Skocz do zawartości

Scena 3D : "OPTY"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Po długich bojach jakoś udało mi się zakończyć tą scenkę. Nie jestem z niej jeszcze zadowolony, ale na dzień dzisiejszy brak mi umiejętności i czasu by coś jeszcze poprawić. Zresztą zapaliłem sie do nowego projektu, również tematyka morska - będzie to HMS Ajax.

 

Praca wykonana w 3D VIZ + Vray 1.5 + Photoshop

 

 

http://img518.imageshack.us/my.php?image=optykoncowyla4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

snajper992: najpierw doucz się co to jest DOF i kiedy go można stosować a kiedy nie. dopiero potem pisz "rady".

 

DOF zbędny. zabrakło dobrej postprodukcji niestety. kilka zabaw z kolorkami w PS, oddzielenie wód pierwszego planu od dalszych etc.) szkoda, że wybrałeś taki nudny kadr. łódka najfajniej zawsze wygląda w bajdewindzie na ostrym przechyle, kiedy obiektyw jest nisko nad wodą a łódka pędzi prosto na fotografa. taki kadr bym tutaj widział.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki tweety. Taki kadr uznałem za najlepszy z pewnego powodu. Przy tym ujęciu widac bardziej kruchośc małej łódki na tle bezmiaru oceanu. Kadr który proponujesz jest bardziej dynamiczny ale gubi sie w niej proporcja jachtu.

 

Co do postprodukcji to zgadzam sie ze przydałoby sie co nieco. Ale niestety z ps jestem słaby. Jesli masz jakies ciekawe pomysłu na postprodukcje to z chęcią zobaczę. Czuj sie więc wolny w wszelkich przeróbkach mojej grafiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi przyszlo do glowy, zeby sie pozbyc wyraznej granicy miedzy przednia a tylnia woda, mozna dac na przednia wode gradient opacity, zeby z tylu byla stopniowo coraz bardziej przezroczysta i ukazywala tylnia wode lezaca kawalek pod nia.

(chodzi o rendering, nie postprodukcje)

 

Co do postprodukcji, moze by przyciemnic okolice blyskawicy (zarowno niebo jak i morze), a okolice statku zostawic jasne, to by sprawialo wrazenie ze "statek wplywa w burze" albo "burza staje na drodze statku".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moglbys napisac troche wiecej o wodzie, tzn jak? mi sie podoba, poczytaj tylko cokolwiek na tym forum o post w PS, ja bym zwyczajnie po hamski rozjasnil łódkę samą i lewą cześć kadru przyciemnil, tak jak Ania mówi. moze ciut obnizyl kadr, wtedy bys mial wiekszy "bezmiar" oceanu. ale jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Touch - na twoim retuszu ladnie widac wszystkie materialy i cala lodka pasuje do sceny. Mialem wrazenie sie posrod takiego sztormu cala lodeczka wyglada jak wklejona z tylko lekko napietymi zaglami (czy zagli nie zwija sie przy sztormie?). Duzo dynamiki w scenie malo w modelu. Ale gdyby oceniac osobno to i scena fantastyczna i lodka niczego sobie (oprocz szmat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. wszystkich.

 

 

Dziekuję za komentarze. Teraz klika słow wyjaśnień:

 

Woda to zwykły plain z vray displaysmentmap, jako mapę użyty jest proceduralny smoke (nalezy pamiętać tylko żeby był invert bo inaczej zamiast fal będą górki)

 

Morze niestety jest podzielone poniewaz przy powiekszaniu plaina fale robiły sie nieproporcjonalne do łódki. Mam kilka pomysłów jak to obejśc ale na razie brak czasu.

 

Tekstura jachtu jest zdecydowanie fatalna (spędziłem nad nią chyba z 15min) , na szczęscie poduczyłem sie już troche Photoshopa i mam nadzieję że niedługo poprawię tą teksturę.

 

Touch- bardzo fajny postprocesing ( u mnie ta dziedzina mocno kuleje) co do błyskawicy to obecnie też mi sie nie podoba i w nowej wersji raczej na pewno jej nie będzie.

 

Mam nadzieję że w chwili wolnego czasu uda mi sie wszystko poprawić i wam zaprezentować.

 

Thrud.

Edytowane przez tweety
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności