mrys Napisano 25 Listopad 2008 Napisano 25 Listopad 2008 1. Lepiej zmapować kilka elementów tak jak napisałem wyżej na jednej mapce, czy do każdego osobną mapkę? Odpowiedź chyba znam ale chcę się upewnić. 2. Jak zrobić fajną scenkę w locie - wiem że głupie pytanie. Kliment, twoja babcia Ju mi się podobała, podrzuciłbyś sposób na zrobienie podobnej, jeśli możesz.... Ad.1 Mapowanie większej ilości elementów na jednej mapie ma wiele zalet. Wśród nich także tę, że jak będziesz dokonywał jakichś kolorystycznych (saturacja, kontrast itd) modyfikacji to kolor wszystkich elementów zostanie zmieniony w ten sam sposób. Bywa to upierdliwe i czasochłonne w wypadku stosowania większej ilości map - dla każdej trzeba przeprowadzać identyczne operacje. Z drugiej strony na mniejszych mapach lepiej się pracuje w wypadku słabszego sprzętu. 4096x4096 robi się masakryczne przy większej ilości warstw w PS czy Gimpie. Dla przypomnienia mapę bump (w skali szarości, niekoniecznie rgb) robisz jako 50% szarości (umowny poziom "zero" - ani dołek ani górka) i teraz to co ciemniejsze będzie dołkiem, to co jaśniejsze górką (lub odwrotnie, zależnie od softu i ustawień). Ad.2 Na to pytanie nie ma odpowiedzi. Do tego się dochodzi (z reguły całe życie). Ale z porad ogólnych: ważne by nasz model był maksymalnie zintegrowany z tłem, by nie sprawiał wrażenia "nalepionego". W zależności od przeznaczenia obrazka można pójść na małe kompromisy oświetleniowo-refleksyjne, chyba że interesuje nas tzw. full real - wtedy nie ma przebacz. No i co równie ważne kompozycja całości, czyli w dużym skrócie jak to ma być poukładana ne naszym obrazku.
goran Napisano 25 Listopad 2008 Autor Napisano 25 Listopad 2008 Wywaliłem nity i plik zmalał z 83 do 43 mb, a po kolejnym odchudzaniu do 33 mb. jutro biorę się za mapki.
goran Napisano 5 Grudzień 2008 Autor Napisano 5 Grudzień 2008 Mam pytanko: ma ktoś może jakąś dobrą referkę kmu Vickers F? Bo ugrzązłem w 3/4 roboty Mały update - już nie potzrebne te referki km Vickers F + bomba PuW 100 kg km może nie jest idealnie wierny orginałowi, ale drobne rozbieżności są mam nadzieję do wybaczenia.
kliment woroszyłow Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 Spoko kaem, zupełnie wystarczający zwłaszcza ze i tak go niewiele będzie widać. Pokaz samolocik.
goran Napisano 6 Grudzień 2008 Autor Napisano 6 Grudzień 2008 (edytowane) kliment, specjalnie dla Ciebie dwa szybkie rendery. Gdzieś mi wcieło podziały linii, moze jak włącze GI będzie lepiej, ale nie mam czasu czekać na renderki, wrzucę je jutro. Edytowane 8 Grudzień 2008 przez goran
kliment woroszyłow Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 Dzięki ;)...........Coś mi się zdaje ze na słabych nastawach AA robiłeś?
FF Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 To raczej wygląda jak jakieś nieudolne zmniejszenie rozdzielczości przez fotosik albo coś. Super model.
goran Napisano 8 Grudzień 2008 Autor Napisano 8 Grudzień 2008 (edytowane) Wrzuciłem trochę gratów na tylną półkę, ale km nadal lewituje. Przy okazji wrzucam jeszcze raz poprzednie renderki, bo mi je fotosik przeskalował. Edytowane 9 Grudzień 2008 przez goran
peter_f Napisano 9 Grudzień 2008 Napisano 9 Grudzień 2008 Nigdy nie byłem fanem tego samolotu, ale zawsze go widziałem na kiepskich fotach. Pierwszy raz widzę go w takim detalu! Model pierwsza klasa Goran! Genialne! Jakie przeznaczenie? Still czy filmik?
slayer2004 Napisano 9 Grudzień 2008 Napisano 9 Grudzień 2008 Piekny model, ciekawie Ci idzie z tym detalem :)
kliment woroszyłow Napisano 9 Grudzień 2008 Napisano 9 Grudzień 2008 Super! ;) całe wnetrze bedzie czy tylko to co najbardziej widac? dobra robota, naprawde. P.S. ( mental ci widze słuzy ;) )
goran Napisano 9 Grudzień 2008 Autor Napisano 9 Grudzień 2008 Na pewno będzie to co najbardziej widać, a może i to czego nie widać. Zobaczymy jak będę stał z czasem, bo nieraz żeby coś wymodelować cały dzień siedzę nad refkami i fotkami, będę musiał negocjować z żonką czy mi pozwoli tyle przed kompem siedzieć :-))))) Wolałbym zrobić całe wnętrze... Kliment, jak tobie się podoba to więcej mi nie trzeba :-)))))
goran Napisano 10 Grudzień 2008 Autor Napisano 10 Grudzień 2008 Kolejny upek Przykleiłem trochę złomu do vickersa żeby tak nie lewitował. Masz rację kliment, przy takich ustawieniach jak podałeś, claye wyglądają o wiele lepiej, dzięki. Wiem że podstawa km ma błędy, ale już nie mam do niej nerwów, chyba że ktoś ma naprawdę wyraźne zdjęcie tego cholerstwa, to niech pomoże.
kliment woroszyłow Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 Horus mi kiedys przypomniał przykazanie grafika: Pierwsze: nie męcz sie nad czymś czego i tak nie bedzie widać ;) ( mnie się to rzadko udaje:D )
goran Napisano 14 Grudzień 2008 Autor Napisano 14 Grudzień 2008 Jakoś nie mogę wyczuć granicy, kiedy już nie warto pchać się dalej w detal... Ponizej dolny km i wnętrze gondoli, brakuje jeszcze paru elementów, ale już z grubsza coś widać.
peter_f Napisano 15 Grudzień 2008 Napisano 15 Grudzień 2008 Przepiękny model! Powiedz jakie przeznaczenie tego cudeńka!
goran Napisano 22 Grudzień 2008 Autor Napisano 22 Grudzień 2008 Dzięki za komplementy :-))))) Co do przeznaczenia: zabawa, nauka modelingu, potem tekstur, jeszcze raz zabawa, nauka historii lotnictwa i jeszcze raz zabawa. A tak na poważnie to będzie chyba kilka różnych renderów, a jak starczy czasu to moze jakaś prosta animka. Update: szkielet kadłuba Chciałem zacząć wnetrze kabiny, ale nie miałem do czego poprzyczepiać ustrojstwa, więc musiałem zrobić część szkieletu kadłuba. Teraz tylko poprzyczepiać trochę "złomu" i koniec modelowania. Pozdrawiam
kliment woroszyłow Napisano 22 Grudzień 2008 Napisano 22 Grudzień 2008 kapitalna robota! najlepszy karaś jakiego widziałem! 5*!
jamal333 Napisano 22 Grudzień 2008 Napisano 22 Grudzień 2008 O kutfa :D Rurków jak mrówków ;P Bardzo ładnie
goran Napisano 22 Grudzień 2008 Autor Napisano 22 Grudzień 2008 kliment: konkurencja dopinguje :-) jamal333: to miały być płaskowniki, ale żeczywiście z daleka przypamina rurki :-(
Matchias Napisano 22 Grudzień 2008 Napisano 22 Grudzień 2008 Rzeźnia normalnie, pikny modelik, przyjemnie sie ogląda, jest na czym oko zwiesić
goran Napisano 3 Styczeń 2009 Autor Napisano 3 Styczeń 2009 Mały update. Mały bo od wigilii nie tknąłem kompa. To o czym zapomniałem: "chodnik" na lewym skrzydle oraz przedziałek na fartuchu silnika. Niestey teraz zauważyłem brak wymiennika ciepła na rurze wydechowej, ale to poprawię. A i jeszcze zalążek deski rozdzielczej.
kliment woroszyłow Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 A karaś będzie miał jakąś scenke? dobrze idzie.
goran Napisano 12 Styczeń 2009 Autor Napisano 12 Styczeń 2009 Witam ponownie. Update... Dodałem wymiennik ciepła na rurze wydechowej (pewnie zaraz za niego zbiorę ochrzan, ale czasem trzeba :-)) Poza tym dalsza dłubanina wyposażenia kabiny: radiostacja z oprzyrządowaniem, fotele pilota i nawigatora i dodane odsuwane okienka pilota i nawigatora. Pozdrawiam.
Lukasz2244 Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 Nie bede sie rozpisywal bo nie ma takiej potrzeby... RRRREEEEWWWWEEELAAACJJJAAA Czekam na wiecej
goran Napisano 30 Styczeń 2009 Autor Napisano 30 Styczeń 2009 Uff, skończyłem użądzać przedziały nawigatora i strzelca, jeszcze została kabina pilota. W międzyczasie spaliła mi się pamięć w kompie, więc miałem przymusową przerwę. Wiem że to już zaczyna być nudne, ale mnie bawi takie grzebanie w bebechach tego samolociku. Jak skończę kabinę pilota, to ruszam z mapowaniem i teksturowaniem. Na razie widoki z prawej i lewej burty.
Matchias Napisano 30 Styczeń 2009 Napisano 30 Styczeń 2009 Goran a Ty teho karasia to sobie hobbystycznie składasz, czy dla jekiegos wydawnictwa. Piękna lekko masochistyczna robota.
infected Napisano 30 Styczeń 2009 Napisano 30 Styczeń 2009 Jak dla mnie bomba. Jeszcze tylko elektryka, reszta nitów, instalacja pneumatyczna, ogrzewanie kabiny i będzie gotowe :) Przy takim detalu nadaje się na przekroje.
_michal Napisano 30 Styczeń 2009 Napisano 30 Styczeń 2009 Brawo, fantastyczny detal, jednego z najładniejszych naszych samolotów.
goran Napisano 30 Styczeń 2009 Autor Napisano 30 Styczeń 2009 Mathias: hobby, dlatego jeszcze mi się nie znudził :-) infected: elektryki już trochę jest, nity (wszystkie)juz miałem zrobione (są gdzieś w czeluściach tego wątku), ale po poradach od kilku forumowiczów uznałem że lepiej wyjdą bumpem, a ogrzewanie kabiny bedzie :-)))))))) empeck, peter_f: Dzięki za doping. Też mi się podoba to latadełko
Gość ARIUSZ111 Napisano 16 Listopad 2010 Napisano 16 Listopad 2010 witam piekny model, jestem zafascynowany tym samolotem, czy jest szansa abym mógł dostac ten model , sam zaczynam prace w c4d i chciałem go zrobić?
KaeMS Napisano 16 Listopad 2010 Napisano 16 Listopad 2010 goran - model niesamowity ale mam małą prośbę (podejrzwam, że nie tylko mnie krew zalewa) : przestań wrzucać rendery na fotosik- przez ładnych parę minut lawirowałem między reklamami żeby zobaczyć cokolwiek w pełnej rozdziałce ;/
KoMic Napisano 16 Listopad 2010 Napisano 16 Listopad 2010 hehe, w Boga nie wierzycie? hehehe temat ma 3 lata, autor porzucil watek 2 lata temu, a ostatnio sie logowal w kwietniu. jeszcze jakies pytania? pozdr necrofile
KaeMS Napisano 16 Listopad 2010 Napisano 16 Listopad 2010 O kur... nie patrzyłem na daty wpisów a tu ktos sie w archeologa bawil :) LOL
goran Napisano 19 Kwiecień 2011 Autor Napisano 19 Kwiecień 2011 (edytowane) Autor wrócił do świata żywych... Praca idzie dalej, zacząłem tydzień temu, więc jest niewiele. Mapowanie poszycia: Pierwsza teksturka: Z góry (a raczej z dołu) ostrzegam: to moje pierwsze w życiu mapowanie i tekstury, mam nadzieję że dają radę. Edytowane 21 Kwiecień 2011 przez goran Update
wjaworski Napisano 20 Kwiecień 2011 Napisano 20 Kwiecień 2011 Jeżeli to Twoje pierwsze podejście do tekstur - to efekt bardzo dobry! Szczególnie ładnie wyszły te lekkie zagłębienia blachy wzdłuż szwów nitów, widocznych na podświetleniu. Myślę, że możesz zrobić teksturę nierówności jeszcze bardziej realistycznie. Wydaje mi się, że te blachy nie były łączone "na styk" (tak masz w tej chwili), tylko "na zakładkę". Taki efekt możesz osiągnąć rysując poszczególne panele za pomocą gradientu. Jak - użyj "linka" w podpisie pod moim postem :). W rozdziale o teksturowaniu znajdziesz to opisane krok po kroku....
goran Napisano 20 Kwiecień 2011 Autor Napisano 20 Kwiecień 2011 wjaworski - dzięki. Tak właśnie myślałem o zrobieniu zakładek, bo skrzydła na pewno były tak pokryte, tylko wpadłem na to dopiero wczoraj już po wstawieniu na forum. Może dzisiaj poprawię dolne poszycie i następne już będę tak robił. Natomiast pokrycie kadłuba na zakładkę to już troszkę inna sprawa, bo nie bardzo wiem w którą stronę zakładki. Na pewno zgodnie z kierunkiem lotu, bo inaczej to nie miałoby sensu, ale zobaczę jak wezmę się za kadłub.
KoMic Napisano 20 Kwiecień 2011 Napisano 20 Kwiecień 2011 mnie troche zaintrygowal obrazek z postu #130, pierwszy render. tam gdziesz masz przekroj przez maszyne. Po prawej widac wewnatrz kokpitu przymocowane magazynki do karabinow i pojawia sie pytanie, Jak zmienial magazynek strzelec ktory znajdowal sie na dole?, lol hehehe przeciez magazynek jest poza kabina ktora wydaje sie ze jest zamknieta, czyli teoretycznie nie bylo do niego dostepu?, ale przeciez jakos musial zmieniac, pytanie tylko jak: ]
goran Napisano 20 Kwiecień 2011 Autor Napisano 20 Kwiecień 2011 (edytowane) KoMic - gondola dolnego strzelca - bombardiera tworzyła jedną całość z resztą kadłuba, nie była w żaden sposób od niej oddzielona, widać to dobrze na 1-szym renderze w poście #128 Poniżej porównanie podziału blach - na styk (czerwone) i zachodzące na siebie (zielone). Zachodzące chyba lepsze, ale może Wy oceńcie: Kolejny upek: Zdecydowałem się na poszycie na zakładkę, poniżej przerobione dolne poszycie skrzydła i zrobione górne Edytowane 21 Kwiecień 2011 przez goran Update
PrzemaSS_POL1 Napisano 21 Kwiecień 2011 Napisano 21 Kwiecień 2011 (edytowane) no bardzo spoko idzie... widze ze w lotnictwie nity to podstawa. No i oczywiście zgodze się z przedmówca, że łaczenia blach muszą zachodzic na siebie bo nity by nieby potrzebne.. Edytowane 21 Kwiecień 2011 przez PrzemaSS_POL1
kliment woroszyłow Napisano 21 Kwiecień 2011 Napisano 21 Kwiecień 2011 a gdzieś ty był!? faktycznie z za światów wracasz chyba:D
JacekCichy Napisano 21 Kwiecień 2011 Napisano 21 Kwiecień 2011 Mam prośbę, pokazałbyś fragment bump-mapy z nitami? :)
wjaworski Napisano 21 Kwiecień 2011 Napisano 21 Kwiecień 2011 No, teraz wygląda to fajniej - tylko powiedz mi, czy te linie bardzo dyskretnych i łagodnych zagłębień / wygięć balchy specjalnie odsunąłeś od szwów nitów? Bo wydaje mi sie, że blacha powinna się uginać się właśnie pod nitami. (Tak, że w czworokątach pomiedzy żebrami i podłużnicami tworzą się minimalne "poduszeczki").
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się