Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzieki Morte - mentor nie mentor - repik sie nalezy.

 

Co do matcapow - tez odnioslem jakies takie dziwne wrazenie. Sprawdzilem ten sam matcap w 3.1 i w 3.5. Jest widoczna, znaczna roznica - matcap w 3.5 jest jakby jasniejszy i ma bardziej nasycone kolory. W moim przypadku odpowiada mi ta nowa wersja.

  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Nie wiem czy ktoś nie wspominał o tym , ale jest możliwość nałożenia odrębnych tekstur na każdy SubTool , tego brakowało w poprzedniej wersji .

I Mask Ambient Occlusion przydatne przy robieniu tekstury .

Edytowane przez zeet
Napisano (edytowane)

Panowie wszystko ladnie pieknie, ale powiedzcie mi czemu w 3.5 nie udaje mi sie ustawic brusha tak by przy w miare szybkim maznieciu nie bylo widac przerywanych kropek(lagowania alpfy-ja tonazywam) na tym samym modelu z tymi samymi brushami w 3.1 jest ok a w 3.5 nie ciagla linia tylko przerywane kropki://

pozdrawiam

 

edit: rowniez move + Alt nie dziala tak jak w 3.1 (czyli move po normalnej w wzgledem powierzchni)

Edytowane przez Kirian
Napisano

Nowe działanie a raczej niedziałanie butona Local jest irytujące.

 

W 3.1 opcją 'croop and fill' wypełniałem cały dokument obrazami referek i jak na wyższej warstwie model mi się wtapiał w powierzchnie to sobie go 2 razy okręciłem z opcją local i już się nie wtapiał. Całość zajodlowała mi 2 sekundy.

Teraz muszę najpierw robić image plane o odpowiednim stosunku boków względem obrazka. Zagęścić siatkę do jakiś 5 milionów poly (bo polypaint :/ ) i dopiero nałożyć na niego obrazek. Potem ustawić żebym miał pustą dziurę do postawienia modelu i jeszcze potem sprawdzać suwakiem Z displace w palecie layerów czy nadaj się wtapia czy nie.

Jak na razie największy bubel który rzucił mi się w oczy. GRRRRRRR...

Napisano
Panowie wszystko ladnie pieknie, ale powiedzcie mi czemu w 3.5 nie udaje mi sie ustawic brusha tak by przy w miare szybkim maznieciu nie bylo widac przerywanych kropek(lagowania alpfy-ja tonazywam) na tym samym modelu z tymi samymi brushami w 3.1 jest ok a w 3.5 nie ciagla linia tylko przerywane kropki://

 

włącz lazy mouse i ustaw lazy step na okolo 0.003000

w 3.1 tez nie ma rewelacyji

Napisano

Co do tego kropkowania to czytalem kiedys bodajze wypowiedz Aurick'a na zbrush central, ktory stwierdzil ze jest tak specjalnie i ze jak chcesz miec linie ciagla to po prostu rysujesz wolniej. Slowem - its not a bug - its a feature ;)

Napisano

feature my ass, denerwująca taka polityka...a mnie nowy zbrush sypie się na potegę.

Napisano

ja nowego zbrusha jeszcze nie zainstalowalem boje sie po narzekaniu na crashe ;) poza tym wszedzie tylko jakies wsiowe ludziki z kulek, a nic tak naprawde nikt nie mowi o tym jak to sie sprawdza w produkcji, dlatego na razie poczekam;)

Napisano

http://www.gnomonschool.com/courses/1wk-mastering-zbrush-3.5.php

 

Za koszt tygodniowego kursu mozna miec niemal 3 licencje Zbrusha - ktos tam pije za duzo wody sodowej chyba...

 

KLICEK - Przeciez mozesz miec na raz 3.1 i 3.5 wiec nie rozumiem obaw (btw - mnie sie na razie nic nie wywalilo - raz tylko jak bawilem sie matcapami to zniknal defaultowy wosk i wrocil dopiero po restarcie. Ale zero wykrzaczen poki co.).

Wyglada na to ze to wciaz nie jest final - najpierw podratowali sytuacje wersja R2, teraz wszyscy czekaja na pelna implementacje GoZa (ze nie wspomne o wersji na maca...). Poczekamy - zobaczymy ale nie oceniaj programu po slabych pracach ktore widziales tu i tam - w koncu w Z3.1 tez mozna zrobic cos idiotycznego...

Napisano

Nezumi - dla mnie to ze nie ma fajnych prac mowi, ze powazni ludzie nie mieli ochoty sie ta wersją na powaznie zainteresowac. Albo pixologic nie prosil o ladne obrazki z betatestow bo wiedzial ze nie ma sie czym podniecac i zbierają teraz prace do promocji 4.

Brzmie jakbym byl bardzo negatywnie nastawiony, ale nie jestem po prostu ten update jest dla mnie zupelnie nieinteresujacy. 3.1 z pluginami starcza mi zupelnie.

Napisano
jak chcesz miec linie ciagla to po prostu rysujesz wolniej.
Można się jeszcze pobawić w specjalnie nachodzące na siebie alfy. Widziałem parę takich na ZBC.

Tak poza tym Auric jest trochę odrealniony, wystarczy zobaczyć jak odpowiada na pytania która już ktoś zadał.

 

a mnie nowy zbrush sypie się na potegę.
Dobrze wiedzieć. Myślałem że tylko mi się tak dzieje. Tak. Sypie się strasznie. Jak nie zrobią w niedługim czasie stabilnego R3 to będzie niemiło.

 

raz tylko jak bawilem sie matcapami to zniknal defaultowy wosk i wrocil dopiero po restarcie.
Tak akurat było i w 3.1, to norma. ;) Wosk ma jakieś inne ustawienia podobno i robiąc nową matcape teoretycznie edytujesz właśnie jego.
Napisano (edytowane)
Panowie wszystko ladnie pieknie, ale powiedzcie mi czemu w 3.5 nie udaje mi sie ustawic brusha tak by przy w miare szybkim maznieciu nie bylo widac przerywanych kropek(lagowania alpfy-ja tonazywam) na tym samym modelu z tymi samymi brushami w 3.1 jest ok a w 3.5 nie ciagla linia tylko przerywane kropki://

pozdrawiam

 

edit: rowniez move + Alt nie dziala tak jak w 3.1 (czyli move po normalnej w wzgledem powierzchni)

 

Jezeli kogos to tez irytuje to mala recepta :

Preferences/Performance/Mouse and tablet samples per sec

a jak ktos mi wyjasni problem braku dzialajacego alt+move to bede wdzieczny:)

 

edit: "brush mod" nie dziala na clay tube:/ kurna kolejny bug niepozwalajacy na prace:/ chyba piernicze tego 3.5 i czekam kolejne RC

 

pozdrawiam

Edytowane przez Kirian
Napisano

a jak ktos mi wyjasni problem braku dzialajacego alt+move to bede wdzieczny:)

 

1. Click and drag to move in screen space, left/right/up/down.

2. Click then Hold SHIFT key and drag to move along the Normal direction.

3. Click then Hold ALT key and drag to move along the surface.

 

;)

 

edit: "brush mod" nie dziala na clay tube:/ kurna kolejny bug niepozwalajacy na prace:/ chyba piernicze tego 3.5 i czekam kolejne RC

 

Spróbuj imbed w zakładce depth w opcjach brusha :)

 

Pozdr:)

  • Like 1
Napisano

Gdzie sie doimportowuje nowe modele w subtulu w zb3.5 .Kurde pol roku nie siedzialem z zbrushu i wszystko mi sie pozapomnialo. Pozatem co zrobic jak mi zle wykrywa symetrie na obiekcie?

Napisano

bfdgty.jpg

O apend ci chodzi? :O

 

Co do złego wykrywania symetrii modelu. Zapewne jest tak że model ma inaczej ustawiony środkowy punkt a zecia tego nie rozumie. Ja bym ustawił na niski subdiv, przesuwał modelik cały w boczek aż trafiałbym na odpowiednie vertex (ustawianie bez symetrii, sprawdzanie z). Na koniec jeszcze zrobił smart resym z zaznaczoną połową modelu na wszystkich sdivach i powinno być już idealnie.

Napisano

Co do złego wykrywania symetrii modelu. Zapewne jest tak że model ma inaczej ustawiony środkowy punkt a zecia tego nie rozumie. Ja bym ustawił na niski subdiv, przesuwał modelik cały w boczek aż trafiałbym na odpowiednie vertex (ustawianie bez symetrii, sprawdzanie z). Na koniec jeszcze zrobił smart resym z zaznaczoną połową modelu na wszystkich sdivach i powinno być już idealnie.

Zanim się zacznie kombinować z ręcznym przestawianiem symetrii można spróbować użyć set albo clear pivot w menu transform,chyba ctrl+p i shift+p-często pomaga:)

 

Pozdr:)

Napisano

Nie skumałem pytania albo faktycznie zapomniałeś obsługi zetki. ;P

Load tudzież import(obj) masz na samej górze palety tool. Potem odpalasz zakładkę subtools i z dołu masz guzior apend. Wybierasz załadowany wcześniej modeli i ci go ładnie wkleja.

Nie wiem czy pluginy już normalnie działają w 3.5 ale w subtool master jest jeszcze opcja multi-apend. Czyli jeśli do toola z subtoolami chcesz dodać innego toola z subtoolami jednym klikiem. :)

 

Mafida- No proszę, sam się na tym głowiłem i nie znalazłem tego. Dzieki. :)

Napisano
Wybaczcie taki maly spamik ale tutaj jest dowod ze z nowych z-kulek mozna wyciagnac wiecej niz tylko krewetkowaty statek kosmiczny:

Faktycznie doskonałe krewetko-muskuły :) , jak dla mnie ciągle łatwiej wyciągnąć taki detal z byle jakiej bazy niż z tych kulek :)

Druga sprawa , że siata tych kulek ma dużo baboli które wychodzą przy smooth- owaniu .

Napisano

Siatka nie jest babolowata jeśli użyjesz adaptive skin, ma wtedy normalną topologię zsphere. Znajdą się okazje na użycie tego wynalazku ale to nie jest żaden cudowny środek na rzeźbienie.

Napisano (edytowane)

Czy działają wam Magnet-Spheres ? ...bo u mnie nie. Przy podglądzie Adaptive Skin magnet spheres dają efekt, jak zwykłe kulki.

Może komuś się przyda: w adaptiwe skin trzeba zaznaczyć "Use Classic Skinning"

Edytowane przez grendel
Problem rozwiązany
Napisano

tez mi sie tak wydaje ale nie juz :P bo bedzie tylko specjalny pod 3.5 ze tak powiem musza go chyba zapdejtowac :| czemu tak to nie wiem , nie jestem pewien tego wiec pytam :o

Napisano

Bedzie GoZ, nie bedzie Zmappera. Tak czytalem na Zbrush Central ale... kto ich tam wie.. Mial byc Z4, wyszedl Z3.5, za chwile wyszlo jakies dziwaczne R2 poprawiajace pare rzeczy. Teraz wszyscy czekaja na GoZ i wersje Macowa...

 

Zbrush to super soft ale Pixologic to jedna wielka niewiadoma jesli chodzi o daty, uaktualnienia, nowe wersje. Kiedys mi to zwisalo teraz zaczyna pomalutku irytowac.

 

Nie zdziwilbym sie gdyby Z4 sie nie ukazal a za 2 lata zapowiedzieli Z5 -,-

Napisano

jakos tego nie kleje, czemu co versja to muszą by "nowe" pluginy specjalnie pod nowa versje :\ programistą nie jestem ale czy to az tak ciezko przerobic zeby wcisnąc plug z poprzedniej do nowej :confused:

Napisano

To zależy ile zmienili na najbardziej prymalnym stopniu kodu. Mi się wydaje że całkiem sporo bo czuć to w tych dziesiątkach małych różnic. Pracuje się po prostu inaczej.

Obecnie w sumie zastanawiam się czy 3.5 nie będę używał tylko jak będę chciał się pobawić nowymi funkcjami. Co raz więcej tych przeróbek odkrywam i coraz mniej mi się to podoba, też tak macie? Taki inny feeling?

 

Nezumi- Z tymi terminami i marketingiem to masz racje. Ja po starcie 3.5 będę raczej podchodził ze sceptycyzmem do tego co mówią. ;)

Napisano

eja, niewiem czy o tym było pisane ale tknęło mnie to mocno. Pamietacie explodujące obiekty w poprzednich wersjach zeta albo niemoc zaimportowania zmienionej topologii low poly obiektu?, jakkolwiek cos mnie tknęlo do tego żeby wyexportować sobie low poly baze do maxa i zredukowac troche niepotrzebnych kwadratów, zaimportowałem nowy obj low poly w miejsce starego, i pojawia sie " the topology of the mesh has change, press yes to transfer high-resolution details to the modified mesh...press no to delete..." to naprawdę działa :)

Chyba najbardziej denerwujący motyw w zecie to zmieniony tool "move" a dokladnie jego funkcja z altem, kiedyś było o wiele wygodniej, teraz po kliknieciu z shiftem nijak niemogę sie przyzwyczaić, a oprocz tego, "load tool", dlaczego za każdym razem gdy chce wgrać sobie model to musze sie przebijać przez wszystkie katalogi...irytujące, może jest na to jakas rada?

Napisano

Niestety przy instalacji najnowszego zbrusha, wyskakuje mi blad z windowsa, zainstalowalem vcredist z troubleshoot ale to nadal nie pomaga, mial ktos z was cos takiego?

Napisano
Niestety przy instalacji najnowszego zbrusha, wyskakuje mi blad z windowsa, zainstalowalem vcredist z troubleshoot ale to nadal nie pomaga, mial ktos z was cos takiego?

 

Sprawdz czy Twoj procesor obsluguje SSE2 , ktorego 3.5 niestety wymaga, byc moze w tym tkwi Twoj problem.

wiecej info tutaj

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności