Nezumi Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 Dzieki Morte - mentor nie mentor - repik sie nalezy. Co do matcapow - tez odnioslem jakies takie dziwne wrazenie. Sprawdzilem ten sam matcap w 3.1 i w 3.5. Jest widoczna, znaczna roznica - matcap w 3.5 jest jakby jasniejszy i ma bardziej nasycone kolory. W moim przypadku odpowiada mi ta nowa wersja.
zeet Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 (edytowane) Nie wiem czy ktoś nie wspominał o tym , ale jest możliwość nałożenia odrębnych tekstur na każdy SubTool , tego brakowało w poprzedniej wersji . I Mask Ambient Occlusion przydatne przy robieniu tekstury . Edytowane 18 Wrzesień 2009 przez zeet
Kirian Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 (edytowane) Panowie wszystko ladnie pieknie, ale powiedzcie mi czemu w 3.5 nie udaje mi sie ustawic brusha tak by przy w miare szybkim maznieciu nie bylo widac przerywanych kropek(lagowania alpfy-ja tonazywam) na tym samym modelu z tymi samymi brushami w 3.1 jest ok a w 3.5 nie ciagla linia tylko przerywane kropki:// pozdrawiam edit: rowniez move + Alt nie dziala tak jak w 3.1 (czyli move po normalnej w wzgledem powierzchni) Edytowane 18 Wrzesień 2009 przez Kirian
Monio Napisano 19 Wrzesień 2009 Napisano 19 Wrzesień 2009 Nowe działanie a raczej niedziałanie butona Local jest irytujące. W 3.1 opcją 'croop and fill' wypełniałem cały dokument obrazami referek i jak na wyższej warstwie model mi się wtapiał w powierzchnie to sobie go 2 razy okręciłem z opcją local i już się nie wtapiał. Całość zajodlowała mi 2 sekundy. Teraz muszę najpierw robić image plane o odpowiednim stosunku boków względem obrazka. Zagęścić siatkę do jakiś 5 milionów poly (bo polypaint :/ ) i dopiero nałożyć na niego obrazek. Potem ustawić żebym miał pustą dziurę do postawienia modelu i jeszcze potem sprawdzać suwakiem Z displace w palecie layerów czy nadaj się wtapia czy nie. Jak na razie największy bubel który rzucił mi się w oczy. GRRRRRRR...
grizleyd Napisano 19 Wrzesień 2009 Napisano 19 Wrzesień 2009 Panowie wszystko ladnie pieknie, ale powiedzcie mi czemu w 3.5 nie udaje mi sie ustawic brusha tak by przy w miare szybkim maznieciu nie bylo widac przerywanych kropek(lagowania alpfy-ja tonazywam) na tym samym modelu z tymi samymi brushami w 3.1 jest ok a w 3.5 nie ciagla linia tylko przerywane kropki:// włącz lazy mouse i ustaw lazy step na okolo 0.003000 w 3.1 tez nie ma rewelacyji
Nezumi Napisano 19 Wrzesień 2009 Napisano 19 Wrzesień 2009 Co do tego kropkowania to czytalem kiedys bodajze wypowiedz Aurick'a na zbrush central, ktory stwierdzil ze jest tak specjalnie i ze jak chcesz miec linie ciagla to po prostu rysujesz wolniej. Slowem - its not a bug - its a feature ;)
Gość Morte Napisano 19 Wrzesień 2009 Napisano 19 Wrzesień 2009 feature my ass, denerwująca taka polityka...a mnie nowy zbrush sypie się na potegę.
KLICEK Napisano 19 Wrzesień 2009 Napisano 19 Wrzesień 2009 ja nowego zbrusha jeszcze nie zainstalowalem boje sie po narzekaniu na crashe ;) poza tym wszedzie tylko jakies wsiowe ludziki z kulek, a nic tak naprawde nikt nie mowi o tym jak to sie sprawdza w produkcji, dlatego na razie poczekam;)
Nezumi Napisano 20 Wrzesień 2009 Napisano 20 Wrzesień 2009 http://www.gnomonschool.com/courses/1wk-mastering-zbrush-3.5.php Za koszt tygodniowego kursu mozna miec niemal 3 licencje Zbrusha - ktos tam pije za duzo wody sodowej chyba... KLICEK - Przeciez mozesz miec na raz 3.1 i 3.5 wiec nie rozumiem obaw (btw - mnie sie na razie nic nie wywalilo - raz tylko jak bawilem sie matcapami to zniknal defaultowy wosk i wrocil dopiero po restarcie. Ale zero wykrzaczen poki co.). Wyglada na to ze to wciaz nie jest final - najpierw podratowali sytuacje wersja R2, teraz wszyscy czekaja na pelna implementacje GoZa (ze nie wspomne o wersji na maca...). Poczekamy - zobaczymy ale nie oceniaj programu po slabych pracach ktore widziales tu i tam - w koncu w Z3.1 tez mozna zrobic cos idiotycznego...
Luki Luki Napisano 20 Wrzesień 2009 Napisano 20 Wrzesień 2009 Nezumi - dla mnie to ze nie ma fajnych prac mowi, ze powazni ludzie nie mieli ochoty sie ta wersją na powaznie zainteresowac. Albo pixologic nie prosil o ladne obrazki z betatestow bo wiedzial ze nie ma sie czym podniecac i zbierają teraz prace do promocji 4. Brzmie jakbym byl bardzo negatywnie nastawiony, ale nie jestem po prostu ten update jest dla mnie zupelnie nieinteresujacy. 3.1 z pluginami starcza mi zupelnie.
Monio Napisano 20 Wrzesień 2009 Napisano 20 Wrzesień 2009 jak chcesz miec linie ciagla to po prostu rysujesz wolniej.Można się jeszcze pobawić w specjalnie nachodzące na siebie alfy. Widziałem parę takich na ZBC. Tak poza tym Auric jest trochę odrealniony, wystarczy zobaczyć jak odpowiada na pytania która już ktoś zadał. a mnie nowy zbrush sypie się na potegę.Dobrze wiedzieć. Myślałem że tylko mi się tak dzieje. Tak. Sypie się strasznie. Jak nie zrobią w niedługim czasie stabilnego R3 to będzie niemiło. raz tylko jak bawilem sie matcapami to zniknal defaultowy wosk i wrocil dopiero po restarcie.Tak akurat było i w 3.1, to norma. ;) Wosk ma jakieś inne ustawienia podobno i robiąc nową matcape teoretycznie edytujesz właśnie jego.
Nezumi Napisano 20 Wrzesień 2009 Napisano 20 Wrzesień 2009 Monio - tyle, ze ja nie tworzylem nowego (mam ich w cholere i troche a i tak uzywam z 4-5) a wczytalem po prostu jakis material i sie "spsulo" ;)
Monio Napisano 20 Wrzesień 2009 Napisano 20 Wrzesień 2009 No to faktycznie bug ale podobny miałem w 3.1. Zawsze jak wczytałem matcape loadem a nie wybrałem z listy startupowych.
Kirian Napisano 21 Wrzesień 2009 Napisano 21 Wrzesień 2009 (edytowane) Panowie wszystko ladnie pieknie, ale powiedzcie mi czemu w 3.5 nie udaje mi sie ustawic brusha tak by przy w miare szybkim maznieciu nie bylo widac przerywanych kropek(lagowania alpfy-ja tonazywam) na tym samym modelu z tymi samymi brushami w 3.1 jest ok a w 3.5 nie ciagla linia tylko przerywane kropki:// pozdrawiam edit: rowniez move + Alt nie dziala tak jak w 3.1 (czyli move po normalnej w wzgledem powierzchni) Jezeli kogos to tez irytuje to mala recepta : Preferences/Performance/Mouse and tablet samples per sec a jak ktos mi wyjasni problem braku dzialajacego alt+move to bede wdzieczny:) edit: "brush mod" nie dziala na clay tube:/ kurna kolejny bug niepozwalajacy na prace:/ chyba piernicze tego 3.5 i czekam kolejne RC pozdrawiam Edytowane 21 Wrzesień 2009 przez Kirian
mafida Napisano 21 Wrzesień 2009 Napisano 21 Wrzesień 2009 a jak ktos mi wyjasni problem braku dzialajacego alt+move to bede wdzieczny:) 1. Click and drag to move in screen space, left/right/up/down. 2. Click then Hold SHIFT key and drag to move along the Normal direction. 3. Click then Hold ALT key and drag to move along the surface. ;) edit: "brush mod" nie dziala na clay tube:/ kurna kolejny bug niepozwalajacy na prace:/ chyba piernicze tego 3.5 i czekam kolejne RC Spróbuj imbed w zakładce depth w opcjach brusha :) Pozdr:) 1
jacenty Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 Gdzie sie doimportowuje nowe modele w subtulu w zb3.5 .Kurde pol roku nie siedzialem z zbrushu i wszystko mi sie pozapomnialo. Pozatem co zrobic jak mi zle wykrywa symetrie na obiekcie?
Monio Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 O apend ci chodzi? :O Co do złego wykrywania symetrii modelu. Zapewne jest tak że model ma inaczej ustawiony środkowy punkt a zecia tego nie rozumie. Ja bym ustawił na niski subdiv, przesuwał modelik cały w boczek aż trafiałbym na odpowiednie vertex (ustawianie bez symetrii, sprawdzanie z). Na koniec jeszcze zrobił smart resym z zaznaczoną połową modelu na wszystkich sdivach i powinno być już idealnie.
mafida Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 Co do złego wykrywania symetrii modelu. Zapewne jest tak że model ma inaczej ustawiony środkowy punkt a zecia tego nie rozumie. Ja bym ustawił na niski subdiv, przesuwał modelik cały w boczek aż trafiałbym na odpowiednie vertex (ustawianie bez symetrii, sprawdzanie z). Na koniec jeszcze zrobił smart resym z zaznaczoną połową modelu na wszystkich sdivach i powinno być już idealnie. Zanim się zacznie kombinować z ręcznym przestawianiem symetrii można spróbować użyć set albo clear pivot w menu transform,chyba ctrl+p i shift+p-często pomaga:) Pozdr:)
Monio Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 Nie skumałem pytania albo faktycznie zapomniałeś obsługi zetki. ;P Load tudzież import(obj) masz na samej górze palety tool. Potem odpalasz zakładkę subtools i z dołu masz guzior apend. Wybierasz załadowany wcześniej modeli i ci go ładnie wkleja. Nie wiem czy pluginy już normalnie działają w 3.5 ale w subtool master jest jeszcze opcja multi-apend. Czyli jeśli do toola z subtoolami chcesz dodać innego toola z subtoolami jednym klikiem. :) Mafida- No proszę, sam się na tym głowiłem i nie znalazłem tego. Dzieki. :)
Nezumi Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Wybaczcie taki maly spamik ale tutaj jest dowod ze z nowych z-kulek mozna wyciagnac wiecej niz tylko krewetkowaty statek kosmiczny: http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=75576
zeet Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Wybaczcie taki maly spamik ale tutaj jest dowod ze z nowych z-kulek mozna wyciagnac wiecej niz tylko krewetkowaty statek kosmiczny: Faktycznie doskonałe krewetko-muskuły :) , jak dla mnie ciągle łatwiej wyciągnąć taki detal z byle jakiej bazy niż z tych kulek :) Druga sprawa , że siata tych kulek ma dużo baboli które wychodzą przy smooth- owaniu .
krzys!3k Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 zeet masz racje, ale po co w tym przypadku ładna siata?:), olać ją, ważne że można sobie w łatwy sposób poćwiczyć budowę mięśni.
Nezumi Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 no i mozna poze zmieniac latwo.. A dobra siata bez retopo i tak nie bedzie.
Gomez Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 Siatka nie jest babolowata jeśli użyjesz adaptive skin, ma wtedy normalną topologię zsphere. Znajdą się okazje na użycie tego wynalazku ale to nie jest żaden cudowny środek na rzeźbienie.
mafida Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 A jak ktoś sie nudzi i ma intuosa 4 to w tym wątku jest skrypcik dzięki któremu można sobie ustawić brush size,focal shift,rgb int. i z int. pod touch ringa. http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=73262 U mnie działa fajnie na 3.5:),na 3.1 jeszczem nie sprawdzał... Pozdr:)
grendel Napisano 25 Wrzesień 2009 Napisano 25 Wrzesień 2009 (edytowane) Czy działają wam Magnet-Spheres ? ...bo u mnie nie. Przy podglądzie Adaptive Skin magnet spheres dają efekt, jak zwykłe kulki. Może komuś się przyda: w adaptiwe skin trzeba zaznaczyć "Use Classic Skinning" Edytowane 25 Wrzesień 2009 przez grendel Problem rozwiązany
wizz Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 moze juz o tym było ale zapytam :) czy po zainstalowaniu 3.5 jest zmapper normalnie dzialający ? :D
Reanimator Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 wydaje mi sie, ze przeczytalem gdzies na ZBCentral, ze zmappera juz nie ma w 3.5
wizz Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 tez mi sie tak wydaje ale nie juz :P bo bedzie tylko specjalny pod 3.5 ze tak powiem musza go chyba zapdejtowac :| czemu tak to nie wiem , nie jestem pewien tego wiec pytam :o
Nezumi Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Bedzie GoZ, nie bedzie Zmappera. Tak czytalem na Zbrush Central ale... kto ich tam wie.. Mial byc Z4, wyszedl Z3.5, za chwile wyszlo jakies dziwaczne R2 poprawiajace pare rzeczy. Teraz wszyscy czekaja na GoZ i wersje Macowa... Zbrush to super soft ale Pixologic to jedna wielka niewiadoma jesli chodzi o daty, uaktualnienia, nowe wersje. Kiedys mi to zwisalo teraz zaczyna pomalutku irytowac. Nie zdziwilbym sie gdyby Z4 sie nie ukazal a za 2 lata zapowiedzieli Z5 -,-
wizz Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 jakos tego nie kleje, czemu co versja to muszą by "nowe" pluginy specjalnie pod nowa versje :\ programistą nie jestem ale czy to az tak ciezko przerobic zeby wcisnąc plug z poprzedniej do nowej :confused:
Monio Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 To zależy ile zmienili na najbardziej prymalnym stopniu kodu. Mi się wydaje że całkiem sporo bo czuć to w tych dziesiątkach małych różnic. Pracuje się po prostu inaczej. Obecnie w sumie zastanawiam się czy 3.5 nie będę używał tylko jak będę chciał się pobawić nowymi funkcjami. Co raz więcej tych przeróbek odkrywam i coraz mniej mi się to podoba, też tak macie? Taki inny feeling? Nezumi- Z tymi terminami i marketingiem to masz racje. Ja po starcie 3.5 będę raczej podchodził ze sceptycyzmem do tego co mówią. ;)
jacenty Napisano 28 Wrzesień 2009 Napisano 28 Wrzesień 2009 Kurde czasem mi sie zdarza ze nie moge sejowac i exportowac obiektow .Wy tez tak macie?
Hatt3r Napisano 29 Wrzesień 2009 Napisano 29 Wrzesień 2009 eja, niewiem czy o tym było pisane ale tknęło mnie to mocno. Pamietacie explodujące obiekty w poprzednich wersjach zeta albo niemoc zaimportowania zmienionej topologii low poly obiektu?, jakkolwiek cos mnie tknęlo do tego żeby wyexportować sobie low poly baze do maxa i zredukowac troche niepotrzebnych kwadratów, zaimportowałem nowy obj low poly w miejsce starego, i pojawia sie " the topology of the mesh has change, press yes to transfer high-resolution details to the modified mesh...press no to delete..." to naprawdę działa :) Chyba najbardziej denerwujący motyw w zecie to zmieniony tool "move" a dokladnie jego funkcja z altem, kiedyś było o wiele wygodniej, teraz po kliknieciu z shiftem nijak niemogę sie przyzwyczaić, a oprocz tego, "load tool", dlaczego za każdym razem gdy chce wgrać sobie model to musze sie przebijać przez wszystkie katalogi...irytujące, może jest na to jakas rada?
Nezumi Napisano 29 Wrzesień 2009 Napisano 29 Wrzesień 2009 Kurde czasem mi sie zdarza ze nie moge sejowac i exportowac obiektow .Wy tez tak macie? Jeszcze mi sie nie zdarzylo.
Tayos Napisano 29 Wrzesień 2009 Napisano 29 Wrzesień 2009 Niestety przy instalacji najnowszego zbrusha, wyskakuje mi blad z windowsa, zainstalowalem vcredist z troubleshoot ale to nadal nie pomaga, mial ktos z was cos takiego?
Paco Napisano 30 Wrzesień 2009 Napisano 30 Wrzesień 2009 Niestety przy instalacji najnowszego zbrusha, wyskakuje mi blad z windowsa, zainstalowalem vcredist z troubleshoot ale to nadal nie pomaga, mial ktos z was cos takiego? Sprawdz czy Twoj procesor obsluguje SSE2 , ktorego 3.5 niestety wymaga, byc moze w tym tkwi Twoj problem. wiecej info tutaj
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się