streaker Napisano 15 Maj 2008 Napisano 15 Maj 2008 To ja też z lenistwa (bo mi się nie chce xsi odpalać) odpowiem, żebyś poszukał lepiej, bo już w tym wątku odpowiadałem na to pytanie :)
HuMfrey Napisano 16 Maj 2008 Napisano 16 Maj 2008 ant-3d: nie wiem czy w XSI jest tak wygodne narzędzie jak spacing tool ale można to zrobić za pomocą skryptu "domino" (jest w NetView) albo bez skryptów: - zaznacz obiekt - Duplicate Multiple - constrain to Curve(patch) - w PatchAge wpisz L(0;100) (równomiernie rozmieści obiekty po krzywej, L oznacza tu linear) - i włącz ewentualnie Tangency Reanimator: żeby automatycznie przy zaznaczaniu UV - zaznaczało odpowiadające im point, edge czy poly - w Texture Editor, w preferencjach przestaw Sync Method na Components SUPER_OkO: Mirror Shape jest taki skrypt: http://www.highend3d.com/xsi/downloads/scripts/animation/3139.html jeżeli masz już obiekt i shape'a którego chcesz odbić lustrzanie to: - zrób symmetry map dla bazowego obiektu - zaznacz w animation mixer albo w explorer obiekt bazowy i shape'a - uruchom skrypt Muminek: a skeleton / duplicate symmetry nie działa?
Endriu_M Napisano 17 Maj 2008 Napisano 17 Maj 2008 - w PatchAge wpisz L(0;100) (równomiernie rozmieści obiekty po krzywej, L oznacza tu linear) To ciekawostka. Są jeszcze jakieś inne podobne wyrażenia? Gdzie znaleźć ich opis?
HuMfrey Napisano 17 Maj 2008 Napisano 17 Maj 2008 wszystko jest w helpie :) Interface and tools / Setting values for parameters
streaker Napisano 17 Maj 2008 Napisano 17 Maj 2008 jest jeszcze : r(min,max) - random g(min,max) - po normalnej no i możesz używać standardowych operatorów '+' '-' '*' '/'
Endriu_M Napisano 18 Maj 2008 Napisano 18 Maj 2008 (edytowane) Wielki dzięki! O standardowych operatorach wiedziałem, ale reszta mi jakoś umknęła (tak bywa). ;) Edytowane 18 Maj 2008 przez Endriu_M
Muminek Napisano 26 Maj 2008 Autor Napisano 26 Maj 2008 Witam. Mam problem z blueprintami. Robię płaszczyznę nakładam teksturę i włączam TextureDecal niestety podczas modelowania rysunki są niewyraźne , gdzie można to poprawić. Podobny problem mam w texture editor próbowałem z rozmiarem catche ale to nie pomogło.
HuMfrey Napisano 26 Maj 2008 Napisano 26 Maj 2008 włącz Explorer, przełącz go na Sources/Clips i w Clips znajdź swój rysunek, w zakładce Texturing jest Maximum Width and Height, no i spróbuj tam przełączyć na jakąś większą wartość a co do edytora UV to jeszcze w Preferences, zakładka General, jest OGL Clip Resolution a tak poza tym według mnie jezeli chodzi o blueprinty to o wiele wygodnniej jest skorzystać z opcji Rotoscopy, może spróbuj tego...
Muminek Napisano 16 Czerwiec 2008 Autor Napisano 16 Czerwiec 2008 Cześć. Ctrl+d duplikuje obiekt i go przesuwa/obraca o schemat jaki wcześniej zrobiliśmy (ctrl+d przesunięcie). W pewnym momencie chce o inną wartość przesuwać elementy ale jedna modyfikacja nachodzi na drugą i obiekty skaczą w różne miejsca. Robiłem zwykłe freez i freeze all transforms ale nie pomogło. Jak usunąć to co odpowiada za przesunięcie ? (wiem można ctrl+alt+d)
_michal Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 Edit -> Duplicate/Instantiate Options -> tab Transform -> w Scaling wpisz 1, w Rotation Translation wpisz 0.
Muminek Napisano 30 Czerwiec 2008 Autor Napisano 30 Czerwiec 2008 Cześć. Mam mały problemik przy UV-ce. Otóż w niektórych scenach podczas obracania "polygonem" na UV następuje jego skalowanie. Np mam kwadrat i chcę go obrócić o 90 stopni. Przekręcam go robi się z niego rąb czy coś w tym stylu , jak go już obrócę to mam prostokąt :/ Wydaje mi się ze działa to też na funkcję Island Heal Picked , wszystko się dziwnie rozciąga .
Gość Bobi87 Napisano 30 Czerwiec 2008 Napisano 30 Czerwiec 2008 Witam w jaki sposób można przyspieszyć/upłynic prace w xsi? Scena nie posiada dużo elementów itp a poruszanie jakimiś helperami w animacji działa topornie. Dla porównania na tym samym kompie scena z 1.8 mln poligonów w 3d max działa dużo bardziej płynnie.
Muminek Napisano 1 Lipiec 2008 Autor Napisano 1 Lipiec 2008 Freezowałeś ? Xsi zapamiętuje wszystkie modyfikacje obiektów.
HuMfrey Napisano 1 Lipiec 2008 Napisano 1 Lipiec 2008 Cześć. Mam mały problemik przy UV-ce. Otóż w niektórych scenach podczas obracania "polygonem" na UV następuje jego skalowanie. Np mam kwadrat i chcę go obrócić o 90 stopni. Przekręcam go robi się z niego rąb czy coś w tym stylu , jak go już obrócę to mam prostokąt :/ Wydaje mi się ze działa to też na funkcję Island Heal Picked , wszystko się dziwnie rozciąga . może tekstura obiektu nie jest kwadratowa? ten sam problem występuje w XSI, Maya i 3ds maxie
HuMfrey Napisano 2 Lipiec 2008 Napisano 2 Lipiec 2008 tez mam jedno pytanie: jeżeli robię sobie particle i wrzucam je do modelu i później przesuwam ten model to particle zachowują się dziwnie w takim sensie, że przesuwają się, albo obracają zupełnie inaczej niż model wie ktoś może czemu tak się dzieje?
Gość Bobi87 Napisano 3 Lipiec 2008 Napisano 3 Lipiec 2008 (edytowane) Muminek wtedy model sie sypie jakieś inne rozwiązanie? Edytowane 12 Sierpień 2008 przez Bobi87
HuMfrey Napisano 3 Lipiec 2008 Napisano 3 Lipiec 2008 w XSI masz cztery tryby pracy: modeling construction mode, shape modeling, animation i secondary shape -otwórz sobie explorera -znajdź swój model i wejdż w zakładkę Polygon Mesh -przenieś z "Modeling" wszystkie operatory z które są ci potrzebne do np. Animation -wciśnij przycisk Freeze Modeling jeżeli wszystko będzie poprawnie zrobione to nie powinieneś mieć żadnych operatorów w zakładce "Modeling", w Animation będzie jeden operator "envelope" i jeżeli uzywasz shape'ów - shape operator w zakładce Shape Modeling i tyle...
Muminek Napisano 15 Lipiec 2008 Autor Napisano 15 Lipiec 2008 Co może być przyczyna niepoprawnego działania ultimapera ? Wszystko jest ok z modelami ale compute zwraca wartość odległości 0. Normalna się nie generuje tylko mam niebieski obrazek :/
Muminek Napisano 18 Lipiec 2008 Autor Napisano 18 Lipiec 2008 Następne pytanie. Niestety nie wiem jak po angielsku nazywają się uchwyty dla skalowania,rotacji,translacji , przez to nie mogę w helpie znaleźć dlaczego się "powiększają". Rozszerzają się na całe dostępne okno i trudno jest mi manipulować obiektami.
streaker Napisano 18 Lipiec 2008 Napisano 18 Lipiec 2008 To są transform axis, preferencje -> tools -> transform -> transform axis display i tam masz suwaczek size%
SUPER_OkO Napisano 21 Lipiec 2008 Napisano 21 Lipiec 2008 Czy jest mozliwosc zapisania UV'alki i przerzucenie danych na inny taki sam model.. ale nie zmapowany jeszcze, oczywiscie pomijajac uzycie gatora?
_michal Napisano 21 Lipiec 2008 Napisano 21 Lipiec 2008 Jeśli model jest identyczny (ma taką samą ilość vertexów i są one tak samo ponumerowane) to wystarczy, że w explorerze przeciągniesz projekcję z jednego obiektu na drugi.
Muminek Napisano 22 Lipiec 2008 Autor Napisano 22 Lipiec 2008 Trzymając Ctrl lub shift żeby skopiowało a nie wycięło i przeniosło > czasem coś wychodzi nie tak i trzeba korektę robić.
Gość Bobi87 Napisano 23 Lipiec 2008 Napisano 23 Lipiec 2008 (edytowane) Mam taki problem. mam jedna postać w scenie i jak przemieszczam jej grupę kości to wszystko chodzi płynnie ale jak włączę play by zobaczyć jak animacja działa animacja wykonuje się w mozolnym tępię, bez względu czy widok jest w textur czy w wireframe. Mam ustawiony real time. Jaki jest powód takiego zwolnienia i jak to zoptymalizować by działało poprawnie? Edytowane 12 Sierpień 2008 przez Bobi87
Muminek Napisano 24 Lipiec 2008 Autor Napisano 24 Lipiec 2008 (edytowane) Cześć mam problem z materiałem domyślnym szkła. Pojawiają się na nim jakieś czarne "plamy" Scena to box z odwróconymi polygonami mający materiał białego plastiku. Oświetlenie domyślne dla sceny ale włączyłem cienie. Obiekt jest prawie w centrum boxa. Co się ustawia żeby obiekt leciutko świecił ? > Pojawił się ciekawy problem. Dostałem scenę która blokuje ctrl+z :/ . Xsi normalnie działa wgram scenę blokada klawiszy utworze nową dalej to samo . Po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy . Sprawdzałem też ustawienia klawiszy. Edytowane 24 Lipiec 2008 przez Muminek
dynia Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 Witam tak z ciekawości czy w XSI jest coś takiego jak maxowy Constraints znaczy wiem że Slide działa podobnie ale czy jest możliwość przesuwania vertexa po edgach tylko bo Slide przesuwa równocześnie i po facach
streaker Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 dynia - aż zajrzałem do helpa: Tweak Component is the only tool that allows you to slide components. Ale do tego możesz dołożyć local mode (dla zaznaczonej całej grupy vertexów włączasz Transform Component Independetly in Local Mode w menu Transform) SUPER_OkO - w texture editor w górnym menu w edit jest copy i paste UVs Bobi87 - modeling masz zfreezowany ? Możesz też do modelu wczytać lżejszą wersję geometrii na potrzeby animacji, a do renderu znowu przełączyć się na hires Muminek - a spróbuj co się stanie jak zmienisz IOR materiału; a do swiecenia możesz spróbować 2d glowa (właściwie nie wiem co on robi, bo nie chce mi zadziałać - PHEN 0.3 ERROR - że niby mam nie zaznaczony obiekt)
dynia Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 streaker ok dzięki jak będę miał dostęp do XSI to sprawdzę to co napisałeś
Muminek Napisano 25 Lipiec 2008 Autor Napisano 25 Lipiec 2008 Cześć. Przeinstalowałem dzisiaj XSI. Wgrałem swój układ klawiszy ale myszka ma jakoś dziwnie obłożone : orbit camera , dolly camera i move camera. Gdzie to mogę w opcjach zmienić ? Help podpowiada tylko jak "klikać" myszką.
Reanimator Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 Preferences -> tools -> Camera bodajze i tam Alternative costam ;D nie mam teraz XSI pod raka, zeby sprawdzic
streaker Napisano 26 Lipiec 2008 Napisano 26 Lipiec 2008 U mnie xsi 6.5 x64 nagle przestał się uruchamiać - nic nie byli instalowane, deinstalowane, żaden śmieciowy 'czyściciel' systemu - absolutnie, kompletnie nic nie było robione w systemie - a xsi poakzuje splasha, pokazuje okno i wisi. runonce.bat nie pomaga, przeinstalowanie w to samo miejsce też nie, po przeinstalowaniu i nne miejsce (tym razem domyślne c:\softimage) pochodził kilka dni i znowu to samo. Wrzuciłem teraz wersje 32bit i na razie chodzi (jest od jakiejś godziny). Jakieś pomysły, bo mi się się już skończyły ?
Muminek Napisano 26 Lipiec 2008 Autor Napisano 26 Lipiec 2008 Mam problem z select tool. Jak kliknę na ikonę to ta funkcja powinna być aktywna do końca życia. Nie wiem co się porobiło w ustawieniach bo gdy klikam x,c,v, select tool się dezaktywuje i znowu trzeba klikać na ikonę. To jest kurde strasznie denerwujące . Mam zmieniona klawiaturę spacja to selekcja obiektów , 1- punktów , 2 krawędzi , 3 polygony.
streaker Napisano 26 Lipiec 2008 Napisano 26 Lipiec 2008 Nie rozumie - albo używasz select toola, albo translate, rotate, scale.
Muminek Napisano 26 Lipiec 2008 Autor Napisano 26 Lipiec 2008 Ale select tool w ogóle po przesunięci nie działa. Przesunę jeden punkt i nie mogę go już odznaczyć normalnie tylko ctrl+shift+a , żeby zaznaczyć następny muszę kliknąć w ikonę select tool i tak w kółko. To jest upierdliwe jak nie wiem.
streaker Napisano 27 Lipiec 2008 Napisano 27 Lipiec 2008 1. Zobacz, czy nie masz włączonego extended component selection albo SI3D selection model 2. Zobacz co masz w preferencjach -> tools -> transform -> click outside manipulator (ja mam select tool - wtedy jest tak jak w maxie) 3. Skrót do select toola to spacja - nie musisz już klikać w ikonkę ;)
Muminek Napisano 28 Lipiec 2008 Autor Napisano 28 Lipiec 2008 Cześć. Czy istnieje jakiś sposób na usunięcie projekcji tekstury z zaznaczonych obiektów? Mam około 1000 obiektów niektóre mają namieszane w teksturze np. w clusters znajduje się Polygon,Cube1,Cube2,Texture_Coordinates_AUTO. Chcę to wszystko usunąć i nadać tylko jedną nową projekcję cube. Chodzi o to aby była tylko jedna projekcja tekstury nie ważne jak będzie wyglądać UV.
SUPER_OkO Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 SUPER_OkO: Mirror Shape jest taki skrypt: http://www.highend3d.com/xsi/downloads/scripts/animation/3139.html jeżeli masz już obiekt i shape'a którego chcesz odbić lustrzanie to: - zrób symmetry map dla bazowego obiektu - zaznacz w animation mixer albo w explorer obiekt bazowy i shape'a - uruchom skrypt Ogolnie zapomnialem podziekowac za odpowiedz za pytanie z morphem.. oczywiscie skrypt dziala bardzo fajnie.. ale okazalo sie, ze bardzo mozna fajnie robic mirror morphy za pomoca shape menagera i clusterow.. i to siatek nie symetrycznych. Teksturowanie - z copy i paste oczywiscie wszystko wpozadku.. tylko nie sprecyzowalem pytania dokladnie. Chodzilo mi o zapisywanie UV'alki do pliku. Problem polegal.. na przerzuceniu UValki z zaimportowanej siatki z innego zrodla. Tutaj jak kolwiek by nie byl zaimportowany pliczek.. UValka po przerzuceniu.. wyglada.. hmm nie powiem jak ;) W kazdym badz razie.. lepszym wyjsciem okazalo sie przerzucanie wszystkich danych na zmapowany juz obiekt.
Muminek Napisano 31 Lipiec 2008 Autor Napisano 31 Lipiec 2008 Cześć. Potrzebuje szybkiej odpowiedzi. Jak w XSI można edytować normale , obrócić je o jakiś kąt itp.
HuMfrey Napisano 31 Lipiec 2008 Napisano 31 Lipiec 2008 SUPER_OkO : a jak się robi te mirror morphy? GATORem? Muminek: standadardowo w XSI się nie da ruszać normalami tak jak np w Mayce, ale na stronie http://www.mindthink.de/ jest skrypt userNormals...
SUPER_OkO Napisano 1 Sierpień 2008 Napisano 1 Sierpień 2008 Gatorem??... mirrory?? ... W shape menagerze wystarczy stworzyc jakiegos morpha.. symetrycznego lub nie.. przechodzimy do animate, dla wybranego dajemy 1. Wracamy do zakladki create, teraz wystarczy zaznaczyc odpowiednia polowke danego obiektu.. w edit dajemy w clusters - new from selected points. W ten o to sposob mamy jedna polowke morpha.. powtarzamy proces aby otrzymac druga. Wuala.. bardzo szybko i przyjemnie.. ale zanim doszlismy do tego w grupie.. to ho ho lata minely.
Muminek Napisano 1 Sierpień 2008 Autor Napisano 1 Sierpień 2008 Cześć. Wróciłem do domu i dalej walczę ze swoim XSI. Udało mi się ustawić klawiaturę i resztę a teraz mam problem z selekcją. Dajmy na to cylinder widok od góry zaznaczanie punktów "ramką" . Zaznaczają się tylko punkty na górze tych pod spodem wcale nie chce zaznaczyć.
streaker Napisano 1 Sierpień 2008 Napisano 1 Sierpień 2008 1. Sprawdź czy masz na pewno rectangle select tool, a nie rectangle raycast 2. Jeśli to jesteś w shadem mode, to sprawdź czy nie masz w preferencjach (tool->selection) raycast select in shaded mode
gladysz Napisano 2 Sierpień 2008 Napisano 2 Sierpień 2008 Witam, cos przez przypadek wcisnolem i zniknoly mi scale rotat i move tool, nie widze ich w vive porcie, co mam wcisnac zeby sie pojawily??, pozdrawiam
Muminek Napisano 5 Sierpień 2008 Autor Napisano 5 Sierpień 2008 To są transform axis, preferencje -> tools -> transform -> transform axis display i tam masz suwaczek size% Sprawdź czy nie masz 0
czernislaw Napisano 8 Sierpień 2008 Napisano 8 Sierpień 2008 Witam! Właśnie przesiadam się z max'a na softimage (bolesne doświadczenie), i z jedną irytującą rzecza nie mogę sobie poradzić. Mianowicie jak zaznaczyć polygon jednym kliknięciem? Można tak zaznaczyć wierzchołki i krawędzie a polygona nie mogę, muszę zaznaczać "obrysowując" polygona. Help
czernislaw Napisano 8 Sierpień 2008 Napisano 8 Sierpień 2008 Dzięki! I jeszcze sto innych pytań: 1. Wciskam "m" i mogę przemieszczać wierzchołki, itp. - co to za narzędzie?. Domyślam się że do przemieszczania powinno sie używać "v" - translate tool. Czym się różnią te dwa narzędzia ( "m" i "v"?)
czernislaw Napisano 8 Sierpień 2008 Napisano 8 Sierpień 2008 2. Gdzie można ustawić jednostki metryczne? Tak żebym mógł ustalac wielkość brył w cm.
streaker Napisano 8 Sierpień 2008 Napisano 8 Sierpień 2008 1. Nie pisz dwóch postów pod rząd, tylko edytuj 2. m to tweak component tool - możesz albo używać tego, albo tak jak w maxie, zaznaczasz (select tool) -> przesuwasz (translate tool), w tweak'u możesz dodatkowo robić coś jak slide w maxie, w normalnym trybie nie da rady 3. Nie ma jednostek metrycznych, imperialnych ani żadnych innych - tylko SI unit. MR i symulacje domyślnie przyjmują, że 1 SI Unit = 1 dm, w innych renderach (z tych co znam) jest opcja do ustawienia skali.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się