Skocz do zawartości

Sceny 3D:Matte Painting, kadry z krótkiego filmu Adevale2313


norden

Rekomendowane odpowiedzi

Czas coś zniszczyć, zawalić wybuchnąć ;D. Pracuje obecnie nad sekwencją ujęć które wymysliłem hoho z 7 miesiecy temu gdzie ma kolapsnąć sobie budynek po chybionym strzale jednego z mysliwców i naruszeniu jego wątłej starej zardzewiałej konstrukcji. Jak to zrobie nie wiem... Zapewne najpierw spróbuje wymodelować całość a pozniej jakoś podzielić to na fragmenty które będą się oddzielały w czasie animacji upadku budynku. Więc pewnie mnie czeka zabawa w reaktorze plus ręczna animacja. Do tego chciałbym dorzucić wybuchy zrobione w particle flow plus kręcone szybkoklatkową kamerą klipy dymów i jakiś odłamków.

Model oświetlony skylightem który tutaj pokazuje jeszcze nei jest finalny... Bardzo mi zalezy na tej sekwencji więc bede jeszcze dłubał w tym mocno póki co scena ma 250 000 a spokojnie mogę dorzucić jeszcze z 1000 000 faces. Teksturować będe częściowo ręcznie częściowo camera matchem więc wszystke ujecia bedą niejako jednym wielkim matte paintingiem w ruchu...

 

Na dole dorzuciłem jeszcze snapshoota i jeden matte których nei pokazywałem. Pozdrawiam wszystkich zwiedzających.

 

PS: Leru particle flow rulez....! Podziękowania również dla Krystiana który kiedyś mi pokazał ów narzędzie

 

sketch005cityseqmf4.jpg

conceptadt2.jpg

collapsebuildrc9.jpg

explosionane7.jpg

matteenviroane8.jpg

matteenviroabma2.jpg

finala0012vq2.jpg

seaside002inu9.jpg

Edytowane przez norden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 548
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

niesamowite!

To co robisz chlopie to jest jak siarczysty policzek (a pozniej kompniakw tylek) dla polskiej kinematografii. I niestety,ludzie z takim talentem szybciej stad wyjada w swiat niz tutaj bede kisic dupsko robiac kolejnych Krzyzakow!

Nawet jesli fabula bedzie kulec to i tak uwazam,ze sukces masz w kieszeni. Pewnie "najwieksi" w tym kraju juz lypia na Ciebie swoim okiem ;)

Brawo i trzymam kciuki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

peter_f>>> ta... wielki norden własnie sie dowiedział dzisiaj że nie umie oświetlenia w mental rayu ustawiać i robił coś przez co mu sie dłużej liczyło i przez co w sumie skopał ok 30sekund swojego projektu bo zjeżdżał z jakości renderingu ; p jeszcze so much too learn jest...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mysle ze to nic zlego norden. Nudno bys mial jakbys juz wszystko umiał. Przynajmniej mnie cieszy jak za kazdym posiedzeniem przy maxie znajduje cos nowego. A poki co, to co juz umiesz wystarcza zebys mial w swoim wątku 11 stron komplementów. Choc pewnie byc chcial rad wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z GrzesiemDuro. Liczy się efekt końcowy. Wielu z nas (ze mną na czele) nie wiedzą wszystkiego. Pewnie, że czasem lepiej jest pójść skrótem, ale najważniejsze że dochodzisz i tak do tego co założyłeś na początku.

P.S. Możesz napisać jakich technik użyłeś do stworzenia tego ostatniego matte?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

peter_f >>> nom ten ostatni matte to nałozone na siebie warstwy wczesniej przygotowane w photoshopie na animacji dzięki temu mogłem sobie poruszyć chmurami i lekko podnieść kamere... niestety nie mam pojęcia jak zrobić falowanie oceanu realistycznei w ruchu w tej skali....

sie przyglądałem na mejty z filmów i mam wrażenie że albo to wychodziło kiepsko jak było generowane z kompa lub fale również były statyczne coś tam chciałem kombinować z miksowaniem normal map do stworzenia takiego ruchu ale w koncu sie poddałem i ocean jest statyczny ; ] chociaz kiedyś sie wkurze zrobie jeszcze z 5 warstw do tego oceanu i spróbuje ładnie go miksować i to przerenderuje. a od kuchni to wygląda mniej wiecej tak ... sie w sumei takie rzeczy powinno robić w NUKE na przykład jakimś programei do compositingu ....ale niestety nie jestem w stanie sie nauczyc tysiecy programów ... więc robie w maksie. Konstrukcja jest zrobiona oczywiście jako model 3D bo ręcznie to cięzko tak narysować.... jedyną zmianą w tej konstrukcji to zrobienie w photoshopie dziur w tych trójkątnych panelach na górze ... pozdrawiam

beachconstructioniz4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marmon : Nie znam się na tym ale to są chyba właśnie te warstwy ułożone pokolei z poprzedniego "matte? " w 3ds maxie. Góra, "most" czy coś, chmurki itd. Tak mi sie wydaje, swoją drogą ciekawy sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w skrócie chodzi o to żeby najpierw zrobić obrazek ... na warstwach który ze wszystkmi włączonymi warstwami wygląda great.... a pozniej włozyć te warstwy do sceny 3d na plejny lub uproszczoną geometrie co nazywa się projekcją 3d .... dzieki temu mozna zrobić ze statycznego mejta obrazka animowaną scenę........ masz np gałąź..... na plejnie możesz ją sobie zanimować jakimś bendem albo czymś(inną metodą na animacje siatki)....reszta sceny sie już nie porusza jak ta gałąź.... obrazek który na początku robiłeś i był statyczny w photoshopie w ten sposób nabiera życia... można sobie przygotować scene w 3d by lekko móc kamerą poruszyć... wtedy nabiera obrazek przestrzeni mimo iż jego warstwy składowe są płaskie praktycznie jeżeli nei zrobisz do warstw uproszczonej geometrii... przyjrzyj sie np ujęciom z lord of the rings .... tam jest tak w cholere matte zrealizowanych.... często widać niestety..... ale zwykłemu kowalskiemu który sie nie zna na niczym i tylko w pasjansa gra na komputerze to nie przeszkadza i jego dzieciakom które zabiera do kina również ...za to produkcja takiego ujęcia jest 100 razy tańsza niż generowanie pełnego trójwymiaru do ujęcia które trwa np 2-3 sekundy a kamera sie porusza 2 metry w bok.... wiele ujęć z wyścigu w gwiezdnych wojnach episode 1 było zrealizowanych na płasko ....... mimo iż ścigacze często uciekają daleko od kamery...

Ja np. nie wyobrażam sobie żeby przez 150 klatek liczyć tą samą konstrukcję w 3d ktora jest w cholere daleko i sie liczy mi 0,5h per frame na pełnych ustawieniach i paralaksa po ruchu kamery w bok praktycznie sie nie zmienia

Edytowane przez norden
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do podziękowań Marmona :). Sam byłem ciekaw jak to wszystko robisz. Co do SW, to kiedyś oglądałem jakiś program chyba na Discovery o tym jak robili sw ep. 1. i podczas wyścigu widziałem, że w dalekich ujęciach widownie zastępowały pomalowane w różne kolory główki od wacików ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta pomysł na tą widownię był świetny.. nie dość że główki od wacików to żeby jeszcze było realistyczniej pod makietami umieszczono wiatraki przez co waciki lekko poruszały się tak jakby to była poruszająca sie widownia ; ] ... szkoda że w kinie i na DVD tego nie widać ; ) bo rozdzielczość zżera wszystko ale na zachodzie własnie takie mają podejście do robienia filmów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie wielki szacun! ;) Bardzo mi zaimponowałeś rozmachem tego projektu. Zapowiada się świetnie. Tylko żeby ci zapału starczyło do końca, ale widze, że chyba nie będzie z tym problemu ;)

 

A co do tej projekcji 3d to wydaje mi się, że duuużo prościej by było to zrobić w programie After Effects. Nawet słynny Andrju Krejmer kiedyś zrobił o czymś takim tutorial:

 

http://www.videocopilot.net/tutorials/3d_camera_projection/

 

czy:

 

http://www.videocopilot.net/tutorials/3d_camera_projection_2/

 

Może ci się przyda.

 

Pozdrawiam i powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do postu wyzej: w ae masz za malo mozliwosci ingerowania w siatke, a to w matte jest kluczowe ;)

 

ocean pod takim katem napewn znajdziesz w jakis bankach z footage, do niekomercyjnej produkcji mozesz nawet tanio kupic. dodatkowo dodalbym jakies drobne particle jak woda sie rozbija o skaly. jak masz moze warcrafta 3 tam jest to fajnie rozwiazane, ruch wody odbywa sie tylko przy brzegu, i wyglada to w iare fajnie.

dodatkowo zamiast takiej gestej siatki, ktora jak sie domyslam ma zniwelowac deformacje texturki po cameramapping, mozesz dac prosta geometrie, na to turbosmootha z interlacja 6 czy ilestam i wlaczyc isolate display, mi przynajmniej sie tak lepiej pracuje.

 

poziom bardzo wysoki i juz sie nie moge doczekac final, jak pewnie 90% tego forum.

raza mnie troche skaly na ostatnim matte, takie jakby wyjete ze starcrafta2 :)

a, no i zapomniales o ptakach :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norden, nie przestaniesz imponować! Masz bardzo profesjonalny warsztat. 3d, 2d i 2,5d!!!! Extra! 2,5d to bardzo efektywna metoda i bardzo wydajna :) Ostatnio w AE robiłem test przelotu przez chmury właśnie na płaskich warstwach z photoshopa i powiem Ci efekt jest superowy.

Strasznie dzięki za pokazanie jak to robiłeś!!! Niesamowicie imponująca robota Stary!!!! Tak trzymaj!!! :)

Edytowane przez peter_f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje ze cię nie zawiode peter_f

 

Wrzucam jeszcze koncept statku pani rebeliant który musze wymodelować do animacji... nie wiem czy ten koncept to mega koncept jako statek rebeliantki ale myslalem nad nim i szkicowałem przez pare miechów w sumie.... i ten projekt mnie zadowala najbardziej chyba...

Bardzo chciałem/starałem sie zeby był nietypowy ..... nie taki jak wiekszosc sci fi statków żeby wyglądał fajnei był futurystyczny a zarazem troche oldschoolowy.....

przy projekcie sie inspirowałem głównie projektami niemieckich samolotów które miały wyjść z taśmy w 1946 roku

http://www.luft46.com/jgart/lufartjg.html - strona z renderami niektórych projektów

oraz kształtem wachadłowców amerykańskich i zapalniczkami zippo

http://www.space-images.com/wallpapers/space-shuttle/01/shuttle_01_1680x1050.jpg

a gdzieś głęboko w podświadomości również hełmami które mieli kosmonauci z misji księżycowej apollo 17 i kolorystyką hełmów misji apollo 16

shiprebelabxf0.jpg

rebelshipavu4.jpg

dorzucam do tego posta jeszcze update modelu zbiornika do ujęć w mieście

spróbuje na nim zastosować mieszaną technike teksturowania taką że częściowo będe dodawał detale na postprocesie przy ruchu kamery warstwami. Czyli wyjmę sobie klatke pierwszą lub sobie jakiś inny widok z innej kamery zrobie bardziej oddalonej no i zaczne po renderze sobie malować.... warstwa po warstwie na dwóch filtrach mnożeniu i dodawaniu...

Te warstwy później sobie zmapuje z kamery na model i przerenderuje przez pierwszą kamerę. Rendery poskładam w całość w AE. Pozwoli to na pracę globalną... nad wyglądem obiektu.. co prawda będą błędy ale przy rozdzielczosci animacji mysle całkowicie zaniedbywalne.

Tak vzy inaczej technika mysle wygodna bo za jej pomocą mozna sobie np zrobić najazd taki na ten obiekt ze zobaczymy np robaka który siedzi na ścianie ;D taki przykład a ujęcie dalej będzie zachowywało jakość jesli chodzi o rozdzielnię . Poza tym to mysle niezły sposób jeżeli chce się uniknąć mapowania tych 700 000 faces

finalmodelbpv4.jpg

Edytowane przez norden
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierniczę! Świetny koncept Nord!!! Zabójczy klimat!!! A w samym koncepcie widać inspiracje odrzutowcami, chyba widzę coś z Su-25 ;) I te obłości przy szkleniu kokpitu, bardzo retro. Ode mnie pięć gwiazdek już za sam koncept. Rewelacja!

Update :) Kurcze masz świetne, praktyczne i ekonomiczne podejście do pracy! A fabryka miodzio!!!

Edytowane przez peter_f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ufol>>>Na teaser/"trailer" nie ma w tej chwili materiału szczerze powiedziawszy bo wiem co chce miec w tym filmiku jeszcze i wiem ze teaser trailer będzie lepszy jak zrobie filmik przynajmniej w 80% poza tym umówiłem sie z kolega muzykiem że dopiero SFX i soundtrack zrobi sie jak bedzie całosć... ponieważ jest to osoba bardzo zapracowana tez nie chciałbym mu zawracać głowy zwłaszcza ze zgodził sie zrobic soundy ot tak po znajomości i dlatego ze klimat animacji mu sie podoba a ogladanie teasera bez dzwieku nie jest za fajne ; )

 

postaram sie za to wrzucać co jakiś czas making of ... głównie tych rzeczy które mysle że są warte pokazania bo jak np będe robił jakąś lipną podmalówke wymazania czegos z kadru lub tym podobne to pokazywac raczej nie bede. Ale rendery concepty postaram sie wrzucac. Ciesze się z pozytywnych komentarzy dot. mojej pracy. Podnosi mnie to na duchu i często siedze jeszcze godzine dłuzej żeby cos tam dokręcić ; ] na ile to sie da.

 

Teraz walcze z ujęciem które pokazuje wybuch dolnych części konstrukcji zbiornika pop rzypadkowym trafieniu jednego z mysliwców. Z tego planuje własnie zrobić tutaj w tym watku taki większy making of zakończony previewem ujecia do ściągnięcia. Tak więc coś ruchomego na pewno pokaże i bede pokazywał od czasu do czasu jezeli ujęcie bedzie naprawde warte pokazania

 

Wrzucam koncept do przedostatniej sceny filmu. Musiałem zataić jeden element ; ] żeby nie było fabularnych spoilerów. Ścigany statek przecina linki podtrzymujące wielkie rury porośnięte roslinnością. Tak chciałem symbolicznie zagrać ze ten drugi go zaraz dopadnie a pierwszy zaczyna wpadać w taką pajęczą sieć ; p whatever

pipeconstructionpm3.jpg

Edytowane przez norden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dekiel

a masz jakis konkretny matte skonczony do tego oprocz tego jednego? Kiedy zajmiesz sie tym ujeciem z city? (ta wielka panorama - wygląda miodzio:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pracuje nad tym filmikiem w taki sposób ze najpierw robie jakiegos takiego prostego storyboarda ołówkiem... pozniej sobie jakies koncepty do tego maziam nie zawsze ładne ; ] czasem wogóle.... buduje bardzo low poly obiekty .....pozniej robie dokładnego storyboarda który poniekąd staram sie by był również koncept artem bo nie mam czasu na rysowanie wszystkiego i lece...z tworzeniem elementów róznych.... w miedzyczasie robie animacje.. czyli ruch kamery plus animacja tych obiektów low poly .... tak żeby pozniej podłozyć sobie w miejsce low poly obiekty hipoly... Krótko mówiac czasem... przez miesiac nawet nie zrobie ani jednego finalnego ujęcia tylko... tworze sobie kolejne elementy .... do składania tych ujęć czyli np tło. za miastem które osadze nasferze obecnej we wszystkich pozniejszych ujęciach....(musze poprawic tego matte zreszta bo będe miał problem żeby spasować go z ujęc z kamery jak sie ostastnio kapnąłem. za ciemny zrobiłem.) nom i jak tak sobie ... wszystko porobie to nagle wypluwam całą sekwencje w ciągu kilku dni... więc nie robie tych ujęć jakby pokolei tylko wszystkie naraz... w zakresie sekwencji żeby zachować podobieństwo oświetlenia itd . z czym mam w sumei wielki problem... na końcu bede gammował jeszcze to wszystko i zmieniał suwakami ale to sie wiąże ze stratami jakości z czego jestem nieco zły.... wogóle cały ten filmik to dla mnie jakaś tam nauka i dlatego na początku wszystko co liczyłem zapisywałem w 8 bitach.. mimo że max renderuje tak że mozna zapisac w 16 bitach..... teraz juz jestem mądry i zapisuje do 16 bitów przez co po końcowej korekcie w ujęciach nie będzie strat jakości bo finał który puszcze na sieć.. będzie w 8 bitach. Zależy dekiel co ty rozumiesz przez mattepaining.... ; ] bo pokazałem duzo ujęć w których wiekszosć zastosowano mattepaining... Matte to nie tylko krajobrazy to nawet rozmyte tło za postacią.

 

Jeszcze musze wspomniec o tym bo nie pisałem że wpadłem w taką maniere zostawiania błedów na siatkach jesli nie niszczą renderu... po prostu na statkach czy innych rzeczach zostawiam czesto takie kiepskie podziały albo błedy wynikłe z jakiegoś modyfikatora typu chamfer itd jest szybciej a czasem efekt mi sie bardziej podoba niz jak wszystko dopicuje

bo nie jest takie idealne i równe nawiązuje tutaj do sposobu w jaki grecy budowali swiątynie ... gdzie kolumny nie były równo rozstawione...i dzieki temu nie pojawiały się niektóre złudzenia optyczne

 

wogóle to co mi sie najbardziej podoba przy robieniu tego projektu to jest to poczucie wolności ;] .... w pracy mi każą zebym robił coś w jakiś sposób... a przy własnym projekcie mogę sie na to wylać ciepłym moczem ; )

Edytowane przez norden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stateczku to hmm nowatorski nie jest ;) kłania się Freespace oraz Starlancer. W temacie sci-fi pod kątem statków, stateczków, krążowników etc ciężko wymyślić coś naprawdę nowatorskiego. Podziwiam projekt. Trzymam kciuki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie mi żebym wrzucał rzeczy takie które pokazują jakoś moją prace nad tym więc tak jak pisałem wcześniej skupię się teraz na jednym ujęciu, jednym z trudniejszych jakie robie w sumie do tego filmu/animacji...

 

Tutaj podaje link do prevki z maxa do oglądnięcia:

http://www.4shared.com/file/79035365/9aafa90d/005c.html

!(Najlepiej sciągnąć bo na małym youtubowym okienku jest kiepska jakość i inne wymiary ujęcia)

jest to taka już zanimowana scenka.... z tyłu kuleje troche animacja tych rur.....no i wiekszosci obiektów nie animowałem.... bo stwierdziłem że i tak nie bedzie tego widać w blasku wybuchów i tumanach kurzu które zrobie finalnie

 

nom i do tej prevki stworzyłem sobie taki dokument dzieki któremu wiem co mam dalej robić... Nie mogę wszystkiego naraz wyrenderować bo robienie takiej animki zeby miała swoją jakość to łączenie wielu elementów... Poniekąd a nawet głównie z tego powodu że nie jest się w stanie tego wszystkiego wsadzić do pamięci tak naraz a i równiez dlatego że ma sie większą kontrolę dzieki temu na postprodukcji nad wyglądem ujęcia:

Nikt tego zapewne nie zrozumie bo to jakiś tam mój styl pisania takich rzeczy no ale wklejam tutaj poniżej mój plan tego jakie warstwy musze mieć żeby poskładać to ujęcie które widzieliście w animowanej prevce powyżej.

Robie sobie takie dokumenty do niektórych ujęć żeby mi sie nie pokopało nic po drodze bo umysł jest czasem gdzies w jakiejs innej czasoprzestrzeni gdy sie wraca po pracy i siada do animacji:

 

ADEVALE 3313

A3313_CS_SC001_shoot005

resolution: Anamorphic 2,35:1 1280px wide

framecount:151

 

mentalray:

-mesh_D (GI,MB)

-mesh_lights_explosions (GI,MB)

-mesh_lights_shoots (GI,MB)

-mesh_lights_exp_particles (GI,MB)

 

skyline:

!-mesh_fog (heightmap)

-mesh_shockwave

-background_sky_D (MB)

-mesh_mattePainting_seccam_cammatch_normal_bluebox (MB)

-mesh_mattePainting_seccam_cammatch_addition (MB)

-mesh_mattePainiting_seccam_cammatch_multiply (MB)

-exp_stock (MB)

-exp_fumeFX_withSmoke_bluebox (mr_lightscopy_skyline) (IMG_MB)

-exp_particleFlow_A (MB)

-exp_particleFlow_B (MB)

-exp_fumeFX_flyingParticles_bluebox (mr_lightscopy_skyline) (IMG_MB)

-exp_4frame_highlight

-atmosphere_dustRainETC (MB,DOF)

-shoots (MB)

 

AfterEffects(postprocess):

-shoots_glow

-exp_fumeFX_withSmoke_glow

-exp_stock_glow

-mesh_D_glow

-exp_4frame_highlight_glow

-exp_particleFlow_A_glow

-exp_particleFlow_B_glow

-exp_fumeFX_flyingParticles_glow

****_render 16bit 1280px wide TIFF no compression

 

Photoshop(postprocess):

-exp_4frame_highlight

 

AfterEffects(postprocess):

-final correction (CB,H/S,Levels)

****_FINALrender 16bit 1280px wide TIFF no compression

****_FINALrender 8bit 1280px wide .MOV no compression

end

Edytowane przez norden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

peter_f >ja raczej jestem fanem cięcia takiego gwiezdnowojennego ;] nie robie jakiś cięć w czasie jednego ujęcia wszystko będzie wyglądało mniej więcej tak jak na storyboardzie kilka stron temu w tym watku.... kolejny shot po tym bedzie pokazywał przechylającą sie budowlę w zblizeniu i na dole kadru zapalone odłamki i fragment rozprzestrzeniającego sie wybuchu... kolejne ujęcie będzie pokazywało statek kosmiczny który stara sie manewrować pod zawalająca sie konstrukcją a ostatnie .... będzie pokazywało statki które juz pod konstrukcją przeleciały i za nimi .... to wszystko robi pierdut o ziemię wzbijając chmury kurzu.. nom ja o wogole widze wszystko inaczej... zamiast opisów tych ujęć powyżej ja widze 1 tydzien 2tygodnie tydzien.... ; D ale jak zrobie tak jak chce to bede sie cieszył ze dałem rade ; ] wiec warto posiedziec

 

a w tle sobie dłubie model tego statku:

shipdu8.jpg

shipbau2.jpg

i jeszcze koncept do pewnej sceny

cssc002tb5.jpg

Edytowane przez norden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prevka ..... teraz tylko zrobić to 1000 razy lepiej i w ruchu ze swiatłami od wybuchów które bedą rozświetlać otoczenie etc. jeszcze mozna by sie volumetryką pobawić żeby były smugi światła w powietrzu ale nie wiem czy mi sie chce ; )

71framegd3.jpg

Edytowane przez norden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wiem ze dałoby sie szybciej...nawet po 30minut na frame wychodziło jak testowałem... tyle że tam jest taka kratka na tym cylindrze.. i jej brzeg w czasie animacji... sie zaczyna "lepić" przez niedokładność renderingu na bardziej optymalnych ustawieniach - widać po prostu przeskakujące piksele.... wole poczekać dzien dłuzej niz finalnie mieć jakąś maniane... jak robisz jeden obrazek to mozna sobie w photoshopie podrysowac... jak robisz animke troche cięzej z poprawką globalną błędów gdy kamera sie rusza po scenie... poza tym w animacji wrzucasz jeszcze coś czego nie robi sie przy obrazkach....motion blur ; ) a to zarżnięcie maksymalne jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norden: Nie do konca. Jesli i tak to podmalowujesz, to wyrenderowac mozesz praktycznie bez oswietlenia i wtedy nawet przy duzym antialiasie i wysokiej jakosci nie powinienes przekroczyc paru minut na klatke. W koncu takze i po to robi sie domalowki.

salut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamietam to w maxie to robisz... a tutaj mozesz posilkowac sie innymi rendererami, Vray daje rade jesli chodzi mblur, + mozesz sie bawic z wyciagnieciem VelocityChannel (daje rade!).

Poza tym, ja za Chiny ludowe nie liczylbym tego z GI/FG a oszukiwal "skalniakiem".

 

PS.masz 'tutaj' fanow ostatniego obrazka. Tzw. fantycy FF sa pod wrazeniem.

hai!

adam san

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 7h na klatke bym kombinowal jak dziki kon z oszukiwaniem swiatla, teksturami, renderowaniem roznych warstw, trackingiem kamery i podmalowywaniem co sie da w postprodukcji. Nie daj boze cos bedziesz musial zmieniac...

Z tego co na prevce widac to tam cienie w miare statyczne beda wiec tym bardziej szkoda i czasu i roboty.

Edytowane przez OmeN2501
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności