Morfeusz Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Witam To moja najnowsza praca inspirowana jedną z prac pana Josha Nizzi Kilka dni dłubania ze względu na brak konceptu( wszystko wymyślane w locie) jednak wydaje mi się że efekt nie najgorszy. Oryginalny render bez tekstur, które to domalowałem dopiero w ps ,dzięki czemu praca zajęła stosunkowo mało czasu. Ps. Oryginalny render był wielkości 2000x2220px , ale ze względów restrykcyjnych odnośnie załączników musiałem bardzo zmniejszyć obraz. Większy format można podejrzeć na razie na cgportfolio http://lukaspajak.cgsociety.org/gallery/
Tores Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Ciekawy model. Światło mi jakoś nie siedzi bo detal trochę zniknął. Jeżeli ręcznie malowałeś to pewne elementy w cieniu mają taką samą jasność co te oświetlone na wprost. Przez to trochę mdło się robi.
Gość AT7 Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Całkiem spoko. Lubie takie pracy z milionami szczegółów i elementów :)
KLICEK Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 super scenka, prawie wszystko mi pasi, mogles troszke bardziej pobawic sie w ps, ale moj moniotr przeklamuje :) tak czy inaczej podrzucam szybka zmianke, nie wiem czy na lepsze, ale staralem sie bardziej stonowac kolorory i troche nadac metaliczosci modelowi, przynajmniej u mnie tak to wyglada hehe
ZJAWA Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Bardzo fajna pracka, Klicek twój retusz wydaje mi się przesadnie zdesaturowany, (kurcze trudne słowo) tak po środku między jednym a drugim by było super, Morfeusz wrzucisz siateczkę i model bez teksturki dla nabrania respektu :). Pozdrawiam
Morfeusz Napisano 8 Wrzesień 2009 Autor Napisano 8 Wrzesień 2009 Heja Powiem że na pewnym etapie też osiągnołęm coś takiego, pobawiłem się "curves" i nadałem obrazkowi trochę takiego "matrixowego" wyglądu, ale jednak "zauroczony" oryginalną barwą postanowiłem nie modyfikować. Tu wchodzą właśnie kwestie subiektywne. Pozdrawiam i dzięki Klicek za komentarz i podmalówke. Ps. jeśli chodzi o monitor to też mam z tym problem wszystko jes na nim za jasne (pracke trzaskałem na lapku na szczęście oprzytomniałem i zabrałem monitor bratu dzięi czemu mogłem skorygować co nie co) Jeszcze raz pozdrawiam wszystkich ;)
Morfeusz Napisano 8 Wrzesień 2009 Autor Napisano 8 Wrzesień 2009 Ok panowie Na prośbę oryginalny render (bez podmalówki) + siateczka (sorry za jakość, ale ta kompresja) Pozdro ;)
Hubi Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Dla mnie rewelacja, lubię takie pracki. Osobiście do pełni szczęścia brakuje mi tu tylko jakiegoś małego pola bitwy w tle zamiast studia ale to tylko moje wybrzydzanie :) Pozdrawiam!
ZJAWA Napisano 9 Wrzesień 2009 Napisano 9 Wrzesień 2009 Dzięki za modelik bez podmalówki, nadłubałeś się nieźle z tym modelkiem jeszcze raz słowa uznania.
Gość User190 Napisano 9 Wrzesień 2009 Napisano 9 Wrzesień 2009 dobra robota. Wygląda trochę transformersowo, ale to akurat na plus :)
peter_f Napisano 9 Wrzesień 2009 Napisano 9 Wrzesień 2009 Bardzo fajowy modelik :) Szkoda, że tak jak w przypadku transformersów, trzeba by obejrzeć to w bardzo dużej rozdziałce, żeby naprawdę docenić wkład pracy bo w niższej nie widać wszystkich szczegółów. Piękny detal, dasz większą rozdziałkę ? :)
Gotham Napisano 25 Wrzesień 2009 Napisano 25 Wrzesień 2009 Odkopuję wątek, bo troszkę mi szkoda że praca przeszła tak bez echa. Jak na dłubanie w locie to całkiem spójnie wyszło, przyjemny stillek. Jakbyś miał bardziej rozpoznawalnego nicka to pewnie fronta byś dostał ;). Pozdrawiam,
PICsell Napisano 25 Wrzesień 2009 Napisano 25 Wrzesień 2009 Bardzo fajne. No może trochę za statyczne. Świetny modelik.
MaGuu Napisano 25 Wrzesień 2009 Napisano 25 Wrzesień 2009 Fajny! Mi osobiście bardziej odpowiada pierwotna wersja, kojarzy się z jakimś piaskowym, egipskim, alienowskim tunelodrążownikiem - coś a'la transformery. Natomiast przeróbka klicka, zamienia go trochę w Bionicle ;) Fajna ilość detalu i fajny render - dobry na jakiś plakat promocyjny.
Morfeusz Napisano 25 Wrzesień 2009 Autor Napisano 25 Wrzesień 2009 Heja Dzięki za komentarze, w sumie miałem się jeszcze nie chwalić, ale co tam otóż moja praca spodobała się redaktorom magazynu 3DCreative i powinna się ukazać w październikowym numerze. Poproszono mnie również o napisanie making of'a, ten z kolei powinien pojawić się w kolejnym numerze. Także mały sukcesik za granicą. Pozdrawiam ;) Ps. Jeśli chodzi o nick to nic mi wtedy do głowy nie przychodziło, zresztą teraz też
Gość User190 Napisano 25 Wrzesień 2009 Napisano 25 Wrzesień 2009 Nic straconego z tym frontem. Należy się :)
KLICEK Napisano 25 Wrzesień 2009 Napisano 25 Wrzesień 2009 Jemu raczej chodzilo o bardziej znany nick, wiesz kilka dobrych pracek i fronciki leca jak wrzucisz nawet boxa
Gość User190 Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Wydaje mi się, że to dlatego, że więcej ludzi po prostu odwiedza wątki takich delikwentów, bo wiedzą czego się można spodziewać.
Ania Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Bardzo fajny model, nie ma się czego czepiać. Podziwiam że taki efekt uzyskałeś bez konceptu. Te wszystkie części były rigowane i się ruszają prawidłowo, czy tylko ręcznie poustawiane pod render?
Morfeusz Napisano 26 Wrzesień 2009 Autor Napisano 26 Wrzesień 2009 Witam, co za niespodzianka, dzięki za fronta. Jeśli chodzi o proces to zacząłem modelować od stup kierując się ku górze, w miarę obmyślając co i jak połączyć. Potem najprościej pogrupowałem części robota w główne partie, które najzwyczajniej potem podlinkowałem. I tak prościutko "zrigowaną" postacią mogłem już do woli manewrować.
Simple_man Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 Nie chciał bym marudzić, ale Klicek niestety skopał render podmalówkami. Metaliczności jak nie było, tak nie ma, ale za to pokazały się przepalenia i zbyt silne kontrasy. Model spoko, tylko ta wyciągnięta w górę ręka jakoś mi nie siedzi, jest jak by z innej bajki. NTL Good Job.
KLICEK Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 lubie przepalenia i kontrasty, no ale wizkowicze mowia ze to blad
D4D4L Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 lubie przepalenia i kontrasty, no ale wizkowicze mowia ze to blad To jest nas 2 :D A co do pracki to nawet fajna :)
kannu Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 serwus :) gratuluje pracki - jest bardzo fajna :) klicek - wizkowcy to inny sposob postrzegania renderów, i to chyba naturalne - na codzień muszą kierowac sie innymi kryteriami i co innego staje sie dla Nich graficznym fetyszem :). I nie mowie tu że to źle - bo to po prostu inny sposob patrzenia i postrzegania. Ja też wole przepalenia :) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Kris_R Napisano 28 Wrzesień 2009 Napisano 28 Wrzesień 2009 Sam teraz skubię coś na kształ robota więc tym przyjemniej mi się patrzy na tą prackę :) Goły render trochę goło wygląda - to fakt... ale już po retuszu nabrało wszytko bardzo fajnego smaczku :) brawo!
Morfeusz Napisano 28 Wrzesień 2009 Autor Napisano 28 Wrzesień 2009 Heja Fajnie że się podoba, widać w końcu zrobiłem coś co ma ręce i nogi...hehe ;) Kris_R --> Polecam zajrzeć na stronkę http://joshnizzi.com/ źródło inspiracji Pozdrawiam
sly Napisano 28 Wrzesień 2009 Napisano 28 Wrzesień 2009 Dobrze że Gotham odkopał. Praca bardzo fajna. Jedyne, co mógłbyś dopieścić w przyszłości to różnorodność elementów. Na pierwszy rzut oka widać przeskalowane 3 trybiki na cylindrze, powielane dokoła. to samo w nagolennikach i nakolanikach, - różnorodność dodałaby smaku IMHO. Gratulacje. pozdrawiam.
comander_barnik Napisano 28 Wrzesień 2009 Napisano 28 Wrzesień 2009 Aż dziwie się że tyle szczegółów w tak krótkim czasie, ta ręka podniesiona mogłaby mieć lepiej wymyśloną broń, ale ogólnie super i nie ma czego się czepić. hehe a ja sie cieszyłem na mojego mecha ( http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=844040#post844040 :P ). Może ktoś podrzucić tutka do łączenia części robota (żeby można było poruszać mu kończynami bez rozlatywania sie modelu; sory nie wiem jak to sie nazywa fachowo). Pozdro
Kris_R Napisano 28 Wrzesień 2009 Napisano 28 Wrzesień 2009 Dzięki za linka Morfeuszu.. obiła mi się już wcześniej o uszy postać tego projektanta.. między innymi maczał palce w Transformersach. No i DVD dla Gnomonów - warto warto :) Pozdrawiam i raz jeszcze gratulacje fajnego robota!
ttaaddeekk Napisano 29 Wrzesień 2009 Napisano 29 Wrzesień 2009 fajowe, trochę mocno kierowane dvd wyżej wspomnianego pana, chyba ze się mylę? aż się prosi o rig i transformersopodobne ujecie :> pozdro
PAINbringer Napisano 30 Wrzesień 2009 Napisano 30 Wrzesień 2009 Z tego co pamiętam to transformers to była skuteczna broń do zabijania a nie słodkie metalowe misie :). Nie mam na myśli tu funkcji tyle co identyfikacje wizualną. Poza tym detal i dobór elementów pozwala ocenić skale tego robota na jakieś 10cm, no i wygląda jakby był poskładany z miedzianych części zegarka. Stanowczo zabrakło tu projektu i/lub przemyślenia specyfiki budowy projektów mechanicznych, tego się nie przeskoczy. Niestety żeby robot wyglądał dobrze modelowanie nie może być początkiem, ale końcem pracy. Nie słuchaj ludzi którzy za bardzo słodzą, to się nie opłaca :) Peace
Morfeusz Napisano 30 Wrzesień 2009 Autor Napisano 30 Wrzesień 2009 Heja Krótkie sprostowanie PAINbringer --> To nie jest a ni nie miał być "Transformers", jak sam zauważyłeś robot nie jest podobny ani do starego konceptu ani do nowego. No może ta głowa trochę taka transformensowata. Poza tym koncept nie tylko musi powstawać na kartce papieru, nie wszyscy mają zdolności jak Wyspiański (ja nie mam, także tym razem koncept rozwijałem w 3d). Co do mechaniki muszę się zgodzić, nie jestem do końca z niej zadowolony, ale jestem tylko grafikiem i bardziej mi tu zależało na wyglądzie niż na poprawności działania tego czegoś. ttaaddeekk --> samego dvd nie widziałem aczkolwiek tego robota tak i między innymi to właśnie on mnie zainspirował do stworzenia własnej wersji. Ok. Pozdrawiam dzięki za komentarze ;)
PAINbringer Napisano 1 Październik 2009 Napisano 1 Październik 2009 Heya Małe sprostowanie - oczywiście, że miałem na myśli tylko wygląd. Nie jesteśmy na forum robotyki czy mechatroniki. Tutaj mechanikę rozpatrujemy tylko pod względem percepcji. Osobiście również nie lubię gdy ktoś mi mówi, że robot X wygląda bez sensu bo w rzeczywistości nie miałby szans zadziałać blablablabla... Bo przecież to oczywiste, że nie miałby (!). Zwykle nawet nie jest to czynnik brany w ogóle pod uwagę (no chyba że w grę wchodzi animacja). Tylko szybko się okazuje, że sprawa nie jest taka prosta... Gdyż człowiek ma ewolucyjnie wykształconą skłonność do podświadomej identyfikacji znaczeń/funkcji w kształtach i relacji pomiędzy nimi. A co to dla nas oznacza? Oznacza to, że chociaż byśmy tego bardzo nie chcieli to i tak obserwator określi np. cechy sylwetki robota (podobnie jak ludzkiej), działanie pojedynczych części (jeśli przypominają coś co zna z codzienności) i symetrie/asymetrie pomiędzy punktami/zbiorami punktów. Przy czym to ostatnie jest bardzo ważne, a jednocześnie trudne do opanowania w pracy nad modelem. Konsekwencją tego jest fakt, że jeśli pojedyncze kształty/linie/punkty na robocie nie są poukładane równo bądź według CZYTELNEJ REGUŁY to robot wygląda fatalnie - jak zlepek krzywo poukładanych części. Pozdr
vv3k70r Napisano 8 Październik 2009 Napisano 8 Październik 2009 Bardzo ladny robot. Pokaz szkieta i jakies wygibasy.
vv3k70r Napisano 8 Październik 2009 Napisano 8 Październik 2009 Edit: Pain-nie jest istotne czy zadziala, tylko czy ktokolwiek umie go zanimowac, jak nawet Tworca nie umie to znaczy ze praca jest do d, bo robot z definicji robic cos musi. A jak robi, chociaz glupio wyglada to znaczy ze juz jest porzadny :) __________________ Przepraszam za dubla, ale bylo dobrze i widac BB zostal zmieniony na lepsiejszy... w kazdym razie pod FF mi nie chodzi... epidemia forowa jakas.
Rekomendowane odpowiedzi