Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

1. Lepiej zmapować kilka elementów tak jak napisałem wyżej na jednej mapce, czy do każdego osobną mapkę? Odpowiedź chyba znam ale chcę się upewnić.

2. Jak zrobić fajną scenkę w locie - wiem że głupie pytanie. Kliment, twoja babcia Ju mi się podobała, podrzuciłbyś sposób na zrobienie podobnej, jeśli możesz....

 

Ad.1 Mapowanie większej ilości elementów na jednej mapie ma wiele zalet. Wśród nich także tę, że jak będziesz dokonywał jakichś kolorystycznych (saturacja, kontrast itd) modyfikacji to kolor wszystkich elementów zostanie zmieniony w ten sam sposób. Bywa to upierdliwe i czasochłonne w wypadku stosowania większej ilości map - dla każdej trzeba przeprowadzać identyczne operacje. Z drugiej strony na mniejszych mapach lepiej się pracuje w wypadku słabszego sprzętu. 4096x4096 robi się masakryczne przy większej ilości warstw w PS czy Gimpie.

 

Dla przypomnienia mapę bump (w skali szarości, niekoniecznie rgb) robisz jako 50% szarości (umowny poziom "zero" - ani dołek ani górka) i teraz to co ciemniejsze będzie dołkiem, to co jaśniejsze górką (lub odwrotnie, zależnie od softu i ustawień).

 

Ad.2

Na to pytanie nie ma odpowiedzi. Do tego się dochodzi (z reguły całe życie). Ale z porad ogólnych: ważne by nasz model był maksymalnie zintegrowany z tłem, by nie sprawiał wrażenia "nalepionego". W zależności od przeznaczenia obrazka można pójść na małe kompromisy oświetleniowo-refleksyjne, chyba że interesuje nas tzw. full real - wtedy nie ma przebacz. No i co równie ważne kompozycja całości, czyli w dużym skrócie jak to ma być poukładana ne naszym obrazku.

  • Odpowiedzi 153
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mam pytanko: ma ktoś może jakąś dobrą referkę kmu Vickers F?

 

Bo ugrzązłem w 3/4 roboty

 

 

 

Mały update - już nie potzrebne te referki

 

km Vickers F + bomba PuW 100 kg

 

km może nie jest idealnie wierny orginałowi, ale drobne rozbieżności są mam nadzieję do wybaczenia.

 

vickerslewyvn7.th.jpg vickersprawyxm8.th.jpg puw100lk4.th.jpg

Napisano (edytowane)

kliment, specjalnie dla Ciebie dwa szybkie rendery. Gdzieś mi wcieło podziały linii, moze jak włącze GI będzie lepiej, ale nie mam czasu czekać na renderki, wrzucę je jutro.

e80f0babdd244f3cm.jpg b790247654af96a3m.jpg

Edytowane przez goran
Napisano (edytowane)

Wrzuciłem trochę gratów na tylną półkę, ale km nadal lewituje.

Przy okazji wrzucam jeszcze raz poprzednie renderki, bo mi je fotosik przeskalował.

7d77af1897158402m.jpg e80f0babdd244f3cm.jpg b790247654af96a3m.jpg

Edytowane przez goran
Napisano

Nigdy nie byłem fanem tego samolotu, ale zawsze go widziałem na kiepskich fotach. Pierwszy raz widzę go w takim detalu! Model pierwsza klasa Goran! Genialne! Jakie przeznaczenie? Still czy filmik?

Napisano

Na pewno będzie to co najbardziej widać, a może i to czego nie widać. Zobaczymy jak będę stał z czasem, bo nieraz żeby coś wymodelować cały dzień siedzę nad refkami i fotkami, będę musiał negocjować z żonką czy mi pozwoli tyle przed kompem siedzieć :-))))) Wolałbym zrobić całe wnętrze...

 

Kliment, jak tobie się podoba to więcej mi nie trzeba :-)))))

Napisano

Kolejny upek

Przykleiłem trochę złomu do vickersa żeby tak nie lewitował.

Masz rację kliment, przy takich ustawieniach jak podałeś, claye wyglądają o wiele lepiej, dzięki.

d13cb9f75e1c69e3m.jpg 3e9ae6ed65265bd0m.jpg 7ab1f370fbf1f5c9m.jpg

Wiem że podstawa km ma błędy, ale już nie mam do niej nerwów, chyba że ktoś ma naprawdę wyraźne zdjęcie tego cholerstwa, to niech pomoże.

Napisano

Jakoś nie mogę wyczuć granicy, kiedy już nie warto pchać się dalej w detal...

Ponizej dolny km i wnętrze gondoli, brakuje jeszcze paru elementów, ale już z grubsza coś widać.

9715dc7bd175a019m.jpg ef8b2ec1db4617b1m.jpg

Napisano

Dzięki za komplementy :-)))))

Co do przeznaczenia: zabawa, nauka modelingu, potem tekstur, jeszcze raz zabawa, nauka historii lotnictwa i jeszcze raz zabawa.

A tak na poważnie to będzie chyba kilka różnych renderów, a jak starczy czasu to moze jakaś prosta animka.

 

Update: szkielet kadłuba

Chciałem zacząć wnetrze kabiny, ale nie miałem do czego poprzyczepiać ustrojstwa, więc musiałem zrobić część szkieletu kadłuba. Teraz tylko poprzyczepiać trochę "złomu" i koniec modelowania.

3a5d76ab8fd6db97m.jpg df4c581e9a3ad392m.jpg

Pozdrawiam

Napisano

Mały update. Mały bo od wigilii nie tknąłem kompa.

To o czym zapomniałem: "chodnik" na lewym skrzydle oraz przedziałek na fartuchu silnika. Niestey teraz zauważyłem brak wymiennika ciepła na rurze wydechowej, ale to poprawię. A i jeszcze zalążek deski rozdzielczej.

63f1e94ddd36ad92m.jpg

Napisano

Witam ponownie.

Update...

Dodałem wymiennik ciepła na rurze wydechowej (pewnie zaraz za niego zbiorę ochrzan, ale czasem trzeba :-)) Poza tym dalsza dłubanina wyposażenia kabiny: radiostacja z oprzyrządowaniem, fotele pilota i nawigatora i dodane odsuwane okienka pilota i nawigatora.

 

Pozdrawiam.

 

f92259a59ae1b9b1m.jpg 29cf5037d3bc4d04m.jpg

Napisano

Uff, skończyłem użądzać przedziały nawigatora i strzelca, jeszcze została kabina pilota. W międzyczasie spaliła mi się pamięć w kompie, więc miałem przymusową przerwę.

 

Wiem że to już zaczyna być nudne, ale mnie bawi takie grzebanie w bebechach tego samolociku. Jak skończę kabinę pilota, to ruszam z mapowaniem i teksturowaniem. Na razie widoki z prawej i lewej burty.

 

9bbc6f37aac3f429m.jpg 80c7735a1de9a8d4m.jpg cd5869c0966a12dfm.jpg

Napisano

Jak dla mnie bomba.

Jeszcze tylko elektryka, reszta nitów, instalacja pneumatyczna, ogrzewanie kabiny i będzie gotowe :)

Przy takim detalu nadaje się na przekroje.

Napisano

Mathias: hobby, dlatego jeszcze mi się nie znudził :-)

infected: elektryki już trochę jest, nity (wszystkie)juz miałem zrobione (są gdzieś w czeluściach tego wątku), ale po poradach od kilku forumowiczów uznałem że lepiej wyjdą bumpem, a ogrzewanie kabiny bedzie :-))))))))

empeck, peter_f: Dzięki za doping. Też mi się podoba to latadełko

Gość ARIUSZ111
Napisano

witam piekny model, jestem zafascynowany tym samolotem, czy jest szansa abym mógł dostac ten model , sam zaczynam prace w c4d i chciałem go zrobić?

Napisano

goran - model niesamowity ale mam małą prośbę (podejrzwam, że nie tylko mnie krew zalewa) : przestań wrzucać rendery na fotosik- przez ładnych parę minut lawirowałem między reklamami żeby zobaczyć cokolwiek w pełnej rozdziałce ;/

Napisano

hehe, w Boga nie wierzycie? hehehe temat ma 3 lata, autor porzucil watek 2 lata temu, a ostatnio sie logowal w kwietniu. jeszcze jakies pytania?

 

pozdr necrofile

Napisano (edytowane)

Autor wrócił do świata żywych...

 

Praca idzie dalej, zacząłem tydzień temu, więc jest niewiele.

Mapowanie poszycia:

 

2a746fcf24d2baf4m.png 2a52601a71a8da94m.png

Pierwsza teksturka:

 

dd5a4ed30061ae67m.png ba54dbf222fea797m.png

 

Z góry (a raczej z dołu) ostrzegam: to moje pierwsze w życiu mapowanie i tekstury, mam nadzieję że dają radę.

Edytowane przez goran
Update
Napisano

Jeżeli to Twoje pierwsze podejście do tekstur - to efekt bardzo dobry! Szczególnie ładnie wyszły te lekkie zagłębienia blachy wzdłuż szwów nitów, widocznych na podświetleniu.

 

Myślę, że możesz zrobić teksturę nierówności jeszcze bardziej realistycznie. Wydaje mi się, że te blachy nie były łączone "na styk" (tak masz w tej chwili), tylko "na zakładkę". Taki efekt możesz osiągnąć rysując poszczególne panele za pomocą gradientu. Jak - użyj "linka" w podpisie pod moim postem :). W rozdziale o teksturowaniu znajdziesz to opisane krok po kroku....

Napisano

wjaworski - dzięki. Tak właśnie myślałem o zrobieniu zakładek, bo skrzydła na pewno były tak pokryte, tylko wpadłem na to dopiero wczoraj już po wstawieniu na forum. Może dzisiaj poprawię dolne poszycie i następne już będę tak robił. Natomiast pokrycie kadłuba na zakładkę to już troszkę inna sprawa, bo nie bardzo wiem w którą stronę zakładki. Na pewno zgodnie z kierunkiem lotu, bo inaczej to nie miałoby sensu, ale zobaczę jak wezmę się za kadłub.

Napisano

mnie troche zaintrygowal obrazek z postu #130, pierwszy render. tam gdziesz masz przekroj przez maszyne. Po prawej widac wewnatrz kokpitu przymocowane magazynki do karabinow i pojawia sie pytanie, Jak zmienial magazynek strzelec ktory znajdowal sie na dole?, lol hehehe przeciez magazynek jest poza kabina ktora wydaje sie ze jest zamknieta, czyli teoretycznie nie bylo do niego dostepu?, ale przeciez jakos musial zmieniac, pytanie tylko jak: ]

Napisano (edytowane)

KoMic - gondola dolnego strzelca - bombardiera tworzyła jedną całość z resztą kadłuba, nie była w żaden sposób od niej oddzielona, widać to dobrze na 1-szym renderze w poście #128

 

Poniżej porównanie podziału blach - na styk (czerwone) i zachodzące na siebie (zielone). Zachodzące chyba lepsze, ale może Wy oceńcie:

d0371c684b0511c0m.png

 

Kolejny upek:

Zdecydowałem się na poszycie na zakładkę, poniżej przerobione dolne poszycie skrzydła i zrobione górne

d24baba11b55d019m.png be9e55b43110d0bam.png 985d108da31d778cm.png

Edytowane przez goran
Update
Napisano (edytowane)

no bardzo spoko idzie... widze ze w lotnictwie nity to podstawa. No i oczywiście zgodze się z przedmówca, że łaczenia blach muszą zachodzic na siebie bo nity by nieby potrzebne..

Edytowane przez PrzemaSS_POL1
Napisano

No, teraz wygląda to fajniej - tylko powiedz mi, czy te linie bardzo dyskretnych i łagodnych zagłębień / wygięć balchy specjalnie odsunąłeś od szwów nitów?

Bo wydaje mi sie, że blacha powinna się uginać się właśnie pod nitami. (Tak, że w czworokątach pomiedzy żebrami i podłużnicami tworzą się minimalne "poduszeczki").

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności