Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jasne, ze da sie tak ustawic, sam probowalem wczoraj przed lustrem, ale nadgarstek jest napiety do granic wytrzymalosci.

 

Odpocznij moze od tej pracy kilka dni, i poswiec te godzinke dwie na drobne poprawki, bo to jest tego warte, zdrówko :)

  • Odpowiedzi 366
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dzięki Kamesanin :)

nie mogę jednak póki co patrzeć na panią z ogonem... ale za to wróciłam do szkicu, który wrzuciłam chwilę wcześniej - choć jest już nie do poznania :p Jak napisał Mocnek była zwykłą nagą panią w wodzie, więc ewoluowała w coś takiego. Bardzo mnie przeraża póki co ogrom tej kompozycji, ale postanowiłam nie umrzeć w trakcie i jakoś to dokończyć :p Naiwny pan na gałęzi póki co jest kluchowaty, bo nie mam jeszcze ukształtowanej jego wizji :p Jakieś uwagi? Zaczęłam od b&w żeby najpierw ogarnąć to kompozycyjnie i walorowo, a potem dopiero wrzuciłam kolor. Dała coś ta technika? :p Pozdrawiam :)

diada4.jpg

Napisano

Hej Jameli,rysunek zapowiada się bardzo interesująco , moja sugestia jest taka ,żeby dać oddech kompozycji.Teraz wszystko jest bardzo ściśnięte.

Wiem ,że over roku to nie będzie ,ale chciałam pokazać o co chodzi.

wybacz ,że zbeszcześciłam Twój piękny malunek ,który bardzo mi się podoba. Zwłaszcza kolory no i pomysł!

 

 

overjameli.jpg

Napisano

Dzięki Soulinka12 :) Jednak mi się wydaje, że na Twoim overze to wygląda na jeszcze bardziej ściśnięte ;) To wykracza poza moje umiejętności kompozycyjne -__- Może ktoś trzeci nas rozstrzygnie? :p

Napisano

n-pigeon - trochę nie pojęłam co mi radzisz? ;) ja póki co nic z tym nie robiłam tylko czekałam czy ktoś ma jakieś opinie zanim zacznę zagłębiać się w detal ;)

Soulinka i brain - dzięki za overy, ale wydaje mi się, że skadrowanie tego zabiera sporo z historii jaką chciałam pokazać.

Napisano

Pierwsza linijka była do braina.

 

A chodziło mi o to, że nie ma "nie umiem" jest coś nie tak trzeba poprawiać, aż wyjdzie. Jeśli korekty nic nie dają trzeba zacząć całe lub fragment od zera, świeże spojrzenie dużo ułatwia.

Napisano

szczwane syrenki... czyhają na bogu winnego dobrodusznego chłopca okrętowego... osobiście to nic bym tu nie ucinał:] tylko troszku poszerzył na boczku lewym i boczku prawym...dajmy na to z lewej troszku więcej tego niefortunnego drzewka na które bogu winny chłopiec wlazł skuszony kształtną piersią... a z prawej hmmmm więcej tych okrutnych syren z obłędem w ochach gotowych rozszarpać niedoszła ofiarę...:D nic innego mi do głowy nie przychodzi:]

Napisano

Ja mam kilka jeśli mogę :) Trochę twarze leża anatomiczne, wydają się być płaskie lub niepoprawne. Zwłaszcza tego pana, którego również i kolorstyka odcina się od reszty. Nie leży mi również ten czarny konar/pień/płetwa na pierwszym planie, jakoś za bardzo odciąga uwagę wzroku i robi wszystko takie ciasne na obrazku.

Napisano

Patrząc na tą ilustrację cały czas mam wrażenie że postaci są w innych planach. Facet na drzewie jest bliżej a kobieta na obrazku jakby bardziej w głębi ilustracji. Nienaturalnie przez to wygląda scena. Kobieta widzi co najwyżej drzewo i jedną nogę swojego wybawcy ;)

Napisano

jest ciasno , może przez to że to 4:3 i nieciekawie się robi spróbuj może bardziej w 16:9 uderzyć. Twarze do poprawki, lewa noga gościa na drzewie trochę jakby była w nie wrośnięta w okolicy uda.

Napisano

O matko wiedziałam że ten obrazek mnie zabije... no dobra ale jak się doskonalić to na całego :p

skoro wszyscy mówicie o tych twarzach to musi w tym coś być - rozrysuję je znowu w perspektywie i poprawię...

Igi - no nie wiem przywiązałam się do tej płetwy na pierwszym planie :p spróbuję ją osłabić może...

Koniu - jak tak na to patrzę to coś jest w tej różnicy planów, ale nie mam na razie pojęcia co z tym zrobić :/ Może przesunę gościa w głąb...

Grass - spróbuję z tą kompozycją i zobaczymy jak wyjdzie :)

dzięki!

Napisano

Wszystkiego najlepszego w nowym roku! :)

Postanowiłam, że zabieram się za samokształcenie ;) Na początek ołówkowo -anatomia i pozy do 30 minut. Codziennie postaram się zrobić godzinę, albo dwie tych ćwiczeń http://artists.pixelovely.com/practice-tools/figure-drawing/ Potem zabiorę się za inne tematy :)

Oto efekty - wrzucam same 30 minutówki, bo nie ma sensu pokazywać tych robionych w 30 sek czy minutę bo są strasznie szkicowe.

cwieczenia_zps465651b9.jpg

Napisano (edytowane)

No to czekam na więcej

 

 

@Edit: Ja już nie będę ci spamił w teczce ale ta po lewej i dolny lewy róg są najlepsze :)

Edytowane przez Pinokio
Napisano

Dobrze Ci idzie :) Niektóre fragmenty naprawdę przyjemne dla oka. Może i ja się skuszę na takie ćwiczonka. Dzięki i pozdrawiam :)

Napisano

Podoba mi się kreska jaką operujesz w tych szkicach. Proporcje też w większości trzymają się kupy :) Jeśli chcesz głębiej wniknąć w temat rysunku postaci, z większym naciskiem na rytm napisz na priv. Podzielę się książką :)

 

Pozdrawiam!

Napisano (edytowane)

dzięki wszystkim :)

pozwolono mi już opublikować 2 ilustracje jakie robiłam na karty o Hobbicie dla Nowej Ery :) Format mały więc i w detal za bardzo nie wchodziłam.

Rysowane najpierw na papierze, skanowane i kolorowane w PS

Z trolli nie jestem do końca zadowolona, ale to dla dzieci, więc męczyli mnie, żeby były "groźne ale nie straszne i nie za kanciaste" -__-'

hobbittrolle.jpg

W norce hobbita wokół drzwi i na podłodze nic nie ma, bo tam będzie ramka i opis karty i dopasowałam kompozycję do obszaru niezakrytego ;)

hobbitgandalf.jpg

Pozdro!

Edytowane przez jameli
Napisano

dzięki Kalberos ;)

Posiedziałam jeszcze nad wstrętnymi syrenkami, ale raczej, żeby poeksperymentować z brushami, bo nie mogę już na to patrzeć... Dokończę jeszcze może tego gościa na drzewie jeśli mi coś doradzicie bo ja już nie wiem co z nim robić...

A jak macie jeszcze uwagi, to chętnie - na przyszłość się przydadzą - bo nie mam siły robić tu już zbyt dużych zmian... :/

driada6_zps8a6b277f.jpg

Napisano

mysle ze duzo by dalo gdybys tych pod woda mocno zblurowala i uproscila twarze, czyli mniej detali pod woda... druga rada to nadanie glebi tla za duzo tam swiatla chyba przyjelo, moglabys przyciemnic i szarosciami podzialac lepiej by sie wtedy wydobyla oswietlona syrenka... kompozycja mi nie pasuje ale na tym etapie to juz za duzo zmian, pozdrawiam

Napisano

Rotcore - dzięki za rady ;)

grass o matko - nie :p tyle, że to nie tak, że ten rysunek mi się tak podoba, że nie chcę go przerabiać, żeby go nie zniszczyć - raczej mam go tak dość, że wolę zabrać się za coś nowego, a to zabić i zakopać :p

Napisano

Współdzielę fascynację Jonesem :D Ogólne wrażenie na plus, jednak im dłużej patrzę tym więcej problemów z anatomią wychodzi. Szczególnie ta wyciągnięta ręka jest dość gumowa. Ale jako eksperyment bardzo fajnie :D

Napisano

Jameli, wydaje mi się że to zbyt mocny cień w dołku łokciowym sprawia takie dziwne wrażenie - ucieka wtedy bardzo do tyłu. Rowek pomiędzy pachą a bicepsem też chyba jest zbyt długi, ale to tylko kosmetyczne detale;) Podoba mi się pomysł na kapelusz/zwieńczenie glowy i ta "żałobna woalka" :D

Napisano (edytowane)

Oj nie zamieniajcie max3d na jakiegoś deviantarta; "śliczne, wspaniałe, cudowne!"

 

rTOqB.jpg

 

Nie ma overa bo tego się nie dało uratować. Sorry Jameli, próbowałem:P

 

Jakoś masz problemy z przestrzenią na obrazkach.

W szkicu do syrenek gdzieś byly zaczątki przestrzeni ale znikly.

W reszcie obrazków także z tym kłopoty są - chyba ci nawet na to Ice zwrócił uwagę.

 

Najpierw syrenki:

- duuużo elementów które walczą o uwagę. wiele twarzy mniej więcej tak samo detalicznie narysowanych, nie wiadomo gdzie się patrzeć.

ja przyjmuję że najważniejszym miejscem powinna być ręka gościa+ręka syrenki - takie miejsce decydującego zdarzenia powiedzmy.

Ale masz tam najmniej kontrastu! Powinni oboje być na kontrastowym, pewnie ciemnym tle - żeby wydobyć wagę kompozycyjną. twarze reszty syrenek - powinny być subtelniejsze, do odkrywania stopniowo.

- światło - skąd jest, jakie są źródła? Na większości swoich obrazków masz z tym problem. Powinnaś w tym przypadku zdecydować np: zielone światło ambientu, cieplejsze światło słoneczne na kolesiu i pannie z prześwitu między drzewami (oświetlenie focus pointa), dodatkowo jakieś odbicia od wody od dołu.

Niby coś takiego masz - ale siakoś nie czuję tych stanowczych decyzji. Popatrz na post 232 - Cojot pokazał tam decyzję nt. oświetlenia postaci.

Dodatkową rzeczą jest to, że masz chyba za dużo koloru lokalnego - światło za mało "koloruje" obiekty.

Może to w syrenkach jest mało widoczne - ale w innych obrazkach lepiej widać.

Popatrz na Bilba i drzewa z trolami (post 279)- czemu płaszcz jest zielony a drzewa brązowe? Zielona trawa nocą w swietle ogniska? Powinny być w kolorze ambientu raczej, jakies niebieskości zdesaturowane. Jak na trolach.

Jeśli syrenka z bladą skórą jest oświetlona przez cieplejsze światło - to skóra powinna być w kolorze światła mniej więcej.

- ten przekrój wody wygląda na jakiś obrazek w książeczce dla dzieci w stylu "jak żyją rybki w stawie". Psuje obrazek bo odbiera "tajemniczość" (przekrój jest łopatologicznym wyjaśnieniem tego co się dzieje na obrazku) dodatkowo - psuje przestrzeń.

- twarze syrenek pod wodą - nie lepiej byłoby subtelniej je pokazać w prześwitach? Teraz patrząc się na obrazek wiadomo wszystko. Lepiej byłoby go tak skonstruować żeby widz "odkrył elementy typu syrenki po chwili - nazwijmy to suspensem tudzież robieniem "storytelingu".

- cały obrazek jest na jednym planie. drzewo, koleś na drzewie, syrenka główna i syrenki poboczne. Wszystko na jednym planie, jednej wielkości. Na mój gust syrenki podwodne powinny być dużo bliżej, dużo większe (przynajmniej jedna po prawej).

Korzenie drzewa powinny wychodzić do kamery, wchodzić do wody itp. - żeby stworzyć elementy wprowadzający w przestrzeń obrazka. Akurat drzewa/korzenie są do tego świetne! Po prawej masz jakiś zielony noise - brakuje czegokolwiek ustawiającego przestrzeń. Szczególnie że tam akurat mogłabyś ładnie wyprowadzić łuczek jakiś zaokrąglający kompozycję.

- koleś na drzewie: ucięty brzydko u góry. Położony na jednym planie, aż się prosi o jakieś skróty na nogach, jakieś nakładanie się elementów żeby pokazać co jest za czym.Nałożyć na gościa jakieś gałęzie drzewa żeby pokazać co jest bliżej, co dalej.

 

Ogólnie zanim zaczniesz wykańczać -więcej pracy nad kompozycją, myślenia co gdzie umieścić i jak będzie działało.

Co postacie robią, na co się patrzą itp.

Trawa nie jest zielona w każdym świetle!

 

Te rysuny ołówkowe są dobre - ale staraj się podchodzić do nich syntetycznie - co to za bryła, jak płaszczyzny są skierowane itp.

Bo masz fajne przzerysowane postacie, ale jakoś tego nie umiesz na te z wyobraźni przenieść.

Polecam Burne Hogartha do takiej nauki konstrukcji postaci.

 

W ostatnim obrazku nie do końca ogarnęłaś rękę, do wywalenia ona jest. Zastanów się jak kości przedramienie idą w takiej pozycji. Bo teraz masz wnętrze dłoni chyba do dołu, a na mój gust to powinno być do góry.

Edytowane przez gutekfiutek
Napisano

masz rację gutek - nie zamieniajmy! po to tu jestem, żeby się czegoś nauczyć i miło mi, że tu zajrzałeś i poświęciłeś swój czas :) dzięki wielkie za rady - naprawdę dużo mi to dało! główna konkluzja: więcej budowania :/ wyrzucam to na śmietnik i zaczynam to samo od nowa! pokażę efekty :) dzięki za oglądanie!

Napisano

Znacznie lepiej!:) Ręka teraz nie sprawia wrażenia wygiętej w drugą stronę. Jeśli zdecydujesz się na refki daj znać, mam parę skanów z dobrej książki gdzie sa pokazane wszystkie mięśnie itp. Masz zamiar robić coś z tłem?

Napisano (edytowane)

nie, chcę żeby zostało takie :)

też mam mnóstwo książek, ale jak coś masz to się podziel, bo się na pewno przyda :)

Edytowane przez jameli
Napisano

jak dla mnie ramię powinno być bardziej subtelne, przez to że starasz się naznaczyć mięśnie wygląda bardziej męsko.

No i kartoflowaty nos i za duże usta.

Napisano

ramię jest mało subtelne, ale to może dlatego że siedzę ostatnio nad anatomią i mam jakąś manię :p

ale co do nosa i ust się nie zgadzam - ona ma być trochę mroczna - nie musi być piękna w stylu Dody czy Herbusiowej z małym perkatym noskiem i pełnymi wargami. Najpierw mnie ochrzaniano, że rysuję tylko jeden typ urody, a jak staram się to zmienić to jest źle :p

Napisano

zaczęłam od nowa bo nie mogłam na tamto patrzeć :p przeczytałam 2 książki hogharta i jedną loomisa i mam nadzieję, że widać jakąś różnicę w kompozycji, anatomii i oświetleniu.

Jeśli macie jakieś uwagi, to będę wdzięczna, bo nauka trwa dalej :p posiedzę nad tym może jeszcze chwilę i dorobię detalu, ale póki co wygląda tak:

driadanowa3_zps855e87c7.jpg

Napisano

No! Super! Podoba mi się skrót ręki tego goscia, gdy trzyma się za konar. Chyba coś jest nie tak z tricepsami bo są takie..okrągłe.Odbicie w wodzie też na plus tylko... czemu ta woda taka zielona?:D Dłoń syrenki - !!!!!

Napisano

Ujecie o wiele ciekawsze od poprzedniej wersji, ale ten pan ma sporo problemow.

 

Praktycznie nie posiada szyji, jego lewe ramie nie czyta sie dobrze w skrocie perspektywicznym, a sposob oswietlenia dodatkowo psuje odczyt, wyglada jakby reka byla polamana. Ramie ktorym siega do tonacej panny rowniez nie jest w poprawnym skrocie, powinno byc bardziej wyciagniete i podluzne, zrobil bym ci over aby pokazac jak to naprawic ale czekam na wymiane szkiel w okularach do pracy i poki co nie bardzo jestem w stanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności