Napisano 25 Listopad 200816 l 1. Lepiej zmapować kilka elementów tak jak napisałem wyżej na jednej mapce, czy do każdego osobną mapkę? Odpowiedź chyba znam ale chcę się upewnić. 2. Jak zrobić fajną scenkę w locie - wiem że głupie pytanie. Kliment, twoja babcia Ju mi się podobała, podrzuciłbyś sposób na zrobienie podobnej, jeśli możesz.... Ad.1 Mapowanie większej ilości elementów na jednej mapie ma wiele zalet. Wśród nich także tę, że jak będziesz dokonywał jakichś kolorystycznych (saturacja, kontrast itd) modyfikacji to kolor wszystkich elementów zostanie zmieniony w ten sam sposób. Bywa to upierdliwe i czasochłonne w wypadku stosowania większej ilości map - dla każdej trzeba przeprowadzać identyczne operacje. Z drugiej strony na mniejszych mapach lepiej się pracuje w wypadku słabszego sprzętu. 4096x4096 robi się masakryczne przy większej ilości warstw w PS czy Gimpie. Dla przypomnienia mapę bump (w skali szarości, niekoniecznie rgb) robisz jako 50% szarości (umowny poziom "zero" - ani dołek ani górka) i teraz to co ciemniejsze będzie dołkiem, to co jaśniejsze górką (lub odwrotnie, zależnie od softu i ustawień). Ad.2 Na to pytanie nie ma odpowiedzi. Do tego się dochodzi (z reguły całe życie). Ale z porad ogólnych: ważne by nasz model był maksymalnie zintegrowany z tłem, by nie sprawiał wrażenia "nalepionego". W zależności od przeznaczenia obrazka można pójść na małe kompromisy oświetleniowo-refleksyjne, chyba że interesuje nas tzw. full real - wtedy nie ma przebacz. No i co równie ważne kompozycja całości, czyli w dużym skrócie jak to ma być poukładana ne naszym obrazku.
Napisano 25 Listopad 200816 l Autor Wywaliłem nity i plik zmalał z 83 do 43 mb, a po kolejnym odchudzaniu do 33 mb. jutro biorę się za mapki.
Napisano 5 Grudzień 200816 l Autor Mam pytanko: ma ktoś może jakąś dobrą referkę kmu Vickers F? Bo ugrzązłem w 3/4 roboty Mały update - już nie potzrebne te referki km Vickers F + bomba PuW 100 kg km może nie jest idealnie wierny orginałowi, ale drobne rozbieżności są mam nadzieję do wybaczenia.
Napisano 6 Grudzień 200816 l Spoko kaem, zupełnie wystarczający zwłaszcza ze i tak go niewiele będzie widać. Pokaz samolocik.
Napisano 6 Grudzień 200816 l Autor kliment, specjalnie dla Ciebie dwa szybkie rendery. Gdzieś mi wcieło podziały linii, moze jak włącze GI będzie lepiej, ale nie mam czasu czekać na renderki, wrzucę je jutro. Edytowane 8 Grudzień 200816 l przez goran
Napisano 6 Grudzień 200816 l Dzięki ;)...........Coś mi się zdaje ze na słabych nastawach AA robiłeś?
Napisano 6 Grudzień 200816 l To raczej wygląda jak jakieś nieudolne zmniejszenie rozdzielczości przez fotosik albo coś. Super model.
Napisano 8 Grudzień 200816 l Autor Wrzuciłem trochę gratów na tylną półkę, ale km nadal lewituje. Przy okazji wrzucam jeszcze raz poprzednie renderki, bo mi je fotosik przeskalował. Edytowane 9 Grudzień 200816 l przez goran
Napisano 9 Grudzień 200816 l Nigdy nie byłem fanem tego samolotu, ale zawsze go widziałem na kiepskich fotach. Pierwszy raz widzę go w takim detalu! Model pierwsza klasa Goran! Genialne! Jakie przeznaczenie? Still czy filmik?
Napisano 9 Grudzień 200816 l Super! ;) całe wnetrze bedzie czy tylko to co najbardziej widac? dobra robota, naprawde. P.S. ( mental ci widze słuzy ;) )
Napisano 9 Grudzień 200816 l Autor Na pewno będzie to co najbardziej widać, a może i to czego nie widać. Zobaczymy jak będę stał z czasem, bo nieraz żeby coś wymodelować cały dzień siedzę nad refkami i fotkami, będę musiał negocjować z żonką czy mi pozwoli tyle przed kompem siedzieć :-))))) Wolałbym zrobić całe wnętrze... Kliment, jak tobie się podoba to więcej mi nie trzeba :-)))))
Napisano 10 Grudzień 200816 l Autor Kolejny upek Przykleiłem trochę złomu do vickersa żeby tak nie lewitował. Masz rację kliment, przy takich ustawieniach jak podałeś, claye wyglądają o wiele lepiej, dzięki. Wiem że podstawa km ma błędy, ale już nie mam do niej nerwów, chyba że ktoś ma naprawdę wyraźne zdjęcie tego cholerstwa, to niech pomoże.
Napisano 10 Grudzień 200816 l Horus mi kiedys przypomniał przykazanie grafika: Pierwsze: nie męcz sie nad czymś czego i tak nie bedzie widać ;) ( mnie się to rzadko udaje:D )
Napisano 14 Grudzień 200816 l Autor Jakoś nie mogę wyczuć granicy, kiedy już nie warto pchać się dalej w detal... Ponizej dolny km i wnętrze gondoli, brakuje jeszcze paru elementów, ale już z grubsza coś widać.
Napisano 22 Grudzień 200816 l Autor Dzięki za komplementy :-))))) Co do przeznaczenia: zabawa, nauka modelingu, potem tekstur, jeszcze raz zabawa, nauka historii lotnictwa i jeszcze raz zabawa. A tak na poważnie to będzie chyba kilka różnych renderów, a jak starczy czasu to moze jakaś prosta animka. Update: szkielet kadłuba Chciałem zacząć wnetrze kabiny, ale nie miałem do czego poprzyczepiać ustrojstwa, więc musiałem zrobić część szkieletu kadłuba. Teraz tylko poprzyczepiać trochę "złomu" i koniec modelowania. Pozdrawiam
Napisano 22 Grudzień 200816 l Autor kliment: konkurencja dopinguje :-) jamal333: to miały być płaskowniki, ale żeczywiście z daleka przypamina rurki :-(
Napisano 22 Grudzień 200816 l Rzeźnia normalnie, pikny modelik, przyjemnie sie ogląda, jest na czym oko zwiesić
Napisano 3 Styczeń 200916 l Autor Mały update. Mały bo od wigilii nie tknąłem kompa. To o czym zapomniałem: "chodnik" na lewym skrzydle oraz przedziałek na fartuchu silnika. Niestey teraz zauważyłem brak wymiennika ciepła na rurze wydechowej, ale to poprawię. A i jeszcze zalążek deski rozdzielczej.
Napisano 12 Styczeń 200916 l Autor Witam ponownie. Update... Dodałem wymiennik ciepła na rurze wydechowej (pewnie zaraz za niego zbiorę ochrzan, ale czasem trzeba :-)) Poza tym dalsza dłubanina wyposażenia kabiny: radiostacja z oprzyrządowaniem, fotele pilota i nawigatora i dodane odsuwane okienka pilota i nawigatora. Pozdrawiam.
Napisano 12 Styczeń 200916 l Nie bede sie rozpisywal bo nie ma takiej potrzeby... RRRREEEEWWWWEEELAAACJJJAAA Czekam na wiecej
Napisano 30 Styczeń 200916 l Autor Uff, skończyłem użądzać przedziały nawigatora i strzelca, jeszcze została kabina pilota. W międzyczasie spaliła mi się pamięć w kompie, więc miałem przymusową przerwę. Wiem że to już zaczyna być nudne, ale mnie bawi takie grzebanie w bebechach tego samolociku. Jak skończę kabinę pilota, to ruszam z mapowaniem i teksturowaniem. Na razie widoki z prawej i lewej burty.
Napisano 30 Styczeń 200916 l Goran a Ty teho karasia to sobie hobbystycznie składasz, czy dla jekiegos wydawnictwa. Piękna lekko masochistyczna robota.
Napisano 30 Styczeń 200916 l Jak dla mnie bomba. Jeszcze tylko elektryka, reszta nitów, instalacja pneumatyczna, ogrzewanie kabiny i będzie gotowe :) Przy takim detalu nadaje się na przekroje.
Napisano 30 Styczeń 200916 l Autor Mathias: hobby, dlatego jeszcze mi się nie znudził :-) infected: elektryki już trochę jest, nity (wszystkie)juz miałem zrobione (są gdzieś w czeluściach tego wątku), ale po poradach od kilku forumowiczów uznałem że lepiej wyjdą bumpem, a ogrzewanie kabiny bedzie :-)))))))) empeck, peter_f: Dzięki za doping. Też mi się podoba to latadełko
Napisano 16 Listopad 201014 l witam piekny model, jestem zafascynowany tym samolotem, czy jest szansa abym mógł dostac ten model , sam zaczynam prace w c4d i chciałem go zrobić?
Napisano 16 Listopad 201014 l goran - model niesamowity ale mam małą prośbę (podejrzwam, że nie tylko mnie krew zalewa) : przestań wrzucać rendery na fotosik- przez ładnych parę minut lawirowałem między reklamami żeby zobaczyć cokolwiek w pełnej rozdziałce ;/
Napisano 16 Listopad 201014 l hehe, w Boga nie wierzycie? hehehe temat ma 3 lata, autor porzucil watek 2 lata temu, a ostatnio sie logowal w kwietniu. jeszcze jakies pytania? pozdr necrofile
Napisano 16 Listopad 201014 l O kur... nie patrzyłem na daty wpisów a tu ktos sie w archeologa bawil :) LOL
Napisano 19 Kwiecień 201113 l Autor Autor wrócił do świata żywych... Praca idzie dalej, zacząłem tydzień temu, więc jest niewiele. Mapowanie poszycia: Pierwsza teksturka: Z góry (a raczej z dołu) ostrzegam: to moje pierwsze w życiu mapowanie i tekstury, mam nadzieję że dają radę. Edytowane 21 Kwiecień 201113 l przez goran Update
Napisano 20 Kwiecień 201113 l Jeżeli to Twoje pierwsze podejście do tekstur - to efekt bardzo dobry! Szczególnie ładnie wyszły te lekkie zagłębienia blachy wzdłuż szwów nitów, widocznych na podświetleniu. Myślę, że możesz zrobić teksturę nierówności jeszcze bardziej realistycznie. Wydaje mi się, że te blachy nie były łączone "na styk" (tak masz w tej chwili), tylko "na zakładkę". Taki efekt możesz osiągnąć rysując poszczególne panele za pomocą gradientu. Jak - użyj "linka" w podpisie pod moim postem :). W rozdziale o teksturowaniu znajdziesz to opisane krok po kroku....
Napisano 20 Kwiecień 201113 l Autor wjaworski - dzięki. Tak właśnie myślałem o zrobieniu zakładek, bo skrzydła na pewno były tak pokryte, tylko wpadłem na to dopiero wczoraj już po wstawieniu na forum. Może dzisiaj poprawię dolne poszycie i następne już będę tak robił. Natomiast pokrycie kadłuba na zakładkę to już troszkę inna sprawa, bo nie bardzo wiem w którą stronę zakładki. Na pewno zgodnie z kierunkiem lotu, bo inaczej to nie miałoby sensu, ale zobaczę jak wezmę się za kadłub.
Napisano 20 Kwiecień 201113 l mnie troche zaintrygowal obrazek z postu #130, pierwszy render. tam gdziesz masz przekroj przez maszyne. Po prawej widac wewnatrz kokpitu przymocowane magazynki do karabinow i pojawia sie pytanie, Jak zmienial magazynek strzelec ktory znajdowal sie na dole?, lol hehehe przeciez magazynek jest poza kabina ktora wydaje sie ze jest zamknieta, czyli teoretycznie nie bylo do niego dostepu?, ale przeciez jakos musial zmieniac, pytanie tylko jak: ]
Napisano 20 Kwiecień 201113 l Autor KoMic - gondola dolnego strzelca - bombardiera tworzyła jedną całość z resztą kadłuba, nie była w żaden sposób od niej oddzielona, widać to dobrze na 1-szym renderze w poście #128 Poniżej porównanie podziału blach - na styk (czerwone) i zachodzące na siebie (zielone). Zachodzące chyba lepsze, ale może Wy oceńcie: Kolejny upek: Zdecydowałem się na poszycie na zakładkę, poniżej przerobione dolne poszycie skrzydła i zrobione górne Edytowane 21 Kwiecień 201113 l przez goran Update
Napisano 21 Kwiecień 201113 l no bardzo spoko idzie... widze ze w lotnictwie nity to podstawa. No i oczywiście zgodze się z przedmówca, że łaczenia blach muszą zachodzic na siebie bo nity by nieby potrzebne.. Edytowane 21 Kwiecień 201113 l przez PrzemaSS_POL1
Napisano 21 Kwiecień 201113 l No, teraz wygląda to fajniej - tylko powiedz mi, czy te linie bardzo dyskretnych i łagodnych zagłębień / wygięć balchy specjalnie odsunąłeś od szwów nitów? Bo wydaje mi sie, że blacha powinna się uginać się właśnie pod nitami. (Tak, że w czworokątach pomiedzy żebrami i podłużnicami tworzą się minimalne "poduszeczki").
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto