Qbikster Napisano 31 Październik 2007 Napisano 31 Październik 2007 Animacja co prawda krótka, ale końcówka na pewno zadowoli przeciwników bipeda:):) oto link: pozdrawiam 5
Master Kiełbaster Napisano 31 Październik 2007 Napisano 31 Październik 2007 full wypas. ile to robiłeś?
Qbikster Napisano 31 Październik 2007 Autor Napisano 31 Październik 2007 dzieki - sama animacja zajęła jakieś 3 godziny:) jak znajde czas to zrobie videotutoriala z tej animki pozdrawiam i zachęcam do animowania
SUPER_OkO Napisano 31 Październik 2007 Napisano 31 Październik 2007 No jak na 3 godziny to naprawde mega ...
ceest Napisano 31 Październik 2007 Napisano 31 Październik 2007 nono czas plus efekt grube;] gratuluje
kannu Napisano 31 Październik 2007 Napisano 31 Październik 2007 serwus :) bardzo fajnie to wyglada . pozdrawiam i zycze powodzenia :)
belzebub Napisano 31 Październik 2007 Napisano 31 Październik 2007 Bardzo fajne sprawia wrazenie. Moze wrzuc do speed animating, pasuje do tematu.
asblaze Napisano 31 Październik 2007 Napisano 31 Październik 2007 no to właśnie miałem napisać :) Super
Gość User190 Napisano 31 Październik 2007 Napisano 31 Październik 2007 Wygląda bardzo plastycznie - jestem na tak :P
-=S3B=- Napisano 31 Październik 2007 Napisano 31 Październik 2007 Fantastycznie Ci to wyszlo:) Naprawde animka trzyma poziom... Nic tylko pozazdroscic skillsow:) pozdrawiam
szczery Napisano 1 Listopad 2007 Napisano 1 Listopad 2007 3h... świetne!!, najbardziej podoba mi się pomysł videotutoriala;) Pozdrawiam!
Qbikster Napisano 1 Listopad 2007 Autor Napisano 1 Listopad 2007 witam na wstępie dzięki za opinie - dla sprostowania - 3h zajęła animacja postaci + około godzinki na przygotowanie pękającego podloża i ruchu kamery. A jeśli chodzi o videotutorial to nie wyjdzie on prędko gdyż wolny czas dobiegł końca:):) ale prędzej czy później się pojawi:) pozdrawiam
Destroyer Napisano 1 Listopad 2007 Napisano 1 Listopad 2007 osz kuranasz !! :D miodzio !! w 3h ja bym to ze 2 dni robił :D i też nie wiem czy miałoby podobny poziom też tak chcę :P
giorgione Napisano 2 Listopad 2007 Napisano 2 Listopad 2007 przepiękna robota - zwłaszcza bieg - piękne to to...
Nemrod Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 Bardzo fajne. Swietna dynamika ruchu, timing. Super. Szkoda tlyko ze "przemilczales" faze lotu, fajnie by to dopelnilo claosc. Gibanie kamery od samego poczatku tak mnie troche nie przekonuje - ale do samej animacji do nie ma znczenia. Brawo! :) PZdr
Dziadek Stal Napisano 20 Styczeń 2008 Napisano 20 Styczeń 2008 Z opoznieniem przegladam sobie dzial animacja a tu takie zacne kawalki. Ladne, ladne. salut Dziadek Stal
Jozeph Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 nie no ten koles mial spasc na nogi :D tez tak umiem tylko ze jedno salto ;) a co do animacji to yyyy 3 godziny ?? chyba 3 tygodnie :) naprawde super pozdrawiam :)
KICU Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 Fajka i dynamiczna animacja :D W 3 godziny... ty jesteś super maszyną czy coś?? Tyle to mi sie program załącza xD BArdzo fajne :) PZDR 4 ALL :)
Shalivan Napisano 6 Marzec 2008 Napisano 6 Marzec 2008 Wypas animka, jest bardzo dynamiczna :) keep going ...
Ania Napisano 17 Czerwiec 2008 Napisano 17 Czerwiec 2008 Świetna animacja, i bardzo przydatny tutorial. Oglądnąwszy tutoriala mam kilka pytań. Dopiero zaczynam i mi jeszcze dużo brakuje do twojego poziomu. Animowałeś głównie od boku, ale końcowe ujęcie było od przodu. Czy to dlatego, że po prostu bieg łatwiej animować od boku, czy z zasady animujesz tak żeby od każdego widoku było dobrze, czy jest jakiś inny powód? Czy ty to potrafisz tak z głowy, czy korzystasz z jakichś referencji? Przy moich próbach animowania spotkałam się z pewnym problemem, i zastanawiam się jak ty to rozwiązujesz. Powiedzmy że stopy mają keye na frame 10 i 20, a kolana na 5 i 25. Jeśli się teraz poprawi pozycję kolana na frame 15, to zmienia to pozycję kolana na framach 10 i 20, i trzeba z kolei tam poprawiać. Moim rozwiązaniem było keyowanie wszystkiego obojętnie czy tym ruszałam czy nie, ale to chyba nie jest też najlepsze. Masz jakieś patenty na ten problem? Czytałam na temat dwóch podejść do animacji, mianowicie "straight forward" (animowanie od razu ze szczegółami od początku do końca) oraz "pose to pose" (wstawianie najpierw keye w ważnych framach a potem dodawanie animacji pomiędzy nimi). Czy zawsze animujesz straight forward tak jak tu, czy to zależy od sytuacji?
Qbikster Napisano 18 Czerwiec 2008 Autor Napisano 18 Czerwiec 2008 Ania: Na wstępie dzięki:) Tak bieg zdecydowanie łatwiej animuje się z boku, natomiast trzeba pamiętać, że ruch musi wyglądać dobrze z każdego kąta. Animkę animowałem z głowy i własnie tu jest najwieksza zabawa:) Keyowanie wszystkiego to jeden sposób, mozna też zaczerpnąć curve edytora i tam dopasować krzywe ruchu. Nie mam specjalnego patentu na ten problem, ale cokolwiek zadziała jest dobrym rozwiązaniem. To zależy - staram się animować straight forward, ruch jest wtedy bardziej naturalny. Animując postacie cartonowe uzywam częściej pose to pose, bo tam pozy odgrywają kluczową rolę i cała animacja to przejście od jednej pozy do drugiej. Ale tak na prawdę wszystko zależy od tego co w danym momencie jest wygodne:) pozdrawiam Łukasz
Ania Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 Dzięki za odpowiedzi :) Kulfon - na stronie głównej jest: http://www.max3d.pl/news.php?id=211
francez Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisano 20 Czerwiec 2008 Wyrąbana anima, ale ja bym pozwolił kamerze śledzic jego lot do góry troche dłużej, poza tym na samym końcu mógłbyś dodac jakiś pośmiertny dyg nogą ;)
Qbikster Napisano 21 Czerwiec 2008 Autor Napisano 21 Czerwiec 2008 Dzięki bardzo za pozytywne komentarze:) - pozdrawiam i zapraszam na drugą częśc zaraz po weekendzie:) pozdr.
sly Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 Świetna animacja. Tutorial bardzo mi się przydał, czekam na następną odsłonę. podejżewam że upadek robiony był inną techniką, mam nadzieję ze będzie dokładnie opisany..:) pozdrawiam.
Kulfon_Fascynator Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 aaaha.. 4:00 am Monday no juz jest zaraz po weekendzie ....gdzie ta druga czesc ? :DDD
Qbikster Napisano 23 Czerwiec 2008 Autor Napisano 23 Czerwiec 2008 Tuorial umieszczam jutro tj. we wtorek - cierpliwości:):)
Gość Kuba1994 Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 Naprawde świetne dzięki serdeczne również za videtuta czekam na 2 parta :)
Kulfon_Fascynator Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 ktos gdzies widzial linka do drugiej czesci ? ^^
Ania Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 (edytowane) Oj biedactwo, tu jest ;) http://www.max3d.pl/news.php?id=221 (news na stronie głównej) Fajne te tutoriale, może miejscami trochę się dłuży przy tych takich całkiem drobnych poprawkach, choć z drugiej strony warto zobaczyć jak taką animację szlifować. Ale jeśli chodzi o komentarz to świetne, nauczyłam się znowu czegoś. Edytowane 24 Czerwiec 2008 przez Ania
Kulfon_Fascynator Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 (edytowane) yeah ! :D ( przywracasz mi wiare w ludzi) sciagam :D [edit] wspanialy video tutorial, nieocenione zrodlo informacji dla ludzi ktorzy dopiero zglebiaja arkana animacji, za plus uznam to, iz autor pokazuje caly proces wykonania skoku, z ktorego mozna nauczyc sie jak planowac, poprawiac i kontrolowac animacje. Do tego wszystkiego dochodza komentarze, dotyczace fizyki/dynamiki skoku - bezcenne mozna tylko marzyc o mniej skompresowanym pliku tak aby bylo widac wiecej detali, wszakze zyjemy w swiecie gdzie kazdy ma juz dostep do lacza minimum 1 Mbit i sciagniecie pliku 200 MB nie jest az tak wielkim wyzwaniem, do czego goraco namawiam autora :) PS - widze iz niektorym sie dluzy, z pewnoscia z tego powodu iz sa juz swietnymi animatorami i znaja juz wiekszosc Tips and Trics w animacji, mam jednak cicha nadzieje iz Qbikster w kolejnych odslonach swoich video tutoriali bedzie podazal obrana wczesniej sciezka i pozwoli mlodym adeptom sztuki animacji patrzec sobie na rece w kazdej sekundzie pracy :D Edytowane 24 Czerwiec 2008 przez Kulfon_Fascynator
sly Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 (edytowane) fajny tutek. dzięki. pozdrawiam [edit] P.S. - przyznaję, miejscami przewijałem.:) Edytowane 24 Czerwiec 2008 przez sly
Qbikster Napisano 24 Czerwiec 2008 Autor Napisano 24 Czerwiec 2008 ANIA: fakt - może się miejscami dłuzyć, ale to dlatego, że animacja była robiona na żywca i pokazany jest cały proces - cieszę się , że się podoba i co wazniejsze, że się przydaje:)
Kulfon_Fascynator Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 witam wpadlem zapytac kiedy bedzie 3 czesc video tutoriala ? :D - tuz po weekendzie ? ;> mam male pytanie, widze ze jestes expertem od Bipeda.....czy mozna rozciagac bipeda tak aby zaanimowac postac tak jak w kreskowkach ? jesli tak to jak to zrobic ? jesli sie nie da to to jak to zrobic za pomoca zwyklych Bones maxa ?
Qbikster Napisano 27 Czerwiec 2008 Autor Napisano 27 Czerwiec 2008 Klufon_Fascynator: trzecia część będzie po weekendzie:) niestety biped nie posiada stretcha - do postaci kreskówkowych lepiej skonstruować custom rigga - a stretch nie jest taką prostą sprawą - tutaj korzystam z wiedzy osób znających maxscripta. Ogólnie działa to tak, że jesli odleglosc ik jointa od pivota kosci przekroczy jej dlugosc to kosc sie wydluza, a jesli nie to zachowuje sie normalnie czyli zgnia się. Wyjasnione to jest dokladnie w jednym z CG ACADEMY RIGGING DVD 1 albo 2 - dokładnie nie pamiętam.
Qbikster Napisano 3 Lipiec 2008 Autor Napisano 3 Lipiec 2008 Dziś ukaże się 3 część tutoriala - wrzuciłem na serwer więc po południu pojawi się info, link do pobrania i okienko vimeo tak jak zwykle. Troche mi smutno, ze to już ostatnia częsć, ale zamierzam opracować kolejny tutorial. Jesli jest coś o czym chcielibyście zobaczyć tutorial w zakresie animacji to czekam na propozycje - dopasuje wtedy temat kolejnego tutoriala więc piszcie czego wam potrzeba:):):) Pozdrawiam Łukasz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się