Posted April 6, 200718 yr Witam wszystkich forumowiczów, postanowiłem przełamać się i zapostować w końcu na tym forum :D a nawet wziąć udział w minibitwie, aczkolwiek raczej w celach szkoleniowych bo gameart jest mi zasadniczo obcy. Jako referkę wybrałem krasnala - oto moje pierwsze koty za płoty : http://img404.imageshack.us/img404/3614/33870955sz4.jpg http://img168.imageshack.us/img168/1489/22041239fs0.jpg http://img402.imageshack.us/img402/2735/30138664yg5.jpg Ponieważ nie zdarzyło mi się do tej pory modelować z wyznaczonym limitem, nie mam totalnie wyczucia w tej kwestii więc limit praktycznie jest już osiągnięty :D, planuję wyrzeźbić krasnego do końca a potem będę po nim ciął. Wszelkie normale etc zaawansowana technika gameartu jest mi póki co nieznana więc będzie to taki po prostu modelik z podstawowymi mapkami. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i życzę powodzenia oraz miłej zabawy przy bitwie.
April 6, 200718 yr witamy na forum :) fajnie ze bierzesz udział :) , pamietaj o miniaturkach - z gory dzieki co do modeluje jest super :)
April 6, 200718 yr Author Dzięki za tak szybkie powitanie ;D, co do miniaturek etc postaram się, jak tylko obczaję z czym się to wszystko je.
April 7, 200718 yr Cześć! Jak na moje oko to bardzo ładny ten krasnal, zgrabnie wychodzi! Powodzenia!
April 9, 200718 yr Author Ponieważ święta tak jakby się kończą i wszyscy idą ostro do przodu robiąc niesamowite rzeczy, czas na update i u mnie : http://img403.imageshack.us/img403/9711/krasnsh5yd9.jpg http://img211.imageshack.us/img211/8603/krasnsh4ku7.jpg http://img211.imageshack.us/img211/5241/krasnsh3xi6.jpg http://img62.imageshack.us/img62/3971/krasnsh2ai2.jpg http://img62.imageshack.us/img62/2006/krasnsh1nj7.jpg i siatki: http://img233.imageshack.us/img233/2007/krasnsh5siatadr0.jpg http://img233.imageshack.us/img233/9619/krasnsh4siatapd3.jpg http://img231.imageshack.us/img231/7004/krasnsh3siatabe4.jpg http://img163.imageshack.us/img163/7062/krasnshsiatauq1.jpg http://img163.imageshack.us/img163/3185/krasnsh1siatadf1.jpg Model ciągle do połatania, w tej chwili łącznie z rynsztunkiem 3506 trójkątów ;o
April 9, 200718 yr Coin--> swietnie sie prezentuje, jedyne to nos za malo sie odznacza (zlewa sie z policzkami) :) pozdro i powodzenia
April 9, 200718 yr Hehe a moze koledzy od krasnali umowia sie do jakiegos wspolnego limitu jaki by im najlepiej pasowal? bo oboje juz przegieli i czy oboje (jedyni zreszta ktorzy robia krasnali) powinni teraz ciac to wszytsko na sile?
April 9, 200718 yr bitwa to bitwa i limity to limity! ja narazie robie sam autko i nikogo nie prosze zeby dla mnie zrobic wyjatek! a siatke w tym przypadku da sie ograniczyc...a wreecz powinno sie!
April 9, 200718 yr Author Yo :D Thx za comments, Nielot => nosa się poprawi bo poza tym o czym mówisz i tak jest chyba dalej za pyzaty i szeroki ( strefa okołodziurkowa :D ) niż na koncepcie. Konras, Bruneq, Przybysz => ja się o limit nie kłócę :D, został wyznaczony odgórnie i taki będzie - mam jeszcze o tyle dobrze, że budując dosyć niechlujnie, pozostało mi w środku sporo polygonów do usunięcia, więc zanim zacznę poważnie zmieniać wygląd modelu, triangli będzie trochę mniej. Mam też w związku z tym pytanie : jest u mnie sporo dziur, pod hełmem czy też pod "spódniczką" - i raczej nie zamierzam tego na siłę cerować. Kwestia teraz tego na ile jest to "eleganckie" i poprawne rozwiązanie - podejrzewam że przy ew. rigu i animacji pewne vertexy mogą wyłazić spod siatki, ale nie znam się na tym i trudno mi to ocenić. Proszę więc fachowców o poradę czy tak może to ew. zostać :)
April 10, 200718 yr Bardzo ładny modelik. Co prawda limit juz dawno przekroczony no ale jest z czego ciac. Ja tych dziur bym nie cerowal. Ciekaw jestem texturek, bo mam wrazenie, ze o losie bitwy to wlasnie one zadecyduja. powodzenia
April 11, 200718 yr Jak grałem w world of warcraft. Mój krasnolud kapłan też niemiał nic pod spódnicą:P No ale zawsze lepiej dać jakiegoś "cap'a" na dziury/przynajmniej te widoczne/ hełm zawsze możesz zespolić z głową. i dziury nie będzie. bardzo fajnie ci wyszedł, będzie sporo walki w dłorfach.
April 13, 200718 yr Author Mam w tej chwili masę pracy więc trochę potrwa zanim teksturki się pojawią, ale jeszcze imo sporo czasu :D . Póki co nie wykończyłem modelu - udało mi się so far zejść do 2,4 k trójkątów więc muszę go jeszcze trochę podziabać.
April 19, 200718 yr Author http://img66.imageshack.us/img66/9117/finviewjd6.jpg Model skończony...ma troche dziur ale raczej nie będę łatał.
April 20, 200718 yr Wydaje mi sie że mogłeś zrobić osobne palce kosztem poly na twarzy i ramki skrzydła w jego tylnej częsci bo nie widać by coś z tyłu do geometrii wnosiła. Ale to tylko moje zdanie. Wygląda fajowo. Pozdro
April 20, 200718 yr Author Ano, te dwie rzeczy to moje głowne bolączki zwlaszcza dłonie bez kciuka nawet hyhy. Trudno mi byłoby jednak ciąć go bardziej radykalnie, zbyt się przyzwyczaiłem do jego wyglądu - poza tym, pierwszy model, wiadomo że nie osiągnę technicznej doskonałości, bardziej się skupiam raczej na fajnym wyglądzie niż poprawności budowy. No i jak nie pójde w końcu dalej to się z resztą nie wyrobię ;p
April 20, 200718 yr Co do oszczedności siatki to jeszcze te pipsztyczki (ćwieki czy cuś) na tarczy są imo zbędne. Na normalce spokojnie można namalować.
April 20, 200718 yr Author Tak, ale założenie jest takie że nie robię normali. Dlatego mam troche takich pierdółek których inaczej nie pokażę.
April 20, 200718 yr te ćwieki na tarczy spokojnie można narysować w samej teksturze - ta odrobina geometrii nie zmieni radykalnie wyglądu tarczy po poteksturowaniu więc naprawdę opłacałoby Ci się wywalić je i z zaoszczędzonych tri wyrzeźbić chociaż jakiś zaczątek ręki (kciuk, palec wskazujący). Pamiętaj że zawsze patrząc na model, rysunek, zdjęcie czy cokolwiek największą uwagę zwraca się na twarze i dłonie postaci - tak to już człowiek jest skonstrułowany. Więc na tych dwóch elementach naprawdę nie warto tri oszczędzać. Radzę poprawić, bo takie dłonie przy tym polycouncie bardzo obniżają ogólną ocenę modelu.
April 20, 200718 yr Author No oki, wziąwszy sobie do serca rady wykombinowałem sobie coś takiego, coby mieściło się w limicie : http://img402.imageshack.us/img402/2826/findeseczkakk3.jpg 1999 trójkątów... zastanawiam się czy facet który cały czas trzyma łapę na trzonku topora potrzebuje osobnych paluchów... O drugiej co to jej zza tarczy nie widać nie wspominam. Niewątpliwie lepiej przezentowałoby się to jak pod tym linkiem : http://img217.imageshack.us/img217/2280/finpaluszkimw5.jpg ... No ale to ma już 2099 trójkątów, a dłonie nie mają jeszcze dodatkowych loopów na zgięciach. W tej chwili skłaniam się do 1szej wersji... Nie wiem jak to widzicie, być może warto powalczyć jeszcze, zawsze można wywalić podeszwy ;). Aha, wywaliłem faktycznie ćwieki i parę innych spraw.
April 20, 200718 yr moim skromnym zdaniem rób ze złączonymi paluchami a i byłbym zapomniał - ogólnie super :D
April 21, 200718 yr siema, popełniasz podbny błąd jak w World of Warcrafcie. Najbardziej ruchoma część= szata, ma najmniej poly, a dłonie które są praktycznie nie animowane mają za dużo. Ogólnie model super, czekamy tylko na teksturki albo highpoly
April 22, 200718 yr Fajnie jest :) Na pewno lepiej niz tutaj :p http://gry.wp.pl/g/galerie/_scr/_w/6310/6310_1103_3.jpg
April 22, 200718 yr Sorki ale nie moglem sie powstrzymac. siema, popełniasz podbny błąd jak w World of Warcrafcie. Najbardziej ruchoma część= szata, ma najmniej poly, a dłonie które są praktycznie nie animowane mają za dużo. Wnioskowac z tego mozna ze WoW robili amatorzy ktorzy nie wiedzieli co robia ?? EOT
April 22, 200718 yr A mi sie wydaje, ze Coin jest amatorem ale wie co robi... :) Sorki ale nie mogłem się powstrzymać !!!
April 22, 200718 yr Patrzac na grafike WoW to chyba jednak amatorzy :p, juz w L2 krasnale sto razy lepiej wygladaja, no chya ze ktos lubi bajki ^^'
April 26, 200718 yr Author Ellou, no byłem ciekaw jak wygląda model wg tego konceptu w grze, zdaje się że to trochę mniej trójkątów niż my mamy, ale to tak na moje niewprawione oko. Thx za komentarze ... Co do tego tułowia... jakoś mi się wydawało że korpus nie będzie specjalnie ruchomy, próbowałem to rigować i pociachać siatkę bardziej optymalnie pod animację, ale jestem w tym mocno póki co zielony i z racji małej ilości czasu musiałem na razie zrezygnować. Zmapowałem drania i zacząłem po nim jeździć...będzie to taka ręczna malowanka, coś jak z Heroes...V.... może użyję minimalnie trochę teksturek... Rozdziałka diffuse na razie 2048. Mapka tak bardzo ale to bardzo początkowo... tak żeby coś leżało, tylko twarz może jako tako dopracowana. W sumie miałem tego nawet nie wrzucać ale dawno nie było update'u ;d Spodziewam się że do soboty wieczór to będzie gotowe, mam problemy z shaderami fx -.-' ni cholery nie mogę tego wyświetlić, pewnie się okaże że moja karta wogóle nie obsługuje dx 9, lol. W związku z tym goły zrzucik z viewportu i rozłożona siatka : siateczka : http://img221.imageshack.us/img221/7140/ccccly7.jpg viewport : http://img402.imageshack.us/img402/3869/bbbbbws5.jpg Pzdr all EDIT: malutki updacik... i wstrzymam się już dopóki nie wykończę koloru.. http://img99.imageshack.us/img99/928/ddddyz8.jpg
April 28, 200718 yr fajnie sie zapowiada teksturka. Wziołeś kolor skóry twarzy krasnala z konceptu? Wygląda jak krasnal zombie:) Ogólnie rysy i wąsy super.
April 28, 200718 yr Author No to ja też pokazuję co tam dzisiaj wywalczyłem. jeszcze niestety sporo dziubania mnie czeka. Tex się trochę rozjechała na butach... się poprawi. Ardeni => maluję to w ps, Cruzh3r => tak, biorę sobie kolorki pipetką z konceptu, ale ogólnie kolorystyka zdaje sie wychodzi u mnie troszeczkę inna :D. Thx i pzdr all
April 28, 200718 yr mi sie bardzo podoba, takim krasnalem to az chce sie grac :D, niewiem dlaczego ale teraz rece wydaja mi sie bardzo chude
April 28, 200718 yr Author Thx za comments... Z tym rękoma to może być faktycznie prawda... zwłaszcza z boku, gdzie nie widać tego na koncepcie a ja jakoś szybko poleciałem dalej nie zastanawiając się nad tym specjalnie... Myślę że jest to tez trochę wina dłoni, zdaje się że też są za duże po rozłożeniu ich z kułaka. Tak czy siak, szczerze to nie wiem czy coś z tym ruszę... sporo mi zostało a tex wbrew pozorom szybko mi nie idzie - dziubię to już dobre 13-14 godzin, po prawdzie takiej mocno momentami pozorowanej pracy, ale jednak :D EDIT: Tak sobie jeszcze patrzę od przodu i widzę że zlewająca się z tłem czerń nieopracowanego jeszcze kadłubka też przyczynia się do wrażenia że ręce latają odsunięte od tułowia i wyglądają na zbyt cienkie... jak wejdzie tex na korpus i ręce będą solidniej w nim umocowane, może nie będzie to tak źle wyglądać
April 29, 200718 yr narazie jest pro, propozycja brzmi tak wypal self shadowy, wygrywasz, nowa bitwa:] tak na serio zacznij wymyślać temat.
April 29, 200718 yr swietnei ci wychodza wlochato brodate czesci ciala krasnala - w takim fajnym stajlu nie wiem jak go nazwac.... \ keep workin'
April 30, 200718 yr Hełm bardzo mi się podoba. Włosy również wyglądają całkiem fajnie. Liczę że reszcie też nie odpuścisz ;).
April 30, 200718 yr Author Ok, za dużo dziabdziania i nie wyrobiłem się :D. Stan obecny: diff z lightmapą : najazd z siatą : http://img443.imageshack.us/img443/9769/pipi2kr2.jpg i bez : http://img443.imageshack.us/img443/5813/pipi3ky5.jpg Niech władza osądza czy to się kwalifikuje do głosowania :D. Co do mnie, postaram się w ciągu tygodnia zakończyć to, może wejdzie dodatkowo spec o ile uda mi się rozgryźć te real time shadery... No i jak będzie wg mnie koniec zapostuję to gdzieś poza bitwą ;p. Thx za fajny fight, pozdrawiam wszystkich uczestników i oby następna bitwa przyciągęła więcej ludzi ;0
April 30, 200718 yr yyyyyyyyyy krasnoludy miały po 6 palcy? ;) z frontu fajnie! brakuje normali i lekkiego dopieszczenia!
April 30, 200718 yr Author Buehehehe nie zauważyłem nawet :D. Się poprawi na spokojnie no i że wypieści to wiadomo też, ale już na spokojnie poza bitwą. Normali miało nie być z założenia.
April 30, 200718 yr zapowiada się bardzo PRO modelik, tylko przypadkiem nie odkładaj tego projektu do szuflady, kuj żelazo póki gorące...
Create an account or sign in to comment