Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Nie ukrywam, że już od momentu zaproponowania tematu w głowie miałem przede wszystkim motywy lotnicze, na początku myślałem o projektach Luftwaffe ale po pierwsze: podobny wątek już jest, po drugie: odtworzenie jakiegoś prototypu (z czego większość i tak latała, Niemcom zabrakło tylko czasu) to trochę nie ta skala:). Dlatego pomysł poszedł nieco w inną stronę, aż przeleciał nad Atlantykiem...

 

Trochę wstępu historycznego:

 

3772_flying-aircraft-carrier-1_04700300.JPGAkron&plane.gif

 

W latach 30' XXw Amerykanie dość intensywnie rozwijali budowę sterowców aż ktoś wpadł na świetny pomysł wykorzystania ich jako lotniskowców dla samolotów. Zbudowano dwa olbrzymie sterowce - USS Akron i USS Macon, oba wyposażone w trapezy na których mogły "lądować" samoloty zwiadowcze.

Niestety oba olbrzymy w końcu w spektakularny sposób się rozbiły nie biorąc nawet udziału w żadnej walce. Sterowce ze względu na swoją konstrukcję były bardzo łatwym celem a lądowanie na nich dość niebezpieczne.Dlatego pomysł na latające lotniskowce i w ogóle na szersze użycie sterowców w końcu upadł.

 

A gdyby jednak Amerykańska marynarka postanowiła dalej realizować ten projekt?

 

I tu zaczyna się moja praca:) Chcę dać latającym lotniskowcom kolejną szansę - wizję w pełni zrealizowanego projektu, który być może miałby zastosowanie w WWII.

Elementem który na pewno zachowam jest lądowanie na trapezie - moim zdaniem niesamowicie klimatyczne. Oczywiście wypadałoby podwiesić coś lepszego niż mały zwiadowczy dwupłatowiec, narazie mam 2 kandydatów:

 

1.F4U Corsair

ChanceVoughtF4U_1.jpg

Bardzo podoba mi się ten samolot, wygląda genialnie a osiągi też były niczego sobie, problemem byłoby jednak wmontowanie potężnego haka za kabiną - jest tam mało miejsca ale oczywiście mógłbym zrobić dość mocno zmodyfikowaną wersję kadłuba.

 

2.XP 55 Ascender

XP55bw.jpg

Prototyp w układzie kaczki. Ciekawsza konstrukcja i łatwiejsza do zaadoptowania pod sterowiec:) Oczywiście też sporo trzebaby zmienić i dołożyć trochę mięsa.

 

Nie wiem jeszcze jak będzie wyglądał sam sterowiec, poza tym, że będzie olbrzymi. Być może ze sterowca pozostanie tylko nazwa.

Edytowane przez Lucas
  • Odpowiedzi 48
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Fajny pomysl, mi osobiscie bardziej podoba sie corsair, ale chyba klimatycznie do pracy pasowal bedzie bardziej Ascender. Nie moge sie doczekac update'ow. Powodzenia

 

PS kiedys byla taka gra w ktorej wlasnie byla zrealizowana idea "dokowania" samolotu do trapezu zamieszczonego na sterowcu, a nazywlas sie Craimson sky... chyba

Napisano (edytowane)

 

PS kiedys byla taka gra w ktorej wlasnie byla zrealizowana idea "dokowania" samolotu do trapezu zamieszczonego na sterowcu, a nazywlas sie Craimson sky... chyba

 

Crimson Skies, fajna gra ale niestety zbyt arkadowa, nie ukrywam, że pomysł powstał trochę właśnie pod jej wpływem:)

 

Edit:

XP 54 Black bullet

xp-56_3.jpg

Też fajnie wygląda, tylko nie podoba mi się, że taki krótki. Chyba po prostu zrobię jakąś własną koncepcję w oparciu o wszystkie 3 maszyny z przewagą XP 55.

Edytowane przez Lucas
Napisano (edytowane)

Skromne początki, w stosunku do pierwotnej wersji XP-55 postanowiłem dodać duży statecznik nad silnikiem (być może na dole też) oraz przełamane skrzydła - tak jak w Korsarzu. No i oczywiście jeszcze opracuje całe to ustrojstwo do lądowania na trapezie.

 

95257714.jpg

 

77396329.jpg

 

48434355.jpg

Edytowane przez Lucas
Napisano

Polecam Sky Captain & the World of Tomorrow, w drugiej części filmu wybornie prezentują się brytyjskie powietrzne lotniskowce.

Napisano

Chciałbym uchwycić moment dokowania, na pierwszym planie XP55 a w tle całą flota lotniskowców, być może więcej samolotów.

 

Takie 2 koncepcje kadru zrobiłem, druga narazie bardziej mi się podoba.

 

62223646.jpg

 

62749390.jpg

Napisano

Pierwszy kadr moim zdaniem lepiej czytelny. W drugim można nie skojarzyć że dziura i dok należy do statku, tym bardziej że przez taką perspektywę nie widać podobnych konstrukcji na innych statkach.

 

Pierwszy raz widzę samolot z śmigłem z tyłu. Fajny. Ale wydaje mi się że górna powierzchnia skrzydła powinna być mocniej zaokrąglona.

Napisano (edytowane)

Osobiscie srednio mi sie podoba ta twoja hybryda, bardziej by mi pasowalo po prostu przedluzone XP54 ze szkrzydlami w ukladzie kaczka, jak na twoim koncepcie, ale to tylko moja subiektywna opinia

Edytowane przez Pawelkos
Napisano

Mi pomysł Się bardzo podoba i szczerze mówiąc chyba sam czegoś z lotnictwem związanego poszukam bo ten mój z Ottonem III i wspólną Europą to za dużo roboty.

Napisano (edytowane)

Up, niestety idzie powoli bo niestety co chwila inne projekty mnie od tego odciągają:)

 

35956077.jpg

 

96425730.jpg

 

60562563.jpg

 

59559741.jpg

Edytowane przez Lucas
Napisano

jak powyzej, pierwszy koncept rulez.

Co do samolotow, hehe lotnictwo nie zna rzeczy nie mozliwych. Smigla pchajace sa tak stare jak samo lotnictwo. Na uwage zasluguje Dornier 335, najblizszy konceptowi Lukas'a.

Napisano

Dornier to w ogóle combo - napęd pchający i ciągnący naraz.

W sumie Aniu masz racje, że pierwszy kadr będzie bardziej czytelny, no i widzę, że ogólnie bardziej się podoba. Doszedłem do wniosku, że ten samolot wygląda lepiej od tyłu, więc może zrobię kadr analogicznie do zaproponowanego tylko z tyłu:)

Zresztą wszystko się okaże jak zrobię sam sterowiec.

Napisano

oooooojjjj zastanow sie,

Jesli zrobisz od tylu, a pozycja kamery taka jak teraz, czyli od dolu. To skrzydla salonia kabine i calosc bedzie nie czytelna, widz nie bedzie wstanie nic wyczytac z takiego ujecia.

Tak jak jest teraz wuglada fajnie, tylko przydalo by sie bardziej zawezyc kadr na samej maszynie i maszynerii

Napisano (edytowane)

Taki tam mały up, powoli ale do przodu. To co się zmieniło to lotki/klapy i nowy kołpak (to co było wcześniej to taka właściwie szybka atrapa więc teraz modeluję dokładniej).

 

51441054.jpg

 

79115962.jpg

 

@Komic - słuszna uwaga ale ujęcie z tyłu wcale nie musi oznaczać, że kabina zostanie zasłonięta - takie ujęcie często dobrze wychodzą właśnie przy starych dolnopłatach gdzie powierzchnia skrzydeł jest jeszcze względnie mała.

Edytowane przez Lucas
Napisano

ooo dobry zoom na statecznik pionowy. Dlaczego on sie tak masakrycznie konczy?. Krawedz splywu powinna byc mozliwie zblizona ksztaltem do kawedzi(kreski), Nie wiem po co Ci tam generator wirow. 2 sprawa to ten dziwny mix dyszy odrzutowej z smiglem, po co? nie mam pojecia. Troche absurdalne. Kolejny generator niepotrzebnych wirow

 

posluze sie ponowinie Do-335, skozystaj

http://www.indianamilitary.org/FreemanAAF/Aircraft%20-%20German/FE%201012-Do335A/Copy%205%20of%20Air%20News%2012-1945%20(10).jpg

http://www.smugmug.com/community/Airplanes/keyword/pfeil#139809940_d9jtJ

Napisano (edytowane)
Dlaczego on sie tak masakrycznie konczy?. Krawedz splywu powinna byc mozliwie zblizona ksztaltem do kawedzi(kreski)

Ponieważ jest nieskończony i rzeczywiście trzeba go poprawić tak jak to opisałeś

2 sprawa to ten dziwny mix dyszy odrzutowej z smiglem, po co? nie mam pojecia. Troche absurdalne.

 

Ha! Bo to nie jest żadna dysza odrzutowa:) Jest to element z bazowego XP-55 i prawie na pewno jest to dysza chłodnicy regulowana jak w niemal każdym drugowojennym latadle.

 

posluze sie ponowinie Do-335

 

Dzięki ale chyba lepiej posłużyć się przykładem bezpośrednim:)

http://www.thescale.info/news/uploads/72k-xp-55-prop-assy.jpg

 

Jeszcze lekki OT co do wirów powietrznych - okazuje się, że czasami są przydatne. Zwróć np uwagę na Miga 29 - na dziobie, tuż za anteną są takie małe skrzydełka, podobno jest to właśnie generator wirów, który wg. konstruktorów nadaje tak świetne zdolności manewrowe.

To taka ciekawostka i oczywiście nie twierdzę, że w moim modelu owe generatory wirów poprawiłyby właściwości aerodynamiczne;)

Edytowane przez Lucas
Napisano (edytowane)

Narazie zawieszam prace nad projektem - grafika w laptopie padła więc jestem nieco uziemiony i pewnie trochę poczekam na naprawę a nie chce mi się tego robić na złomie moich rodziców:(

 

Dane całe szczęście mam w całości więc scenę i tak skończę, miejmy nadzieje, że przed zakończeniem bitwy.

Edytowane przez Lucas
Napisano

Nie ma tego złego, czasami brat nie potrzebuje używać swojego komputera więc postanowiłem to wykorzystać i pchnąć projekt dalej:)

 

Zrobiłem hak - nie pytajcie mnie czy to ma prawo działać bo nie wiem, ważne, żeby na pierwszy rzut oka sprawiało takie wrażenie:)

Właściwie z obowiązkowych elementów została mi tylko kabina (uproszczona oczywiście), potem samolot otexturuję i ew. dołożę więcej detali później jeśli czasu starczy - bo przecież nie zacząłem jeszcze najważniejszego - sterowca.

 

37716237.jpg

 

62801733.jpg

 

79856622.jpg

 

71900526.jpg

 

h01.jpg

h02.jpg

h03x.jpg

Napisano

Najgorsze mam już za sobą - czyli mapping:) Myślę, że tekstury uda się zrobić szybko - podziały blachy trochę brudu i to wszystko.

 

Jednak prawdopodobnie większa część pracy dopiero przed mną - przyszedł czas na sam sterowiec. Szczerze mówiąc nadal nie wiem jak będzie wyglądał. Mam nadzieję w nadchodzącym tygodniu (może jutro a może w piątek...) namazać jakiś koncept.

 

Co do konceptu, jakoś w miarę niedawno była taka fajna praca (nie pamiętam czy na max3d.pl czy cgtalk), przedstawiała takie jakby latające okręty wojenne, całość w tonacji czerwono-pomarańczowo-brązowej, oczywiście sci-fi. Czy ktoś pamięta jak nazywa się ta praca albo po prostu mógłby poratować linkiem do pracy? Chętnie bym poszukał jakiejś inspiracji i dlatego między innymi chciałbym zobaczyć tę pracę.

 

Tu takie o ujęcie, zbyt dużo do oceniania nie ma ale chciałem pokazać jak kolorystycznie to widzę.

 

98260929.jpg

Napisano

Otoż to:), a zresztą zamapowanie != otexturowanie, a bez nich niestety cały ten żmudny proces i tak nie jest zauważalny.

Napisano

Up, trochę dorobiłem textury (niby prosta sprawa ale na sprzęcie, który mam teraz do dyspozycji to trochę masakra:/). Coś muszę wymyślić jeszcze bo chyba trochę drętwo narazie wygląda - może więcej syfu, na pewno przy działkach i wydechu silnika.

 

 

45733018.jpg

 

60609590.jpg

 

52265880.jpg

Napisano

Dzięki:)

 

Ok, chyba w końcu wymyśliłem... Sterowiec jednak nie będzie taki super kosmiczny jak sobie na początku wyobrażałem. Będzie po prostu duży (długi), z olbrzymim wirnikiem i statecznikami, w środkowej części opancerzenie i doczepione wieżyczki strzelnicze, chętnie bym umieścił gdzieś działa większego kalibru takie jak na okrętach morskich ale szczerze mówiąc nie mam pomysłu jakby je zamontować żeby mimo wszystko miało to ręce i nogi;)

 

Póki co koncept - wybaczcie jakość, niestety mój wątpliwy skill rysunkowy coraz bardziej się uwstecznia a dodatkowo nie umiem jeszcze tak precyzyjnie rysować tabletem.

 

95790215.jpg

Napisano

Spoko rysunek fajny. Zastanawiam sie tylko nad stabilnością tego sterowca, wydaje mi się coś na oko, że przy tak wielkim wirniku i statecznikach będzie go ostro sprowadzało tyłem na ziemię.

Napisano

No cóż liczę się z tym, że taki sterowiec miałby problemy z lataniem, oprócz tego co mówisz, powstałby spory moment obrotowy na wirniku ale mogę to "naprawić" dodając drugi obracający się w przeciwnym kierunku. Jednak cała praca jest raczej mocno fikcyjna więc będę przymykał oko na takie szczegóły;)

Napisano

No to lecimy. Czasu zostało niewiele dlatego nie wiem na ile szczegółowo zrobię model sterowca. Narazie tyle, trochę się wydłużył w porównaniu z konceptem.

 

82312103.jpg

 

85167502.jpg

Napisano

Pomysł na temat - super

 

Osobiście tez nie bardzo jestem fanem wielkiego wirnika. Troche bez sensu w przypadku wielkiego sterowca. Wirnik musiałby byc niesamowicie ogromniasty i ciężki.

Cos co w założeniu jest lżejsze od powietrza a jednoczesnie ma dzwigać takie kolosalne śmigło i silnik do niego...

Raczej byłbym zwolennikiem dużej ilości mniejszych śmigiełek. Moim zdaniem bardziej oddawałoby to skalę pojazdu. W tej chwili proporcje bardziej pasują do torpedy niż wielkiego sterowca

Polecam "Laputa - Castle in the sky" Bardzo fajny film i super pojazdy steampunkowe, sterowce i takie różne

Napisano

No wiem, że trochę duży ten wirnik ale tak właśnie chciałem i raczej zostawię. Tak jak mówi pabulo, dużo mniejszych śmigiełek lepiej pokaże skalę i pewnie takowe dodam (bo i tak jakoś tym czymś musi się dać manewrować a jeden duży wirnik raczej nie da rady:) ).

 

Najchętniej w ogóle podokładałbym dużo drobnych elementów, wieżyczki, stanowiska obserwacyjne, podziały, luki itp. Niestety czasu pozostało bardzo mało a czas na modelowanie znajdę raczej dopiero pod koniec przyszłego tygodnia:(.

 

Z tego samego powodu pewnie zostaną różne niedoróbki jak te plastelinowe okna - jednak w finalnym ujęciu i tak prawdopodobnie nie będą widoczne z bliska.

 

Dziękuję wszystkim za opinie i rady.

Napisano

Najchętniej w ogóle podokładałbym dużo drobnych elementów, wieżyczki, stanowiska obserwacyjne, podziały, luki itp.

 

otóż to...oootóż to

Napisano (edytowane)

Postanowiłem zrobić zupełnie inny kadr, myślę, że bardziej dynamiczny. Nie należy traktować tego obrazka jako finalny, posiada wiele błędów i same modele nie są kompletne - np brak textur sterowców, brak kabiny. Materiał Ascendera specjalnie narazie uprościłem, żeby wyrobić się z próbnym renderingiem na dzisiejsze nominacje (może jakoś zwiększe swoje nikłe szanse).

 

Prawdopodobnie dołożę jeszcze kilka samolotów, w tym jeden dość blisko kamery np robiący dość ostry zwrot przed tym który widoczny jest teraz.

 

kadr.jpg

Edytowane przez Lucas
Napisano

Nie śledziłem wątku od początku, dlatego przepraszam jeśli ktoś już mówił coś podobnego.

 

Co do modeli to wydaje mi się, że w "samolocie" ten uchwyt powinien być bardzie toporny bo wydaje się słaby/nietrwały. Ogólnie fajny pomysł, ale trochę "ubogo" w detal.

Napisano

No fajnie.. Ale czy nie zgubiłes swojego pomysłu?

Jak dla mnie to gwoździem programu było to że to sa "lotniskowce". Teraz została z tego wątła sugestia (aczkolwiek całkiem przyjemna dla oka jako obrazek)

Może pokaż chociaz troche wiecej wnętrza tego lądowiska. tam na pewno dzieje sie dużo ciekawych rzeczy oprócz tej "łapy"

Napisano

No ja myślę, że gwoździem programu miała być idea specyficznego sposobu lądowania i wykorzystania sterowców w latach '30.

 

Co do wnętrza - z pewnością masz rację ale obawiam się, że podobnie jak w przypadku jednego z proponowanych przeze mnie wcześniej kadrów (ten od góry "przez dziurę") jeszcze mniej czytelny byłby przekaz - przynajmniej dla kogoś, kto pierwszy raz widzi coś podobnego bez przeczytania opisu pracy (a nie chiałbym, żeby opis był konieczny:) ).

 

Szkoda, że nie załapałem się na nominacje, pracę jednak chciałbym dokończyć i dlatego proszę o przeniesienie wątku do WIPa :)

Napisano

Lucas przyznam, że zdziwiony jestem faktem iż nie dostałeś nominacji :( Projekt ma wielki potencjał przecież.

Mam nadzieję jednak że mimo wszystko prackę dokończysz :) Mi osobiście najbardziej podchodził pierwszy concept z posta 10. Szkoda że zmieniłeś - ale to może tylko kwestia gustu :)

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności