Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Opel Astra GTC


Loozack

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dawno już nic nowego nie pokazywałem więc czas to zmienić.

 

model: Opel Astra GTC

soft: 3ds Max 8, VRay

technika: polymodeling

liczba face'ów: ok 1,2mln

czas pracy: ok 2 tygodni

 

Skromny "making of" można pobrać z mojego > portfolio

 

gtc_mo_th.png

 

 

Tyle jeśli chodzi o szczegóły, teraz czas na renderki:

 

05vigsyz8.jpg

 

1280x960 > link

 

06vigsrk0.jpg

 

1280x960 > link

 

07vigshy3.jpg

 

1280x960 > link

 

08vigsfd6.jpg

 

1280x960 > link

 

 

Jeśli chodzi o rendery z lakierem to na pewno jeszcze będą ale póki co nie mam czasu na testy ze studiem. Poza tym dla zainteresowanych etapami modelowania szykuję małą niespodziankę ;)

 

Pozdrawiam i czekam na komentarze.

 

P.S. Wnętrze nie jest mojego autorstwa.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

tweety, 3D XTREME, dzięki ;)

Homa, mówisz i masz (wyedytowałem pierwszy post),

pecet, hmm, wydaje mi się, że jest ok...

 

halogenqb8.jpg

 

chyba, że mówisz o tym samym co nielot007,

 

nielot007, tak myślałem, że o to chodziło, cóż mogę powiedzieć... no jest tam mały bug ;) A co do portfolio to dzięki ale nie przesadzajmy ;)

 

Pozdrawiam (jak coś to odpiszę teraz trochę później).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MONKEY ON YOUR BACK, eee khm... do tego jeszcze długa droga :)

RA, lol, nie ma to jak dobre porównanie :D

 

A teraz coś o czym pisałem wcześniej czyli etapy modelowania, jednak z góry przepraszam za jakość, chcę to później pokazać w innej formie na swojej stronie, ale że jeszcze nie mam na to pomysłu to póki co przedstawię to w najprostszej możliwej postaci ;)

 

 

Astra GTC - etapy modelowania

 

gtc_wip[vertexophobia.com]a01.jpggtc_wip[vertexophobia.com]b01.jpg

 

gtc_wip[vertexophobia.com]a02.jpggtc_wip[vertexophobia.com]b02.jpg

 

gtc_wip[vertexophobia.com]a03.jpggtc_wip[vertexophobia.com]b03.jpg

 

gtc_wip[vertexophobia.com]a04.jpggtc_wip[vertexophobia.com]b04.jpg

 

gtc_wip[vertexophobia.com]a05.jpggtc_wip[vertexophobia.com]b05.jpg

 

gtc_wip[vertexophobia.com]a06.jpggtc_wip[vertexophobia.com]b06.jpg

 

gtc_wip[vertexophobia.com]a07.jpggtc_wip[vertexophobia.com]b07.jpg

 

gtc_wip[vertexophobia.com]a08.jpggtc_wip[vertexophobia.com]b08.jpg

 

gtc_wip[vertexophobia.com]a09.jpggtc_wip[vertexophobia.com]b09.jpg

 

gtc_wip[vertexophobia.com]a10.jpggtc_wip[vertexophobia.com]b10.jpg

 

gtc_wip[vertexophobia.com]a11.jpggtc_wip[vertexophobia.com]b11.jpg

 

Pozdrawiam i dzięki za komentarze!

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoAd, jeżeli krawędzie powierzchni poly po meshsmooth mają się idealnie zgadzać z obrysem to wertexy nie mogą na nim być tylko troszkę za nim, lubię dokładność, czasem do przesady ;) więc nie używam snapa tylko ręcznie wszystko ustawiam aż obie linie się praktycznie zleją... tak, wiem, to chore...

 

[edit]

 

do posta niżej: tak, o to chodzi, ale patrząc na Twoje portfolio nie mam pojęcia dlaczego się zniechęcasz, bardzo fajne autka, szczególnie Mustang mi się podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak pecet niby to samo co dopasowywanie do bp, ale tutaj sobie na splajnach zmniejszysz interations, i juz wiesz w ktorych miejscach masz vertexy poukladac;] zawsze bedzie prosta powierzchnia - o ile splajn byl prosty rzecz jasna:) tez tak robilem ale tylko z nadkolami, z reszta nie chcialoby mi sie tak bawic:) model wypasny, no ale to juz zdazyles nas do tego przyzwyczaic;] pracuj nad renderkiem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KLICEK, no problem, ale już mam pomysł (chyba) jak je pokazać ostatecznie, więc za jakiś czas będą w lepszej jakości, a przede wszystkim większej rozdzielczości,

:X-em[2]:, dzięki, staram się ;) czekam na Twojego wipa,

mrkrzysiek, ehh te materiały, ciary przechodzą na samą myśl...

pecet, JohnZi, ja też się nie lubię dlatego do prowadzenia linii używam NURBSów, o wiele lepiej mi się je kontroluje, a co do iterations to ja robię odwrotnie, zwiększam tę wartość, żeby jak najbardziej wygładzić linie.

Oczywiście nie zawsze obrysowuję rzuty ale jest to bardzo pomocne gdy nie są one w zbyt dużej rozdzielczości a chciałoby się zrobić model jak najdokładniej, a już najlepsze efekty są w połączeniu z camera match i dopasowywaniem do zdjęć. Jest to o tyle dobre, że łatwiej przesunąć kilka punktów na krzywej kiedy zauważymy, że coś nam nie pasuje niż kilkanaście/kilkadziesiąt wertexów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nio to bardzo dobra metoda... sam jej używam w moich konceptach... kontrolując siatkę wzglądem wcześniej zrobionych splineów można mieć przynajmniej pewność że wszystko jest prościutko :) a o to w końcu chodzi!

Fajny pomysł z tymi etapami, więc czekam na "rozwinięcie tematu"... podpatrywanie mistrzów to dobry sposób na naukę, he he!

Pozdrawiam! (& dzięki za dużą rozdziałkę ;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotham, dzięki, a co do organiki to raczej nie prędko... jeśli w ogóle ;)

Homa, nie ma sprawy, ale nie przesadzajmy z tym mistrzem :P

mrkrzysiek, hmm, no nie powiem, też mi się podobają ale ta scena jest dobra tylko do jednego ujęcia niestety,

hkropniski, właściwie to traktuję taki obrys wyłącznie jako rzuty 3d i nie wypełniam go na zasadzie modyfikatora "surface" w splajnach jeśli o to Ci chodzi.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

dzięki obo :), po kilkudniowej przerwie zacząłem sobie testować różne ustawienia studia i oto co mi wyszło:

 

 

pierwsza wersja

 

lakier_test_ps01.jpg

 

 

druga wersja

 

lakier_test02.jpg

 

 

Inspiracje i dokładne wskazówki co do zrobienia takiej sceny znalazłem w wątku poniżej:

http://www.cg-cars.com/forum//showthread.php?t=3633

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze, no fakt, jest fala ale nic już na to nie poradzę, a co do szyb to chciałem je odsłonić ale coś mnie VRay zgrywus jeden chyba nie lubi, bo na lampach materiał jest prześwitujący a ten sam nadany na szyby już nie :/ Jest to zwykły VRay mtl o kolorze czarnym, w reflection wrzucony falloff fresnel a w refraction ustawiony kolor prawie biały (RGB 240, 240, 240). Jesli ktoś miał podobny problem to fajnie by było, gdyby podzielił się jego rozwiązaniem :)

 

Pozdrawiam.

 

[edit] Ehh ja głupi, po prostu wnętrze było zbyt ciemne dlatego nic nie było przez nie widać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, też uważam, że drugi lepszy i chyba nie będe już za dużo w nim poprawiał, oprócz uzupełniania braków oczywiście, a propos...

 

lakier_test03ps.jpg

 

Pionier, ja mam nadzieję, że jednak kiedyś Cie zaskoczę ;)

hkropinski, jak poszerzę to wszystko się zleje i nie będzie żadnego zróznicowania na całej linii a więc zostawię tak jak jest... dla urozmaicenia :)

 

Pozdrawiam.

 

[edit] Wracając do problemu z ciemnymi szybami to chodziło o to, że plane widoczny w tle miał wyłączone "visible to reflection/refraction" dlatego szyby nie widziały jego tylko czarny environment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności