonasz_Real Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 Witam, nie wiem czy juz było omawiane, ale chyba już wszędzie szukałem. Otóż to, robię model w High poly, pokazuje częsc ciała. Przed importowaniem do ZB model ten miał porządnie rożłożoną siatkę. Po dodaniu faktur, wyeksportowałem do maxa, ale juz ze zniszczoną siatką. Co mam robic zeby nie uskadzac siatki, podczas nadawania mu faktur. Jak dojsc do takiego ładu ? : KLIKS ! A nie jak tutaj :/ KLIKS @%# , NIe wiem w jakim ja momencie robię błąd.
moss Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 tak to wyglada po odpaleniu zmapera i nic wiecej tab probowalem i nic sciagam plugina z strony pixologica probowalem zarowno wgrac do pluginow jak i importowac plugin aby go uzyc. Jak najade na pluginy to pokazuje sie zmaper naciskam i sie rozwija zrev czy cos w tym styli naciskam przycisk i pokazuje sie to okienko i wszystko
Cruzh3r Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 jak włączyłeś te napisy ile Quadów, Trisów w modelu?
kengi Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 tez tak mam ale potem wystarczy wcisnac tab i pojawia sie to cale menu... nie wiem co moze byc przyczyna ze ci to nie dziala. moze cos z klawiatura, moze jakies sterowniki nie takie cholera wie... moze standardowa procedura reinstalki? ;P
kengi Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 nie jonasz, pisalem do moskillera :) a co do ciebie to wyglada na to ze gdzies po drodze zrobiles swojemu modelikowi nowe mapowanko. zaimportuj na pierwszy level swojego modelu w zbrushu .obj'ota z dobrym mapowaniem powinno pomoc. jak to zrobic dosc szczegolowo bylo opisywane w tym watku: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=26984
zeet Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 moskiller - normal mapki uzyskasz i bez Zmapper-a ,po co sie szarpać z tym pogiętym pluginem ,okienko jest prawidłowe :) Dobrze zmapowany obiekt , detale zrobić w jak najwyższej podziałce ,normal mapkę w jak największej rodzielczości . I standardowe Zbrush-owe narzedzia do Normal map. Zmapper daje większą kontrolę ale wcale nie daje lepszych mapek.
Jonasz_Real Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 Dzięki Kengi, wypróbuję go. Jeśli mi to pomoże, odzwięczę Ci jakoś ;) Napewno...:) Miłego
KLICEK Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 Moskillera - hmm dziwnie ze nie zauwazyles ze wystarczy rozwijane(zwin je, albo kliknij na slajdera z boku) menu z boku wylaczyc zeby zmapper menu sie pojawilo ;) poprostu gdy okno jest skurczone to zmapper chowa swoje menu nie wiem dlaczego ;) Zeet - bluznisz ! zmapper generuje 1312321312312 razy lepsze normale ostre jak brzytwa IMO daja rade nawet w stilach zamiast disp , same plusy model wyglada identyko + szybkosc renderu Crusher - one sa standardowo
moss Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 samo pokazuje ale co z tego ze mi pokazuje ile tri i poly i inne zeczy jak niemam interfejsu zmapera opcji gdzie moglbym sie pobawic :). Klicek - wyprobuje to teraz jestem w robocie i niemam dostepu ale ja klikalem wszedzie po bokach i tylko mi zmaper wychodzi przechodzi do standardowego zbrushai nic wiecej ale sprubuje Zeet - tak umiem wypalac ale chcialem zobaczyc co zmaperpotrafi :)
Leleń Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 a ja mam takie 3 lamerskie pytania: - jak sie wlacza symetrie? - jakie dwa klawisze sa odpowiedzialne za - normalna bryla - troche smothoowata bryla - itd. - i w druga strone? - i jaki klawisz jest odpowiedzialny za smoothowanie (rysowanie po ostrych krawedziach)? pzdr, dzieki:)
mathix Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 Eksportujesz model w całości i malujesz po nim z reflection. W Edit Mode, wciskasz X,Y albo Z (zależnie od osi symetrii). Wyeksportuj sobie model na niskim poziomie sds (bez mesh smootha (z tego co sie orientuje w maxie robisz), chyba że dodawałeś detale na którymś z wyższych poziomów), później ctrl+d dla subdivide i D albo Shift+D dla przełączania między poziomami. Ostatniego pytania nie kumam.
Leleń Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 hih dzieki, a w ostatnim chodzilo o blurbrush (znalazlem). pzdr
mathix Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 Standardowo wciskasz Shfit podczas rzeźbienia (przełącza na blura) (chociaż można pod Shift przypisać też co innego).
streaker Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 Poczytaj sobie Quick Start Series : http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=28114 świetna sprawa :)
KLICEK Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 Klicek - wyprobuje to teraz jestem w robocie i niemam dostepu ale ja klikalem wszedzie po bokach i tylko mi zmaper wychodzi przechodzi do standardowego zbrushai nic wiecej ale sprubuje domyslam sie ze wychodzi wywal wszystkie plywajace menu tak jak pisalem Ci wczesniej zmapper wyjdzie i wchodzisz znowu w zmappera to oczywistoscia wydawalo mi sie ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się