Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich!

 

Mam do was może głupie pytanie - JAK STAĆ SIĘ DOBRYM GRAFIKIEM 3D??? :o od czego zacząć? jakies wskazówki na początek? próbowałem modelować samochody i mi nie wychodziło... może od "budowania" domów? a może to za głęboka woda dla początkującego...? czekam na waszą pomoc :)

  • Odpowiedzi 39
  • Wyświetleń 3,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dosc trudne pytanie ... chetnie dowiem sie od czego zaczynali najwieksi tego forum :P ja osobiscie swoja przygode z grafika 3d zaczalem na kolku informatyczny w szkole wiec mialem latwo bo mialem 'wykladowce'... do tego sporo tutoriali z internetu :D

Napisano

Dużo kawy pić, to przede wszystkim. Dużo kawy.

Napisano

RA Ja od dużej ilości kawy mam mdłości ;P

 

A jeśli chodzi o Twoje pytanie Trosiek to ćwiczyć jak najwięcej ;)

Napisano

Jeśli chcesz robić wizki, nie zaczynaj od samochodów, jeśli chcesz robić ludzi, nie zaczynaj od wizek - proste :)

Napisano
RA Ja od dużej ilości kawy mam mdłości ;P [...]
To i grafik z ciebie żaden. ;)

 

PS:

Ja mam podobnie...

Napisano
  • Autor
ćwiczyć , ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć !

Trening czyni mistrza !

dobra ale na czym...? ja zacząłem swoją przygodę z grafiką 3D od ksiązeczki KŚ Grafika 3D. Teraz w miarę dobrze znam interfejs Maxa. Ale jakoś nie wychodzi mi modelowanie... Właśnie - jak zaczynali najlepsi na forum? ;) Podzielcie się swoją wiedzą z tymi którzy dopiero chcą być tacy jak wy w grafice. Znać się na tym fachu choć w jakimś procencie co wy...
Napisano

Poznaj narzędzia, a potem ćwicz. Przyjmij jako zasadę, że w trakcie nauki każdy model będziesz miał okupiony zdartym od przekleństw gardłem. Nie oczekuj, że od ręki zrobisz Shreka. Pamiętaj, że niektóre skomplikowane i szczegółowe modele nawet specom zajmują tygodnie a nawet miesiące ze wzgledu na to, ze duza ilośc detali po prostu pochłania czas. i nie zrazaj się. Obserwuj świat, rób dużo tutków. Na forum masz ich od groma, zacznij od nich.

Pozdrawiam.

Napisano

ja sie nie powinienem odzywać ale coś powiem;) zadaj sobie pytanie co chcesz robić w 3d i pod tym kątem ćwicz DUŻO!!!

 

 

a tak ogólnie to co po Ci to szkoda czasu... widzisz siwy i klicek teraz żałują że sie za to zabrali:D:D:D

Napisano

oczy sobie wypalisz, mózg ci wyparuje, przez kawe dostaniesz zawału, po co ci to? :). Dodatkowym atutem, są odparzenia na fałdkach skórnych, nie zapomnij po 10h siedzenia przed kompem przecierać jakimś kremem :). Bym zapomniał o najważniejszym, super jest mieć wielu przyjaciół ... na gg :].

Napisano

Ale są także dobre rady takie jak ta :

 

Ekran po 10 h działa jak solarium , Laski będą na ciebie lecieć

Promienie Ekran wysuszają skurę co pomaga na opryszczki xD

 

:D:D:D:D

Napisano

znajdz tutorial, który dokłądnie opisuje jak stworzyc scene od podstaw po sam render. Ja tak zacząłem, w CHIPie był tutek dotyczący stworzenia sceny podwodnej - modelowanie rybek (poly modeling), proste shaderki, jakies efekty i render. Przerobiłem, zrobiłem scene i byłem zadowolony. Kolejną scenke zrobiłem już sam i tak się zaczęło. Następnie kolejne tutki... i jeszcze kolejne... kawy już nie pije

Napisano

chiba trzeba duzo w tym siedziec i nie zglupiec...

 

ale jesli potrzebujesz byc "dobrym grafikiem" z "referencjami" do pokazania to mysle ze moznaby spolecznie podpisac liste ze jednak jestes w cenie czipsy+piwo za podpis? xD

Napisano

Oni ci 3d odradzają bo nie chcą konkurencji :D

Nie rób na początku bardzo skomplikowanych modeli i nie wierz, że nie powinno się uczyć softu, bo potem są pytania "jak nałożyć teksturę na obiekt..." albo "co to jest?" lub "Jak to zrobić".

A i zachęcam do używania F1 w maxie.

Napisano

1. Nie śpiesz się. Lepiej jak muł pod górkę, powoli ale konsekwentnie.

2. Nie rób tak jak ja: Pamiętaj żeby się wyspać, lepiej pracować OD ósmej rano niż DO ósmej rano.

3. I jak wyżej koledzy: trening czyni mistrza.

 

I moja sprawdzona metoda:

Teraz era wideotutków, zaopatrz się w nie najlepiej jak możesz, zapuść na jednym kompie a na drugim rób w miedzyczasie to co mentor na ekranie.

Później pokombinuj sam. Jak są problemy, seans powtórz i tak do skutku.

I następny:)

 

pozdro i powodzenia!

 

PS: aha, od kiedy zadbałem o lepszą mysz, monitor wielkości krowy, i markowy tablecik pracuje mi się mniej nerwowo:) A to też ważne:p

Napisano

1. Kawa

2. Nie denerwuj się, (i kto to mowi) potrafie przelezec caly dzien z nerwow na lozku bo rano po przespanej nocy nie wyszła mi mydelniczka.

3. Spacer, zawsze dobry, nawet 5 minutek po osiedlu potrafi otworzyc umysł.

4. Nic na siłe...

5. Tak naprawde to bedziesz chcial programować kiedy juz znienawidzisz 3d:)

Napisano

trosiek pytal jak stać się DOBRYM grafikiem 3D :P Widze ze wielu z was czuje sie dobrymi grafikami :P hehe sorry

Napisano
trosiek pytal jak stać się DOBRYM grafikiem 3D :P Widze ze wielu z was czuje sie dobrymi grafikami :P hehe sorry

 

nie wazne czy ktos jest marny czy nie, czy ktos sie uwaza za dobrego czy słabego, rada jest jedna i ta sama "praca,praca,praca" ;)

Napisano

Dokładnie tak jak Klicek napisał i to tyczy się do wszystkich dziedzin życia ;) koniec tematu :)

Napisano

wiecej czasu spedzaj w maxie niz na forach:P moj zasadniczy blad:D szukam nie wiadomo czego:P

Napisano

JohnZi dobrze gada :) W sumie zasada jest prosta: robic a nie filozować, czasem potrafie przesiedziec godzine zastanawiając sie czy te zgięcie mi sie podoba, czy moze powinno mieć ciut wiekszy chamfer...

Napisano

taka rada, ucz się modelować, teksturować, animować, renderować, słowem wyrabiaj se umiejętności a nie uzależniaj się od softu, potem np nie spodoba ci się vista to będziesz bez problemu mógł przejść na mayę czy Hudego na jakimś unixie, poświęcając niewiele czasu na przystosowanie się do nowego interface :)

Napisano

a zanim postanowisz zostac grafikiem to przejzyj to forum, wiekszosc narzeka ze micha z ryzem za mala, przemysl te wazna, zyciowa decyzje, murarzem, stolarzem zostan, albo znajdz jakis inny potrzebny i pozyteczny zawod :)

 

edit:

ja keidys chcialem zostac zolneirzem jak moj ojciec, dziadek, dziadek jego dziadk ai tak dalej, ale mi wyjasnili ze to glupi pomysl bo nie spodziewaja sie jakis wiekszych wojen i zwrostu zarobku w branzy :)

Napisano

5. Tak naprawde to bedziesz chcial programować kiedy juz znienawidzisz 3d:)

 

Heh, cos w tym jest... :P

Napisano

Hello,

 

5. Tak naprawde to bedziesz chcial programować kiedy juz znienawidzisz 3d:)

 

Tak naprawde to kiedy juz znienawidzisz programowanie, bedziesz chcial robic 3d :D

 

pp,

_3Jane (programistka)

Napisano

_3Jane (programistka)

 

moge potwierdzic! najlepsza jaka znam ;), punkciki juz dalem :D

dzieki za wszystko :D ;)

 

a zeby nie bylo OT tylko: to co mowia wszyscy: ciezka praca to podstawa ;]

Napisano
Tak naprawde to kiedy juz znienawidzisz programowanie, bedziesz chcial robic 3d :D

 

pp,

_3Jane (programistka)

 

Oj:) Ja mowie tu o C# + Directx:) Az takie złe to nie jest. Prawde powiedziawszy to chyba najlepsza rzecz jaka wyszła z redmond:)

Napisano

3jane-> dokładnie :D ja tak miałem. 3d to fajowa sprawa, wystarczy nauczyć się kłaść siatkę a później już z gorki :)

Napisano

Dobry grafik...hm, w sumie to warsztat zawsze mozna (zreszta uczymy sie przez całe zycie) cwiczyc i cwiczyc, soft co chwila nowy nie w tym sprawa...o ile programu nauczy sie nawet małpa, bo wszystko jest kwestia czasu to czasami nie wystarczy tylko znać softu...trzeba mieć pewnego rodzaju zmysł do tworzenia...no chyba ze chcesz przez całe zycie modelować sracze (bez urazy do nikogo) trzeba umieć wybrać czy chcesz tworzyć czy odtwarzać bo cholerna róznica w tym jest...a nawet jak juz zaczniesz tworzyć, to i tak bez, qrde moze to i dobre słowo "wrażliwości artystycznej" daleko nie zajdziesz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności