Rascal Napisano 28 Marzec 2007 Napisano 28 Marzec 2007 Temat moze sie wydac znajomy bowiem jakis czas temu pracowalem nad ta wlasnie sekwencja ktora w efekcie koncowym nie zostala ukonczona, z biegiem czasu zostala utopiona w odmetach dysku i przygnieciona przez roznego rodzaju smieci :) Jednak zostala odnaleziona i postanowilem zrobic do niej drugie podejscie i w wolnym czasie nad nia popracowac. Jako ze projekt ma juz swoje lata nie obedzie sie bez podrasowania pewnych elementow i zastosowania nieco innych metod. Dla przypomnienia o co dokladnie chodzi oraz tych ktorzy sie z projektem nie zetkneli zamieszczam male info. Ogladajac Final Destination 2 zaciekawila mnie jedna z sekwencji w ktorej z naczepy spadaja na droge drewniane bale scietych drzew. Raczej malo prawdopodobne bylo to ze ktos pokusil sie o faktycznie realne bale ktore nie sposob kontrolowac, czyli raczej napewno bylo to robione w CG. Dosyc szybko znalazlem odpowiednie informacje. Jak sie okazalo spadajace drewniane bale byly niczym innym jak modelami 3D ktore byly zrobione przez ekipe Digital Dimension. Making of Final Destination 2 Sekwencja mi sie tak spodobala ze postanowilem ja zrekonstruowac, z ta roznica ze naczepa bedzie takze w 3D. Ponizej znajduje sie scena z filmu przed i po dodaniu cyfrowych bali.
Łukasz Burnet Napisano 28 Marzec 2007 Napisano 28 Marzec 2007 kogo ta sekwencja nie zaciekawila :P, ambitny cel, fajny link do making ofa, zycze powodzenia :)
Rascal Napisano 28 Marzec 2007 Autor Napisano 28 Marzec 2007 Jako ze sniegi juz ustapily a pogoda w miare pozwala na wypady z aparatem, pierwszym krokiem bylo zebranie odpowiednich zdjec referencyjnych. O ile zbytnio problemu nie bylo w przypadku kory ktorej jest wiele w pobliskich lasach to miejsce zakonczenia bali sprawilo nieco trudnosci, bowiem nigdzie nie mozna bylo znalezc zadnego scietego drzewa aby zrobic zdjecie wlasnie tego miejsca gdzie zostalo ono sciete. Co prawda bylo ich calkiem sporo w pewnym miejscu ale ktos jak na zlosc je zabral dzien wczesniej, tak wiec nie pozostalo nic innego jak szukac dalej :) Jak powszechnie wiadomo dla chcacego nic trudnego i po jakim czasie chodzenia za odpowiednim materialem znalazlem przy drodze calkiem sporych rozmiarow sciete drzewo.
KLICEK Napisano 29 Marzec 2007 Napisano 29 Marzec 2007 super ze wrociles do projektu pamietam go :) btw czemu zmieniliscie nazwe grupy ? :)
SUPER_OkO Napisano 29 Marzec 2007 Napisano 29 Marzec 2007 Jiha, ze tak spytam ujecie drogi bedziesz krecil na zywca?? Bo to bedzie tez wsumie wazny element, zeby nagrac material nie z za szyby samochodu i wmiare stabilny aby pozniej nie bylo takiej ogromnej katorgi z samym juz tracowaniem.
Rascal Napisano 29 Marzec 2007 Autor Napisano 29 Marzec 2007 Jak narazie nie dysponuje odpowiednim sprzetem aby sfilmowac akcje na drodze. Tak wiec drzewa, naczepa a takze droga bedzie CG.
wizz Napisano 3 Kwiecień 2007 Napisano 3 Kwiecień 2007 super ze wrociles do projektu pamietam go :) btw czemu zmieniliscie nazwe grupy ? :) z tego co wiem to zmienili bo sie za bardzo z 3ds kojazyła :D Życze powodzenia w tym projekcie :)
Rascal Napisano 3 Kwiecień 2007 Autor Napisano 3 Kwiecień 2007 Nazwa MAX Digital nawiazywala do korzeni moich dawnych przedsiewziec, kiedy zostal powolany do zycia serwis informacyjny pod nazwa MAX Hardware w sierpniu 2001 roku ktory zajmowal sie sprzetem komputerowym a zostal zamkniety w maju 2002. Nazwa zostal zmieniona glownie ze wzgledow tego iz dzis wszyscy pakuja MAX'a gdzie sie da :) inna sprawa to faktycznie byly skojarzenia dot. 3ds hehe Aktualnie trwaja prace nad podrasowaniem bakow paliwowych naczepy. Ponizej zamieszczam stara wersje, jeszcze przed upgradem :) ktory bedzie kolo 24.
wizz Napisano 4 Kwiecień 2007 Napisano 4 Kwiecień 2007 fajne koła :) że tez zawsze ci sie udaje tak ładnie proporcjonalnie wszystko wykonać :)
Rascal Napisano 4 Kwiecień 2007 Autor Napisano 4 Kwiecień 2007 Proporcje moga nie byc doskonale nie mialem refow, korzystalem tylko z wczesniejszego ujecia z filmu. Baki byly dosc prymitywne i z bakami paliwowymi mialy niewiele wspolnego :) tak wiec zostaly wymienione.Poza podrasowanymi bakami dodalem nieco detali po boku. Nastepne w kolejce do poprawy sa kola z ktorych nie bardzo jestem zadowolony, o ile ksztalt jest odpowiedni poza dziwnymi znieksztalceniami to nieco przydalo by im sie wiecej poly i lepsze felgi stalowe.
Gith Napisano 5 Kwiecień 2007 Napisano 5 Kwiecień 2007 Wyglada obiecujaco :) Z ciekawosci -> Bedziecie renderowac V-Rayem tak jak to robili w przypadku oryginalu? :)
Rascal Napisano 5 Kwiecień 2007 Autor Napisano 5 Kwiecień 2007 Jak narazie ja sam mam na barkach ta sekwencje od poczatku :) Jesli chodzi o rendering oryginalu w filmie to nie wiem do konca czy on byl renderowany V-Ray mozliwe ze byl w uzyciu finalRender, bo wlasnie on mi sie o uszy obil i jest tez na stronie Digital Dimension jednak V-Ray tez :) to nie wiem zupelnie wkoncu ktory renderer byl za to odpowiedzialny, musze spytac Vlado sam jestem ciekaw :) Jesli chodzi o rendering tej sekwencji to bedzie to V-Ray for Maya w aktualnym stadium juz calkiem niezle jest rozwiniety do tego stopnia ze praca z nim jest calkiem przyjemna. Zamieszczam nowa wersje z ulepszonymi kolami ktore maja wiecej detali, pozatym zostalo poprawione pare bugow w naczepie :)
sly Napisano 6 Kwiecień 2007 Napisano 6 Kwiecień 2007 nie bardzo rozumiem do czego posłużą Ci te koła (które są fajne...).. skoro ciężarówka jest w klipie..?... kibicuję pozdrawiam
Vorek Napisano 6 Kwiecień 2007 Napisano 6 Kwiecień 2007 Czy dzisiaj ludzi już wogóle nie czytają postów ? ;) Sekwencja mi sie tak spodobala ze postanowilem ja zrekonstruowac, z ta roznica ze naczepa bedzie takze w 3D... A tak poza tym to powodzenia życzę, czekam z niecierpliwością na post-produkcję i FX'y :)
tweety Napisano 8 Kwiecień 2007 Napisano 8 Kwiecień 2007 jak patrzę na te siateczki to od razu mi pachnie Terranova ;] czekam na update Powodzenia Rascal :)
chveti Napisano 8 Kwiecień 2007 Napisano 8 Kwiecień 2007 Nie ukrywam, zrobiłeś mi miłą niespodziankę. Po wojażach po świecie i innych tego typu rzeczach znów się bierzesz do roboty :) Czekam na postępy. Pozdrawiam.
Kris_R Napisano 10 Kwiecień 2007 Napisano 10 Kwiecień 2007 Smakowitości ;) Świetnie będzie po raz kolejny móc przyglądać się, jak tu pozamiatasz konkretnie :) Już się cieszę na samą myśl!
Tomek Kosiorek Napisano 11 Kwiecień 2007 Napisano 11 Kwiecień 2007 fajnie- również pamiętam poprzednie podejście- powodzenia!
Hubi Napisano 11 Kwiecień 2007 Napisano 11 Kwiecień 2007 nawiązując do wcześniejszych rozważań na temat renderera chciałbym tylko wtąrcic, że możliwe że używali vraya do renderingu (dlatego został wymieniony Chaos) a podali też Cebasa ponieważ używali ich ThinkingParticles (prawdopodobnie do odłamków kory albo i całej animacji/fizyki spadających kłód drewna - Cebas chwali się tym w opisach swojego produktu :) ) a co do animki życzę powodzenia.. może bardzo ciekawie wyjść :) .............
KLICEK Napisano 11 Kwiecień 2007 Napisano 11 Kwiecień 2007 Hubi render był w finalu, bo drewno zostało przerenderowane z displacem finalrenderowski. Moze otoczenie jakos podrasowali vrayem, ale tego juz nie wiem
Hubi Napisano 12 Kwiecień 2007 Napisano 12 Kwiecień 2007 acha, jak tak to przepraszam :) Tak tylko przypuszczałem :)
Rascal Napisano 12 Kwiecień 2007 Autor Napisano 12 Kwiecień 2007 Widze ze watek sie powoli rozkreca milo to widziec, mam nadzieje ze zainteresowani beda obserwowac jak przebiegaja postepy :) hehe faktycznie skojarzenia z Terranova co do prezentacji siatki jak najbardziej trafne, troche sie ostatnio rozleniwilem i nic nie pokazywalem na forum, ale czas sie wziasc ostro do pracy i zwiekszyc nieco skill'a i postaram sie zaprezentowac projekt od najciekawszej strony ;) Jesli chodzi o rendering tej sekwencji w filmie to V-Ray uzyty byl do czesci renderingu sceny w ktorej spadaja klody na droge a takze w innych scenach w filmie. Informacja ta jest potwierdzona, pytalem osobiscie Vladimira Koylazova z Chaos Group z ktorym stale utrzymuje kontakt w trakcie prac nad implementacja renderera V-Ray na platforme Maya.
Rascal Napisano 13 Kwiecień 2007 Autor Napisano 13 Kwiecień 2007 Aktualnie jestem na etapie modelowania naczepy, a dokladnie dolnej konstrukcji nosnej ktora w obecnym stanie sprawia wrazenie nieskonczonej i wyglada dosc kiepsko:) Jeszcze nieco czasu minie az dojde do animacji/symulacji/cząsteczek :)
Kris_R Napisano 13 Kwiecień 2007 Napisano 13 Kwiecień 2007 Cierpliwość zostanie jedenak sowicie wynagrodzona! ;)
Rascal Napisano 16 Kwiecień 2007 Autor Napisano 16 Kwiecień 2007 Kolejny update :) Tym razem podrasowana dolna i gorna czesc naczepy, W sumie to zostala wymieniona cala dolna konstrukcja nosna ktora wygladala dosc prymitywnie, tak wiec sa laczenia po spawach, wszelkiego rodzaju dziurki i nity :)
Jonasz_Real Napisano 16 Kwiecień 2007 Napisano 16 Kwiecień 2007 miodzio, modeling na najwyższym poziomie :) czy ty modelujesz na podstawie jakiegos blueprinta?.
Rascal Napisano 16 Kwiecień 2007 Autor Napisano 16 Kwiecień 2007 Nie uzywam, wiec na oko forumowych wymiataczy ktorzy nie jeden czolg zrobili, proporcje moga nieco szwankowac :)
mrkrzysiek Napisano 16 Kwiecień 2007 Napisano 16 Kwiecień 2007 piękny model czekamy na więcej bo zapowiada się świetnie
belzebub Napisano 16 Kwiecień 2007 Napisano 16 Kwiecień 2007 Fajne modele. Ciagle tylko nie rozumiem dlaczego uparcie pokazujesz je w dziale animacja. jak dla mnie to pasuje do dzialu 3d wip. Mam nadzieje ze zobaczymy wreszcie ruch na podobnym do modeli poziomie. Pozdrawiam.
Rascal Napisano 16 Kwiecień 2007 Autor Napisano 16 Kwiecień 2007 A ja nie rozumiem w czym problem, skoro docelowo praca ma ukazywac sekwencje w ruchu a dzial ma nazwe "Animations Tutaj umieszczajcie zarówno swoje projekty jak i WIPy ich tworzenia." Domina z reaktora tez nie nadaja sie do tego dzialu? wszak animacja zadna, ale ruch jest. Nawet jesli mamy doczynienia z pokazaniem szybu w ktorym porusza sie winda w osi Y.
Lukasz2244 Napisano 16 Kwiecień 2007 Napisano 16 Kwiecień 2007 Cicho, cicho dajcie chłopakowi spokojnie pracować. Nie zadawać pytań, nie rozpraszać i czekać cierpliwie na nowe updajty Super czekam na więcej. Wiem pisze by czekać cierpliwie ale jakoś ciężko jest. Kiedy możemy się czegoś nowego spodziewać? Pozdrawiam Łukasz Rascal chlopie wstaw cos bo juz nie moge wytrzymac ;p. Mam nadzieje ze watek nie upadl?!. Kiedy wstawisz cosik?? Na jakim etapie teraz jestes?? Pozdrawiam
Hubi Napisano 6 Maj 2007 Napisano 6 Maj 2007 Oj Rascal! Tak jak z Terranovą... narobiłeś ludziom smaku i uciekłeś! Wstydził byś się! Miło by było gdyby wątek ruszył :) Rzuć nam jakiś 'ochłap' pracy. Będziemy mieli co oglądać :) Pozdrówka
Tomek Kosiorek Napisano 6 Maj 2007 Napisano 6 Maj 2007 znowu tylko bryły a miałem nadzieję, że maże tu będzie wiecej- choć symulacja:-(
Lukasz2244 Napisano 8 Maj 2007 Napisano 8 Maj 2007 Prawie miesiac minal a tu nic nie ma nowego:(. Prosze nie kaz czekac az tyle czasu. Napisalem Ci czesniej 2-3 posty na jakim etapie jestes?! nie otrzymalem odpowiedzi. Mam nadzieje ze nie bedzie tak jak ostatnio z Twoja produkcjia i ze nie umarlo w zarodku!. To nie sa pretensje. Jestes dobry w tym co robisz dlatego cisne!. NIe miej do mnie "ale". Pozdraiwiam Lukasz
Tomek Kosiorek Napisano 8 Maj 2007 Napisano 8 Maj 2007 Pan Rascal się chyba spalił w blokach- szkoda tylko, że to się powtarza(oby tak ni było:))
Rascal Napisano 5 Czerwiec 2007 Autor Napisano 5 Czerwiec 2007 Coz nie samym for fun'em czlowiek zyje :) jednak zapowiadam ze niebawem bedzie update :)
Hubi Napisano 10 Listopad 2007 Napisano 10 Listopad 2007 Coz nie samym for fun'em czlowiek zyje :) jednak zapowiadam ze niebawem bedzie update :) muszę przyznać ze ciekawie interpretujesz słowo "niebawem" ~ 5 miesięcy :) A co tam! Odkopałem! Może coś sie ruszy :)
eco Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 ...bardzo dobrze ze odkopales - bo ja dopiero watek skumalem :) - dzieki hyhy - dopisuje sie do listy osob oczekujacych na update !!!
eco Napisano 2 Luty 2008 Napisano 2 Luty 2008 ...moze ten watek nie mial miec update'a - nie oszukasz przeznaczenia ?;)
Gość Tesla Napisano 11 Luty 2008 Napisano 11 Luty 2008 Ja też chciałbym się doczekać update'u. Kibicuję wątkowi od początku. Mam nadzieję, że Rascal nie zwątpił w swoje umiejętności. Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się