Konras Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 Ostatnio ze znajomymi w wolnych chwilach zaczęliśmy dłubać sobie prosta gierkę docelowo wykorzystującą sieć do potyczek między graczami kierującymi muchami :D Brzmi to zabawnie i takie ma być, areny w postaci odwróconego durszlaka czy też chlebaka mają tu być na porządku dziennym. Projekt jest jakby to powiedzieć wynikiem hobbistycznego zainteresowania każdego z nas, niczym więcej. Nie rzucamy się z motyka na słońce, po prostu powoli w wolnych chwilach sobie go dłubiemy. Tak sobie dziś pomyślałem ze nie zaszkodzi poddać projekt lekkiej krytyce społeczeństwa, wszak dobre pomysły tkwią w wielu głowach i może ktoś coś dobrego nam podpowie :) Na początek jednak przedstawię model głównej postaci -muchy wraz z przykładowymi animacjami i konceptem. koncept model i siatka animacje: http://www.youtube.com/watch?v=N8NcQkln6pw&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=_HD2arp8Ijw&feature=related Model wykonany przezemnie, koncept, tekstura i animacje przez moja dziewczynę (choć przy teksturze troche pomagalem :D) Mucha oczywiscie potrafi jeszcze latac i szybować ale to musze wyciągnąć od programistów aktualna wersje projektu to zaprezentuje to juz załające w aplikacji. Pozdrawiam :) i czekam na komentarze.
CzAk1 Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 Jak na moje to super ;D Chociaż nie jestem pewien...czy wolałbym zobaczyć gre, czy może animacje zabawną z tym wesołym owadem :) Może by tak nad teksturkami jeszcze posiedzieć. Aż się prosi by trochu jej oczka błyszczały ;) Jak juz skończycie gierke to puścicie jakąś demówke chociaż? ;)
Kruku Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 Dla mnie bomba ;] lubię taki styl, może tylko trochę detalu jej brakuje czy na texturze czy jakieś włoski XD poka samą texturę ;] Objekty 3d : Mucha czy Postać 3d : Mucha ? tak to mam nadzieję zobaczyć więcej ;]
Nezumi Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 Dobre :D Dobrze ze macie takie podejscie do giery a nie w stylu "to teraz swiat legnie u naszych stop" ;) Zycze powodzenia i czekam na rozwoj wydarzen. Jedno co mnie razi to animacja. Mucha biegnie jak pies a nie jak mucha ;) Te dwie raczki srodkowe jakies bezwladne... Btw - jaki engine?
Konras Napisano 10 Sierpień 2009 Autor Napisano 10 Sierpień 2009 (edytowane) Dziękuje w swoim i zespołu imieniu za komentarze. Milo mi, że sie podoba mucha. Co do nazewnictwa wątku to "Mucha" jest nazwa projektu obrana przez nas, wiec postaram sie w tym wątku umieszczać wiecej objektów jak juz będą gotowe, oraz namowic innych do czynienia tego samego :) Tekstura na razie jedynie w postaci diffuse widocznego poniżej. Pewnie tekstura 1024 mogłaby być dwukrotnie mniejsza, jednakże początkowo były problemy przy ilości miejsca gdy mucha była zmapowana niesymetrycznie, potem gdy na nowo zrobilem mapowanie symetryczne w tym równierz cztery łapy pojawiły sie jako jedna na UVW (mam nadzieje ze nie bije to po oczach), nie myślałem juz o zmianie na 512 Mam nadzieje ze po zrobieniu speculara uwidoczni się lekko detal chociażby na mnogich oczetach. Swoja drogą jak to jeden z programistów zauważył mucha ma trochę nudne plecy i być może konieczne będzie danie tam czegoś co by wzrok przyciągało (chociażby wspomniane wyżej włoski) Pozdrawiam ps. odnśnie pytania Nezumi co do engine'u - pisany przez dwóch kolegów programistów w DirectX z wykorzystaniem Bullet'a do fizyki/kolizji. Mam nadzieje dać niedlugo jakieś video pokazujące jak to działa realtime. ps2. to do pytania Davegraph'a poniżej odnośnie ilości tri - jest ich tam dokładnie 4398, a i mapki postaram się zrobić w niedalekiej przyszłości, narazie jednak muszę zająć się elementami otoczenia. Edytowane 10 Sierpień 2009 przez Konras
Davegraph Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 wszystko wygląda całkiem fajnie, ale tak w ogóle ile model ma trisów? Myslę że dużo by smaku dodało tu jakaś texturka glow na oczy, lekka alpha na skrzydła i być może jakiś spec na wszystko fajnie zrobiony. Ogólnie bardzo ładne :)
Chris Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 Ogólnie super, zarowno koncept, model jak i tekstura... ...ale rozmieszczenie trisow jest dziwnie nierównomierne - np ich ilość na oczach nijak ma sie do ilości na kilkukrotnie wiekszym odwłoku..
Bruneq Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 cube mapka na odwłoku :) albo cos w tym stylu
Pussik Napisano 18 Sierpień 2009 Napisano 18 Sierpień 2009 Może jakieś łuski na odwłoku? :) Albo coś w rodzaju jak na tym zdjęciu: Owady często wykazują przezroczystość tkanek i widać ich narządy. Może warto pokusić się nad zrobieniem textury ciała na warstwach z różnym opacity.
Levus Napisano 18 Sierpień 2009 Napisano 18 Sierpień 2009 Przytnij trisów, starczy jeszcze na drugą trochę mniejszą:)
Konras Napisano 18 Sierpień 2009 Autor Napisano 18 Sierpień 2009 Dziękuję za komentarze. Co do modelu muchy sprawa chyba zamknięta... odnośnie siatki, no cóż starałem się jak moglem aby nie przesadzić, jedynie oczy zaokrągliłem bo wszystko rozumiem ale na kanciaste oczy patrzeć bym nie mógł :D Podejrzewam ze jak to zwykle bywa w niedalekiej przyszłości koniecznie trzeba będzie poprawić łuski na plecach. Na razie jednak skopiliśmy się na modelach otoczenia oraz projektowaniu pierwszej areny DM. Myślę, że co nieco znaleźć można/można będzie na naszym blogu wiec podaje adres gdyby ktoś był zainteresowany: http://dimental.addnewcolor.com/ Tutaj natomiast dam link do filmiku z gry prezentującego animacje jak i samo latanie muchora: Pozdrawiam.
ETA Napisano 18 Sierpień 2009 Napisano 18 Sierpień 2009 Bardzo rpzyjemna postać :) fajnie się patrzy na tą animację :D
Gość Marioza Napisano 20 Sierpień 2009 Napisano 20 Sierpień 2009 fajne muszysko, tez lukalem na nią w ruchu wygląda oki, fajnę są rownież pozostałe projekty much : )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się