Kris_R Napisano 15 Listopad 2010 Napisano 15 Listopad 2010 Spoko :) Dzięki ogromniaste. Dostałem też pomoc na xsibase i na autodesk area. Jeśli kogoś by ciekawiło, to odsyłam do wątku: http://www.xsibase.com/forum/index.php?board=16;action=display;threadid=43818
PrzeMoC Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 (edytowane) zainstalowałem program w wersji trial pobrany prosto ze strony Softimage i wszystko wydawało sie by ok ale nastepnego dnia program zarządzał aktywacji niestety po kliknieciu w przycisk aktywoj pojawia się tylko białe okno i nic sie nie dzieje Posiadam Vistę jako system operacyjny Uploaded with ImageShack.us Edytowane 16 Styczeń 2011 przez PrzeMoC
streaker Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 Takie są skutki wycięcia świetnego license servera SI i zastąpienia go wujowizną z autodesku... Nie wiem o co kaman, mam v7, ostatni z normalną licencją :)
3DDK Napisano 20 Styczeń 2011 Napisano 20 Styczeń 2011 Spróbowałeś na nowo zainstalować? Po skasowaniu Softimage przeszukaj twoje twarde dyski i skasuj wszystkie foldery dotyczące Softimage, restartuj kompa i w tedy na nowo zainstaluj. Jak to nie zadziała to chyba tylko ci zostanie się skierować do supportu..... Oni są bardzo kompetentni i na pewno pomogą.....
3DDK Napisano 20 Styczeń 2011 Napisano 20 Styczeń 2011 (edytowane) witam powiedzcie jak przesunąć pivot center do środka obiektu (konkretnie gałki ocznej) ale tak na stałe, żeby przy używaniu "global" COG było wlaśnie w środku. Po prostu gałka gdzieś sie przemieszcza podczas tworzenia direction constraint :/ Pewnie już rozwiązałeś problem? Przesuwanie polygonów jest nie dokładne i nie najlepszym rozwiązaniem. Nie wiem jak to u ciebie powstało ale te opcje ci powinny pomóc: Po prawej masz "Transform" i dalej możesz kliknąć na "Move Center to Vertics", "Reset All Transforms" a na końcu "Freeze All Transforms" i/albo "Set natural Pose". "Freeze" może też ci pomoże... a potem zrób direction constrain. pobaw się tymi funkcjami troszkę Edytowane 20 Styczeń 2011 przez 3DDK
Gość alexxandra Napisano 6 Marzec 2011 Napisano 6 Marzec 2011 witam.zrobiłam projekt z prostą animacją i teraz chciałabym to zapisać w zewnętrznym pliku czy ktoś może mi pomóc i powiedzieć jak to zrobić? dopiero zaczynam działać na softimage i zupełnie nie wiem jak to zrobić.
3DDK Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 A w jakim celu chciała byś to zapisać w zewnętrznym pliku? Głównie to masz wybór parę formatów jak pójdziesz na "File" i "Export". "Obj" jest naj bardziej popularny Jeśli chcesz to w innym programie otworzyć jak np. Maya albo 3ds Max To masz także wybory pod "File" i "Crosswalk" (Jeśli masz starszą wesje XSI to będziesz musiała zainstalować dodatkowy "Addon" aby wykorzystać Crosswalk)
Artur Paprocki Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 Witam. 1) Jaka animacja (postaci , kamery, symulacji-particle) 2) Do czego chcesz to eksportować
Gość alexxandra Napisano 9 Marzec 2011 Napisano 9 Marzec 2011 chciałabym to zapisac w pliku z roszerzeniem .avi
Gość e=mc^2 Napisano 3 Kwiecień 2011 Napisano 3 Kwiecień 2011 hejka mam mały problem, zrobiłem sobie grida, wrzuciłem na niego materiał z obrazkiem jpg, we viewporcie ustawiam na textured i spoko działa, na gridzie pojawia mi się obrazek. Normalnie pracuję, zapisuję , wyłączam XSI, kompa i git. Potem odpalam włączam moją scenę i dupa, na gridzie nie ma obrazka, jest ten defaultowy, wszystkie ustawienia takie same powinno działać, nie działa. Jak zrobię render to oczywiscie renderuje się obrazek ale ja bym chciał tak jak przedtem, we viewporcie ... mieliście tak kiedyś? dobra zapisałem obrazek w tga i działa , ale z jpg nie chce działać
Artur Paprocki Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 Wybierz obiekt Wejdz w texture editor Alt+7 albo view>>Rendering\Texturing>>GórnyPasek>>Clips>> Tutaj włącz opcje Auto lub przełącz się na właściwą texturę. SI czasem nie odświerza textury .
Gość e=mc^2 Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 powiem Ci, że to też nie działa, ale jak z targa jest ok to przeboleję ;)
origin Napisano 11 Kwiecień 2011 Napisano 11 Kwiecień 2011 emc2, z mailinglisty o jpg: "I discovered a bug in the standard jpeg library that causes a problem with some formats of jpeg -- probably progressive. It uses a temp file to decompress them and in Windows that ends up being a temp file in the root of the drive. If you're under Vista or some account with limited privileges that prevent writing to the root of the drive, the jpegs won't load. "
Gość i-riss Napisano 18 Kwiecień 2011 Napisano 18 Kwiecień 2011 Cześć. Czy ktoś zna sposób na taki problem? Jest głowa , zeskinowana, z morfami w maxie. Chcę exportować samą siatkę do XSI, przygotować w nim morfy i exportować z powrotem do maxa, a następnie w pierwotnej siatce z modyfikatorem morph zaimportować do morfera siatkę z xsi, tak by nie było będów. Dodam że wiem że przez fbx można importować siatkę z morfami do maxa (tworzy się nawet automatycznie modyfikator morpher), ja jednak, chcę koniecznie użyć siatkę z xsi jako morph target do istniejącej już wcześniej głowy w maxie. Mam nadzieję , że zbytnio nie namieszałem :) Pozdrawiam, i dziękuję za pomoc
Gość e=mc^2 Napisano 18 Kwiecień 2011 Napisano 18 Kwiecień 2011 emc2, z mailinglisty o jpg: "I discovered a bug in the standard jpeg library that causes a problem with some formats of jpeg -- probably progressive. It uses a temp file to decompress them and in Windows that ends up being a temp file in the root of the drive. If you're under Vista or some account with limited privileges that prevent writing to the root of the drive, the jpegs won't load. " to wyjaśnia problem, dzięki origin
Artur Paprocki Napisano 19 Kwiecień 2011 Napisano 19 Kwiecień 2011 Cześć. Czy ktoś zna sposób na taki problem? Jest głowa , zeskinowana, z morfami w maxie. Chcę exportować samą siatkę do XSI, przygotować w nim morfy i exportować z powrotem do maxa, a następnie w pierwotnej siatce z modyfikatorem morph zaimportować do morfera siatkę z xsi, tak by nie było będów. Dodam że wiem że przez fbx można importować siatkę z morfami do maxa (tworzy się nawet automatycznie modyfikator morpher), ja jednak, chcę koniecznie użyć siatkę z xsi jako morph target do istniejącej już wcześniej głowy w maxie. Mam nadzieję , że zbytnio nie namieszałem :) Pozdrawiam, i dziękuję za pomoc Czemu zakładasz że obj.ty nie będą chciały działać w maxowym morpherze? Rozumiem że do kilku morfów w maksie chcesz dodać morpyh powyginane z XSI. Czy zadowala Ciebie sekwencja obj`tów gdzie każdy plik to innych morph. Wystarczy powyginać np.twarz do kilku "shape pose" a potem zanimować co klatka inną pozę. Eksportując do obj zaznacz sekwencję zamiast pojedynczego obiektu. Zakładam że zaimportowane do maksa obiekty będziesz mógł wykożystać jako morph targety.
Gość i-riss Napisano 19 Kwiecień 2011 Napisano 19 Kwiecień 2011 Dzięki Alul za pomoc. Nie wiem w czym popełniam błąd ale po zaimporotwaniu obj z xsi do maxa i pickowaniu tego modelu w morpherze , gdy włączam morf na 100% to każdy vertex idzie w inną stronę...
