SWRSC Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 Zrobiłem, takę "reklamową" pracke do portfolio, postawiłem głównie na realizm. Renderowane na MentalRayu, kaustyka, FG i hdri, dof. Materiały szklane to dialectric. Pozdrawiam :)
gucias Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 bardzo fajne....takie prawdziwe....ciekawe jak pachną
mkk3a Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 IMHO troche niepotrzebny Dof bo i tak za bardzo go nie widać HDRI tez mi nie za bardzo pasuje... te odbicia na nakrętce kłocą sie z tym całym białym tłem... takie troche sprzeczne ze sobą ale ogólnie fajne
SWRSC Napisano 15 Kwiecień 2006 Autor Napisano 15 Kwiecień 2006 wiem, ale ładniej wygląda niż jakby odbijało samą biel
piotrek Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 Bardzo ładnie, troszeczkę tylko zbyt moce kaustyki i ogólnie refleksy.
hcpiter Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 No jak na mentala to bardzo fajnie szczegolnie kaustyka ! Można zobaczyc siatke bo te flakoniki tak jakoś dziwnie wyglądają ;) Pozdrawiam
Tomek Kosiorek Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 No jak na mentala to bardzo fajnie szczegolnie kaustyka ! naprawde nie kumam takich wypowiedzi. sorki za OT.;)
Vorek Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 No jak na mentala to bardzo fajnie ...bez komentarza ;] Co do pracki to idealnie nie jest i to głównie właśnie przez kaustyki. OK efekt fajny ale co ztego jak zupełnie niepotrzebny i nierealny w takich warunkach oświetleniowych ? Widać że chciałeś uzyskać render "studyjny" Do tego typu zdjęć reklamowych używa się albo tzw. namiotów bezcieniowych albo kilku softboxów dających miękkie światło zbliżone do światła emitowanego przez zachmurzone niebo. W takich warunkach kaustyki raczej nie powstają a napewno nie takie ostre, jeżeli już są to baardzo delikatne. Druga sprawa to samo oświetlenie i cienie, które są stanowczo zbyt rzucające się w oczy. No i materiał metalu, straszliwy, prawdopodobnie przez to co odbija. W renderach (fotografiach) studyjnych nie ma prawa nic się w obiektach odbijać poza źródłami światła (bardzo czesto jest to ogromny problem, dlatego min, stosuje się wyżej wymienione namioty bezcieniowe) Więc hdri w tym przypadku odpada w pierwszej kolejności. Oczywiście ja nie wyznaczam żadych reguł i taki render można zrobić na 10000 sposobów ale starałem się zobaczyć co Ty chciałeś osiągnąć i według tego pisać :) Posiedział bym nad tym troszku jeszcze, bo jeżeli ma iść do folio to nie ma co się spieszyć, pośpiech jest zły w tym przypadku :) Pozdrawiam
SWRSC Napisano 15 Kwiecień 2006 Autor Napisano 15 Kwiecień 2006 Vorek: Rozumiem Cie doskonale, prawdopodobnie poprawie te odbicia, jeśli znajde troszke czasu na ponowny rendering, ale co do cieni to zostawie tak jak są, bo mi sie podobają i nichciałbym widzieć slabszych :) Kaustyki tez zostawie - w warunkach jakie ja stworzylem mają prawo powstać. Dzięki za naprawde konstruktywną krytyke i pozdrawiam :)
hkropinski Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 kaustyka zbyt duża jednak ogólnie praca prezentuje się bardz dobrze, pozdrawiam
Vorek Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 Vorek: Kaustyki tez zostawie - w warunkach jakie ja stworzylem mają prawo powstać. To przynajmniej popraw to przepalenie na lewym dolnym rogu prawej butelki ;] Pozdrawiam :)
SWRSC Napisano 15 Kwiecień 2006 Autor Napisano 15 Kwiecień 2006 to Glare - mi przypadl do gustu ten poblask w tym miejscu, jesli wiekszosci sie nie spodoba to poprawie Vorkuś :)
Master Kiełbaster Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 łał prawie zasymulawałeś v raya w mentalu rispekt :P hdri tu troszkę nie pasi a szczególnie te żółte plamy...
err0r Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 Czesc. Mi sie nawet calkiem to podoba. Jednak -poniewaz to jest perfum - zabraklo mi tu elementu podkreslajacego zapach, czyli jakiegos subtelnego trzeciego obiektu wkomponowanego pomiedzy obiekty, ktory dodatkowo informowalby czy to zapach dla kobiety, czy tez mezczyzny. Poza tym logo perfumu jakos slabo wkomponowane i zaprojektowane. Dal bym tez informacje, ze jest to opakowanie z 50 ml. Pozdr.E.
Obywatel Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 Bardzo ładna praca, w sam raz na portfolio :)
piksar Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 według mnie bardzo ładnie, liczy sie efekt dla mnie OK, mimo ze bez komór bezcieniowych, beztlenowych i wogóle
hcpiter Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 naprawde nie kumam takich wypowiedzi. sorki za OT.;) Nie wiesz o co chodzi wiec sie prosze nie wypowiadaj na temat tego posta !
mrkrzysiek Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 mi się podoba no może trochę ziarno przeszkadza i materiał chromu ale tak to bardzo fajnie
chveti Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 realistycznie ale wole studio ;) ładne. Pozdrawiam.
Koniu_PL Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 Dokładam się do chveti'ego :) Ogólnie ciekawie wyszło... Osoba, która się nie zna na 3D może pomyśleć, że to prawdziwe :D Pozdro.
Lis Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 Ja napisze tak: Wygląda realnie. bardzo. Jak fotka. Ale reklama z teko żadna. ot takie buteleczki na białym tle. Mogła być lepsza gra świateł,kontrastów.
SAIRAM Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 Zapisalem render w folderze "realistyczne". Nice work;]
Tomek Kosiorek Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 Nie wiesz o co chodzi wiec sie prosze nie wypowiadaj na temat tego posta ! a czemu niby? moze dla mnie to co piszesz to bzdety i to Ty powinienes uwazac co wypisujesz publicznie bo to nie Twoj własny trzepak:) EDIT:sorry za OT; perfumki dalej fajne:)
Conrad Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 Kiedyś w mentalu sam próbowałem wyrenderować jakieś prefumki :) ale pozniej vray tak mi sie spodobal, ze odstawilem render w mentalu. Jak dla mnie troche za bardzo sie blyszczy i nie podoba mi sie material nakretek.. a takze kolor samego plynu, ale to juz sie nie liczy ;-)
Vorek Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 ...a takze kolor samego plynu, ale to juz sie nie liczy ;-) A to ciekawa teoria :) Właśnie kolor płynu(czy czegokolwiek co jest pokazywane) liczy się bardzo jeżeli zależy Ci na sprzadaniu czy wypromowaniu produktu. Każdy element tworzonej sceny składa się na finalny efekt, nic nie mozna pominąć, zwłaszcza w tego typu pracach Tyle mojego marudzenia ;] Pozdrawiam
Hindus Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 a ja bede nie user friendly - denerwuje mnie fakt że gdyby ktoś wrzucił jeszcze lepszy render tyle że np spod vraya to wtedy na bank nie było by rekomy a jak mental to zaraz rekoma - moze trzeba sie przesiasc na blendera xD ponieważ powoli zauważam że im bardziej topornego/starego softu ktoś używa tym prędzej...ahh zresztą.. ;) Nie mniej jednak ładna pracka ale pare rzeczy dało by sie jeszcze poprawić - co nie znaczy ze ja bym potrafił. Tyle.
max_1989 Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 hindus ---> czyżby żal za brak rekomy dla twoje wizki? :) co do perfum to b. fajnie sie prezentują, troszke to hdri psuje efekt studia ale jest ok :), w portfolio sie napewno bedzie dobrze prezentować :)
Hindus Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 hindus ---> czyżby żal za brak rekomy dla twoje wizki? :) jakiej ? nie sam wiem ze jeszcze nie zasłużyłęm - w koncu ją dopadne i tak i tak :] nie mniej jednak nie podoba mi sie takie podejscie - dajmy na to renderki Agmakotsa kolumn - zwłaszcza ostatnia w vrayu o ile dobrze pamietam - o wiele wiecej modelingu, ładne shadery, niemal fotorealistyczny render i co ? brak rekomy - dlaczego ? pewno dlatego że użyte 3dsmax i vray a nie np wspomniany mental ray - powinno sie oceniac pracke a nie uzyte oprogramowanie itd. Pełno jest takich prac które powinny byc a nie były - kolejny przykład ? czemu np felga kome albo bzyka z działu rhino - free modeling nie dostała rekomy ? na bank o wiele trudniej było to wykonac a efekt w porównaniu do obecnaj tutaj pracki miażdzył ją pod każdym względem. Można wymieniac i wymieniać... Wybacz SWSRC - inne pracki jakie miałes zasługiwały na rekome - owszem - ale rekoma za tą to moim zdaniem zart wielkanocny - niech sie przyzna ten kto przyznał :]
piotrek Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 [hindus=quote] niech sie przyzna ten kto przyznał Dobry tekst :)
SWRSC Napisano 16 Kwiecień 2006 Autor Napisano 16 Kwiecień 2006 No jak dla mnie łatwiej taki efekt uzyskać na Mentalu niż na vRayu, w mentalu mamy do dyspozycji przerozne materiały, ktore umilają nam pracę, zresztą do tego typu pracek zawsze uzywalem Mentala... Vorek: tu Ci przyznam racje, w oryginale płyn był pomaranczowy co mi nie przypadlo do gustu... Hindus: szczerze to zaskoczyła mnie ta rekomendacja, nad pracą spędziłem jedyne 1,5 godziny nie licząc renderingu (trwał jakieś 5h), modele jak widać nie są skomplikowane, taki speedzik. No ale jak widać wiele osob pozytywnie ocenia prace wyłapując jakieś błędy, które opierają się głownie na poprawności fizycznej renderingu, w komentach widać że "ogolnie bardzo miło" więc chyba jakoś oko przyciąga. Osoba ktora wystawiła rekomendację może sugerowała się czymś innym niż ilość poświęconego czasu i skomplikowania sceny? W każdym bądź razie jestem zadowolony :) Pozdrawiam de gustibus non est disputandum.
Chalek Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 Pracka bardzo ok, ale bez mega zachwytu. Poprawnie, ale nie porywająco jak dla mnie, dobrze odwalona robota. Mam jednak zastrzezenie co do zalozen: blo miala to byc pracka realistyczna albo reklamowa. To 2 rozne rzeczy, bardzo czesto wrecz wykluczajace sie. Tobie bardziej wyszedl realizm, a znacznie mniej "reklamowosc". Jak masz ochote, czas itd, to bardzo polecam zmierzenie sie teraz z reklamowoscia. Chetnie zobaczylbym co z tego by Ci wyszlo. Roznica miedzy "realizmem" a "reklamowoscia" bardzo ogolnie i krotko rzecz opisujac jest taka, ze rzeczywistosc nie zawsze jest ladna (reklama tez nie zawsze musi byc ladna, ale ouogolniajac mozna tak zalozyc). konczac nudzenie: pracka fajna. ps co do tej rekomendacji (i nie tylko tej), to tez mam watpliwosci.
SWRSC Napisano 16 Kwiecień 2006 Autor Napisano 16 Kwiecień 2006 Chalek: ja dobrze wiem, ze reklama przedstawia produkt "idealny", zaznaczam, ze ma byc to rendering reklamowy mojej strony - wiec chyba z założenia jest tak jak mialo byc, nie?
Chalek Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 A jesli tak, to jasne :] Moze jednak jak juz masz model, materialy itd, to pokusisz sie o taki "reklamowy" render, moze fajnie wyjsc
SWRSC Napisano 16 Kwiecień 2006 Autor Napisano 16 Kwiecień 2006 aa, juz kumam o co Ci chodzi :) moze cos tan wysmaruje jak bedzie więcej czasu :)
polka dot Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 ee no hdri to nie najlepszy pomysl tutaj, jest brzydko :D
krzyhhh Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 jak proste a zarazem jak ładne ;) szkoda ze dozownik nie jest obrócony stroną wylotu.
KLICEK Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 mi sie bardzo podoba :) natomiast fronty to inny temat ktory wreszcie powinien zostac poruszony i rozwiazany
Conrad Napisano 17 Kwiecień 2006 Napisano 17 Kwiecień 2006 Vorek, tak wiem, ale mialem na mysli to, ze mi --osobiscie-- sie ten kolor nie podoba;) Hindus ma racje, zwykle to co jest na rekome jest takie, ze wzbudza nawet odrobine zachwytu w najgorszym wypadku. Nie moze byc tak, ze jak cos jest juz"fajne" bo "realistyczne" to w rekomie.
SWRSC Napisano 17 Kwiecień 2006 Autor Napisano 17 Kwiecień 2006 Macie wasze poprawki :) Nie ma HDRI, mniejsza kaustyka, brak DOFa. Lepiej?
AGmakonts Napisano 17 Kwiecień 2006 Napisano 17 Kwiecień 2006 imho troche za cimne wyszły te zakrętki czarne i nie podoba mi sie studnio, mogłes troche białych plane dac by miec ładne odbicia bo teraz to wygląda tak bez wyrazu troche
Morph0001 Napisano 17 Kwiecień 2006 Napisano 17 Kwiecień 2006 Mi tam sie pjerwsza wersja bardzo podoba, naprawde ladna pracka i dobry render. Gratulacje !
MF Napisano 17 Kwiecień 2006 Napisano 17 Kwiecień 2006 Ogólnie pozytywnie, ale niezbyt realistycznie wyglada ta ciecz. Pamietaj ze aby uzyskac lepszy efekt, w miejscach gdzie plyn styka sie ze szklanymi sciankami trzeba wyrzuc poligony bedace szklem...
SWRSC Napisano 17 Kwiecień 2006 Autor Napisano 17 Kwiecień 2006 MF: wydaje mi się że załatwia to zmiana koloru z czarnego na biały w Outside Light Persistence - wlasnie po to zostala umieszczona ta opcja (przy renderowaniu przezroczystego materialu w przezroczystym materiale) Do wszystkich: no widzicie, mimo ze mało poprawnie jeśli chodzi o studio, kolorowe hdri dodało refleksów - już wiecie o co mi chodziło? - o reklame strony, na ktorą najczesciej wchodza ludzie ktorzy nie mają pojęcia jak powinien wygladac poprawny rendering, chcialem przekazac troszke wodotryskow... Mam nadzieje ze teraz jest wszystko jasne. Rendering bez hdri wykonałem tylko dlatego, zeby to wytłumaczyć :) Jednak jeśli pomijając fakt reklamy, mieliście bardzo wiele racji w tym co mowiliście - bardzo dziękuję za konstruktywne komentarze i wsparcie. Pozdrawiam
Gość M.A.T.T. Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 Nie no bomba, zarówno w jednym jak i w drugim przypadku jest super realizm, mimo to pierwsza wersjajest moim zdaniem efektowniejsza, ale jakbym zobaczył taką reklamę w jakimśpiśmie czy na bilboardzie to i tak bym się nabrał. pozdrawiam
Chalek Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 Lepiej teraz moim zdaniem wyglada, tylko kolorki za bardzo sprane i za ciemno momentami
Kuciel Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 bardzo fajnie wychodzi ale troszke pobaw sie ustawieniami kolorow, stonuj miejsca jaskrawe i rozjasnij ciemne, ja jestem v-ray owiec i naprawde niewiem jak w mentalu to zrobic :)
Rekomendowane odpowiedzi