ThrudPL Napisano 14 Marzec 2008 Napisano 14 Marzec 2008 Witam wszystkich. Po długich bojach jakoś udało mi się zakończyć tą scenkę. Nie jestem z niej jeszcze zadowolony, ale na dzień dzisiejszy brak mi umiejętności i czasu by coś jeszcze poprawić. Zresztą zapaliłem sie do nowego projektu, również tematyka morska - będzie to HMS Ajax. Praca wykonana w 3D VIZ + Vray 1.5 + Photoshop http://img518.imageshack.us/my.php?image=optykoncowyla4.jpg
Robertus Napisano 14 Marzec 2008 Napisano 14 Marzec 2008 Podoba mi sie ale kłuje w oczy błyskawica. Strasznie sztucznie wyszła, wygląda raczej jak dymek :) Powinien tam być lekki rozbłysk z miejsca gdzie sie wydobywa. Poza tym świetna woda i światełko.
KICU Napisano 14 Marzec 2008 Napisano 14 Marzec 2008 Ogulnie to bardzo fajnie zrobione :) ale nie da sie uniknąć błędów :P nikt nie jest idealny ;)
Kimmi Napisano 15 Marzec 2008 Napisano 15 Marzec 2008 Bardzo ładna woda. Ten jacht wyszedł trochę sztucznie, i nie podoba mi się przejście pomiędzy wodą 3d w wod 2d.
ThrudPL Napisano 15 Marzec 2008 Autor Napisano 15 Marzec 2008 Woda jest tylko w 3d. tylko ta na drugim planie nie ma pofalowania. Powinieniem tą pierwszoplanową troche jeszcze wydłużyć, ale moje lenistwo niestety dało o sobie znać.
snajper992 Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 fajna pracka jak bys to mógł w dof ie podpicowac wyszło by bardziej realistyczne
tweety Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 snajper992: najpierw doucz się co to jest DOF i kiedy go można stosować a kiedy nie. dopiero potem pisz "rady". DOF zbędny. zabrakło dobrej postprodukcji niestety. kilka zabaw z kolorkami w PS, oddzielenie wód pierwszego planu od dalszych etc.) szkoda, że wybrałeś taki nudny kadr. łódka najfajniej zawsze wygląda w bajdewindzie na ostrym przechyle, kiedy obiektyw jest nisko nad wodą a łódka pędzi prosto na fotografa. taki kadr bym tutaj widział. Pozdrawiam
ThrudPL Napisano 30 Lipiec 2008 Autor Napisano 30 Lipiec 2008 Dzięki tweety. Taki kadr uznałem za najlepszy z pewnego powodu. Przy tym ujęciu widac bardziej kruchośc małej łódki na tle bezmiaru oceanu. Kadr który proponujesz jest bardziej dynamiczny ale gubi sie w niej proporcja jachtu. Co do postprodukcji to zgadzam sie ze przydałoby sie co nieco. Ale niestety z ps jestem słaby. Jesli masz jakies ciekawe pomysłu na postprodukcje to z chęcią zobaczę. Czuj sie więc wolny w wszelkich przeróbkach mojej grafiki.
moleism Napisano 30 Lipiec 2008 Napisano 30 Lipiec 2008 ....łódka najfajniej zawsze wygląda w bajdewindzie na ostrym przechyle, kiedy obiektyw jest nisko nad wodą a łódka pędzi prosto na fotografa. taki kadr bym tutaj widział. Pozdrawiam dokladnie...
piotrekde Napisano 9 Listopad 2008 Napisano 9 Listopad 2008 podoba mi sie piana na wodzie. pracujesz na real flow? a sama piana w jaki sposob ja uzyskales? dawno nie widzialem tak ladnie zrobionej. piorun moze fatkycznie troszke :)
Tores Napisano 9 Listopad 2008 Napisano 9 Listopad 2008 Szkoda, że materiały kiepsko ci wyszły na łódce bo byłaby fajna z tego scenka.
Ania Napisano 9 Listopad 2008 Napisano 9 Listopad 2008 Ładnie wyszło, światełko przyjemne, woda świetna. O błędach napisali już panowie wyżej. Ale niestety z ps jestem słaby To wykorzystaj ten obrazek żeby się podszkolić. Praca jest tego warta.
grzegerz Napisano 9 Listopad 2008 Napisano 9 Listopad 2008 zgadzam sie z Anią. przedstawie ci moja wersję twojej pracy po 5 min w photoshopie. zabawa z color balance, i lens correction. powiedz tylko słowo a usuwam moja wersję:)
Pawelkos Napisano 9 Listopad 2008 Napisano 9 Listopad 2008 Super wyszla woda, szkoda ze material na lodce slabe bo praca na tym wiele stracila i tak jak juz poprzednicy radzili, moglbys posiedziec troche nad tym w szopie. Wersja grigoriob podoba mi sie.
Ania Napisano 10 Listopad 2008 Napisano 10 Listopad 2008 Tak mi przyszlo do glowy, zeby sie pozbyc wyraznej granicy miedzy przednia a tylnia woda, mozna dac na przednia wode gradient opacity, zeby z tylu byla stopniowo coraz bardziej przezroczysta i ukazywala tylnia wode lezaca kawalek pod nia. (chodzi o rendering, nie postprodukcje) Co do postprodukcji, moze by przyciemnic okolice blyskawicy (zarowno niebo jak i morze), a okolice statku zostawic jasne, to by sprawialo wrazenie ze "statek wplywa w burze" albo "burza staje na drodze statku".
Orangegraphics Napisano 10 Listopad 2008 Napisano 10 Listopad 2008 moglbys napisac troche wiecej o wodzie, tzn jak? mi sie podoba, poczytaj tylko cokolwiek na tym forum o post w PS, ja bym zwyczajnie po hamski rozjasnil łódkę samą i lewą cześć kadru przyciemnil, tak jak Ania mówi. moze ciut obnizyl kadr, wtedy bys mial wiekszy "bezmiar" oceanu. ale jest super.
Touch Napisano 10 Listopad 2008 Napisano 10 Listopad 2008 ja bym zrezygnował jednak z błyskawicy i nieco to uspokoił;) Pozwoliłem sobie: Pozdr
ndru Napisano 10 Listopad 2008 Napisano 10 Listopad 2008 Touch - na twoim retuszu ladnie widac wszystkie materialy i cala lodka pasuje do sceny. Mialem wrazenie sie posrod takiego sztormu cala lodeczka wyglada jak wklejona z tylko lekko napietymi zaglami (czy zagli nie zwija sie przy sztormie?). Duzo dynamiki w scenie malo w modelu. Ale gdyby oceniac osobno to i scena fantastyczna i lodka niczego sobie (oprocz szmat).
D4D4L Napisano 10 Listopad 2008 Napisano 10 Listopad 2008 Hum fajnie to wygląda chociaż połączenie moze+tlo lerzy ale nic... jak wodę zrobiłeś? :] podziel sie plx plx plx plx :D :P
Shogun 3D Napisano 12 Listopad 2008 Napisano 12 Listopad 2008 Touch, ta błyskawica dopełniała kompozycji.
ThrudPL Napisano 17 Listopad 2008 Autor Napisano 17 Listopad 2008 (edytowane) Witam. wszystkich. Dziekuję za komentarze. Teraz klika słow wyjaśnień: Woda to zwykły plain z vray displaysmentmap, jako mapę użyty jest proceduralny smoke (nalezy pamiętać tylko żeby był invert bo inaczej zamiast fal będą górki) Morze niestety jest podzielone poniewaz przy powiekszaniu plaina fale robiły sie nieproporcjonalne do łódki. Mam kilka pomysłów jak to obejśc ale na razie brak czasu. Tekstura jachtu jest zdecydowanie fatalna (spędziłem nad nią chyba z 15min) , na szczęscie poduczyłem sie już troche Photoshopa i mam nadzieję że niedługo poprawię tą teksturę. Touch- bardzo fajny postprocesing ( u mnie ta dziedzina mocno kuleje) co do błyskawicy to obecnie też mi sie nie podoba i w nowej wersji raczej na pewno jej nie będzie. Mam nadzieję że w chwili wolnego czasu uda mi sie wszystko poprawić i wam zaprezentować. Thrud. Edytowane 17 Listopad 2008 przez tweety
torm Napisano 17 Listopad 2008 Napisano 17 Listopad 2008 a ja mogę też postprodukcję? ;) (uwielbiam to:P)
Rekomendowane odpowiedzi