MaGuu Napisano 23 Styczeń 2007 Napisano 23 Styczeń 2007 W tym tutorialu chciałbym pokazać wam moją technike szybkiego tworzenia prostego wnetrza. Jeśli pójdziecie za mna krok w krok, powinniscie uzyskać efekt jak na renderku wyżej :] Wiec...zaczynajmy: • Modeling Dziura na okno: 1) Stwórz 4 boxy - będą naszymi ścianami. Powinno to wyglądać mniej więcej tak: http://www.luviz.pl/evertut/01Bryla(01).jpg 2) Zaznacz jeden z mniejszych boxów i przekonweruj go na Editable Polly (PPM na elemencie): http://www.luviz.pl/evertut/02Okno(01).jpg 3) Zaznacz “Ignore Backfacing”, a nastepnie zaznacz dwa poligony po przeciwnych stronach boxa (naszej ściany) http://www.luviz.pl/evertut/02Okno(02).jpg 4) Urzywając narzędzia “Insert” stwórz mniejszy poligon. (To jest właśnie kształt naszej dziury na okno) http://www.luviz.pl/evertut/02Okno(03).jpg 5) Usuń te poligony. Powinieneś otrzymać coś takiego: http://www.luviz.pl/evertut/02Okno(04).jpg 6) Teraz stwórz 4 nowe poligony aby "zamknąć" pustą przestrzeń - użyj do tego narzędzia “Create”: http://www.luviz.pl/evertut/02Okno(05).jpg 7) Przeskaluj (przesuwając vertexy) naszą dziure do "naturalnych" rozmiarów, przykład: http://www.luviz.pl/evertut/02Okno(06).jpg Dziura na drzwi: Jak wiemy drzwi w domach mają ujednolicony rozmiar. Wiec stworzymy drzwi wewnętrze typowo typowe - 200 x 80 :) Zaznacz teraz drugą ze ścian (sąsiadująca ze sciana z dziurą na okno) 1) Stwórz boxa o dokładnie takich rozmiarach (niech będzie trochę szerszy od naszej ściany): http://www.luviz.pl/evertut/03Drzwi(01).jpg umieśc go "w środku" naszej ściany 2) Przekonwertuj boxa który ma być ścianą do Editable poly, i używając “Quick Slice” stwórz nowe "Edge", które będą konturem naszego boxa: http://www.luviz.pl/evertut/03Drzwi(02).jpg 3) Usuń boxa (imitującego drzwi) i poligony, które są na jego miejscu: http://www.luviz.pl/evertut/03Drzwi(03).jpg 4) Używając “Create”, stwórz 3 nowe poligony w pustych miejscach naszej dziury na drzwi. Teraz nasze dwie ściany, jedna z dziura na okna druga z dziura na drzwi, powinny wyglądać mniej więcej tak: http://www.luviz.pl/evertut/04Calosc.jpg Okno: 1) W "Dziurze na okno" Stwórz boxa, który bedzie delikatnie większy od dziury. Nasz box powinien mieć dwie Width Segs: http://www.luviz.pl/evertut/06Okno(001).jpg 2) Zaznacz 4 poligony po przeciwnych stronach i używając “insert” powinieneś uzyskać taki efekt: http://www.luviz.pl/evertut/06Okno(01).jpg 3) “Create” 8 nowych poligonów: http://www.luviz.pl/evertut/06Okno(02).jpg Właśnie stworzyłes rame okna :D 4) Teraz powinniśmy stworzyć ramę dla szyby, postaraj się stworzyć coś w tym rodzaju: http://www.luviz.pl/evertut/06Okno(03).jpg 5) Skopiuj nowoutworzoną rame dla szyby i umieśc ja w odpowiednim miejscu. Stwórz dwa nowe boxy i umieśc je w środku naszych nowych ram dla szyb: Spójrz: http://www.luviz.pl/evertut/06Okno(04).jpg 6) Stworzyłem prostą klamkę – Postaraj się uzyskac ten sam efekt: http://www.luviz.pl/evertut/05Klamka.jpg Klamka do drzwi: Najprostsza droga, to najlepsza droga :D 1) Więc... uzywając Spline, stwórz podobny kształt: http://www.luviz.pl/evertut/07Klamka(01).jpg 2) Dodaj modyfikator “Lathe” -powinienes otrzymac gładka klameczke w 3D: http://www.luviz.pl/evertut/07Klamka(02).jpg 3) Wszystkie nasze obiekty : http://www.luviz.pl/evertut/08Calosc.jpg Łózko: 1) Stwórz boxa z dwoma “length Segs”. Poligony na górze zrób mniejszymi (wręcz cienkimi) i używając funkcji "Extrude" stwórz coś na wzór: http://www.luviz.pl/evertut/09Lozko(01).jpg 2) Jak widać w widoku "Top", nasze łózko nie jest za proste: http://www.luviz.pl/evertut/09Lozko(02).jpg 3) Uzywając funkcji "Scale" zrób nasze łózko perfekcyjnym :D http://www.luviz.pl/evertut/09Lozko(03).jpg 4) Przejdź do widoku perspektywicznego i zaznacz górny poligon. Stwórz coś takiego: http://www.luviz.pl/evertut/09Lozko(04).jpg 5) Wyextruduj ten poligon, do wnętrza łózka http://www.luviz.pl/evertut/09Lozko(05).jpg Materac: Stworzyłem prosty materac: http://www.luviz.pl/evertut/10Materac(01).jpg. I teraz postaramy sie stworzyc, pewien rodzaj szwów. 1) Przekonwertuj Twój materac (wraz z nałozonym modyfikatorem Toorbo Smooth) do Editable Poly, i zaznacz "Edge'sy" dookoła materaca. W tym miejscu powstana nasze szwy: http://www.luviz.pl/evertut/10Materac(02).jpg 2) Kliknij “Create shape from Selection”, i kliknij ok http://www.luviz.pl/evertut/10Materac(03).jpg Powstały nam dwa "Spline'y"... 3) Edytuj je w ten sposób: http://www.luviz.pl/evertut/10Materac(04).jpg no i jak by nie patrzeć, nasze szwy sa gotowe :) 4) Umieść nasz materac w łóżku i przeskaluj tak aby ładnie pasował :). http://www.luviz.pl/evertut/10Materac(05).jpg Kołdra: 1) Na początku stworzyłem coś takiego - zrób to samo - uwierz w siebie - naprawde potrafisz :P: http://www.luviz.pl/evertut/11Koldra(01).jpg 2) Teraz rób wszystko tak jak ja, krok po kroku: http://www.luviz.pl/evertut/11Koldra(02).jpg http://www.luviz.pl/evertut/11Koldra(03).jpg http://www.luviz.pl/evertut/11Koldra(04).jpg http://www.luviz.pl/evertut/11Koldra(05).jpg 3) Efekt: http://www.luviz.pl/evertut/11Koldra(06).jpg Poduszki: 1) Postaraj się uzyskac prosty model poduszek, coś na wzór tego: http://www.luviz.pl/evertut/13Poduszka(01).jpg 2) I jeszcze raz - krok po kroku http://www.luviz.pl/evertut/13Poduszka(02).jpg http://www.luviz.pl/evertut/13Poduszka(03).jpg http://www.luviz.pl/evertut/13Poduszka(04).jpg 3) No i finalny efekt łózka: http://www.luviz.pl/evertut/14LozkoCalosc.jpg A teraz spójrz na cąły pokój: http://www.luviz.pl/evertut/16Calosc.jpg (postaraj się stworzyć nowe elementy tak jak ja, dzięki nim nasza scena stanie się bardziej realistyczna) • Materiały Kiedy nie patrzyłes drogi userze, nałozyłęm materiały na wszystkie nasze modele :D : http://www.luviz.pl/evertut/17CaloscMaterialy.jpg I teraz chciałbym pokazac Ci wszystkie moje ustawienia, wszystkich materiałów w tej scenie. Zaczynajmy: 1) http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(01).jpg – Drewno na ścianie ma ten sam materiał, zmieniłem tylko teksturę w slocie Diffuse, (textura dla tego materiału: http://img455.imageshack.us/img455/8678/01na8.jpg) 2) http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(02).jpg – użyj tego samego materiału na drzwiach 3) http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(03).jpg - (textura dla slotu "Mask": http://img241.imageshack.us/img241/4654/maskrr8.jpg) 4) http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(04).jpg 5) http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(05).jpg – dla okna i wszystkich klamek 6) http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(06).jpg – aby uzyskac biały plastik, zmień tylko kolor w diffuse na biały (253 253 253) (TV ściągnałem z Evermoption z działu Free Stuf) 7) http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(07).jpg 8) http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(08).jpg – na początku upenij się ze nasze lampy maja ustawiony UVW Mapp na "Box", i wtedy: http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(09).jpg Prosze, NIE UŻYWAJ tylko tego materiału do roświetelnia Twoich scen, efekt nie będzie za dobry. To jest tylko fejk światła z lampki :] • Tło Tło pobrałem ze stronyhttp://www.wpanorama.com/panoramas.php?page=01f. Znajdziesz tam bardzo duzo ciekawych i sporych plików z panoramami 360 Tworzenie tła 360* ktok po kroku : http://www.luviz.pl/evertut/19Landscape(01).jpg http://www.luviz.pl/evertut/19Landscape(02).jpg http://www.luviz.pl/evertut/19Landscape(03).jpg No i materiał, który nakładamy na nasze tło: http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(10).jpg • Kamera Nałozyłem bardzo mały "lens" aby widziec wszystkie nasze modele, oczywiście mozesz ustawiac wszystko jak tylko chcesz. http://www.luviz.pl/evertut/20Kamera.jpg • Ustawienia rendera Nie użyłem żadnych świateł ponieważ nas zpokój bedzie oświetlony przez Vray Enviroment. Przed właczeniem finalnego rendera, wartoś Subdivision we wszystkich moich materiałach zwiekszyłęm do 15 http://www.luviz.pl/evertut/21Ustwienia(01).jpg http://www.luviz.pl/evertut/21Ustwienia(02).jpg http://www.luviz.pl/evertut/21Ustwienia(03).jpg No i to chyba wszystko :) Mam nadzieje ze ten malutki tutorial pomógł Ci troszeczke i ze nauczyłes się czegoś co pomoże Ci w stworzeniu Twojego własnego wnętrza w przyszłości Podziękowania dla Leru, mojego wielkiego mistrza Jedi! Peace MaGuu 13 13
klikus1984 Napisano 24 Styczeń 2007 Napisano 24 Styczeń 2007 no moze ja cie nie bede calowal, :D ale powiem , ze bardzo podoba mi sie taka inicjatywa, to bardzo fajnie, ze poswieciles swoj czasi checi , zeby pomoc innym . POZDRO i tak 3 maj
chveti Napisano 24 Styczeń 2007 Napisano 24 Styczeń 2007 kiedy bedzie na evertut? Bo nie chce mi sie obrazkow pokolei otwierac :D
MaGuu Napisano 24 Styczeń 2007 Autor Napisano 24 Styczeń 2007 Nie będzie nigdy :D Mój tutek nie został zauważony, wiec nie opublikują go :] Dzięki wszystkim za komentarze i za reputacyjne punkciki :) To naprawde bardzo miłe :D 4 4
KLICEK Napisano 24 Styczeń 2007 Napisano 24 Styczeń 2007 gdzie nie został zauwazony ? u nas masz fronta w ciekawych dyskusjach :) wiec nie mow ze nikt nie zauwazyl bo ja zauwazylem :) super ze Ci sie chcialo , dostales kilka pkt reputacji :)
MaGuu Napisano 24 Styczeń 2007 Autor Napisano 24 Styczeń 2007 gdzie nie został zauwazony ? u nas masz fronta w ciekawych dyskusjach :) wiec nie mow ze nikt nie zauwazyl bo ja zauwazylem :) Nie nie Klicku, nie o to chodzi, to była odpowiedź na ptanie chvetiego :) Na poczatku opublikowałem to na Everach, bo maja taki regulamin ze tylko u nich mozna. Nastepnie zrobiłem wersje polska i umiescilem tutaj :) Ciesze sie ze sie podoba :) Ej...ale to fajne uczucie napisac tutoriala :D Peace :* P.S. Dzięki za pkt i fronta - mojego pierwszego w zyciu :D
nielot007 Napisano 24 Styczeń 2007 Napisano 24 Styczeń 2007 Oo gdzies to juz widzialem ;) skad wiesz ze nie wygrasz, sa juz wyniki :D:D choc domyslam sie kto wygra :) dla mnie super wie ile to roboty moj (gdzie bylo prae obrazkow) mi zaja kupe czasu, dlateo wole krecic video :D pozdro
Gość Yattaman Napisano 20 Maj 2007 Napisano 20 Maj 2007 MaGuu twój tutorial mnie ratuje! dzieki za pomoc :]
Gość leonx2 Napisano 22 Maj 2007 Napisano 22 Maj 2007 Pozwoliłem sobie ten wspaniały tutek MaGuu przerobic na pdf, tak dla wygody użytkowania Dzieki za ten tutek, bardzo mi pomógł:D oto link: http://rapidshare.com/files/32711670/proste_wnetrze.pdf.html
marcin1 Napisano 19 Czerwiec 2007 Napisano 19 Czerwiec 2007 Czyli w 3DS MAX 4 tego sie zrobic nie da? bo nie ma takich opcji jak edit polygon ani QuickSlice
!Ewert Napisano 19 Czerwiec 2007 Napisano 19 Czerwiec 2007 max4 omg:D ale spox, Maguu ale nic nie powiedziałeś o światłach:(
MaGuu Napisano 10 Sierpień 2007 Autor Napisano 10 Sierpień 2007 Tomuś: Ustawienia rendera Nie użyłem żadnych świateł ponieważ nas zpokój bedzie oświetlony przez Vray Enviroment. leonx2: Hehe spoko, dzięki :) 1
Bielo^ Napisano 21 Sierpień 2007 Napisano 21 Sierpień 2007 Genialne, kurde! Zaj... tutorial, i tyle! Najlepszy jaki kiedykolwiek czytałem, nawet zabawny. Szkoda że używam mentala, choć efekt wyszedł mi podobny :). Pozdrawiam, masz u mnie +.
MaGuu Napisano 21 Sierpień 2007 Autor Napisano 21 Sierpień 2007 Zabawny? A to czemu? :) Pokaz co Ci wyszło. Dzięki ;)
Bielo^ Napisano 30 Wrzesień 2007 Napisano 30 Wrzesień 2007 Było kilka żarcików w stylu "gdy nie patrzyłeś, drogi userze (...)" :) Pozytywnie, baardzo dobry tut. Byłby boski gdybyś udostępnił gotową scenę aby czytelnik mógł obejrzeć wszystkie ustawienia rendera, jak to wyglada od środka. Ale i bez tego ownujesz wszystkie czytane przeze mnie tutoriale.
Tayos Napisano 22 Październik 2007 Napisano 22 Październik 2007 a ja mam pytanko, czemu gdy probuje zrobic poligana za pomnoca create to wyskakuje mi error illegal new face?
Kaligraj Napisano 25 Październik 2007 Napisano 25 Październik 2007 He ... całkiem tutek fajny tylko, że istnieje zasadnicza rónica miedzy tym co otrzymałem z tym co powinienem otrzymać :):) efekt śmieszny jednym słowem :) ale bardzo dobry tutek :)
Kaligraj Napisano 25 Październik 2007 Napisano 25 Październik 2007 Byłby boski gdybyś udostępnił gotową scenę aby czytelnik mógł obejrzeć wszystkie ustawienia rendera Ale szanowny kolega ostatnich trzech jpg'ów nie oglądał ??? Szanowny kolega zerknie tam ustawienia rendera są całe zaprezentownane. ... Szanowny kolego ... gotowa scena ?? udostępnic ??? to jak zdradzić swoje najwieksze sekrety :)))))) jesli sie na tym zarabia szanowny kolego :):) .... po namysle to w zasadzie tutek jest juz zdradą :) wiec co ja pisze !!!:)
JunioR Napisano 25 Październik 2007 Napisano 25 Październik 2007 swietny tutek, drogi maguu moze pokusisz sie o jeszcze jeden, lecz bardziej hardcorowy? :) z bardziej skomplikowanym swiatelkiem i shaderami ? pozdrawiam goraco ;) elo!
Bielo^ Napisano 12 Listopad 2007 Napisano 12 Listopad 2007 Szanowny kolego, jedna scenka nie sprawi ze MaGuu'owi zabraknie chleba ;pp, na everach był jeden tutek gdzie sie robiło kuchnie i była scena poszczególnych etapów, wraz z materiałami, tylko kliknąć "Render" ;). Przydało się bardzo, bo niektóre rzeczy mi sie nie pokrywały z tym co miało wyjść i się o wiele więcej nauczyłem poprawiając. Anyway, brakuje tylko tekstury na drewno na ścianach, ale takie łatwo odnaleźć w necie. Właśnie MaGuu, tworzysz coś jeszcze?
MaGuu Napisano 18 Listopad 2007 Autor Napisano 18 Listopad 2007 Ło sh*t! Nie zauważyłam tylu postów :O Dzięki jeszcze raz za wszystkie pochlebstwa ;) Niestety nie mam czasu na pisanie kolejnego tutoriala, wybaczcie, ale studia, praca, społeczniackie akcje i kobieta wypełniają mój wolny czas w 100% ;) Zastanawia mnie tylko, dlaczego nie udało Wam się osiągnąć takiego efektu jak ja, skoro tą scenkę robiłem od zera i wszystko opisałem tak jak robiłem krok po kroku :O Dziwne :) 1
modychorst Napisano 6 Luty 2008 Napisano 6 Luty 2008 Fajny tutorial chociaż trzeba do niektórych rzeczy samemu dochodzić a jak na takiego laika jak ja (bawie sie od nie całego tygodnia) to zajeło sporo czasu ale i tak wypas.:):):)
Heads Hunter Napisano 12 Marzec 2008 Napisano 12 Marzec 2008 Chciałem wymodelować pomieszczenie, więc zrobiłem pudełko, ustawiłem odpowiednie parametry, włączam edit mesh, włączam polygon, select all, flip, i wyłączam polygon. A moje pudełko zamiast przybrać kształt pomieszczenia zrobiło sie czarne. Co zrobiłem źle? Prosze o pomoc.
mrkrzysiek Napisano 12 Marzec 2008 Napisano 12 Marzec 2008 Heads Hunter założyłeś/aś o tym temat już po co tu znowu piszesz a jest wszystko jet dobrze tak poprostu jest wyświetlany poligon odwrócony w max'e w środku jet dobrze
Levus Napisano 12 Marzec 2008 Napisano 12 Marzec 2008 Dzięki MaGuu! Jesteś wielki! Szczególnie materiały i renderer! + for ju! pozdrawiam!
Gość Hidden_Lucas Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 witam :) Mam pewien problem dotyczący Vray'a a dokładnie rzecz mówiąc chodzi mi o ten krok http://www.luviz.pl/evertut/18Materialy(01).jpg robie wszystko tak jak tu pokazane, mam map browser ustawione na VRayMtl i gdy dodaje do tego slotu teksturę podłogi to mi map browser przestawia sie na standard :( w druga stronę jest tak samo, najpierw dam teksturę a potem wybiorę VRayMtl, to mi znika tekstura ze slotu. jest jakieś rozwiązanie? :) pozdrawiam
lisu Napisano 8 Sierpień 2008 Napisano 8 Sierpień 2008 Bless da MaGuu!!!! szukałem własnie takiego tutka chyba z tydzień i jak zwykle najciemniej pod latarnią!
WilL Napisano 23 Sierpień 2008 Napisano 23 Sierpień 2008 Nie ma co świetny tutorial, zrobiłem go ale chyba zabardzo od niego odbiegłem :) Nie wiem sami ocencie, jak dla mnie po 3 miesiącach uzytkowania maxa i jednego dnia używania v-raya to jest dobrze: Oczywiście ''+'' dla MaGuu
matti210 Napisano 24 Wrzesień 2008 Napisano 24 Wrzesień 2008 Mój out :) http://www.i-point.nazwa.pl/host/upload/1222276613187687.png - Mam taką wielką prośbę ;p ZA nic nie moge wstawić tego obrazu 360 za okno .. - JAK TO OTWORZYĆ W MAX'IE .. - prosze o odp - jak to w maxie otworzyć ;p thx
okobogee Napisano 25 Wrzesień 2008 Napisano 25 Wrzesień 2008 Maguu bardzo fajnu tutorial, co prawda jeszcze wszystkiego nie zrobiłem ale jak zrobie to pokaze. ALe najpierw musze zrobic porzadek z kapem bo zauwarzyłem ze sobie wytworzył AI :) Pozdro dal ciebie.
Gość lukasz89pl Napisano 13 Grudzień 2008 Napisano 13 Grudzień 2008 Witam, mam problem, próbuje przerobić ten tutorial i w jednym miejscu po raz kolejny nie wiem co robić gdyż wyskakuje mi ten błąd. "Illegal new face" Dotyczy to kroku 4) w dziura na drzwi Używając “Create”, stwórz 3 nowe poligony w pustych miejscach naszej dziury na drzwi. Jak próbuje to zrobić to pojawia mi się ten błąd "illegal new face" próbowałem juz na różne sposoby to stworzyć i za każdym razem to samo :/ Nie mam pojęcia czemu tak się dzieje, ktoś poradził sobie z tym problemem ? Prosze o pomoc. Dziękuje, Pozdrawiam.
sker Napisano 14 Grudzień 2008 Napisano 14 Grudzień 2008 Siemka lukasz89pl, też miałem z tym problem, dlatego zamiast "create", zaznaczyłem "edge" po 2 stronach i użyłem opcji "bridge".
Gość lukasz89pl Napisano 14 Grudzień 2008 Napisano 14 Grudzień 2008 Dzięki Sker, udało się Dobra alternatywa, chodź dalej jestem ciekawy co robiłem źle, że te create nie chciało zaskoczyć :/ wcześniej na oknie działało. Jeszcze raz dzięki, pozdrawiam
Gość diablo62 Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Witam, ktoś wie, czemu wychodzi mi taki rende'er jak na zdjęciu poniżej? Wszystkie ustawienia są takie same jak w tutorialu, z wyjątkiem "Image sampler: adaptive QMC" bo w moim c-rayu go nie ma. Pozdrawiam Diablo62
pads Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 a u mnie po renderze nie widac materiałów, niby wszystko sie zgadza z tutkiem, ale zamiast materiałów widać róż :O - pomóżcie! podłoga to normalny wood - taki jak w tutku a ściane dałem - marble żeby zobaczyć co się stanie i też na różowo wyszło! obrazek:
claude Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 wygląda jak burdel musiałeś coś z materiałami się pomylić i tyle, możliwe że ten róż na ścianach odbija się i zabarwia całe pomieszczenie
pads Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 no dobra juz mam mniej więcej powód, nie chodzi o materiały tylko o obiekty. bo mój pokój to część większej całości robionej z planu... wieć ściany to editable polysy itd. podłoga to plane... natomiast gdy wrzucilem do pokoju zwyklego boxa i narzucilem mu texture - wszystko wyglada ok. to teraz pytanie, jak zrobic zeby te tekstury normalnie wyswietlalo na innych obiektach niz boxy??? ps. sciana ma taka sama texture jak ten ladny box :) a jaka roznica! :P screen:
claude Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 bo box jest zmampowany, a ściana nie jest mapowana, użyj modyfikatora uvw map i ustaw mapowanie na box, pobaw sie gizmem poskaluj... poczytaj tutki, najlepiej obejrz jakies tutki z tego forum dotyczące mapowania 1
pads Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 dzieki. wiesz, zieloniutki jestem jak szczypiorek na wiosne :) ale ta odpowiedz mnie satysfakcjonuje. plusik :)
pads Napisano 1 Styczeń 2009 Napisano 1 Styczeń 2009 no hej. taki mniej wiecej efekt pół końcowy - ale już zaczaiłem o co chodzi z tym dziadem vrayem :P chciałbym, żeby mój cepek lepiej toto ciągnął
tulips24 Napisano 19 Styczeń 2009 Napisano 19 Styczeń 2009 WItam. Jestem tu nowy i grafiką 3D zajmuje się od niedawna. Mam tylko takie pytanie. Czy nie prościej wycinajac dziury w scanach na okno albo drzwi lub modelując łóżko skorzystac z narzędzia boolean? Wtedy np można wyciąc wymiarową dziure w scianie albo prosto wymodelowac łóżko z tego tutoriala poprzez stworzenie 2 boxów i poprzez boolean wycięcie otworu na materac. Przyspieszna to pracę i pozwala na dokładne odwzorowanie wymiarów. A propo MaGuu. Jak zrobiłes, że wymiary podajesz w cm? Mi nie wyszło :) Propo renderu to mam v-raya 1.50.SP1 i w ustawieniach v-ray image sampler w Type nie mialem QMC i ustawiłęm adaptive DMC. I render mi wyszedł troche za jasny:/ nie znam sie na renderowaniu i nie wiem co zmienić by było ono słabsze:/ MaGuu świetny tutorial. Bardzo mi pomógł. W końcu wziałem sie za jakieś wnętrze^^ link do renderu. Troche wymaga poprawek więc się nei śmiejcie:)
wesol Napisano 10 Luty 2009 Napisano 10 Luty 2009 Jak zrobiłes, że wymiary podajesz w cm? Mi nie wyszło :) Customize -> Units Setup
Gość l_siminski Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 Witam, mam jedno pytanie. Co należy zrobić, aby uzyskać taki kształt klamki do okna? Jestem bardzo początkujący i nie mam pojęcia co zrobić aby wymodelować taki kształt.
hcpiter Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 musisz nauczyc sie modelowac :) Na tej stronie masz kilka tutkow odnosnie techniki poly modelingu http://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/
Gość l_siminski Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 Znacie jeszcze jakieś tutki o modelowaniu dla początkujących?
hcpiter Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 tak najlepsza strona z tutkami dla poczatkujacych http://www.google.pl i http://www.max3d.pl (dzial tutoriale) :)
halset Napisano 19 Marzec 2009 Napisano 19 Marzec 2009 tulips24, boolean psuje siatkę więc czasem lepiej szukać innych rozwiązań :) Na samym początku działałem metodą którą podał tu autor, potem w innym tutku wyczaiłem opcję bridge i zaoszczędziła mi ona sporo czasu przy robieniu właśnie otworów na okna itp :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się