Napisano 15 Listopad 201014 l Spoko :) Dzięki ogromniaste. Dostałem też pomoc na xsibase i na autodesk area. Jeśli kogoś by ciekawiło, to odsyłam do wątku: http://www.xsibase.com/forum/index.php?board=16;action=display;threadid=43818
Napisano 16 Styczeń 201114 l zainstalowałem program w wersji trial pobrany prosto ze strony Softimage i wszystko wydawało sie by ok ale nastepnego dnia program zarządzał aktywacji niestety po kliknieciu w przycisk aktywoj pojawia się tylko białe okno i nic sie nie dzieje Posiadam Vistę jako system operacyjny Uploaded with ImageShack.us Edytowane 16 Styczeń 201114 l przez PrzeMoC
Napisano 16 Styczeń 201114 l Takie są skutki wycięcia świetnego license servera SI i zastąpienia go wujowizną z autodesku... Nie wiem o co kaman, mam v7, ostatni z normalną licencją :)
Napisano 20 Styczeń 201114 l Spróbowałeś na nowo zainstalować? Po skasowaniu Softimage przeszukaj twoje twarde dyski i skasuj wszystkie foldery dotyczące Softimage, restartuj kompa i w tedy na nowo zainstaluj. Jak to nie zadziała to chyba tylko ci zostanie się skierować do supportu..... Oni są bardzo kompetentni i na pewno pomogą.....
Napisano 20 Styczeń 201114 l witam powiedzcie jak przesunąć pivot center do środka obiektu (konkretnie gałki ocznej) ale tak na stałe, żeby przy używaniu "global" COG było wlaśnie w środku. Po prostu gałka gdzieś sie przemieszcza podczas tworzenia direction constraint :/ Pewnie już rozwiązałeś problem? Przesuwanie polygonów jest nie dokładne i nie najlepszym rozwiązaniem. Nie wiem jak to u ciebie powstało ale te opcje ci powinny pomóc: Po prawej masz "Transform" i dalej możesz kliknąć na "Move Center to Vertics", "Reset All Transforms" a na końcu "Freeze All Transforms" i/albo "Set natural Pose". "Freeze" może też ci pomoże... a potem zrób direction constrain. pobaw się tymi funkcjami troszkę Edytowane 20 Styczeń 201114 l przez 3DDK
Napisano 6 Marzec 201114 l witam.zrobiłam projekt z prostą animacją i teraz chciałabym to zapisać w zewnętrznym pliku czy ktoś może mi pomóc i powiedzieć jak to zrobić? dopiero zaczynam działać na softimage i zupełnie nie wiem jak to zrobić.
Napisano 8 Marzec 201114 l A w jakim celu chciała byś to zapisać w zewnętrznym pliku? Głównie to masz wybór parę formatów jak pójdziesz na "File" i "Export". "Obj" jest naj bardziej popularny Jeśli chcesz to w innym programie otworzyć jak np. Maya albo 3ds Max To masz także wybory pod "File" i "Crosswalk" (Jeśli masz starszą wesje XSI to będziesz musiała zainstalować dodatkowy "Addon" aby wykorzystać Crosswalk)
Napisano 8 Marzec 201114 l Witam. 1) Jaka animacja (postaci , kamery, symulacji-particle) 2) Do czego chcesz to eksportować
Napisano 3 Kwiecień 201113 l hejka mam mały problem, zrobiłem sobie grida, wrzuciłem na niego materiał z obrazkiem jpg, we viewporcie ustawiam na textured i spoko działa, na gridzie pojawia mi się obrazek. Normalnie pracuję, zapisuję , wyłączam XSI, kompa i git. Potem odpalam włączam moją scenę i dupa, na gridzie nie ma obrazka, jest ten defaultowy, wszystkie ustawienia takie same powinno działać, nie działa. Jak zrobię render to oczywiscie renderuje się obrazek ale ja bym chciał tak jak przedtem, we viewporcie ... mieliście tak kiedyś? dobra zapisałem obrazek w tga i działa , ale z jpg nie chce działać
Napisano 4 Kwiecień 201113 l Wybierz obiekt Wejdz w texture editor Alt+7 albo view>>Rendering\Texturing>>GórnyPasek>>Clips>> Tutaj włącz opcje Auto lub przełącz się na właściwą texturę. SI czasem nie odświerza textury .
Napisano 4 Kwiecień 201113 l powiem Ci, że to też nie działa, ale jak z targa jest ok to przeboleję ;)
Napisano 11 Kwiecień 201113 l emc2, z mailinglisty o jpg: "I discovered a bug in the standard jpeg library that causes a problem with some formats of jpeg -- probably progressive. It uses a temp file to decompress them and in Windows that ends up being a temp file in the root of the drive. If you're under Vista or some account with limited privileges that prevent writing to the root of the drive, the jpegs won't load. "
Napisano 18 Kwiecień 201113 l Cześć. Czy ktoś zna sposób na taki problem? Jest głowa , zeskinowana, z morfami w maxie. Chcę exportować samą siatkę do XSI, przygotować w nim morfy i exportować z powrotem do maxa, a następnie w pierwotnej siatce z modyfikatorem morph zaimportować do morfera siatkę z xsi, tak by nie było będów. Dodam że wiem że przez fbx można importować siatkę z morfami do maxa (tworzy się nawet automatycznie modyfikator morpher), ja jednak, chcę koniecznie użyć siatkę z xsi jako morph target do istniejącej już wcześniej głowy w maxie. Mam nadzieję , że zbytnio nie namieszałem :) Pozdrawiam, i dziękuję za pomoc
Napisano 18 Kwiecień 201113 l emc2, z mailinglisty o jpg: "I discovered a bug in the standard jpeg library that causes a problem with some formats of jpeg -- probably progressive. It uses a temp file to decompress them and in Windows that ends up being a temp file in the root of the drive. If you're under Vista or some account with limited privileges that prevent writing to the root of the drive, the jpegs won't load. " to wyjaśnia problem, dzięki origin
Napisano 19 Kwiecień 201113 l Cześć. Czy ktoś zna sposób na taki problem? Jest głowa , zeskinowana, z morfami w maxie. Chcę exportować samą siatkę do XSI, przygotować w nim morfy i exportować z powrotem do maxa, a następnie w pierwotnej siatce z modyfikatorem morph zaimportować do morfera siatkę z xsi, tak by nie było będów. Dodam że wiem że przez fbx można importować siatkę z morfami do maxa (tworzy się nawet automatycznie modyfikator morpher), ja jednak, chcę koniecznie użyć siatkę z xsi jako morph target do istniejącej już wcześniej głowy w maxie. Mam nadzieję , że zbytnio nie namieszałem :) Pozdrawiam, i dziękuję za pomoc Czemu zakładasz że obj.ty nie będą chciały działać w maxowym morpherze? Rozumiem że do kilku morfów w maksie chcesz dodać morpyh powyginane z XSI. Czy zadowala Ciebie sekwencja obj`tów gdzie każdy plik to innych morph. Wystarczy powyginać np.twarz do kilku "shape pose" a potem zanimować co klatka inną pozę. Eksportując do obj zaznacz sekwencję zamiast pojedynczego obiektu. Zakładam że zaimportowane do maksa obiekty będziesz mógł wykożystać jako morph targety.
Napisano 19 Kwiecień 201113 l Dzięki Alul za pomoc. Nie wiem w czym popełniam błąd ale po zaimporotwaniu obj z xsi do maxa i pickowaniu tego modelu w morpherze , gdy włączam morf na 100% to każdy vertex idzie w inną stronę...
Napisano 20 Kwiecień 201113 l Bardzo proszę o pomoc, gdyż może mi to znacznie ułatwić dzisiejsze zlecenie :) Znacie jakiś workflow, jak zrigować ( na kościach) i zeskinować postać w XSI i exportować (chyba jako fbx?) całość do maxa, tak by wszystkie kości i skin były nienaruszone? Chyba generalnie zasada jest taka by wypuszczac, juz "wybejkowaną " animację z xsi, niz kosci i skin? A jeśli tak, to czy używacie Point ovena, czy samego fbx`a ? Edytowane 20 Kwiecień 201113 l przez i-riss
Napisano 7 Lipiec 201113 l witam! mam pytanko: jak zrobic film w softimage? proboje przez render-> create movie ale film trwa tylko 3 sekundy chociaz animacja ma 1200 klatek (ok. 30 sek) :(
Napisano 7 Lipiec 201113 l Witam slp, A czy w Render Menager masz ustawione : - Render Menager -> Pass Frames -> Timeline lub w Pass Frames wybierasz jakąś inną opcję jak na przykład Frame Set i wpisujesz od której do której klatki ma Ci renderować. Pozdrawiam, Tomek
Napisano 15 Wrzesień 201113 l Mam takie pytanie jako osoba zaczynająca przygodę z XSI. Wymodelowałem sobie model pistoletu. Jak widać poniżej broń w bębęnku nie ma okrągłych otworów na naboje. Jak najlepiej zrobić takie otwory w walcu?
Napisano 15 Wrzesień 201113 l 1. mozesz operacjami boolenowskimi 2. zriob fragment 1/6 bębenka- wymodeluj tak jak ma byc, i zduplikuj po okregu sześć razy pozdr
Napisano 25 Wrzesień 201113 l tu pewnie koledze chodzi o to że zrobił subdivision i nie jest to ideany, cylindryczny kształt. Nie rób subdivision jeśli krawędzie "ciągną" w złą stronę . Kniga
Napisano 29 Wrzesień 201113 l Alul - dzięki... właśnie doświadczyłem na tutoriala vitaly bulgarov'a, żeby przewidywać... masz racię w 100 % ;)
Napisano 2 Styczeń 201213 l Witam, mam pytanie nowicjusza: jak w Softimage połączyć łańcuch składający się z kilku połączonych kości w 1 całość, tzn 1 kość? Proszę pomóżcie:)
Napisano 28 Styczeń 201213 l Weronique. Sorki że tak późno. Jeśli jeszcze z tym walczysz to rozwiń to pytanie. bo nie rozumiem. Kości nie łączy się ale dodaje i odejmuje . http://softimage.wiki.softimage.com/xsidocs/skel_AddingandRemovingBones.htm . Kości możesz zastąpić nowym łańcuchem jak w przykładzie ale nie da się ich połączyć w jeden łańcuch ...
Napisano 28 Styczeń 201213 l Weronique, nie jestem riggerem, ale mam sugestię: skoro potrzebujesz tylko jednej kości z łańcucha, po prostu zablokuj pozostałe. Możesz ustawić im limity albo wyłączyć selectability. Możesz też stworzyć nową kość, przyparentować do rodzica tego łańcucha (np do kontrolera bioder w przypadku nóg) i przyparentować łańcuch do tej nowej kości. Jeżeli nie chcesz od nowa malować wag, bo rozumiem że dlatego pytasz o możliwość zamiany łańcucha w jedną kość zamiast zastąpić je nową kością.
Napisano 25 Luty 201213 l czolem w jaki sposób mogę wyłączyć wyświetlanie wybranej texstury we wievporcie? w momencie kiedy wpinam w shader speculara, we wievporcie tez go widzę- a chciałbym tylko mapę diffuse ---- ODP dwuklik na pomaranczowy material, zakladka open gl Display i "mode - track shader" Edytowane 25 Luty 201213 l przez flesz_gordon
Napisano 26 Marzec 201212 l Włączyć "Headlight"? U góry w prawym kącie viewporta gdzie wybierasz Textured czy Shaded...... Jak to nie pomoże to musiał byś chyba troszkę więcej określić do czego zamierzasz czy co ci przeszkadza.....
Napisano 19 Kwiecień 201212 l Hej, jakiś pomysł, jak wykonać mechaniczną gąsienicę, np. do czołgu, używając uprzednio stworzonego modelu 'kawałka', gdzie umożliwione jest zgięcie tylko na zawiasach? ; )
Napisano 19 Kwiecień 201212 l Hej, jakiś pomysł, jak wykonać mechaniczną gąsienicę, np. do czołgu, używając uprzednio stworzonego modelu 'kawałka', gdzie umożliwione jest zgięcie tylko na zawiasach? ; ) Są lepsze sposoby, ale z braku laku możesz zawsze zastosować deform by curve / path constraint i animować przesunięcie na ścieżce (serii elementów). Trochę lepszym sposobem byłoby pewnie proceduralne wygenerowanie partikli na krzywej (w ICE) i przyczepienie do nich elementów przez Instance Shape, co pozwoliłoby Ci zmieniać ilośc elementów w dowolnym momencie i wprowadzić jakiś randomowy mikro-ruch, reakcję na ukształtowanie terenu itp. Wiem że gdzieś były tutoriale pokazujące jak elegancko rozwiązać dokładnie ten czołgowy problem, więc jeśli dobrze poszukasz powinieneś/powinnaś znaleźć.
Napisano 30 Kwiecień 201212 l Ok, następne pytanie. ; ) Istnieje jakiś tool dzięki któremu możemy uśrednić pozycje zaznaczonych punktów w jednym wymiarze? Tzn. sprawić że owe zaznaczone będą miały takie same x, y lub z, wyliczonego ze średniej wszystkich (określonego przez nas wymiaru) / ewentualnie sami podajemy wartość. Wszystko to w Texture Editor. Chcę rozplanować uvmapę modelu hard-surface, a unfold czasami coś poprzekręca. ; ) @Edit: Jeszcze jedna rzecz mnie trapi. Mam kilka obiektów używających tej samej tekstury. W przypadku kiedy edytuję uvmapę pojedynczego obiektu, wszystko super i wogólę (ale nie widzę jak jest rozplanowana mapa reszty), natomiast kiedy zaznaczę kilka - ok, widzę ich wyspy, ale nie mogę wykonać żadnej operacji, nawet prostego przemieszczania. Co jest? ;| Edytowane 30 Kwiecień 201212 l przez exigo
Napisano 21 Wrzesień 201212 l ktokolwiek widział ktokolwiek wie: Używając pasów i partycji można zmienić różne właściwości obiektów (materiały, visibility itp.), Czy ktoś zna sposób na to aby w danym pasie w jakiś obiekt dostał inną wartość parametru, np. załóżmy sferę, która chcę aby w jednym pasie miała promień 4 a w innym 8.
Napisano 21 Wrzesień 201212 l To jest nie możliwe chyba aczkolwiek mógłbyś przemycić w jakimś pasie informacje na temat promienia w jakimś kanale już chyba łatwiej byłoby zrobić ta kulkę w programie do kompo?
Napisano 21 Wrzesień 201212 l To jest nie możliwe chyba aczkolwiek mógłbyś przemycić w jakimś pasie informacje na temat promienia w jakimś kanale już chyba łatwiej byłoby zrobić ta kulkę w programie do kompo? Właśnie wygląda na to, że jest to nie możliwe i przemycanie wartości nie wychodzi niestety. A kulkę podałem dla prostego przykładu.
Napisano 21 Wrzesień 201212 l Zawsze możesz cały model zaimportować i poskładać render z passów i zwiększyć scale
Napisano 21 Wrzesień 201212 l Zawsze możesz cały model zaimportować i poskładać render z passów i zwiększyć scale A jak będę miał już 20 pasów i 20 modeli i stwierdzę, że chcę coś jeszcze zmienić w modelu ;) ? Takie sposoby znam, chodzi mi o dobry sposób.
Napisano 2 Styczeń 201411 l ostatnie pytanie bylo dosc dawno, ale sprobuje... wie ktos, co nalezy wpisac w te trzy sloty "_In''? Chodzi o CGFX shader importowany z Mayki.
Napisano 2 Styczeń 201411 l Zobacz to: http://softimage.wiki.softimage.com/xsidocs/rt_cgfx_hlsl_CreatingUserInterfacesforVertexShaderInputs.htm i to: http://softimage.wiki.softimage.com/xsidocs/tex_tangents_binormals_AutomaticTangentsandBinormals.htm#Rga66133
Napisano 2 Styczeń 201411 l dzieki juz problem rozwiazany... XSI rozpiepsza wszystkie softy na lopatki :-) Edytowane 2 Styczeń 201411 l przez Chrupek3D
Napisano 12 Styczeń 201411 l Autor Wygładzenie zwiększenie trójkątów na obiekcie Witam. Zapomniałem jak stworzyć nowy gładszy obiekt z już istniejącego. Na chwilowe wygładzenie wystarczy wcisnąć raz lub dwa plusik + > ale jak się robiło z tego nowy obiekt ?
Napisano 12 Styczeń 201411 l Wejdź w Edit, potem Duplicate/Instantiate i tam masz Duplicate Using Geometry Approx.
Napisano 23 Styczeń 201411 l Autor Kojarzycie te krowy ? Najpierw zrobiony jest model krowy a potem skopiowany i skurczony tak żeby była grubość szkła. Chce osiągnąć taki sam efekt. Przez skalowanie tego nie zrobię bo nie będzie równej grubości "materiału". To się robiło jakoś na wektorze/kierunku polygonów można było je rozsunąć na zewnątrz lub skurczyć. Coś jak opcja Countour w Corelu. Nie potrafię sobie przypomnieć co to było.
Napisano 24 Styczeń 201411 l A użycie push'a? Ew. nie wiem jak to wypadnie w animacji, ale można zrobić na szybko coś w rodzaju pusha
Napisano 9 Luty 201411 l Autor Push trochę kiepsko wychodzi bo się polygony zawijają :( Może to przeżyje ale przydała by się jakaś fajna opcja bo to tylko skalowanie. Z innej beczki siatka na modelu mi się posypała jak pozbyć się tych przekątnych. Filtr krawędzi nic nie daje poza zniszczeniem modelu.
Napisano 9 Luty 20169 l Zrób pusha a potem relaxuj siatkę. To co będzie w środku nie będzie miało aż tak istotnego znaczenia w kształcie.
Napisano 11 Październik 20168 l Pisz, może ktoś będzie wiedział :) Ja używałem go przez lata całe. Czy da się jeszcze gdzieś kupić używany ten soft w wersji 7 z kluczem sprzętowym?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto