Skocz do zawartości

Minibitwa nr 13: krasnal


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów, postanowiłem przełamać się i zapostować w końcu na tym forum :D a nawet wziąć udział w minibitwie, aczkolwiek raczej w celach szkoleniowych bo gameart jest mi zasadniczo obcy. Jako referkę wybrałem krasnala - oto moje pierwsze koty za płoty :

 

http://img404.imageshack.us/img404/3614/33870955sz4.jpg

http://img168.imageshack.us/img168/1489/22041239fs0.jpg

http://img402.imageshack.us/img402/2735/30138664yg5.jpg

 

Ponieważ nie zdarzyło mi się do tej pory modelować z wyznaczonym limitem, nie mam totalnie wyczucia w tej kwestii więc limit praktycznie jest już osiągnięty :D, planuję wyrzeźbić krasnego do końca a potem będę po nim ciął.

Wszelkie normale etc zaawansowana technika gameartu jest mi póki co nieznana więc będzie to taki po prostu modelik z podstawowymi mapkami.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i życzę powodzenia oraz miłej zabawy przy bitwie.

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki za tak szybkie powitanie ;D, co do miniaturek etc postaram się, jak tylko obczaję z czym się to wszystko je.

Napisano

Hehe a moze koledzy od krasnali umowia sie do jakiegos wspolnego limitu jaki by im najlepiej pasowal? bo oboje juz przegieli i czy oboje (jedyni zreszta ktorzy robia krasnali) powinni teraz ciac to wszytsko na sile?

Napisano

bitwa to bitwa i limity to limity! ja narazie robie sam autko i nikogo nie prosze zeby dla mnie zrobic wyjatek! a siatke w tym przypadku da sie ograniczyc...a wreecz powinno sie!

Napisano

Yo :D

 

Thx za comments, Nielot => nosa się poprawi bo poza tym o czym mówisz i tak jest chyba dalej za pyzaty i szeroki ( strefa okołodziurkowa :D ) niż na koncepcie. Konras, Bruneq, Przybysz => ja się o limit nie kłócę :D, został wyznaczony odgórnie i taki będzie - mam jeszcze o tyle dobrze, że budując dosyć niechlujnie, pozostało mi w środku sporo polygonów do usunięcia, więc zanim zacznę poważnie zmieniać wygląd modelu, triangli będzie trochę mniej. Mam też w związku z tym pytanie : jest u mnie sporo dziur, pod hełmem czy też pod "spódniczką" - i raczej nie zamierzam tego na siłę cerować. Kwestia teraz tego na ile jest to "eleganckie" i poprawne rozwiązanie - podejrzewam że przy ew. rigu i animacji pewne vertexy mogą wyłazić spod siatki, ale nie znam się na tym i trudno mi to ocenić. Proszę więc fachowców o poradę czy tak może to ew. zostać :)

Napisano

Bardzo ładny modelik. Co prawda limit juz dawno przekroczony no ale jest z czego ciac. Ja tych dziur bym nie cerowal. Ciekaw jestem texturek, bo mam wrazenie, ze o losie bitwy to wlasnie one zadecyduja.

powodzenia

Napisano

Jak grałem w world of warcraft. Mój krasnolud kapłan też niemiał nic pod spódnicą:P

 

No ale zawsze lepiej dać jakiegoś "cap'a" na dziury/przynajmniej te widoczne/ hełm zawsze możesz zespolić z głową. i dziury nie będzie.

 

bardzo fajnie ci wyszedł, będzie sporo walki w dłorfach.

Napisano

Mam w tej chwili masę pracy więc trochę potrwa zanim teksturki się pojawią, ale jeszcze imo sporo czasu :D . Póki co nie wykończyłem modelu - udało mi się so far zejść do 2,4 k trójkątów więc muszę go jeszcze trochę podziabać.

Napisano

Wydaje mi sie że mogłeś zrobić osobne palce kosztem poly na twarzy i ramki skrzydła w jego tylnej częsci bo nie widać by coś z tyłu do geometrii wnosiła. Ale to tylko moje zdanie. Wygląda fajowo.

Pozdro

Napisano

Ano, te dwie rzeczy to moje głowne bolączki zwlaszcza dłonie bez kciuka nawet hyhy. Trudno mi byłoby jednak ciąć go bardziej radykalnie, zbyt się przyzwyczaiłem do jego wyglądu - poza tym, pierwszy model, wiadomo że nie osiągnę technicznej doskonałości, bardziej się skupiam raczej na fajnym wyglądzie niż poprawności budowy. No i jak nie pójde w końcu dalej to się z resztą nie wyrobię ;p

Napisano

Tak, ale założenie jest takie że nie robię normali. Dlatego mam troche takich pierdółek których inaczej nie pokażę.

Napisano

te ćwieki na tarczy spokojnie można narysować w samej teksturze - ta odrobina geometrii nie zmieni radykalnie wyglądu tarczy po poteksturowaniu więc naprawdę opłacałoby Ci się wywalić je i z zaoszczędzonych tri wyrzeźbić chociaż jakiś zaczątek ręki (kciuk, palec wskazujący).

 

Pamiętaj że zawsze patrząc na model, rysunek, zdjęcie czy cokolwiek największą uwagę zwraca się na twarze i dłonie postaci - tak to już człowiek jest skonstrułowany. Więc na tych dwóch elementach naprawdę nie warto tri oszczędzać.

 

Radzę poprawić, bo takie dłonie przy tym polycouncie bardzo obniżają ogólną ocenę modelu.

Napisano

No oki, wziąwszy sobie do serca rady wykombinowałem sobie coś takiego, coby mieściło się w limicie :

 

http://img402.imageshack.us/img402/2826/findeseczkakk3.jpg

 

1999 trójkątów... zastanawiam się czy facet który cały czas trzyma łapę na trzonku topora potrzebuje osobnych paluchów... O drugiej co to jej zza tarczy nie widać nie wspominam. Niewątpliwie lepiej przezentowałoby się to jak pod tym linkiem :

 

http://img217.imageshack.us/img217/2280/finpaluszkimw5.jpg

 

... No ale to ma już 2099 trójkątów, a dłonie nie mają jeszcze dodatkowych loopów na zgięciach. W tej chwili skłaniam się do 1szej wersji... Nie wiem jak to widzicie, być może warto powalczyć jeszcze, zawsze można wywalić podeszwy ;). Aha, wywaliłem faktycznie ćwieki i parę innych spraw.

Napisano

siema, popełniasz podbny błąd jak w World of Warcrafcie. Najbardziej ruchoma część= szata, ma najmniej poly, a dłonie które są praktycznie nie animowane mają za dużo.

 

Ogólnie model super, czekamy tylko na teksturki albo highpoly

Napisano

Sorki ale nie moglem sie powstrzymac.

 

siema, popełniasz podbny błąd jak w World of Warcrafcie. Najbardziej ruchoma część= szata, ma najmniej poly, a dłonie które są praktycznie nie animowane mają za dużo.

 

Wnioskowac z tego mozna ze WoW robili amatorzy ktorzy nie wiedzieli co robia ??

 

EOT

Napisano

Ellou, no byłem ciekaw jak wygląda model wg tego konceptu w grze, zdaje się że to trochę mniej trójkątów niż my mamy, ale to tak na moje niewprawione oko. Thx za komentarze ... Co do tego tułowia... jakoś mi się wydawało że korpus nie będzie specjalnie ruchomy, próbowałem to rigować i pociachać siatkę bardziej optymalnie pod animację, ale jestem w tym mocno póki co zielony i z racji małej ilości czasu musiałem na razie zrezygnować.

 

Zmapowałem drania i zacząłem po nim jeździć...będzie to taka ręczna malowanka, coś jak z Heroes...V.... może użyję minimalnie trochę teksturek... Rozdziałka diffuse na razie 2048. Mapka tak bardzo ale to bardzo początkowo... tak żeby coś leżało, tylko twarz może jako tako dopracowana. W sumie miałem tego nawet nie wrzucać ale dawno nie było update'u ;d

 

Spodziewam się że do soboty wieczór to będzie gotowe, mam problemy z shaderami fx -.-' ni cholery nie mogę tego wyświetlić, pewnie się okaże że moja karta wogóle nie obsługuje dx 9, lol. W związku z tym goły zrzucik z viewportu i rozłożona siatka :

 

siateczka :

 

http://img221.imageshack.us/img221/7140/ccccly7.jpg

 

viewport :

 

http://img402.imageshack.us/img402/3869/bbbbbws5.jpg

 

Pzdr all

 

 

EDIT: malutki updacik... i wstrzymam się już dopóki nie wykończę koloru..

 

http://img99.imageshack.us/img99/928/ddddyz8.jpg

Napisano

No to ja też pokazuję co tam dzisiaj wywalczyłem. jeszcze niestety sporo dziubania mnie czeka.

 

brum4pf8.jpg

 

Tex się trochę rozjechała na butach... się poprawi. Ardeni => maluję to w ps, Cruzh3r => tak, biorę sobie kolorki pipetką z konceptu, ale ogólnie kolorystyka zdaje sie wychodzi u mnie troszeczkę inna :D. Thx i pzdr all

Napisano

Thx za comments... Z tym rękoma to może być faktycznie prawda... zwłaszcza z boku, gdzie nie widać tego na koncepcie a ja jakoś szybko poleciałem dalej nie zastanawiając się nad tym specjalnie... Myślę że jest to tez trochę wina dłoni, zdaje się że też są za duże po rozłożeniu ich z kułaka. Tak czy siak, szczerze to nie wiem czy coś z tym ruszę... sporo mi zostało a tex wbrew pozorom szybko mi nie idzie - dziubię to już dobre 13-14 godzin, po prawdzie takiej mocno momentami pozorowanej pracy, ale jednak :D

 

EDIT: Tak sobie jeszcze patrzę od przodu i widzę że zlewająca się z tłem czerń nieopracowanego jeszcze kadłubka też przyczynia się do wrażenia że ręce latają odsunięte od tułowia i wyglądają na zbyt cienkie... jak wejdzie tex na korpus i ręce będą solidniej w nim umocowane, może nie będzie to tak źle wyglądać

Napisano

Ok, za dużo dziabdziania i nie wyrobiłem się :D. Stan obecny: diff z lightmapą :

 

pipi1zj3.jpg

 

najazd z siatą :

 

http://img443.imageshack.us/img443/9769/pipi2kr2.jpg

 

i bez :

 

http://img443.imageshack.us/img443/5813/pipi3ky5.jpg

 

Niech władza osądza czy to się kwalifikuje do głosowania :D.

Co do mnie, postaram się w ciągu tygodnia zakończyć to, może wejdzie dodatkowo spec o ile uda mi się rozgryźć te real time shadery... No i jak będzie wg mnie koniec zapostuję to gdzieś poza bitwą ;p. Thx za fajny fight, pozdrawiam wszystkich uczestników i oby następna bitwa przyciągęła więcej ludzi ;0

  • Like 1
Napisano

Buehehehe nie zauważyłem nawet :D. Się poprawi na spokojnie no i że wypieści to wiadomo też, ale już na spokojnie poza bitwą. Normali miało nie być z założenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności