Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

To moja najnowsza praca inspirowana jedną z prac pana Josha Nizzi

Kilka dni dłubania ze względu na brak konceptu( wszystko wymyślane w locie)

jednak wydaje mi się że efekt nie najgorszy.

Oryginalny render bez tekstur, które to domalowałem dopiero w ps ,dzięki czemu praca zajęła stosunkowo mało czasu.

 

Ps. Oryginalny render był wielkości 2000x2220px , ale ze względów restrykcyjnych odnośnie załączników musiałem bardzo zmniejszyć obraz.

Większy format można podejrzeć na razie na cgportfolio

http://lukaspajak.cgsociety.org/gallery/

  • Odpowiedzi 37
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ciekawy model. Światło mi jakoś nie siedzi bo detal trochę zniknął. Jeżeli ręcznie malowałeś to pewne elementy w cieniu mają taką samą jasność co te oświetlone na wprost. Przez to trochę mdło się robi.

Napisano

Całkiem spoko. Lubie takie pracy z milionami szczegółów i elementów :)

Napisano

super scenka, prawie wszystko mi pasi, mogles troszke bardziej pobawic sie w ps, ale moj moniotr przeklamuje :)

 

tak czy inaczej podrzucam szybka zmianke, nie wiem czy na lepsze, ale staralem sie bardziej stonowac kolorory i troche nadac metaliczosci modelowi, przynajmniej u mnie tak to wyglada hehe

 

robot_finishs.jpg

Napisano

Bardzo fajna pracka, Klicek twój retusz wydaje mi się przesadnie zdesaturowany, (kurcze trudne słowo) tak po środku między jednym a drugim by było super, Morfeusz wrzucisz siateczkę i model bez teksturki dla nabrania respektu :). Pozdrawiam

Napisano

Heja

Powiem że na pewnym etapie też osiągnołęm coś takiego, pobawiłem się "curves" i nadałem obrazkowi trochę takiego "matrixowego" wyglądu, ale jednak "zauroczony" oryginalną barwą postanowiłem nie modyfikować. Tu wchodzą właśnie kwestie subiektywne. Pozdrawiam i dzięki Klicek za komentarz i podmalówke.

Ps. jeśli chodzi o monitor to też mam z tym problem wszystko jes na nim za jasne (pracke trzaskałem na lapku na szczęście oprzytomniałem i zabrałem monitor bratu dzięi czemu mogłem skorygować co nie co)

Jeszcze raz pozdrawiam wszystkich ;)

Napisano

Dla mnie rewelacja, lubię takie pracki. Osobiście do pełni szczęścia brakuje mi tu tylko jakiegoś małego pola bitwy w tle zamiast studia ale to tylko moje wybrzydzanie :)

 

Pozdrawiam!

Gość User190
Napisano

dobra robota. Wygląda trochę transformersowo, ale to akurat na plus :)

Napisano

Bardzo fajowy modelik :) Szkoda, że tak jak w przypadku transformersów, trzeba by obejrzeć to w bardzo dużej rozdziałce, żeby naprawdę docenić wkład pracy bo w niższej nie widać wszystkich szczegółów. Piękny detal, dasz większą rozdziałkę ? :)

Napisano

Odkopuję wątek, bo troszkę mi szkoda że praca przeszła tak bez echa. Jak na dłubanie w locie to całkiem spójnie wyszło, przyjemny stillek.

 

Jakbyś miał bardziej rozpoznawalnego nicka to pewnie fronta byś dostał ;).

 

Pozdrawiam,

Napisano

Fajny!

 

Mi osobiście bardziej odpowiada pierwotna wersja, kojarzy się z jakimś piaskowym, egipskim, alienowskim tunelodrążownikiem - coś a'la transformery. Natomiast przeróbka klicka, zamienia go trochę w Bionicle ;)

 

Fajna ilość detalu i fajny render - dobry na jakiś plakat promocyjny.

Napisano

Heja

Dzięki za komentarze, w sumie miałem się jeszcze nie chwalić, ale co tam otóż moja praca spodobała się redaktorom magazynu 3DCreative i powinna się ukazać w październikowym numerze. Poproszono mnie również o napisanie making of'a, ten z kolei powinien pojawić się w kolejnym numerze.

Także mały sukcesik za granicą.

Pozdrawiam ;)

 

Ps. Jeśli chodzi o nick to nic mi wtedy do głowy nie przychodziło, zresztą teraz też

Napisano

Nic straconego z tym frontem. Należy się :)

Napisano

Wydaje mi się, że to dlatego, że więcej ludzi po prostu odwiedza wątki takich delikwentów, bo wiedzą czego się można spodziewać.

Napisano

Bardzo fajny model, nie ma się czego czepiać. Podziwiam że taki efekt uzyskałeś bez konceptu.

Te wszystkie części były rigowane i się ruszają prawidłowo, czy tylko ręcznie poustawiane pod render?

Napisano

Witam, co za niespodzianka, dzięki za fronta.

Jeśli chodzi o proces to zacząłem modelować od stup kierując się ku górze, w miarę obmyślając co i jak połączyć. Potem najprościej pogrupowałem części robota w główne partie, które najzwyczajniej potem podlinkowałem. I tak prościutko "zrigowaną" postacią mogłem już do woli manewrować.

Napisano

Nie chciał bym marudzić, ale Klicek niestety skopał render podmalówkami. Metaliczności jak nie było, tak nie ma, ale za to pokazały się przepalenia i zbyt silne kontrasy. Model spoko, tylko ta wyciągnięta w górę ręka jakoś mi nie siedzi, jest jak by z innej bajki. NTL Good Job.

Napisano

serwus :)

gratuluje pracki - jest bardzo fajna :)

 

klicek - wizkowcy to inny sposob postrzegania renderów, i to chyba naturalne - na codzień muszą kierowac sie innymi kryteriami i co innego staje sie dla Nich graficznym fetyszem :).

I nie mowie tu że to źle - bo to po prostu inny sposob patrzenia i postrzegania.

Ja też wole przepalenia :)

 

 

 

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano

Sam teraz skubię coś na kształ robota więc tym przyjemniej mi się patrzy na tą prackę :) Goły render trochę goło wygląda - to fakt... ale już po retuszu nabrało wszytko bardzo fajnego smaczku :) brawo!

Napisano

Dobrze że Gotham odkopał.

Praca bardzo fajna.

Jedyne, co mógłbyś dopieścić w przyszłości to różnorodność elementów. Na pierwszy rzut oka widać przeskalowane 3 trybiki na cylindrze, powielane dokoła. to samo w nagolennikach i nakolanikach, - różnorodność dodałaby smaku IMHO.

 

Gratulacje.

pozdrawiam.

Napisano

Aż dziwie się że tyle szczegółów w tak krótkim czasie, ta ręka podniesiona mogłaby mieć lepiej wymyśloną broń, ale ogólnie super i nie ma czego się czepić. hehe a ja sie cieszyłem na mojego mecha ( http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=844040#post844040 :P ).

 

Może ktoś podrzucić tutka do łączenia części robota (żeby można było poruszać mu kończynami bez rozlatywania sie modelu; sory nie wiem jak to sie nazywa fachowo).

 

Pozdro

Napisano

Dzięki za linka Morfeuszu.. obiła mi się już wcześniej o uszy postać tego projektanta.. między innymi maczał palce w Transformersach. No i DVD dla Gnomonów - warto warto :) Pozdrawiam i raz jeszcze gratulacje fajnego robota!

Napisano

Z tego co pamiętam to transformers to była skuteczna broń do zabijania a nie słodkie metalowe misie :). Nie mam na myśli tu funkcji tyle co identyfikacje wizualną. Poza tym detal i dobór elementów pozwala ocenić skale tego robota na jakieś 10cm, no i wygląda jakby był poskładany z miedzianych części zegarka. Stanowczo zabrakło tu projektu i/lub przemyślenia specyfiki budowy projektów mechanicznych, tego się nie przeskoczy. Niestety żeby robot wyglądał dobrze modelowanie nie może być początkiem, ale końcem pracy. Nie słuchaj ludzi którzy za bardzo słodzą, to się nie opłaca :)

Peace

Napisano

Heja

Krótkie sprostowanie

PAINbringer --> To nie jest a ni nie miał być "Transformers", jak sam zauważyłeś robot nie jest podobny ani do starego konceptu ani do nowego.

No może ta głowa trochę taka transformensowata. Poza tym koncept nie tylko musi powstawać na kartce papieru, nie wszyscy mają zdolności jak Wyspiański (ja nie mam, także tym razem koncept rozwijałem w 3d). Co do mechaniki muszę się zgodzić, nie jestem do końca z niej zadowolony, ale jestem tylko grafikiem i bardziej mi tu zależało na wyglądzie niż na poprawności działania tego czegoś.

 

ttaaddeekk --> samego dvd nie widziałem aczkolwiek tego robota tak i między innymi to właśnie on mnie zainspirował do stworzenia własnej wersji.

 

Ok. Pozdrawiam dzięki za komentarze ;)

Napisano

Heya

Małe sprostowanie - oczywiście, że miałem na myśli tylko wygląd. Nie jesteśmy na forum robotyki czy mechatroniki. Tutaj mechanikę rozpatrujemy tylko pod względem percepcji.

Osobiście również nie lubię gdy ktoś mi mówi, że robot X wygląda bez sensu bo w rzeczywistości nie miałby szans zadziałać blablablabla... Bo przecież to oczywiste, że nie miałby (!). Zwykle nawet nie jest to czynnik brany w ogóle pod uwagę (no chyba że w grę wchodzi animacja).

Tylko szybko się okazuje, że sprawa nie jest taka prosta...

Gdyż człowiek ma ewolucyjnie wykształconą skłonność do podświadomej identyfikacji znaczeń/funkcji w kształtach i relacji pomiędzy nimi. A co to dla nas oznacza? Oznacza to, że chociaż byśmy tego bardzo nie chcieli to i tak obserwator określi np. cechy sylwetki robota (podobnie jak ludzkiej), działanie pojedynczych części (jeśli przypominają coś co zna z codzienności) i symetrie/asymetrie pomiędzy punktami/zbiorami punktów.

Przy czym to ostatnie jest bardzo ważne, a jednocześnie trudne do opanowania w pracy nad modelem. Konsekwencją tego jest fakt, że jeśli pojedyncze kształty/linie/punkty na robocie nie są poukładane równo bądź według CZYTELNEJ REGUŁY to robot wygląda fatalnie - jak zlepek krzywo poukładanych części.

Pozdr

Napisano

Edit:

 

Pain-nie jest istotne czy zadziala, tylko czy ktokolwiek umie go zanimowac, jak nawet Tworca nie umie to znaczy ze praca jest do d, bo robot z definicji robic cos musi. A jak robi, chociaz glupio wyglada to znaczy ze juz jest porzadny :)

 

__________________

Przepraszam za dubla, ale bylo dobrze i widac BB zostal zmieniony na lepsiejszy... w kazdym razie pod FF mi nie chodzi... epidemia forowa jakas.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności