Napisano 11 Kwiecień 201311 l Łapię i podsyłam linka dla pasjonata malarstwa. http://tallenlawson.com/
Napisano 12 Kwiecień 201311 l Autor https://docs.google.com/file/d/0B1fCmI-eWYYucnFPQkxvMkk3VTA/edit zebrałem wszystkie pracki Jaimego Jonsa stepbystepy i dorzuciłem posty które wyłuskałem z odmentów internetu enjoy :)
Napisano 16 Kwiecień 201311 l Autor Ciesze sie że siadło! dwa szkyce pierwszy masterstudy drugi z refki ;)
Napisano 17 Kwiecień 201311 l powiem tylko że dążę do takiej gibkości w nadgarstku:] takie wszystko na luzie nie wymuszona żadna kreseczka...:] grubo
Napisano 20 Kwiecień 201311 l Autor Swiezy dzięki :) kamesanin te nie wymuszenie jest wymuszone i żeby wyglądało lekko i szybko trzeba poświecić więcej czasu, takie tam paradoksy tego tygodniowe malowanie z natury :)
Napisano 20 Kwiecień 201311 l ale ci proporcje leca.wyglada jak polamana i skroty jakie kijowe. probujesz nasladowac tego jaimiego a nijak ci to wychodzi.lepiej poszukaj swojej drogi.(rym)
Napisano 20 Kwiecień 201311 l Ja jeśli mogę coś doradzić, to odpuściłbym te szarpane, stylizowane pędzle. Rozmazują obrazek, zatracają formę. Dobre do oszukiwania widza, który nie może dokładnie dostrzec gdzie co się kończy i resztę sobie dopowie, że w sumie jest ok. Jednocześnie jednak sam siebie okłamujesz uproszczeniami, gubiąc bryłę i przestrzeń. Niewłaściwa technika przy nauce, a do nauki służą przecież te rysunki z natury. Technika taka jest skuteczna, przy tworzeniu szybkich, masowych konceptów. Raz, dwa, trzy...szybkie ruchy, coś jest tu, ale nie do końca. Szybki rzut okiem, jak coś wygląda, zarysuję jakąś postać. Uproszczę, tylko forma...ona tam jest. Jak wygląda? Nie wiem. Ktoś inny będzie ją projektował w 25 wersjach, które pójdą do art-dir. Rysunek z natury powinien skupić się na wyłapaniu formy i bryły. Umieszczenia obiektów w przestrzeni. Chyba, że jesteś animatorem, to wówczas zwracasz uwagę głównie na to drugie i gestach. Trudno to ćwiczyć, gdy kanapa jest płaska, a Ty poświęcasz czas na malowaniu refleksów na cyckach.
Napisano 20 Kwiecień 201311 l Nie byłbym taki surowy w ocenie bo mało kto potrafi sobie zorganizować modelkę, miejsce do pracy i metodycznie pracować, jakieś błędy będą zawsze. Poza tym żywy model gada, boli go, potrzebuje przerw, drapie się, to jest żywy poruszający się obiekt, po przerwie nie położy się tak samo, a i światło zza okna będzie inne.
Napisano 28 Maj 201311 l Autor trochę mi się teczka przykurzyła także coś by sie przydało wrzucić :) masterstudy wybrany stuff z cgma reszta na blogu :) studium z fotki i yello life drawing pozdro trolle
Napisano 28 Maj 201311 l Dużo dobro! Najfajniejsze te szamany :)) Wiele z nich to świetny materiał na większe ilustracje!
Napisano 28 Maj 201311 l Ekstra szkice :O jeszcze sobie jutro na trzeźwo opatrzę. Może jakaś sensowna krytyka przyjdzie do głowiszcza.
Napisano 30 Maj 201311 l Autor Urbanboogie dzięki dla mnie wszelkiej maści szamany to bardzo wdzięczny temat. Wieksze brazki inprogress. KaliditusZaliditey krytyka zawsze w cenie ale znam z autopsji ze pisanie po kilku nie wychodzi dobrze. nicponim dzięki!
Napisano 30 Maj 201311 l O kruca, to mi szczena opadła! bardzo fajne te kolorki i kompozycje! Oby tak dalej, pozdro!
Napisano 30 Maj 201311 l Autor Swiezydzięki! WWWoj dzięki! Film jest jednym z fajniejszych jakie widziałem ostatnio i mimo 3h bawiłem sie na nim świetnie i nienużył.
Napisano 30 Maj 201311 l No, widać że dużo pracujesz :D ale nie przedkładaj ilości nad jakość. Weź wykończ ze dwa obrazki zamiast rysować 10 nowych :) Fajnie by było zobaczyć że z renderem końcowym też sobie zaczynasz radzić :D jak dla mnie wszystko jest za bardzo malarskie póki co, a co za tym idzie - za mało komercyjne. ;P
Napisano 30 Maj 201311 l Autor No, widać że dużo pracujesz :D ale nie przedkładaj ilości nad jakość. Weź wykończ ze dwa obrazki zamiast rysować 10 nowych :) Fajnie by było zobaczyć że z renderem końcowym też sobie zaczynasz radzić :D nie radze sobie :D takie było zadanie żeby zrobić trochę tych thumbnaily. a od tego tygodnia wykańczam i widzę jak bardzo nie umiem :D ale walcze walcze.
Napisano 30 Maj 201311 l Mi tam malarskość akurat się podoba , kiedyś to był atut, a teraz się okazuje złe - bo mało komercyjne? :) Lubie oglądać takie rysunki w których nie wszystko jest konkretnie zarysowane, bo można sobie samemu coś "dowyobrazić" :) Szkic szamana z miniatury jak dla mnie wymiata, poniżej bardziej wykończona wersja jakoś mnie nie przekonuje. Wiadomo często przy renderingu łatwo jest zatracić energie szkicu. Tak czy inaczej chętnie bym zobaczył bardziej przeszlifowaną wersje tego. Bardzo fajne ćwiczenia.
Napisano 30 Maj 201311 l Autor dzięki! tu nie chodzi raczej o malarskość vs komercje a zróżnicowanie materiałów ew. dobre ich zasugerowanie żeby nic nie wyglądało jak plastelina co nie idzie mi najlepiej ;) co do szkicu staram się trzymać mocno tych miniatur, troche przedesignowałem samego szamana niebawem wrzuce finito :)
Napisano 30 Maj 201311 l Dla mnie ideał "renderu" czy też dopracowanej pracy jest wtedy gdy widać, że efekt jest też osiągnięty prostymi środkami, ale dobrze i trafnie użytymi np. tony kolory sprzedające materiał. Sam mam z tym problem i już trochę spasowałem w nauce tego. Często dość łatwo podkręcić efekt dając trochę ostrzejszych krawędzi gdzieniegdzie i blików, to nie jest pracochłonne zbytnio i daje szybki efekt. Wyższa szkoła jazdy gdy to wynika z dobrych połączeń tonów i kolorów itp., ale to już trudne i takie ćwiczenia jak robisz na pewno sporo dają. Fajnie często u malarzy rosyjskich widać jak się przyjrzeć dopracowanym realistycznym szczegółom to widać na nich gest i to że nie były misternie starannie malowane przy dużym skupieniu, a po prostu dobór środków był trafiony.
Napisano 31 Maj 201311 l Autor Też jestem tego zdania "less is more" ale czasem wydaje mi się że jak coś za pierwszym razem ładnie wyrenderuje to za drugim łatwiej mi sie to uprości bo już znam schemat i będzie bardziej malarsko. Ja próbuję odrazu to drugie i wychodzi jz różnym skutkiem. Bardzo lubie malarzy rosyjskich lecz czasem ciężko przełożyć to na digital troszkę inny workflow. Znalazłem ostatnio kilka prac Jaimego jonsa w turbo hd. http://img5.joyreactor.com/pics/post/full/art-sea-kraken-551575.jpeg http://eu.guildwars.com/images/wallpaper/bmp-gwen_wallpaperWS2560.jpg http://www.bungie.net/pubassets/615/vex_desktop.jpg http://www.wizards.com/mtg/images/daily/wallpapers/WP_EmeriatheSkyRuin_2560x1600.jpg http://www.videogamesartwork.com/sites/default/files/images/image/guildwars2_environment_divinity%27s_reach_cliff_concept_art_by_jaime_jones.jpg http://www.conceptdesignworkshop.com/images-3/GI_Cover.jpg fajne jest to że widać których brushy z swojego setu użył przez co można przemyśleć jego process to mi sporo pomogło. Edytowane 6 Czerwiec 201311 l przez Coyote
Napisano 2 Czerwiec 201311 l Autor Sayja dzięki! yello malowanko dziś trochę szybsze bo nie mogłem zostać do końca przez co jest kilka niedoróbek. zainspriowane Janą Schimer swietne demo
Napisano 2 Czerwiec 201311 l Jeśli macie modelkę i pracownię, nie myślałeś żeby popacać olejami? Sam przez 5 lat liceum nienawidziłem babrać się w tym szajsie, fuj, brudne ręce i marzące się farby jak masło, aż ktoś mi uświadomił, kilka istotnych spraw warsztatowych W razie co mogę zapodać kilka patentów, żeby stało się to przyjemne i higieniczne :))) Piszę tak bo widać, że masz bardzo malarskie inklinacje i pewnie prędzej czy później i tak chwycisz za pędzle. Pozdr.
Napisano 2 Czerwiec 201311 l Autor KaliditusZaliditey kiedyś próbowałem oleju ale to nie dla mnie chyba. akwarela jak najbardziej ew. akryl w nich czuje się w miare pewnie. mimo wszystko digital daje więcej możliwości na eksperymenty i jest szybszy.
Napisano 2 Czerwiec 201311 l Możesz w jeden dzień zrobić kozacki obraz oraz sterować prędkością schnięcia, lepkością i inne, w razie co uderzaj. Sam się przymierzam ale tyle tych zleceń :)))
Napisano 2 Czerwiec 201311 l E, nie zawsze musi wszystko być nastawione na to, żeby efekt uzyskać szybko. To inne doświadczenie jest jednak i fajnie poczuć czasami materię, czego digital nie daje. Ja z kolei miałem z początku trudności z przestawieniem się na tablet i wszystko wydawało się takie dziwne i niematerialne. Ogólnie miło obserwować jak robisz postęp od pierwszych prac i naprawdę widać różnicę. Kiedyś myślałem, że jest to kwestia talentu i z tym się człowiek rodzi albo nie, ale jak obserwuję tak ludzi (chociażby tutaj), to zaczynam dochodzić do wniosku że czegoś takiego jak talent nie ma, a jest po prostu praca. Fajnie operujesz kolorem i to co dzieje się w malunkach z szamanami i drzewami pod spodem, jest super. Trochę jeszcze tej lekkości i malarskości brakuje w postaci, ale pewnie to kwestia czasu wyłącznie. Zresztą nic konstruktywnego na ten temat nie powiem raczej, bo u mnie postać i anatomia leży i kwiczy.
Napisano 2 Czerwiec 201311 l Autor KaliditusZaliditey dzięki, może kiedyś jak coś będę pamiętam :) panRebonka nie mowie że zawsze musi być nastawione na szybkość, szczerze mówiąc ostatnio zwolniłem w moim tabletowym malowaniu. staram sie myśleć jak maluje, żeby nie kłaść bezmyślnych rytmów czy to tekstur koloru czy pędzli. Chodzi o to, że te zajęcia są mocno nastawione na rysunek. Tak naprawdę 4x45 minut z modelem. Wątpię żebym ogarnął coś olejem w tym czasie, szczególnie że nie mam doświadczenia. Zazwyczaj po pierwszym posiedzeniu mam cały szkic z detalami, gdzie ludzie ledwo się rozrysowali. Głównie o tą szybkość chodzi w zmianie proporcji ciągłym przemalowywaniu tkwi siła. Dzięki co do postępu im dłużej maluje i widzę jak ludzie dookoła mnie fajniej malują też utwierdzam się w tym przekonaniu. żywym przykładem jest wspominany w poprzednich postach pan JJ jego pierwsza praca jakoś z przełomu 2002/2003 roku http://img1.liveinternet.ru/images/foto/b/3/apps/0/406/406835_darkman2corrected.jpg ;) Co do postaci kwestia wprawy zawsze jakoś widoczki łatwiej mi "wchodziły" ale za bardzo lubię opowiadać historie w obrazkach żeby robić same enviro bez postaci.
Napisano 2 Czerwiec 201311 l Ależ człek jest omylny, gdybym zobaczył ten stary obrazek JJa to bym mu nie dał żadnych szans i kazał bym iść na dentystę czy coś, a tymczasem pozamiatał tak że do tej pory chodzę skołowany po tych kilku co wrzuciłeś i po innych które już znam i jakoś zapomnieć nie mogę.
Napisano 4 Czerwiec 201311 l Autor Jeden skończony thumb na cgma drugi podrzucę jutro bo potrzebuje dopieszczenia ;)
Napisano 5 Czerwiec 201311 l Autor Mr Pank dzięki! do konca cgma jeszcze dwa tygodnie także pewnie zrobie jeszcze 3/4 obrazki na blogu wieksza rozdziałka tego pierwszego pozdro :)
Napisano 5 Czerwiec 201311 l MI sie w tej calej historii z szamanem nie podoba jedna kwestia. Mianowicie historia. Na 20 obrazkow tylko na 4 cos sie dzieje na wszytskich innnych on gdzies poprostu lezie,stoi albo jest jakis widoczek i tyle. Wiesz ja rozumiem ze to glownie jest cwiczenie warsztatowe ale przy okazji i dla ciebie i dla ogladacza moze byloby ciekawiej jezeli to faktycznie wiecej by opowiadalo, zeby on podczas tej podrozy z kims walczyl, z kims rozmawial, kogos ratowal, cholera niech on nawet je kolacje przy ognisku. Wiesz niewiem jakie miales glowne zalozenia jak to robiles, i jaki przyswiecal Ci cel bo to sa fajowe obrazki, ale wydaje mi sie ze jako calosc robiloby o wiele lepsze wrazenie gdyby to nie byla historia o kolesiu ktory stoi albo idzie. Oczywiscie istnieje tez duze prawdopodobienstwo ze pierdole straszne glupoty, ale pomyslalem ze Ci napisze , lots of love :*
Napisano 5 Czerwiec 201311 l Autor olaf prawda choć i tak jestem zadowolony co mi sie udało osiągnąć malując całe sylwetki bez refek. nie umiałem znaleść nic konkretnego. Mots niestety historia mi sie nie wyklarowała przez co wygląda to tak jak opisałeś także raczej skupiłem sie na zrobienie ładnych obrazków.
Napisano 5 Czerwiec 201311 l wszystko wyglada bardzo fajnie, ale jakby ściągnąć mu kocyk z bioder to widać by było jak natura strasznie go skrzywdziła dając krzywe biodra i nieproporcjonalnie krótkie nóżki. Chociaż jak ma jaja jak kokosy, to wszystko jest uzasadnione ;D
Napisano 5 Czerwiec 201311 l kolorki masz świetne i bardzo fajnie pędzlami operujesz.. jak byś anatomie i rysunek konstrukcyjny opanował to byś wymiatał:)
Napisano 5 Czerwiec 201311 l Autor olaf jak mawiają w meksyku big cojones :D motyl nie można miec wszystkiego ale walcze :) dzieki!
Napisano 8 Czerwiec 201311 l oglądam internet w 256kolorach (przez co też od razu widać niedoskonałości z balansem światłocienia) i wygląda to, jakby kaleka tuliła rękę i nogę... znalezione na ulicy. Ale tu chyba jest problem bryły. I to chyba odkad pamiętam, coś nie grało w Twoich pracach z tułowiem. Twarze bardzo fajnie ogarniasz (co wydaje się być znacznie trudniejsze), barwy to samo ale to wciąż wygląda jakby części ciała były malowane oddzielnie i składane na sam koniec.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto