D.r.X Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 Najpierw się przywitam bo jestem tu nowy więc, witam. Chciałbym zapytać o coś może banalnego, więc opiszę mój przypadek. Otóż mam obecnie 14 lat i zacząłem się interesować grafika 3d (3ds max). Niestety nie mam, żadnego talentu plastycznego i trochę ciężko mi jest nawet wymyśleć coś na plasytkę gdy rysuję jakieś rysunki. Dodam, że interesuje mnie informatyka, mam głowę do zapamietywania różnych liczb, ciagów znaków. Można by pomyśleć o programowaniu, ale mnie to jakoś nie ciągnie, wręcz odpycha. Teraz pytanie: Czy warto jest w to dalej brnąć i uczyć się z książek obsłgu tego programu ? Czy lepiaj dać sobie spokój i nic z tego raczej nei wypali ? Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam. P.S. Przepraszam za jakiekolwiek błędy ortograficzne. Staram się z tym walczyć. :)
piksar Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 warto warto, ale bardziej kładź nacisk na angielski
chveti Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 Bez talentu plastycznego możesz stukać wizualizacje, na których można zarobić duże pieniądze.Więc warto się dokształcać. Nie będziesz tworzył sztuki ale możesz odwzorowywać rzeczywistość. :)
Dirk Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 Pewnie, że warto:) Jak nie będziesz pracował w studiu graficznym to może będziesz robił wizki albo modelował części maszyn jak będziesz inżynierem ;) 3D w dzisiejszych czasach się przydaje :)
D.r.X Napisano 22 Listopad 2007 Autor Napisano 22 Listopad 2007 Dziękuję za tak szybkie odpowiedzi. Wychodzi na to, że jest jakaś szansa na robienie to co sprawia mi przyjemnośc i zmotywowaliście mnie do dalszej pracy. A co do angielskiego to nawet moja nauczycielka się zdziwiła co się ze mną dzieje bo mam same 5 z angielskiego a w tatym roku nawet 2 łapałem. :) I jeszcze pytanie. Czy sa jakieś szkoły ponadgimnazjalne które ksztalcą w kierunku grafiki komputerowej lub jakies studia itp ? I czy jeśli są ponadgimnazlajne to iśc w wąskiej dziedzinie czy lepiej najpierw ogólnie alby mieć już te podstawy w wrazie jakieś (oby nie) zmiany ?
KLICEK Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 D.r.X warto warto, interfacu maxa nauczylem sie jako tako jak bylem 7dmej klasie, niestety robienia czego kolwiek jednak trzeba dorosnac, albo miec mocne jaja, ja nie mialem ;) i zaczalem przygode z 3dsmaxem 2-3 lata pozniej ;) zaluje ;) czym wczesniej tym lepiej :) bo wierz mi, teraz jest do nauczenia 10 razy wiecej niz bylo kiedys ;) oczywiscie to sie mniej wiecej rowna, bo wtedy nie bylo tutkow, a teraz sa ;) a mowia ze nigdy opcja constans ;p
Dirk Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 Najlepszą motywacją do pracy to pooglądanie prac niektórych "wymiataczy" na forum :) Co do szkół to idź tam gdzie Cię życie poniesie ;)
D.r.X Napisano 22 Listopad 2007 Autor Napisano 22 Listopad 2007 Teraz mnie bardzo zmotywowała praca kolegi co przygotowywał postać do The Witcher. Fajnie było by być wpóltwórcą gier. :) Od jutro powracam do nauki w 3ds maxie.:)
Valery Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 hehe jak masz 14 lat i dopiero zaczynasz to już za puźno :P teraz trzeba zaczynać jak się przestanie robić w pieluchy :) nie no żartuję oczywiście. sam zaczynałem jak miałem 14-15 lat, również nie mam talentu, rysowanie itd mnie wręcz odrzuca. teraz mam 19 lat i pracuję w firmie która robi gry. więc chyba warto sie tego uczyć i łączyć przyjemne z pożytecznym :) PS. tylko błagam nie pokazuj swoich pierwszych prac na forum ;)
Shogun 3D Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 Ja mam teraz 29 lat, zacząłem prawie 4 lata temu. I żyję. Nie łam się. Po maturze będziesz juz wymiatacz, jak się uprzesz i od razu zgarniesz robotę, jakiej Twoi koledzy będa Ci nawet po studiach zazdrościć. I jeszcze jedno: skoro masz umysł scisły i skłonność do babrania się w cyferkach (brrrr!), to skup się na języku skryptowym maxa. Tacy, którzy to umieją to skarb dla dużej firmy i kolegów grafików, którzy czasem będą potrzebowali, byś im taki czy inny plugin napisał.
hkropinski Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 warto warto;p tylko za stary jesteś:D pozdrawiam
Ardeni Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 Bez talentu plastycznego możesz stukać wizualizacje, na których można zarobić duże pieniądze.Więc warto się dokształcać. Nie będziesz tworzył sztuki ale możesz odwzorowywać rzeczywistość. :) Podobają mi się te zdania :) Wracajac do pytania: Pewnie że warto, lepiej teraz niż koło 30stki :)
illy Napisano 23 Listopad 2007 Napisano 23 Listopad 2007 podstawa to dobre zlecenia, nie musisz miec talentu, wystarczy tylko soft opanowac :)
OmeN2501 Napisano 23 Listopad 2007 Napisano 23 Listopad 2007 Mój Boże... 14 lat i takie możliwości.. ja w wieku 14 lat to na komputer u dzianego kupla w domu moglem popatrzeć, a internet do miasta dowozili raz w tygodniu cysterna... ech co ta młodzież dziś może to sie w głowie nie mieści ;]
illy Napisano 23 Listopad 2007 Napisano 23 Listopad 2007 ja sie maxa uczylem acz internet mialem raz w tygodniu na sciagniecie tutoriali i 2 posty na maxie
D.r.X Napisano 23 Listopad 2007 Autor Napisano 23 Listopad 2007 Pomyslę nad tym językiem skryptowym jak wrócę ze szkoły i poczytam o tym. A potem książka w rękę i do nauki :) (napewno mi to przyjdzie łatwo, bo sprawa przyjemność :) ) Dobrze, że są takie możliwości może będę mógł kiedyś doścignąć w pracach niektórych osób z tego forum :)
ledyr Napisano 23 Listopad 2007 Napisano 23 Listopad 2007 zamiast pytać sie czy warto bierz sie do roboty :), ja zacząłem jak miałem 13 i teraz nie żałuje ;)
leander Napisano 23 Listopad 2007 Napisano 23 Listopad 2007 Scorpi mial 14 lat jak zostawil w tyle cale forum w tej bitwie: http://www.max3d.pl/bitwa.php?id=3d_02 Inaczej mowiac, juz za pozno. Oczywiscie zartuje ;) A co do braku talentu plastycznego, to bym sie nie fiksowal na takim przeswiadczeniu. Ja mialem 24 lata jak rysunek zaczal mnie interesowac. Lepiej sie nie zamykac, bo nie wiadomo czy kiedys nie nadejdzie odpowiedni czas na rozwijanie jakiejs, pozornie odleglej dla nas, dziedziny.
Kuciel Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 klikasz na prace scorpiego i Not Found Error 404. The requested URL was not found on this server. Nie znaleziono strony pod tym adresem. Zapraszamy na główną stronę serwisu Max3D.pl: http://www.max3d.pl
floo Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 Jak Ja miałem tyle lat, to z netem był problem, człowiek po cafe biegał, a co dopiero robienie 3d. Na pierwszym roku studiów ludzie mi mówili że to za trudne... Zacząłem niecały rok temu i wiem że trzeba dużo dużo czasu na to by nauczyć, jednak warto jeśli cię to kręci... Jak Ty będziesz miał osiemnaście latek to chłopie, wymiatacz... :) Pracuj i ćwicz samozaparcie, jeśli wytrwasz rok, to później kolejne latka lecą... Trzeba liczyć się również z tym że to ciężka praca, bo w grafice nie ma skrótów... Teraz zaczynaj od podstaw, załap teorii i zaczynaj... Zmysł artystyczny można wypracować, choć i to nie jest pewne... Talent pozwala robić coś komuś szybciej niż innym i ich prace po prostu się wyróżniają w sensie pozytywnym od innych... Najważniejsze to pewnie wytrwałość w tym co się robi... Co do rysowania, to kup sobie książkę np."Anatomia dla artystów FANTASY" książka inspiruje i pomoże ci poznać podstawy i zasady... Polecam wszystkim... ;) Powodzenia!!!
naeq Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 Witaj, ja przygodę z maxem zacząłem na początku 13 roku życia, teraz to mam 18,5 :) Myślę że to idealny wiek byś mógł się rozwinąć i zaobserwować do czego Cię ciągnie tak naprawdę, bo max to tylko narzędzie, a to narzędzie jest tak rozbudowane że dzieli ludzi na pewne grupy: modeling, rendering, texturing, animacja... itd. Też zauważysz pewnego dnia że sam max Ci przestanie wystarczać i weżniesz się za inne programy do np. grafiki 2D, za pluginy itp. A widzisz, ja teraz wziąłem się za programowanie, robie w maxie wizualizacje i modele, rysuje sobie na tablecie(choć wcale talentu nie mam) plus pisze i tworze strony - kto by się spodziewał nie? :D Przez cały czas Twojej nauki zobaczysz jak to pięknie się zmienia pogląd na świat, na wszystko co Cię otacza. Może widziałeś czy oglądasz "PrisonBreak"? Tam w pewnym odcinku mówili że gł. bohater(Scofield) ma niezwykłą właściwość, gdy patrzy na jakiś obiekt to w głowie zarysowywuje mu się jego obraz od środka, jak działa, co można zrobić itd... Po dłuższej pracy z maxem tak samo będziesz patrzał na obiekty, na to co Cię otacza, bo tak to już jest :) czasami myślisz że jesteś chory.... ale to tylko 3dsmax. W każdym bądź razie jestem na tak i życzę Ci powodzenia!
SYmek Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 Ucz się grafiki komputerowej (masa teoretycznych książek na ten temat), matematyki i programowania, a nie 3dmaxa! W czasie, kiedy będziesz po studiach (lub nawet po maturze), Max - jak wiele innych programów - nie będzie już istniał. Krótko mówiąc poznawaj temat a nie GUI jakiejś aplikacji. pozdr., skk.
naeq Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 SYmek - mam się śmiać czy płakać? z jednej strony masz racje, dużo sam uczyłem się teorii ale to praktyka czyni mistrza nieprawdaż? max nie będzie istniał za 5 lat? bez komentarza...
biglebowsky Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 Falcom, możesz się za te 5 lat zdziwić. no oki, daje maksiowi 8 do 10ciu latek :) D.r.X, Max, Maya czy cokolwiek, pociąga cię to chłopie to nie zadawaj pytań czy warto tylko baw się dalej. Bo takie pytanie na tym forum mija się z celem, możesz się równie dobrze wybrać na forum o ceramice i spytać się czy warto lepić dzbanki. Co ma nie wypalić? to zawsze jest najpierw hobby a dopiero potem może się stać pracą zarobkową.
Shogun 3D Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 Na moim kompie max będzie istniał. Założę muzeum maxa. SYmek: będziesz miał wstęp jako gośc honorowy, by nacieszyć oczy archaicznym softem, powstałym, nim DO IT uzyskał samoświadomość i przepędził nas z branży.
Shalivan Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 hehe jak masz 14 lat i dopiero zaczynasz to już za puźno Valery zabrzmiałeś jak Yoda w scenie w której nie chcieli przyjąc Anakina do zakonu :D hahaha
piotrek Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 I jeszcze jedno: skoro masz umysł scisły i skłonność do babrania się w cyferkach (brrrr!), to skup się na języku skryptowym maxa. Tacy, którzy to umieją to skarb dla dużej firmy i kolegów grafików, którzy czasem będą potrzebowali, byś im taki czy inny plugin napisał. Nie warto się skupiać na takim języku. MaxScript to przeżytek. Lepiej się ogólnie skupić np. na programowaniu w 3D. Tylko czekać, aż Autodesk wywali MaxScript i wprowadzi Pythona...
floo Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 piotrek też jestem za tym... w końcu Maya i Blender już gadają wspólnym językiem... ;)
Master Kiełbaster Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 max nie będzie istniał za 5 lat? bez komentarza... W końcu chyba w 2012 koniec świata.
floo Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 W końcu chyba w 2012 koniec świata. Gdzieś około 2011 trzeba będzie się zacząć pakować... i czekać na koniec... :D
SYmek Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 Nie rozumiem, co Was tak smieszy... ale ciesze sie, jesli poprawilem komus chumor. Mnie rowniez wydaje sie zabawne, ze nie wyobrazacie sobie swiata bez Maxa. Ale ja rzeczywiscie sadze, ze za 5-7 lat Maxa nie bedzie. Bedzie jego nastepca. Ilez mozna latac te stara lajbe...
_Peter_ Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 Ave! Ludziska, bez nerwów ;D. Kwestia "śmierci" programów jest oczywista i tak zapewne się stanie z maxem za te kilka (kilkanaście) lat. Weźmy pod uwagę inny produkt Autodesk'a - Maya - soft, który jest naprawdę potężny i jego możliwości są bardzo wysokie, ale cóż z tego jak on umiera. Dlaczego tak sądzę, spytacie? Ponieważ od czasu przejęcia przez Autodesk firmę Alias, produkt ten stracił bardzo wiele. Szybko są wypuszczane aktualizacje, które tak naprawdę nie wnoszą nic konkretnego, a te kolejne liczby w nazwie tego produktu zmieniają się tak szybko jak kartki w kalendarzu chyba tylko po to by pokazać wszystkim, że my nie stoimy w miejscu, idziemy na przód i mamy wyższy produkt (liczbowo w nazwie!) od konkurencji. Jedną rzecz można przyznać nCloth w Maya 8.5 jest ok, ale to za mało. Przydało by się poprawić dynamikę, która się już zestarzałą, dodać pełną symulację płynów, itp. - jedynym słowem zrobić z tego mocną aktualizację. Inny przykład: Lightwave Newtek'a - co się stało jak firma "olała" swój produkt - chłopcy, którzy Lightwave tworzyli odeszli i "urodzili" modo, dało się? - dało, bo tak miał wyglądać nowy Lightwave, ale szefostwo NT zlekceważyło to i teraz zapewne plują sobie w brodę, bo trzeba przyznać modo to silny modelerer. Slava!
piotrek Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 Umierają te softy Autodeska, umierają. Yet, out of the ashes of this tragedy, we shall rise to greet the dawning of a new era... Houdini coraz bardziej pręży barki ;)
SYmek Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 Ja nie miałem na myśli, że Max odejdzie, bo jest słaby. Odejdzie, by zrobić miejsce nowemu. W każdym razie nie byłbym tak wredny, żeby komukolwiek życzyć pracy w Maxie za 10 lat... ;) pozdr., skk. PS Houdiniego za 10 lat również nie będzie. 1
piotrek Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 PS Houdiniego za 10 lat również nie będzie. Może i nie będzie, ale na chwilę obecną wydaje mi się, że SESI robi wszystko, by przejąć część klientów Autodeska jeśli chodzi o animację i VFX.
Zbychowaty Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 Ja jako 26 cio letni, stary wafel wziałem knige maxa w grabie. Dzis, z dwa lata pozniej jako tako sobie radze z wizualizacjami. Sądze ze gdyby ostro na tylku posiedziec to mozna wiele sie nauczyc w bardzo krotkim czasie. Checi, upór i logika czynia cuda:)
naeq Napisano 25 Listopad 2007 Napisano 25 Listopad 2007 No to w ogóle co my tutaj robimy? jeżeli za 5 lat nic nie będzie (Kononowicz mówi że nic nie będzie ale bliżej nie sprecyzował) to powinniśmy teraz wyjechać i zwiedzić jak najwięcej świata plus opierdzielać sie przez te 5 lat, obrabować bank i się zabawić :)
arcade Napisano 25 Listopad 2007 Napisano 25 Listopad 2007 I to właśnie robiłbym mając te kilkanaście lat, zamiast spędzać młodość przed komputerem ;)
Johny Napisano 26 Listopad 2007 Napisano 26 Listopad 2007 Ucz sie maxa lub czegos innego. Nie graj w gierki :) Co do softu mysle ze zbyt pochopne jest stwierdzenie ze soft zniknie za kilka lat. Jakby nie bylo jest to dosc popularny soft ktory sie przyjal i jedyne co sie zmieni to chyba nazwa :) Watpie zeby autodesk powiedzial ze maxa juz nie bedzie, ale za to mamy cos nowego, np inny interafce itp, przerzucie sie na nasz nowy produkt. Tylko ze gdyby zmiany mialby byc tak duze i masa ludu ktora znala program b.dobrze miala by sie uczyc czegos od nowa to rownie dobrze mogla by poszukac czegos u konkurencji... Otóż mam obecnie 14 lat Zmartwie Cie jedynie tym ze na piwo predko sie z nami nie wybierzesz ;P
arcade Napisano 26 Listopad 2007 Napisano 26 Listopad 2007 Johny - czemu ma nie grać w gierki? A jak będzie chciał kiedyś pracować w game industry? Wtedy znajomość ważnych tytułów jest po prostu niezbędna i to bardzo dobra znajomość. Ile razy to się słyszało "zrób to tak jak było w Doomie III, level z piekłem, kojarzysz?" ;)
Gotham Napisano 26 Listopad 2007 Napisano 26 Listopad 2007 D.r.X- a skąd ty możesz wiedzieć że nie masz talentu plastycznego? ;) Aby to stwierdzić musiał byś spędzić naprawdę ogrom roboczogodzin nad rysowaniem, malunkami etc... I wtedy na pewno miałbyś inne wnioski. Fakt że obecnie nie masz umiejętności plastycznych w niczym nie przeszkadza- no chyba że w ogóle te kwestie cię nie interesują, tylko wtedy nie wiem po co pchać się w ten biznes, prędzej czy później na nie natrafisz. Pozdrawiam, Btw. Na naukę nigdy nie jest za późno, ale 14 lat to wcale nie jest mało, w tym wieku twoje prace będą oceniane tak samo jak 20, 30 i 40sto latków.
naeq Napisano 26 Listopad 2007 Napisano 26 Listopad 2007 Trudna droga przed Tobą :) ale myślę że mogę powiedzieć za ludzi którzy wypowiedzieli sie w tym wątku... Powodzenia ;]
Kuciel Napisano 26 Listopad 2007 Napisano 26 Listopad 2007 moze czas nauczyc sie rzezbic dlutem a potem bedziemy skanowac to 3d :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się