Artur Paprocki Napisano 19 Kwiecień 2011 Napisano 19 Kwiecień 2011 skala lub COG\pivot nie w tym miejscu?
Gość i-riss Napisano 19 Kwiecień 2011 Napisano 19 Kwiecień 2011 sprawdzę jak będę miało dostęp do scenki
Gość i-riss Napisano 20 Kwiecień 2011 Napisano 20 Kwiecień 2011 (edytowane) Bardzo proszę o pomoc, gdyż może mi to znacznie ułatwić dzisiejsze zlecenie :) Znacie jakiś workflow, jak zrigować ( na kościach) i zeskinować postać w XSI i exportować (chyba jako fbx?) całość do maxa, tak by wszystkie kości i skin były nienaruszone? Chyba generalnie zasada jest taka by wypuszczac, juz "wybejkowaną " animację z xsi, niz kosci i skin? A jeśli tak, to czy używacie Point ovena, czy samego fbx`a ? Edytowane 20 Kwiecień 2011 przez i-riss
slp Napisano 7 Lipiec 2011 Napisano 7 Lipiec 2011 witam! mam pytanko: jak zrobic film w softimage? proboje przez render-> create movie ale film trwa tylko 3 sekundy chociaz animacja ma 1200 klatek (ok. 30 sek) :(
Bati Napisano 7 Lipiec 2011 Napisano 7 Lipiec 2011 Witam slp, A czy w Render Menager masz ustawione : - Render Menager -> Pass Frames -> Timeline lub w Pass Frames wybierasz jakąś inną opcję jak na przykład Frame Set i wpisujesz od której do której klatki ma Ci renderować. Pozdrawiam, Tomek
olafpozoga Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 Mam takie pytanie jako osoba zaczynająca przygodę z XSI. Wymodelowałem sobie model pistoletu. Jak widać poniżej broń w bębęnku nie ma okrągłych otworów na naboje. Jak najlepiej zrobić takie otwory w walcu?
flesz_gordon Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 1. mozesz operacjami boolenowskimi 2. zriob fragment 1/6 bębenka- wymodeluj tak jak ma byc, i zduplikuj po okregu sześć razy pozdr
Artur Paprocki Napisano 25 Wrzesień 2011 Napisano 25 Wrzesień 2011 tu pewnie koledze chodzi o to że zrobił subdivision i nie jest to ideany, cylindryczny kształt. Nie rób subdivision jeśli krawędzie "ciągną" w złą stronę . Kniga
olafpozoga Napisano 29 Wrzesień 2011 Napisano 29 Wrzesień 2011 Alul - dzięki... właśnie doświadczyłem na tutoriala vitaly bulgarov'a, żeby przewidywać... masz racię w 100 % ;)
weronique Napisano 2 Styczeń 2012 Napisano 2 Styczeń 2012 Witam, mam pytanie nowicjusza: jak w Softimage połączyć łańcuch składający się z kilku połączonych kości w 1 całość, tzn 1 kość? Proszę pomóżcie:)
Artur Paprocki Napisano 28 Styczeń 2012 Napisano 28 Styczeń 2012 Weronique. Sorki że tak późno. Jeśli jeszcze z tym walczysz to rozwiń to pytanie. bo nie rozumiem. Kości nie łączy się ale dodaje i odejmuje . http://softimage.wiki.softimage.com/xsidocs/skel_AddingandRemovingBones.htm . Kości możesz zastąpić nowym łańcuchem jak w przykładzie ale nie da się ich połączyć w jeden łańcuch ...
jamnique Napisano 28 Styczeń 2012 Napisano 28 Styczeń 2012 Weronique, nie jestem riggerem, ale mam sugestię: skoro potrzebujesz tylko jednej kości z łańcucha, po prostu zablokuj pozostałe. Możesz ustawić im limity albo wyłączyć selectability. Możesz też stworzyć nową kość, przyparentować do rodzica tego łańcucha (np do kontrolera bioder w przypadku nóg) i przyparentować łańcuch do tej nowej kości. Jeżeli nie chcesz od nowa malować wag, bo rozumiem że dlatego pytasz o możliwość zamiany łańcucha w jedną kość zamiast zastąpić je nową kością.
flesz_gordon Napisano 25 Luty 2012 Napisano 25 Luty 2012 (edytowane) czolem w jaki sposób mogę wyłączyć wyświetlanie wybranej texstury we wievporcie? w momencie kiedy wpinam w shader speculara, we wievporcie tez go widzę- a chciałbym tylko mapę diffuse ---- ODP dwuklik na pomaranczowy material, zakladka open gl Display i "mode - track shader" Edytowane 25 Luty 2012 przez flesz_gordon
3DDK Napisano 26 Marzec 2012 Napisano 26 Marzec 2012 Włączyć "Headlight"? U góry w prawym kącie viewporta gdzie wybierasz Textured czy Shaded...... Jak to nie pomoże to musiał byś chyba troszkę więcej określić do czego zamierzasz czy co ci przeszkadza.....
exigo Napisano 19 Kwiecień 2012 Napisano 19 Kwiecień 2012 Hej, jakiś pomysł, jak wykonać mechaniczną gąsienicę, np. do czołgu, używając uprzednio stworzonego modelu 'kawałka', gdzie umożliwione jest zgięcie tylko na zawiasach? ; )
jamnique Napisano 19 Kwiecień 2012 Napisano 19 Kwiecień 2012 Hej, jakiś pomysł, jak wykonać mechaniczną gąsienicę, np. do czołgu, używając uprzednio stworzonego modelu 'kawałka', gdzie umożliwione jest zgięcie tylko na zawiasach? ; ) Są lepsze sposoby, ale z braku laku możesz zawsze zastosować deform by curve / path constraint i animować przesunięcie na ścieżce (serii elementów). Trochę lepszym sposobem byłoby pewnie proceduralne wygenerowanie partikli na krzywej (w ICE) i przyczepienie do nich elementów przez Instance Shape, co pozwoliłoby Ci zmieniać ilośc elementów w dowolnym momencie i wprowadzić jakiś randomowy mikro-ruch, reakcję na ukształtowanie terenu itp. Wiem że gdzieś były tutoriale pokazujące jak elegancko rozwiązać dokładnie ten czołgowy problem, więc jeśli dobrze poszukasz powinieneś/powinnaś znaleźć.
exigo Napisano 30 Kwiecień 2012 Napisano 30 Kwiecień 2012 (edytowane) Ok, następne pytanie. ; ) Istnieje jakiś tool dzięki któremu możemy uśrednić pozycje zaznaczonych punktów w jednym wymiarze? Tzn. sprawić że owe zaznaczone będą miały takie same x, y lub z, wyliczonego ze średniej wszystkich (określonego przez nas wymiaru) / ewentualnie sami podajemy wartość. Wszystko to w Texture Editor. Chcę rozplanować uvmapę modelu hard-surface, a unfold czasami coś poprzekręca. ; ) @Edit: Jeszcze jedna rzecz mnie trapi. Mam kilka obiektów używających tej samej tekstury. W przypadku kiedy edytuję uvmapę pojedynczego obiektu, wszystko super i wogólę (ale nie widzę jak jest rozplanowana mapa reszty), natomiast kiedy zaznaczę kilka - ok, widzę ich wyspy, ale nie mogę wykonać żadnej operacji, nawet prostego przemieszczania. Co jest? ;| Edytowane 30 Kwiecień 2012 przez exigo
legomir Napisano 3 Maj 2012 Napisano 3 Maj 2012 Można jakoś dodać jakoś gesty do XSI jako skróty klawiszowe?
piteren Napisano 21 Wrzesień 2012 Napisano 21 Wrzesień 2012 ktokolwiek widział ktokolwiek wie: Używając pasów i partycji można zmienić różne właściwości obiektów (materiały, visibility itp.), Czy ktoś zna sposób na to aby w danym pasie w jakiś obiekt dostał inną wartość parametru, np. załóżmy sferę, która chcę aby w jednym pasie miała promień 4 a w innym 8.
legomir Napisano 21 Wrzesień 2012 Napisano 21 Wrzesień 2012 To jest nie możliwe chyba aczkolwiek mógłbyś przemycić w jakimś pasie informacje na temat promienia w jakimś kanale już chyba łatwiej byłoby zrobić ta kulkę w programie do kompo?
piteren Napisano 21 Wrzesień 2012 Napisano 21 Wrzesień 2012 To jest nie możliwe chyba aczkolwiek mógłbyś przemycić w jakimś pasie informacje na temat promienia w jakimś kanale już chyba łatwiej byłoby zrobić ta kulkę w programie do kompo? Właśnie wygląda na to, że jest to nie możliwe i przemycanie wartości nie wychodzi niestety. A kulkę podałem dla prostego przykładu.
legomir Napisano 21 Wrzesień 2012 Napisano 21 Wrzesień 2012 Zawsze możesz cały model zaimportować i poskładać render z passów i zwiększyć scale
piteren Napisano 21 Wrzesień 2012 Napisano 21 Wrzesień 2012 Zawsze możesz cały model zaimportować i poskładać render z passów i zwiększyć scale A jak będę miał już 20 pasów i 20 modeli i stwierdzę, że chcę coś jeszcze zmienić w modelu ;) ? Takie sposoby znam, chodzi mi o dobry sposób.
Gość Chrupek3D Napisano 2 Styczeń 2014 Napisano 2 Styczeń 2014 ostatnie pytanie bylo dosc dawno, ale sprobuje... wie ktos, co nalezy wpisac w te trzy sloty "_In''? Chodzi o CGFX shader importowany z Mayki.
serratus Napisano 2 Styczeń 2014 Napisano 2 Styczeń 2014 Zobacz to: http://softimage.wiki.softimage.com/xsidocs/rt_cgfx_hlsl_CreatingUserInterfacesforVertexShaderInputs.htm i to: http://softimage.wiki.softimage.com/xsidocs/tex_tangents_binormals_AutomaticTangentsandBinormals.htm#Rga66133
Gość Chrupek3D Napisano 2 Styczeń 2014 Napisano 2 Styczeń 2014 (edytowane) dzieki juz problem rozwiazany... XSI rozpiepsza wszystkie softy na lopatki :-) Edytowane 2 Styczeń 2014 przez Chrupek3D
Muminek Napisano 12 Styczeń 2014 Autor Napisano 12 Styczeń 2014 Wygładzenie zwiększenie trójkątów na obiekcie Witam. Zapomniałem jak stworzyć nowy gładszy obiekt z już istniejącego. Na chwilowe wygładzenie wystarczy wcisnąć raz lub dwa plusik + > ale jak się robiło z tego nowy obiekt ?
serratus Napisano 12 Styczeń 2014 Napisano 12 Styczeń 2014 Wejdź w Edit, potem Duplicate/Instantiate i tam masz Duplicate Using Geometry Approx.
Muminek Napisano 23 Styczeń 2014 Autor Napisano 23 Styczeń 2014 Kojarzycie te krowy ? Najpierw zrobiony jest model krowy a potem skopiowany i skurczony tak żeby była grubość szkła. Chce osiągnąć taki sam efekt. Przez skalowanie tego nie zrobię bo nie będzie równej grubości "materiału". To się robiło jakoś na wektorze/kierunku polygonów można było je rozsunąć na zewnątrz lub skurczyć. Coś jak opcja Countour w Corelu. Nie potrafię sobie przypomnieć co to było.
legomir Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 A użycie push'a? Ew. nie wiem jak to wypadnie w animacji, ale można zrobić na szybko coś w rodzaju pusha
Muminek Napisano 9 Luty 2014 Autor Napisano 9 Luty 2014 Push trochę kiepsko wychodzi bo się polygony zawijają :( Może to przeżyje ale przydała by się jakaś fajna opcja bo to tylko skalowanie. Z innej beczki siatka na modelu mi się posypała jak pozbyć się tych przekątnych. Filtr krawędzi nic nie daje poza zniszczeniem modelu.
gryzon Napisano 9 Luty 2016 Napisano 9 Luty 2016 Zrób pusha a potem relaxuj siatkę. To co będzie w środku nie będzie miało aż tak istotnego znaczenia w kształcie.
gryzon Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 Pisz, może ktoś będzie wiedział :) Ja używałem go przez lata całe. Czy da się jeszcze gdzieś kupić używany ten soft w wersji 7 z kluczem sprzętowym?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się