Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 48
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wygląda bardzo plastycznie - jestem na tak :P

Napisano

witam na wstępie dzięki za opinie - dla sprostowania - 3h zajęła animacja postaci + około godzinki na przygotowanie pękającego podloża i ruchu kamery. A jeśli chodzi o videotutorial to nie wyjdzie on prędko gdyż wolny czas dobiegł końca:):) ale prędzej czy później się pojawi:)

 

pozdrawiam

Napisano

Bardzo fajne. Swietna dynamika ruchu, timing. Super. Szkoda tlyko ze "przemilczales" faze lotu, fajnie by to dopelnilo claosc. Gibanie kamery od samego poczatku tak mnie troche nie przekonuje - ale do samej animacji do nie ma znczenia. Brawo! :)

 

PZdr

Napisano

nie no ten koles mial spasc na nogi :D tez tak umiem tylko ze jedno salto ;) a co do animacji to yyyy 3 godziny ?? chyba 3 tygodnie :) naprawde super pozdrawiam :)

Napisano

Fajka i dynamiczna animacja :D W 3 godziny... ty jesteś super maszyną czy coś?? Tyle to mi sie program załącza xD BArdzo fajne :) PZDR 4 ALL :)

Gość Altair
Napisano

świetna animacja,podziwiam i pozdrawiam :)

Napisano

Świetna animacja, i bardzo przydatny tutorial.

 

Oglądnąwszy tutoriala mam kilka pytań. Dopiero zaczynam i mi jeszcze dużo brakuje do twojego poziomu.

 

Animowałeś głównie od boku, ale końcowe ujęcie było od przodu. Czy to dlatego, że po prostu bieg łatwiej animować od boku, czy z zasady animujesz tak żeby od każdego widoku było dobrze, czy jest jakiś inny powód?

 

Czy ty to potrafisz tak z głowy, czy korzystasz z jakichś referencji?

 

Przy moich próbach animowania spotkałam się z pewnym problemem, i zastanawiam się jak ty to rozwiązujesz.

Powiedzmy że stopy mają keye na frame 10 i 20, a kolana na 5 i 25. Jeśli się teraz poprawi pozycję kolana na frame 15, to zmienia to pozycję kolana na framach 10 i 20, i trzeba z kolei tam poprawiać.

Moim rozwiązaniem było keyowanie wszystkiego obojętnie czy tym ruszałam czy nie, ale to chyba nie jest też najlepsze.

Masz jakieś patenty na ten problem?

 

Czytałam na temat dwóch podejść do animacji, mianowicie "straight forward" (animowanie od razu ze szczegółami od początku do końca) oraz "pose to pose" (wstawianie najpierw keye w ważnych framach a potem dodawanie animacji pomiędzy nimi). Czy zawsze animujesz straight forward tak jak tu, czy to zależy od sytuacji?

Napisano

Ania: Na wstępie dzięki:)

 

Tak bieg zdecydowanie łatwiej animuje się z boku, natomiast trzeba pamiętać, że ruch musi wyglądać dobrze z każdego kąta.

 

Animkę animowałem z głowy i własnie tu jest najwieksza zabawa:)

 

Keyowanie wszystkiego to jeden sposób, mozna też zaczerpnąć curve edytora i tam dopasować krzywe ruchu. Nie mam specjalnego patentu na ten problem, ale cokolwiek zadziała jest dobrym rozwiązaniem.

 

To zależy - staram się animować straight forward, ruch jest wtedy bardziej naturalny. Animując postacie cartonowe uzywam częściej pose to pose, bo tam pozy odgrywają kluczową rolę i cała animacja to przejście od jednej pozy do drugiej. Ale tak na prawdę wszystko zależy od tego co w danym momencie jest wygodne:)

 

pozdrawiam

 

Łukasz

Napisano

Wyrąbana anima, ale ja bym pozwolił kamerze śledzic jego lot do góry troche dłużej, poza tym na samym końcu mógłbyś dodac jakiś pośmiertny dyg nogą ;)

Napisano

Świetna animacja.

Tutorial bardzo mi się przydał, czekam na następną odsłonę.

 

podejżewam że upadek robiony był inną techniką, mam nadzieję ze będzie dokładnie opisany..:)

 

pozdrawiam.

Gość Kuba1994
Napisano

Naprawde świetne dzięki serdeczne również za videtuta czekam na 2 parta :)

Napisano (edytowane)

Oj biedactwo, tu jest ;)

http://www.max3d.pl/news.php?id=221

(news na stronie głównej)

 

Fajne te tutoriale, może miejscami trochę się dłuży przy tych takich całkiem drobnych poprawkach, choć z drugiej strony warto zobaczyć jak taką animację szlifować.

Ale jeśli chodzi o komentarz to świetne, nauczyłam się znowu czegoś.

Edytowane przez Ania
Napisano (edytowane)

yeah ! :D ( przywracasz mi wiare w ludzi) sciagam :D

 

[edit]

 

wspanialy video tutorial, nieocenione zrodlo informacji dla ludzi ktorzy dopiero zglebiaja arkana animacji, za plus uznam to, iz autor pokazuje caly proces wykonania skoku, z ktorego mozna nauczyc sie jak planowac, poprawiac i kontrolowac animacje. Do tego wszystkiego dochodza

komentarze, dotyczace fizyki/dynamiki skoku - bezcenne

 

mozna tylko marzyc o mniej skompresowanym pliku tak aby bylo widac wiecej detali, wszakze zyjemy w swiecie gdzie kazdy ma juz dostep do lacza minimum 1 Mbit i sciagniecie pliku 200 MB nie jest az tak wielkim wyzwaniem, do czego goraco namawiam autora :)

 

PS - widze iz niektorym sie dluzy, z pewnoscia z tego powodu iz sa juz swietnymi animatorami

i znaja juz wiekszosc Tips and Trics w animacji, mam jednak cicha nadzieje iz Qbikster

w kolejnych odslonach swoich video tutoriali bedzie podazal obrana wczesniej sciezka i pozwoli mlodym adeptom sztuki animacji patrzec sobie na rece w kazdej sekundzie pracy :D

Edytowane przez Kulfon_Fascynator
Napisano (edytowane)

fajny tutek. dzięki.

pozdrawiam

 

[edit]

P.S. - przyznaję, miejscami przewijałem.:)

Edytowane przez sly
Napisano

ANIA: fakt - może się miejscami dłuzyć, ale to dlatego, że animacja była robiona na żywca i pokazany jest cały proces - cieszę się , że się podoba i co wazniejsze, że się przydaje:)

Napisano

witam

 

wpadlem zapytac kiedy bedzie 3 czesc video tutoriala ? :D - tuz po weekendzie ? ;>

 

mam male pytanie, widze ze jestes expertem od Bipeda.....czy mozna rozciagac bipeda tak aby zaanimowac postac tak jak w kreskowkach ? jesli tak to jak to zrobic ?

jesli sie nie da to to jak to zrobic za pomoca zwyklych Bones maxa ?

Napisano

Klufon_Fascynator: trzecia część będzie po weekendzie:)

 

niestety biped nie posiada stretcha - do postaci kreskówkowych lepiej skonstruować custom rigga - a stretch nie jest taką prostą sprawą - tutaj korzystam z wiedzy osób znających maxscripta.

 

Ogólnie działa to tak, że jesli odleglosc ik jointa od pivota kosci przekroczy jej dlugosc to kosc sie wydluza, a jesli nie to zachowuje sie normalnie czyli zgnia się.

 

Wyjasnione to jest dokladnie w jednym z CG ACADEMY RIGGING DVD 1 albo 2 - dokładnie nie pamiętam.

Napisano

Dziś ukaże się 3 część tutoriala - wrzuciłem na serwer więc po południu pojawi się info, link do pobrania i okienko vimeo tak jak zwykle. Troche mi smutno, ze to już ostatnia częsć, ale zamierzam opracować kolejny tutorial.

 

Jesli jest coś o czym chcielibyście zobaczyć tutorial w zakresie animacji to czekam na propozycje - dopasuje wtedy temat kolejnego tutoriala więc piszcie czego wam potrzeba:):):)

 

Pozdrawiam

 

Łukasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności