Skocz do zawartości

Journey Home - projekt na dlugo


mirach

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

W koncu postanowilem zrobic cos dla siebie co nie jest vizka. Z zalozenia ma to byc animacja, ma przebic poziomem kazda animacje pixara, jak i wszystkie razem wziete.

A wracajac do rzeczywistosci. W glowie kluje mi sie maly filmik z fabula w klimacie sci-fi, z jak najmniejszym udzialem character animation (bo to pokalecze). Namalowalem sobie nawet storyboard :) Na razie nie bede zdradzal za duzo, pracuje nad tym scena po scenie i w ten sposob bede tez prezentowal na forum.

Zanim przejde do meritum, glowny disclaimer - to bedzie sie wlekło. Minelo dosc sporo czasu odkad tworzylem cos innego niz budyneczki i meble, wiec wymyslanie srodowiska z przyszlosci troszke zajmuje mojej glowie. Po drugie w kazdej chwili moze pojawic sie klient, i animka pojdzie w tlo.

 

No, a teraz do rzeczy.

 

Scena 1 - ujecie 1

 

Nieduza komora hibernacyjna na starym satku kosmicznym. Kamera lezy sobie przy ziemi, mgla snuje sie po podlodze (screen1), prawie zupelnie ciemno. Po chwili kamera zaczyna sie podnosic i przesuwac w prawo, w tym samym czasie zaczynaja wlanczac sie swiatla w pomieszczeniu. Kamera dociera do komputera (screen3). Na komputerze pojawiaja sie informacje o statku, misji itp, w tle komory krioniczne zaczynaja sie rozszczelniac, wydajac z siebie obloki pary. Cięcie.

Tak to wyglada w mojej glowie, wszystko w klimacie ala Aliens. Ponizej mozna zobaczyc jak to wyglada w 3d maxie. Modelowanie sceny uwazam za skonczone (moze jeszcze jakies smieci dojda), swiatlo mniej wiecej tez (tak bedzie oswietlone ze wszystkimi wlaczonymi swiatlami). Teraz jestem w srodku nudnego rozkladania UVek. Przedemna jeszcze zrobienie dymu (marzy mi sie fume) no i animowanie zeby to nie wygladalo jak vizkowy walktrouch :)

 

Screeny:

 

crio_screens_02_s.jpg

crio_screens_03_s.jpg

 

najnowszy screen z poczatkiem materialow:

crio_render_01_s.jpg

 

 

no, chyba narazie wystarczy tych informacji, trzeba sie brac za odkurzanie ;)

 

pozdrawiam

mirach

 

Edit: wszystkie screeny troche pozmniejszane, w orginale 1280x720.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

hehe a miało być w przyszły weekend :) No ale jest, w końcu zapostowałeś.

Mówiłem Ci już co o tym myśle. Moze być na prawde świetne... Ciekawe co na to inni urzytkownicy. Trzymam sutki za animke i żebyś ją dokończył! Klimacik się powoli klaruje.. jeszcze jak dojdzie ta mgiełka etc.. mm hehe

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapowiada sie dziarsko.

 

pytanie nr - 1 - jakim cudem na statku kosmicznym panel jakis odpadł i leży na glebie?

 

skoro załoga śpi zahibernowana, dużo logiczniejszym był by pomysł wyłączenia wszystkich zbędnych urządzeń - np "sztucznej grawitacji" celem oszczędzania energii, zatem panel powinien malowniczo koziołkować " w powietrzu", wtedy mogła by całkiem fajna scenka wyjść, z przejazdem kamery przez to pomieszczenie, przelatujące śmieci jakieś itp, zimne, takie stroboskopowe światło, może jakieś wyładowania od tych kabli delikatne.

 

tak czy inaczej zapowiada się dziarsko - będę zaglądał często tutaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak dla mnie troszkę zbyt sterylnie, tak "plastikowo", może wrzuc tam jakieś nity czy spawy, bo jak na razie komora sprawia wrażenie zrobionej z plexi.

2. Wszystkie komory mają nr. 01 a chyba każda powinna miec swój numer :)

 

Acz przyznaję że robi wrażenie i czekam z niecierpliwością na upy i efekt końcowy... heh ten fume... ciekaw jestem jak wyjdzie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bix: no kiedys trzeba bylo :)

traitor: wiem, oj wiem, ile to juz moich projektow zaczelo sie i nie skonczylo. Mam nadzieje ze dotrwam tym razem.

eddy: doom, no o tym nie pomyslalem, ale racja.

loki: no z ta grawitacja to dobre pytanie w zasadzie. To sobie pozwole na filozofie, niby cialo ludzkie lubi grawitacje, wiec moze i czasie snu sie przydaje. Ale tak prawde mowiac latajace smieci to nie glupia wizja, zwlaszcza ze to wszystko ma sie wlanczac, wiec smieci mogly by bardzo ladnie opasc w czasie przelotu kamery. Dzieki za pomysl, przetrawie i obaczymy co z tego wyjdzie.

lestat: w zasadzie plastikowsc mi pasuje. Wiem ze nity i spawy dodaja klimatu, ale bardziej pasuja do steampunka. Dla mnie taki statek jest raczej skladany z gotowych wytloczek w fabryce ala honda przez bande robotow. Co do sterylnosci, racja, dorzuci sie jeszcze troche smieci.

Textrurka narazie jedna, bo wszystkie sarkofagi to instancje, pod koniec pozmienia sie.

Tez sie zastanawiam co wyjdzie z tego fumefx, dla mnie to zupelnie niezbadane wody :)

 

pozdrawiam i dzieki za komenty

mirach

 

ps. wlasnie zauwazylem jak kompresja spaprala kolory na renderku, nastepnym razem dam linka do czegos mniej skompresowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Ile ta animacja ma trwać? Pomysł jest wg mnie super. Pytanie tylko co z tym będzie dalej. Planujesz jakąś fabułę? Tak czy inaczej z niecierpliwością czekam na upki. Zapowiada się Pixar ;p

 

PS. Co to za renderek? Scanline?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne! Miałem w planach się zabrać za podobną scenkę SCI -FI niebawem. Fajny klimat się robi jak słusznie kolega z góry zauważył, według mnie bomba.

 

Ale zdradź mi proszę... te światła wszystkie to wszystko IESy? No i czy używasz NORMALI czy to wszystko modele?

 

Również będę zaglądał, podoba się...

 

Pozdrawiam

 

P.S. Brakuje aliena pod sufitem, zrób FACE HUGGER'a tuptającego po ziemi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z panelem się w całości zgadzam jedyne co mogę dodać że jeżeli nie będzie grawitacji możesz coś o podobnym kształcie oderwać gdzieś w okolicy upadku (że niby stamtąd się oderwała. ) numery proponuje dać np. 0879 , 0880 it. co będzie sugerowało rozmiar statku na jakim się znajdujemy, chodzi mi o załogę oczywiście. Gdy komory zaczynają się włączać to nawet widać ich konsole - je też mógłbyś uaktywnić razem z resztą systemu statku - co jest logiczne w sumie ;). Ojjj będę zaglądał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, przedewszystkim dzieki za pozytywny odzew, trzyma mnie mnie na duchu przy nudnym rozkladaniu UVlek.

Updatow narazie brak, siedze i z mina menczennika walcze z mapowaniem niektorych upartych elementow.

szysia: render bylby scanline gdyby nie to ze zachcialo mi sie rozmytych odbic na materialach - skonczylo sie na mentalu. Moze sie jednak okazac ze wroce do scanline, bo im wiecej ladnych odbic tym bardziej rosna rendertajmy. Fabule da sie zamknac w 1 zdaniu "po dlugiej podrozy, statek wraca na ziemie, a tam okazuje sie ze...". Dlugosc do konca nie ustalona. Np ta scena moze sie ciagnac tyle ile uznam za stosowne, nastepne beda musialy byc zsynchronizowane z monologiem, wiec ostatecznie wyjdzie w praniu.

kliment: mam nadzieje ze sie nie zawiedziesz przy nastepnych odwiedzinach ;)

godzil: swiatleka to fotometryki z IESami, te zolte to jakis standardowy IES ktory przychodzi z maxem, te na suficie to lithoni, lihoni.. lithuani... cholera, taka firma swiatlel co udostepnia IESy :) Normalek brak. Lewitujacy facehugger by sie przydal ;)

oleksiak: numerki jakies wymysle, ale stateczek maly ma byc, skoro juz sie trzymam alienow, to cos w rodzaju holownika z alien 1. Planuje powlanczac konsole. Boziu, tyle planow... ciekawe ile uda sie zrealizowac :)

 

pozdrawiam

mirach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uncle: z glossy 3:50, bez nich 2:30. Podejzewam ze roznica bedzie rosnac wraz z dodawaniem materialow do sceny. Zastnawiam sie nad renderowaniem odbic w osobnym pasie i rozmywaniu ich w poscie.

peter: dzieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

W Mentalu? Tak szybko? Ale masz kombajna... Mój to w metalu z 10 minut renderował taką scenkę... Jedną klatkę. Do najnowszych on nie należy, to też ja wychodzę z założenia, że jak animacja to tylko scanline. No no. Animacja w mentalu na moich oczach. Rany... Z niecierpliwością czekam na upki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szysia: z jednej strony kombajn w miare nowy, z drugiej, nie ma tu zadnego GI, wszystkie cienie to shadowmapy o dosc niskich wartosciach. Tak jak mowie, jesli w pewnym momencie zrezygnuje z rozmytych odbic to moge bez wiekszych problemow przejsc na scanline.

 

A teraz maly upek. Obtexturowalem terminal, musze inaczej go oswietlic bo wyglada bardzo plastikowo. Posiedzialem troche w AE i mam parenascie sekund animacji bootowania sie systemu, zeby cos sie wyswietlalo.

2 screeny z AE + 1 wkomponowany na szybko na render.

 

crio_render_02.jpg

terminal_scr_1.jpg

terminal_scr_2.jpg

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Jak zrezygnujesz z rozmytych odbić to i tak będzie trzeba tworzyć nowe materiale, aby przejść na scanlina... Tak to jest ze zmianą silnika renderującego... Czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wsparcie psychologiczne :)

szysia: tak, ale na jakis starych saveach mam zapisane troche materialow ze scanline, reszta to poprzerzucac textury. Jesli ma mi to zaoszczedzic pare minut na klatce to posiedzi sie pol dnia i bedzie klikac zeby zmieniac :)

 

A tak na wieczor to co wymodzilem w AE i co bedzie sie na ekranie przewijac, 9 megowy quicktime:

Terminal Bootup small

 

pozdrawiam

 

PS: klient w koncu sie odezwal, updaty ucierpia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie świetnie idzie, fajny projekt. Bardzo ładnie oświetlone komory z prawej.

 

Nie podchodzi mi materiał terminalu, zbyt porysowany w mało logicznych miejscach. I jakoś cały monitor nie pasuje klimatem do reszty, może spróbuj podświetlić na niebieskawo, w podobnym odcieniu jak tamto światło na suficie, i trochę przyciemnić obudowę?

 

Pod mission log powinno być captain bez i, i cryo przez y.

 

Czy prędkość tego przewijania zostanie taka jak teraz? Bo jakoś za szybko się przewija moim zdaniem, powinno nieco stanąć w niektórych miejscach. I jakoś lepiej wygląda jak wskakuje całymi linijkami, tak jak przy mainframe, a nie literka po literce (oprócz tych xxxxxxx gdzie coś się ładuje albo rozmraża, tam to pasuje, ale zwłaszcza tam bym zrobiła wolniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

peter: gozej jak dojdzie do 10 :) chociaz pewnie po nocach sie w koncu wyrenderuje, nie planuje sie z tym spieszyc.

marcus: powaznie rozwazalem Vasquez :D

godzil: nie rezyguj z grafiki, niezle ci idzie. Odejmij od tych renderow rozmyte odbicia i masz scanline. Jesli dobrze pamietam to rendery z pierwszego posta to jeszcze scanline.

kannu: podziekowal :)

 

a, khatake, bo zapomnialem odpisac: ja taki skryty jestem, dlatego malo wrzucam :)

 

edit:

O, hej Aniu.

 

Ortografie poprawie, mam tendencje do literowek, dzieki za wylapanie. Z terminalem cos musze zrobic bo mnie tez gryzie. Z predkoscia sam sie zastanawiam, juz jest 13 sekund, a nie chce zeby kamera tam wisiala za dlugo. Wszystko zrobione na paru klatkach w AE, wiec dopracowanie tajmingow nie bedzie tak straszne.

 

pozdrawiam z nad nudnej wizki

mirach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A weź, nie wiedziałem ze można tak SCANLINEm dopieścić :| Ale idzie fajnie, mnie się monitor podoba jestem ciekaw planu na całą animacje, długa będzie?

 

(i weź tam proszę pomóż w tej mojej ostatniej scence ;) )

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do prędkości, myślę że jak będzie się pojawiało całymi linijkami albo nawet blokami po kilka linijek, to będziesz mógł całość skrócić nie sprawiając wrażenia takiego hektycznego przewijania jak teraz.

Za to w momentach które są w jakiś sposób ważne dla zrozumienia całości (odmrażanie, ewentualnie ten czerwony błąd co wyskoczył na początku) puściłabym wolniej albo na chwilkę zatrzymała żeby widz mógł przeczytać.

A te początkowe bloki cyferek, włącznie z czerwonym błędem, mogą być wyłapane tylko kątem kamery, kiedy kamera dopiero się zbliża do monitora, przez co też skrócisz te 13 sec.

Wydaje mi się że linuxy się startują w podobny sposób, może da się coś podpatrzeć.

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Tak jak mówiłem przerwy są, ale udało mi sie wrocić na chwile do projetku. Prawie wszystko zunwrapowane, reszta potraktowana vertex paintem i semi proceduralnymi mapkami. Pozostało zrandomizowac troche rzeczy (jak np numerki na komorach) i sadze ze nie bedzie zle :)

Chciałbym zamknąć etap modelowanie-texturowanie. Jak ktoś widzi jakieś błędy, ma pomysły na jakiś dodatkowy detal itp, to chetnie wysłucham, a po weekendzie mozliwe ze wprowadze w zycie :)

 

crio_test_04.jpg

 

crio_test_05.jpg

 

pozdrawiam i dzieki

mirach

 

edit:

ale massakra wyszła z kompresji jpg (znowu :) ). Ponizej linki do lepszych wersji:

screen 1

screen 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jest bardzo fajnie jedyne co jest dziwne to te zwisające kable: wygląda tak jakby ktoś sobie je chwycił i się na nich huśtał innego wytłumaczenia nie ma bo przecież kabel nie zaczął się nagle wysuwać z sufitu ani nie zacząć rozciągać, a długość powinien mieć raczej stałą - proponuje rozciąć go w połowie ( a jeszcze lepiej asymetrycznie żeby jednak końcówka byłą blisko ziemi...) i skrócić tak aby pasował długością - można wtedy pokazać jakieś druty w środku a jak się zacznie statek budzić i popłynie w nim prąd (w tym kablu) to powstaną iskry (np. takie mocno niebieskie (chyba jak podczas spawania i zwykłe czerwono żółte) które będą sobie ładnie opadały na ziemie :P Taki pomysł ode mnie. Tak czy siak tekturki ładne klimat jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po weekendzie :)

Plan jest dokladnie taki jak kamil napisal. Wszystko bedzie sie budzic do zycia, swiatla wlanczac, grawitacja pewnie tez. Czeka mnie troche cwiczenia animowania prostych rzeczy spadajacych na ziemie - nie zapomnialem Godzil :)

Nad kablem trzeba sie zastanowic, w ogole przydala by mu sie jakas tekstura.

 

dzieki za pozytywne komenty, postaram sie jakies updaty powrzucac przed koncem roku :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wyglada tylko szkoda ze w tempie slimaczym pokazujesz upy :p

 

jak widac wziolem sobie to do serca i postanowilem zwolnic tempo do uposledzonego slimaka ;)

Tak serio to przeprowadzalem sie i trzeba bylo zawiesic przyjemnosci na dluzej.

 

Powolutku wracam, troche trwa renderowanie tego wszystkiego. Mam do pokazania polowe pierwszej sceny, cale 13 sekund. Narazie to taki draft draftu. Brakuje tam jeszcze ludzi w komorach (narazie i tak tego nie widac). Mam wrazenie ze stracilo duzo detalu w ciemnych miejscach podczas uploadu na vimeo, ale mozna cos tam obaczyc.

Jak dobrze pojdzie to za tydzien-dwa bedzie wyrenderowana ta scena do konca.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba nie powinny zacząć i skończyć mrugać jednocześnie. Sztucznie wygląda według mnie. I oglądałem kilka razy, i coś mi przeszkadzało, chyba to, że kiedy pojawia się światło nagle widać lecące obiekty.

Przez tą ciemność i nagle kontrast, poczułem się jakby nie było grawitacji OD MOMENTU zapalenia świateł. Tak nagle. I tak pomyślalem sobie że Ci zasugeruje, że skoro cała sprawa się dziejąca wisi bez grawi, to może to pokazać też kamerą? Mianowicie lekki zoom idący przez cały czas sceny i kamera obracająca cały kadr...

 

Taka mała wizja. Ogólnie reszta no świetna :)

 

P.S. Ach! I może DOF na pierwszoplanową puszkę?

Edytowane przez Godzil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzieki za motywujace komenty :) Te nie motywujace zignoruje ;)

Ania - z tym mryganiem ciagle nie moge dojsc do porozumienia, myslalem ze to tylko mi cos nie pasi, ale widze ze nie, bedzie trzeba pracowac dalej.

Godzil - kontynulujac temat mrugania. Wiedzialem ze z mruganiem bede mial problemy, dlatego kazde swiatlo jest wyrenderowane jako osobny pass, i cale to mruganie to juz post w AE. Ale przez to rowniez wszystkie swiatla są na jednym passie, dlatego wlanczaja i wylanczaja sie na raz. Pewnie w finale trzeba bedzie sie bardziej pomeczyc.

Co do ciemnosci i naglego kontrastu. Mniej wiecej tak to chce zeby wygladalo, zeby na poczatku bylo poczucie ze nic sie nie rusza i patrzymy na martwy statek. Bedzie trzeba to jeszcze muzyka podkreslic, ale zanim dojde do fazy kiedy bede myslal o muzyce to mine pare dziesiecioleci :)

DOF na puszke jest, zmienia sie jak ona wchodzi w kadr, ale dzieje sie to tak szybko ze musze przyznac ze nawet ja mam problem z zauwazeniem tego, cos sie pomysli.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Przed wami cale 35 sekund... z dzwiekiem! (no, w wiekszosci ;) )

 

 

W zasadzie scenka wyrenderowana do konca. W zasadzie jestem zadowolony z klimatu i jak to wyglada. Co wiem ze nie gra to:

- brakuje ludzi w komorach

- przydal by sie dym/para przy otwarciu komor

- nic nie dzwieczy jak rzeczy upadaja na ziemnie (w ogole dzwiek to to co mi sie udalo na szybko poznajdowac na freesound.org i poskladac)

- puszka mogla by byc fajniej pognieciona

- troche przegina lightleak i flary przy terminalu na koncu

 

Jak ktos wypatrzyl cosik jeszcze co mu nie gra, to z checia wyslucham.

 

Jako ze dalsze czesci beda musialy byc dobrze zgrane z monologiem lecacym w tle, czeka mnie chyba zrobienie animatika, czy jak to sie tam zwie.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności