Kubaswielgus Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 Dziwię się, że na evermotion nic o tym nie napisali, ale ukazał się kolejny fizycznie poprawny render bazujący na GPU. Chodzi o Ariona czyli dodatek do Fryrender: http://www.randomcontrol.com/arion
remanent Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 widzę że nie ma co liczyć na pomoc w tym wątku. życzę pomyślnych testów trawy, lwf i "testów wszystkiego" jeszcze raz wielkie dzięki Pionix. nie pomogła Twoja rada, ale liczą się chęci - masz u mnie repa
!Ewert Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 widzę że nie ma co liczyć na pomoc w tym wątku. życzę pomyślnych testów trawy, lwf i "testów wszystkiego" jeszcze raz wielkie dzięki Pionix. nie pomogła Twoja rada, ale liczą się chęci - masz u mnie repa Liczyłeś na gotowe? Myślę że w dobrym dziale była by większa szansa na odpowiedz. http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=34 tu powinieneś znaleźć odpowiedz. http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/ Powodzenia
remanent Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 (edytowane) dzięki ewert zawsze można na Ciebie liczyć Edytowane 17 Marzec 2010 przez remanent
Gość Gosc Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 widzę że nie ma co liczyć na pomoc w tym wątku. życzę pomyślnych testów trawy, lwf i "testów wszystkiego" jeszcze raz wielkie dzięki Pionix. nie pomogła Twoja rada, ale liczą się chęci - masz u mnie repa no ale jakiej rady oczekujesz? podbij HSPh SUbdivs do 120, upewnij sie ze wlaczone jest sprawdzanie widocznosci irr samples, no ale przede wszystkim to obniz energie tego wyjaranego czegosc (bialego) bo co bys nie zrobil to przez ten wybuch supernovej zawsze gdzies pojawia sie plamki NIE USTAWIAC K%^% DIFFUSE NA WARTOSC 255!!! ... i zapamietac to na zawsze
remanent Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 "no ale jakiej rady oczekujesz?" - jakiejkolwiek ustawiałem 120/60 i było tak samo. to wyjarane to environment, bo bilans swiatła ustawiałem tak jak to jest w rzeczywistej kamerze. w diffuse nigdy nie daję 255, nauczyłem się tego we fryrenderze, bo szef mnie za to gonił. ale uwaga bardzo dobra. ujęcie aktualnie się liczy w brute force. potrwa to dłużej ale bukiet przynajmniej nie chodzi. dzięki tjviking, pozdrawiam!
Gość Gosc Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 "no ale jakiej rady oczekujesz?" - jakiejkolwiek ustawiałem 120/60 i było tak samo. to wyjarane to environment, bo bilans swiatła ustawiałem tak jak to jest w rzeczywistej kamerze. w diffuse nigdy nie daję 255, nauczyłem się tego we fryrenderze, bo szef mnie za to gonił. ale uwaga bardzo dobra. ujęcie aktualnie się liczy w brute force. potrwa to dłużej ale bukiet przynajmniej nie chodzi. dzięki tjviking, pozdrawiam! Vray nie jest za dobry w samplowaniu jasnosci, generalnie ten aspekt maja polozony na amen, dlatego warto jest zadbac o akceptowalne poziomy natezen... inaczej nigdy nie dojdziesz do ladu, przygladnij sie logowi renderingu czy nie masz ostrzezen o zbyt duzej energii probek.. jesli masz, zrezygnuj troche z Physical Camera albo mapowania w Effects na rzecz doprowadzenia wszystkich natezen do porzadku... wtedy dopiero ustaw krzywe odpowiedzi calego obrazu tak zeby otrzymac to co sobie zalozyles najpierw musisz zrobic to o czym nie pomysleli autorzy vraya... czyli o normalizacji
remanent Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 "najpierw musisz zrobic to o czym nie pomysleli autorzy vraya" - pewnie stąd nazwa chaos group :D czaję. postaram się wyrównać wartości i zobaczymy co wyjdzie. vray w świetle liczy dobrze, w rozproszonym to już nie taki mocny. no ale to anima więc nie ma wyjścia, kiedy chodzi o czas klatki. dziękuję i pozdrawiam
Kub@ Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 możesz spróbować jeszcze zmieić irradiance mode na "incrementall add to current map". ja tak liczyłem animkę i nie miałem żadnych bugów.
remanent Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 dzięki Kub@ nie wiedziałem że i tak można, przy następnym ujęciu włączę ten tryb i przetestujemy. po nocy liczenia w brute force efekt jest satysfakcjonujący, myślę że będzie miał potencjał w postprodukcji. czasy są takie sobie ale jakoś to przeżyjemy. pozdrawiam!
Camel Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 grafik3d test zieleniny jeśli to robiłeś w onyxie to liście masz płaskie, podczas exportu do np. formatu obj ustaw sobie plate i pokombinuj z nim to są płaszczyzny, które modelują sie jako wygięte i nakłada się na nie alphy. Są różne możliwe ustawienia platesów.. zajrzyj do pdf'a od onyx tree.
grafik3d Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 grafik3d test zieleniny jeśli to robiłeś w onyxie to liście masz płaskie, podczas exportu do np. formatu obj ustaw sobie plate i pokombinuj z nim to są płaszczyzny, które modelują sie jako wygięte i nakłada się na nie alphy. Są różne możliwe ustawienia platesów.. zajrzyj do pdf'a od onyx tree. PODZIEKOWAL chce otrzymać dobry wygląd na zbliżeniach i zjechać wagę do minimum http://img242.imageshack.us/img242/7278/oszustwo.jpg
indian Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 taki test z dzisiaj, jeszcze będę musiał sporo powalczyć z materiałem:
Kubaswielgus Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 indian - a co to za dziwne mebelki? Trochę mi przypominają kanapę z Flinstonów ;)
indian Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 mebelek nazywa się "noguchi freeform sofa", jeżeli dobrze pamiętam.
Cyanide Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 To walcz z tymi materiałami, bo w połączeniu z dziwnym kształtem tych mebli to ciężko powiedzieć, że to kanapa jest. Good luck.
indian Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 no bo to nie jest kanapa tylko sofa, to jest stanowcza różnica
Cyanide Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 Być może jest to różnica, ale nie zmienia to faktu, że teksturę i tak trzeba zmienić, bo wygląda... bo nie wygląda dobrze.
PICsell Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 Sztucznie wyglądają (przynajmniej ta jasna), może pokombinuje jeszcze.
grafik3d Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 INDIAN bida zmieniles troche kolor, nie za wiele, studio wyaczowales, ale ten niby sof czy bardziej lezanka co to za mebel moj kot by chyba nawet tego nie polubil. moim zdaniem po prostu nieładne i te mega derwnane nozki ...
indian Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 to jest ten mebelek, luźno podszedłem do materiału chodziło o model
zdeno Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 no z pieczarki zamieniłeś na pudding ;) zamapuj trochę anizo to nada "włoskom" tej sofy różne kąty odbicia światła. no i bez zmarszczek to nie to samo ;)
PICsell Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 (edytowane) indian - brzydka ta sofa okropnie (wzornictwo). Różnice z oryginałem - okrągłe nóżki no i u ciebie te kartofle są przecięte na pół, w oryginale ta płaszczyzna jest bardziej zaokrąglona. Edit:Brązowe studio wydaje się bardziej pasować to tej sofy. Jak dojdzie ta przecierka na materiale i zmarszczki powinno być ok. Edytowane 18 Marzec 2010 przez PICsell
Bonifatz Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 (edytowane) wip animki nad którą siedzę : Edytowane 19 Marzec 2010 przez Bonifatz
SWRSC Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 (edytowane) popracuj może jeszcze nad oświetleniem, zróżnicuj je trochę. Teraz strasznie "płasko" to wyszło pod względem światła. Zmniejsz temperaturę halogenów w suficie, teraz są idealnie białe. Wiem że są takie żarówki ledowe, ale moim zdaniem troszkę ciepłej barwy zawsze pozytywnie wpływa na odbiór całości. W oknach daj zimne vray lighty, słońce niech tam sobie jara na ciepło, może niech tak mocno nie zagłębia się do wnętrza, daj je wyżej, a resztę doświetl ciepłymi halogenami. Będzie lepiej, atrakcyjniej. Ja dzisiaj też zrobiłem wnętrze do animki, projekt nie mój, jutro to będę liczył. Taka w sumie niespecjalna, jednodniowa robota. Rendery testowe: Edytowane 18 Marzec 2010 przez SWRSC
Bonifatz Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 (edytowane) Jutro jeszcze posiedzę nad tym i pobawię się w ocieplenie. Zobaczymy co z tego wyjdzie w sumie 90% efektu w tej scenie to zabawa w AE. Mhh te Twoje miodzio! Jak możesz to pochwal się finałową animką. Pozdro! Edytowane 18 Marzec 2010 przez Bonifatz
PICsell Napisano 19 Marzec 2010 Napisano 19 Marzec 2010 Bonifatz - moim zdaniem widok za oknem najbardziej drażni. Przelot kamery też jest sztuczny (przynajmniej za szybki jak na takie ujęcie). Sama wizualizacja - to zależy od klienta - nie ma zastrzeżeń to nic nie poprawiaj bo trochę poprawek by było. To co pisał Świerszczu, moim zdaniem jeszcze większe rozmycie cienia od słońca i oświetlenie korytarza pod koniec animacji jest sztuczne (za jasno). Jak oświetlałeś scenę? oświetlałeś scenę dodatkowymi światłami?
grafik3d Napisano 19 Marzec 2010 Napisano 19 Marzec 2010 INDIAN musisz, wymodelowac plaszczyzne do siedzenia, sofa i tak jest paskudna ale na tej da sie siedziec
Skubaniec Napisano 19 Marzec 2010 Napisano 19 Marzec 2010 Test oświetlenia. W ps tylko curvsy i delikatny glow w oknie. Jakies dodatki wrzucone tylko na sztuke, zeby byly.
Camel Napisano 19 Marzec 2010 Napisano 19 Marzec 2010 (edytowane) PODZIEKOWAL chce otrzymać dobry wygląd na zbliżeniach i zjechać wagę do minimum http://img242.imageshack.us/img242/7278/oszustwo.jpg yyy można od plates resolution zmienic.. :) No chyba że właśnie o to ci chodzi. Tymczasem ja testowałem sobie onyksa. Komentarze itp. proszę. Bardzo, bo od tego zaczynam eksteriory. Od zieleni. Dla mnie to najważniejsze... :) Się uczę się :D Exponential, z gammą 0,9 dark 0,7 chyba ( na pierwszym obrazku ) Edytowane 19 Marzec 2010 przez Camel
gientekwl Napisano 19 Marzec 2010 Napisano 19 Marzec 2010 Dunuś, ostatni zacny, ale Twoje liście nie przepuszczają ani trochę światła... Poza tym, wszystko w porządku ? :D
indian Napisano 20 Marzec 2010 Napisano 20 Marzec 2010 (edytowane) takie coś z dzisiaj/wczoraj : Edytowane 20 Marzec 2010 przez indian
Bonifatz Napisano 20 Marzec 2010 Napisano 20 Marzec 2010 indian : widok za oknem byłby bardziej przepalony przez gdyż ekspozycja jest na pomieszczenie. Ode mnie pierwsza klatka animacji (tak to ostatecznie będzie wyglądało ) :
Camel Napisano 21 Marzec 2010 Napisano 21 Marzec 2010 (edytowane) Dunuś, ostatni zacny, ale Twoje liście nie przepuszczają ani trochę światła... Poza tym, wszystko w porządku ? :D cholera! zapomniałem 2sidedmtl, teraz spróbuję z nim :D BTW: do pierwszego rendera w tamtym wątku próbowałem 2sided ale wtedy sie wszystko psuło jak niewiem :/ No i co ma być "wszystko w porządku"? Ciulowo walczę z liściami, chciałbym aby ktoś mi cuś doradził. Bonifatz, w jakiej rozdziałce? :) Fajnie, soczyście tylko trochu ciemno i plamy od gi chyba na suficie indian: skończ scenę bo jest strasznie uboga... zacząłeś od tego jak światło gra.. aaa SWRSC, odnośnie jednodniowej roboty, ile na swoim miejscu byś żądał od klienta? powód pytania to czysta ciekawość .. Edytowane 21 Marzec 2010 przez Camel
Bonifatz Napisano 21 Marzec 2010 Napisano 21 Marzec 2010 Dunuś : z plamami właśnie walczę. Co do rozdzielczości to właśnie w takiej jak pokazałem bo to na stronę internetową idzie. W finale będzie jaśniej.
indian Napisano 21 Marzec 2010 Napisano 21 Marzec 2010 @Bonifatz- albo przesadziłeś z aberacją, albo coś niefajnego się przy drzwiach zrobiło
Bonifatz Napisano 21 Marzec 2010 Napisano 21 Marzec 2010 indian : W ruchu to fajnie wygląda i mi się podoba.
SWRSC Napisano 21 Marzec 2010 Napisano 21 Marzec 2010 aaa SWRSC, odnośnie jednodniowej roboty, ile na swoim miejscu byś żądał od klienta? powód pytania to czysta ciekawość .. Pakiet eurogąbek. Sugeruje Tobie pozostanie jeszcze na etapie "jak" a nie "ile". Widać u Ciebie progres, nie myśl o forsie, jesteś na dobrej drodze.
indian Napisano 21 Marzec 2010 Napisano 21 Marzec 2010 fajne krzesełka, sam układałeś czy jakiś plugin
Bonifatz Napisano 22 Marzec 2010 Napisano 22 Marzec 2010 Test animki na spotkanie z klientem (not finished): http://www.lucas3d.net/interior_anim_dom_03.wmv
zdeno Napisano 22 Marzec 2010 Napisano 22 Marzec 2010 hahaha ale mnie ubawił ten korytarz na poddaszu ;) ciekawe jak pownoszą łóżka do pokoi. Chyba przez okna będą wciągać na linach jak w średniowiecznej italii ;) przecież tam się dwie osoby nie miną jedna z nich będzie musiała na chwilę wejść do pokoju. a filmik spoko.
jarross Napisano 22 Marzec 2010 Napisano 22 Marzec 2010 A ja mam takie pytanie. Robiłem sobie test oświetlenia wnętrza samym hdrem + physical cam wychodzi straszna kaszana, ziarno, refleksy jakies dziwne, po prostu koszmar. Od czego to zależy, czy od jakości hdr czy od ustawień, bo po dodaniu dużego vraylighta i przy takich samych ustawieniach wszystko się idealnie wygładza i jest ok. Używam max 9 + vray i physical cam.
SWRSC Napisano 22 Marzec 2010 Napisano 22 Marzec 2010 to i ja swoją animkę wrzucę: http://www.youtube.com/watch?v=DmJRm73E22E
Loki Napisano 22 Marzec 2010 Napisano 22 Marzec 2010 no korytarz tragiczny, warto by go nie pokazywać. Może zamiast 1 ujęcia, podzielić to na 2-3 Bonifatz.
PICsell Napisano 22 Marzec 2010 Napisano 22 Marzec 2010 SWRSC - Animka wyszła całkiem fajnie. Ile liczyła ci się klatka i na czym? Dolina słońca. :D Pomysłowość developerów jest już na wyczerpaniu. Bonifatz - ujęcie ze schodami jest nieco suche. Podział z większą ilością ujęć, jak pisze Loki. Ogólnie wyszło fajnie, może za bardzo dynamicznie.
SWRSC Napisano 22 Marzec 2010 Napisano 22 Marzec 2010 PICsell, średnio 40sec-1min na klatke 720x432. i7 OC 4.25Ghz IRR High preset 60/30, DOF i MB renderowany. ze trzy ujęcia poszły na 2x xeon 1.8xGhz, ale nie sprawdzałem czasów.
Gość Gosc Napisano 22 Marzec 2010 Napisano 22 Marzec 2010 Test animki na spotkanie z klientem (not finished): http://www.lucas3d.net/interior_anim_dom_03.wmv Bonifatz no wszystko fajnie :D ale zeby pozostac w konwencji to powinienes wejsc na pietro przez sufit.... skoro latamy nad stolem i przenikamy przez fotele :P
Rekomendowane odpowiedzi