Napisano 8 Wrzesień 200915 l Witam To moja najnowsza praca inspirowana jedną z prac pana Josha Nizzi Kilka dni dłubania ze względu na brak konceptu( wszystko wymyślane w locie) jednak wydaje mi się że efekt nie najgorszy. Oryginalny render bez tekstur, które to domalowałem dopiero w ps ,dzięki czemu praca zajęła stosunkowo mało czasu. Ps. Oryginalny render był wielkości 2000x2220px , ale ze względów restrykcyjnych odnośnie załączników musiałem bardzo zmniejszyć obraz. Większy format można podejrzeć na razie na cgportfolio http://lukaspajak.cgsociety.org/gallery/
Napisano 8 Wrzesień 200915 l Ciekawy model. Światło mi jakoś nie siedzi bo detal trochę zniknął. Jeżeli ręcznie malowałeś to pewne elementy w cieniu mają taką samą jasność co te oświetlone na wprost. Przez to trochę mdło się robi.
Napisano 8 Wrzesień 200915 l super scenka, prawie wszystko mi pasi, mogles troszke bardziej pobawic sie w ps, ale moj moniotr przeklamuje :) tak czy inaczej podrzucam szybka zmianke, nie wiem czy na lepsze, ale staralem sie bardziej stonowac kolorory i troche nadac metaliczosci modelowi, przynajmniej u mnie tak to wyglada hehe
Napisano 8 Wrzesień 200915 l Bardzo fajna pracka, Klicek twój retusz wydaje mi się przesadnie zdesaturowany, (kurcze trudne słowo) tak po środku między jednym a drugim by było super, Morfeusz wrzucisz siateczkę i model bez teksturki dla nabrania respektu :). Pozdrawiam
Napisano 8 Wrzesień 200915 l Autor Heja Powiem że na pewnym etapie też osiągnołęm coś takiego, pobawiłem się "curves" i nadałem obrazkowi trochę takiego "matrixowego" wyglądu, ale jednak "zauroczony" oryginalną barwą postanowiłem nie modyfikować. Tu wchodzą właśnie kwestie subiektywne. Pozdrawiam i dzięki Klicek za komentarz i podmalówke. Ps. jeśli chodzi o monitor to też mam z tym problem wszystko jes na nim za jasne (pracke trzaskałem na lapku na szczęście oprzytomniałem i zabrałem monitor bratu dzięi czemu mogłem skorygować co nie co) Jeszcze raz pozdrawiam wszystkich ;)
Napisano 8 Wrzesień 200915 l Autor Ok panowie Na prośbę oryginalny render (bez podmalówki) + siateczka (sorry za jakość, ale ta kompresja) Pozdro ;)
Napisano 8 Wrzesień 200915 l Dla mnie rewelacja, lubię takie pracki. Osobiście do pełni szczęścia brakuje mi tu tylko jakiegoś małego pola bitwy w tle zamiast studia ale to tylko moje wybrzydzanie :) Pozdrawiam!
Napisano 9 Wrzesień 200915 l Dzięki za modelik bez podmalówki, nadłubałeś się nieźle z tym modelkiem jeszcze raz słowa uznania.
Napisano 9 Wrzesień 200915 l Bardzo fajowy modelik :) Szkoda, że tak jak w przypadku transformersów, trzeba by obejrzeć to w bardzo dużej rozdziałce, żeby naprawdę docenić wkład pracy bo w niższej nie widać wszystkich szczegółów. Piękny detal, dasz większą rozdziałkę ? :)
Napisano 25 Wrzesień 200915 l Odkopuję wątek, bo troszkę mi szkoda że praca przeszła tak bez echa. Jak na dłubanie w locie to całkiem spójnie wyszło, przyjemny stillek. Jakbyś miał bardziej rozpoznawalnego nicka to pewnie fronta byś dostał ;). Pozdrawiam,
Napisano 25 Wrzesień 200915 l Fajny! Mi osobiście bardziej odpowiada pierwotna wersja, kojarzy się z jakimś piaskowym, egipskim, alienowskim tunelodrążownikiem - coś a'la transformery. Natomiast przeróbka klicka, zamienia go trochę w Bionicle ;) Fajna ilość detalu i fajny render - dobry na jakiś plakat promocyjny.
Napisano 25 Wrzesień 200915 l Autor Heja Dzięki za komentarze, w sumie miałem się jeszcze nie chwalić, ale co tam otóż moja praca spodobała się redaktorom magazynu 3DCreative i powinna się ukazać w październikowym numerze. Poproszono mnie również o napisanie making of'a, ten z kolei powinien pojawić się w kolejnym numerze. Także mały sukcesik za granicą. Pozdrawiam ;) Ps. Jeśli chodzi o nick to nic mi wtedy do głowy nie przychodziło, zresztą teraz też
Napisano 25 Wrzesień 200915 l Jemu raczej chodzilo o bardziej znany nick, wiesz kilka dobrych pracek i fronciki leca jak wrzucisz nawet boxa
Napisano 26 Wrzesień 200915 l Wydaje mi się, że to dlatego, że więcej ludzi po prostu odwiedza wątki takich delikwentów, bo wiedzą czego się można spodziewać.
Napisano 26 Wrzesień 200915 l Bardzo fajny model, nie ma się czego czepiać. Podziwiam że taki efekt uzyskałeś bez konceptu. Te wszystkie części były rigowane i się ruszają prawidłowo, czy tylko ręcznie poustawiane pod render?
Napisano 26 Wrzesień 200915 l Autor Witam, co za niespodzianka, dzięki za fronta. Jeśli chodzi o proces to zacząłem modelować od stup kierując się ku górze, w miarę obmyślając co i jak połączyć. Potem najprościej pogrupowałem części robota w główne partie, które najzwyczajniej potem podlinkowałem. I tak prościutko "zrigowaną" postacią mogłem już do woli manewrować.
Napisano 27 Wrzesień 200915 l Nie chciał bym marudzić, ale Klicek niestety skopał render podmalówkami. Metaliczności jak nie było, tak nie ma, ale za to pokazały się przepalenia i zbyt silne kontrasy. Model spoko, tylko ta wyciągnięta w górę ręka jakoś mi nie siedzi, jest jak by z innej bajki. NTL Good Job.
Napisano 27 Wrzesień 200915 l lubie przepalenia i kontrasty, no ale wizkowicze mowia ze to blad To jest nas 2 :D A co do pracki to nawet fajna :)
Napisano 27 Wrzesień 200915 l serwus :) gratuluje pracki - jest bardzo fajna :) klicek - wizkowcy to inny sposob postrzegania renderów, i to chyba naturalne - na codzień muszą kierowac sie innymi kryteriami i co innego staje sie dla Nich graficznym fetyszem :). I nie mowie tu że to źle - bo to po prostu inny sposob patrzenia i postrzegania. Ja też wole przepalenia :) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Napisano 28 Wrzesień 200915 l Sam teraz skubię coś na kształ robota więc tym przyjemniej mi się patrzy na tą prackę :) Goły render trochę goło wygląda - to fakt... ale już po retuszu nabrało wszytko bardzo fajnego smaczku :) brawo!
Napisano 28 Wrzesień 200915 l Autor Heja Fajnie że się podoba, widać w końcu zrobiłem coś co ma ręce i nogi...hehe ;) Kris_R --> Polecam zajrzeć na stronkę http://joshnizzi.com/ źródło inspiracji Pozdrawiam
Napisano 28 Wrzesień 200915 l Dobrze że Gotham odkopał. Praca bardzo fajna. Jedyne, co mógłbyś dopieścić w przyszłości to różnorodność elementów. Na pierwszy rzut oka widać przeskalowane 3 trybiki na cylindrze, powielane dokoła. to samo w nagolennikach i nakolanikach, - różnorodność dodałaby smaku IMHO. Gratulacje. pozdrawiam.
Napisano 28 Wrzesień 200915 l Aż dziwie się że tyle szczegółów w tak krótkim czasie, ta ręka podniesiona mogłaby mieć lepiej wymyśloną broń, ale ogólnie super i nie ma czego się czepić. hehe a ja sie cieszyłem na mojego mecha ( http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=844040#post844040 :P ). Może ktoś podrzucić tutka do łączenia części robota (żeby można było poruszać mu kończynami bez rozlatywania sie modelu; sory nie wiem jak to sie nazywa fachowo). Pozdro
Napisano 28 Wrzesień 200915 l Dzięki za linka Morfeuszu.. obiła mi się już wcześniej o uszy postać tego projektanta.. między innymi maczał palce w Transformersach. No i DVD dla Gnomonów - warto warto :) Pozdrawiam i raz jeszcze gratulacje fajnego robota!
Napisano 29 Wrzesień 200915 l fajowe, trochę mocno kierowane dvd wyżej wspomnianego pana, chyba ze się mylę? aż się prosi o rig i transformersopodobne ujecie :> pozdro
Napisano 30 Wrzesień 200915 l Z tego co pamiętam to transformers to była skuteczna broń do zabijania a nie słodkie metalowe misie :). Nie mam na myśli tu funkcji tyle co identyfikacje wizualną. Poza tym detal i dobór elementów pozwala ocenić skale tego robota na jakieś 10cm, no i wygląda jakby był poskładany z miedzianych części zegarka. Stanowczo zabrakło tu projektu i/lub przemyślenia specyfiki budowy projektów mechanicznych, tego się nie przeskoczy. Niestety żeby robot wyglądał dobrze modelowanie nie może być początkiem, ale końcem pracy. Nie słuchaj ludzi którzy za bardzo słodzą, to się nie opłaca :) Peace
Napisano 30 Wrzesień 200915 l Autor Heja Krótkie sprostowanie PAINbringer --> To nie jest a ni nie miał być "Transformers", jak sam zauważyłeś robot nie jest podobny ani do starego konceptu ani do nowego. No może ta głowa trochę taka transformensowata. Poza tym koncept nie tylko musi powstawać na kartce papieru, nie wszyscy mają zdolności jak Wyspiański (ja nie mam, także tym razem koncept rozwijałem w 3d). Co do mechaniki muszę się zgodzić, nie jestem do końca z niej zadowolony, ale jestem tylko grafikiem i bardziej mi tu zależało na wyglądzie niż na poprawności działania tego czegoś. ttaaddeekk --> samego dvd nie widziałem aczkolwiek tego robota tak i między innymi to właśnie on mnie zainspirował do stworzenia własnej wersji. Ok. Pozdrawiam dzięki za komentarze ;)
Napisano 1 Październik 200915 l Heya Małe sprostowanie - oczywiście, że miałem na myśli tylko wygląd. Nie jesteśmy na forum robotyki czy mechatroniki. Tutaj mechanikę rozpatrujemy tylko pod względem percepcji. Osobiście również nie lubię gdy ktoś mi mówi, że robot X wygląda bez sensu bo w rzeczywistości nie miałby szans zadziałać blablablabla... Bo przecież to oczywiste, że nie miałby (!). Zwykle nawet nie jest to czynnik brany w ogóle pod uwagę (no chyba że w grę wchodzi animacja). Tylko szybko się okazuje, że sprawa nie jest taka prosta... Gdyż człowiek ma ewolucyjnie wykształconą skłonność do podświadomej identyfikacji znaczeń/funkcji w kształtach i relacji pomiędzy nimi. A co to dla nas oznacza? Oznacza to, że chociaż byśmy tego bardzo nie chcieli to i tak obserwator określi np. cechy sylwetki robota (podobnie jak ludzkiej), działanie pojedynczych części (jeśli przypominają coś co zna z codzienności) i symetrie/asymetrie pomiędzy punktami/zbiorami punktów. Przy czym to ostatnie jest bardzo ważne, a jednocześnie trudne do opanowania w pracy nad modelem. Konsekwencją tego jest fakt, że jeśli pojedyncze kształty/linie/punkty na robocie nie są poukładane równo bądź według CZYTELNEJ REGUŁY to robot wygląda fatalnie - jak zlepek krzywo poukładanych części. Pozdr
Napisano 8 Październik 200915 l Edit: Pain-nie jest istotne czy zadziala, tylko czy ktokolwiek umie go zanimowac, jak nawet Tworca nie umie to znaczy ze praca jest do d, bo robot z definicji robic cos musi. A jak robi, chociaz glupio wyglada to znaczy ze juz jest porzadny :) __________________ Przepraszam za dubla, ale bylo dobrze i widac BB zostal zmieniony na lepsiejszy... w kazdym razie pod FF mi nie chodzi... epidemia forowa jakas.