Dann.G Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 fajna ta kopia, dobry kolor- moze przy nastepnej sprobuj wiecej mocniej kryjących pociągnięć, fakturka jakas, zróżnicowanie..
Joel Napisano 30 Maj 2010 Autor Napisano 30 Maj 2010 Coyote - dzięki, pokaż mi jeszcze te miejsca, a zachowam to w pamięci Emmilius - już nie mogłem na siebie patrzeć:D Selfu - dzięki za radę, może to jeszcze w tej pracy poprawię, bo rzeczywiście niektóre nie kryją. Wydaje mi się jednak, że sama praca Sargenta nie ma zbyt zróżnicowanych faktur, chyba, że mówisz o murzynce.
ICE Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 Joel lepiej przestaw sie na paintera, z twoja technika pracy bedzie ci tam znacznie lepiej, a i wykrzesasz znacznie wiecej, jak z fotosklepu. Fajna kopia, zrobiles duuuzy krok na przod przes ostatni miesiac.
Dann.G Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 fakturką spróbować zaimitowac material jakis, zeby odroznic od siebie podobne pociagniecia
Joel Napisano 30 Maj 2010 Autor Napisano 30 Maj 2010 Myślałem o tym Icecold, słyszałem, że jakoś naturalniej się kolory mieszają - spróbuję, dzięki. Selfu - rozumiem teraz o co ci chodzi, postaram się tak robić.
SBT77 Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 Joel lepiej przestaw sie na paintera Ja bym powiedział że na Artrage, ale jak tam chcesz, painter też fajny. Postęp który zrobiłeś robi wrażenie, chyba wstępnie załapałeś proporcje i dlatego fajnie idzie ci kopiowanie 2d na 2d. Teraz czas na więcej natury, ale zrobisz jak chcesz... Ja bym z twoim zapałem i potencjałem wolnego czasu szedł raczej w trzaskanie martwych w hurtowych ilościach, większość ludzi których czytałem poleca to jako najlepsze ćwiczenie, więc nie mam podstaw by nie wierzyć.
Joel Napisano 30 Maj 2010 Autor Napisano 30 Maj 2010 Jestem jedną z tych osób, które ciągle wałkują o malowaniu martwych i nie zmieniłem dotąd zdania :). Z natury maluję często i regularnie, dlatego bo jak sam powiedziałeś jest to moim zdaniem najlepsze ćwiczenie.
aspenboy Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 słyszałem, że jakoś naturalniej się kolory mieszają Cóż... i tak, i nie. Z niebieskiego+żółtego niekoniecznie wychodzi zieleń ;)
Joel Napisano 30 Maj 2010 Autor Napisano 30 Maj 2010 Dalej jadę z Sargentem, tym razem jeszcze WiP. Jechane artrage'em, powiem szczerze, że o ile na większych połaciach daję radę, to cholernie ciężko mi to idzie na przykład z twarzą ;p. Podobnie w Corelu. Cóż, może to dlatego, że przywykłem do Ps'a.
Joel Napisano 30 Maj 2010 Autor Napisano 30 Maj 2010 Tyle jeśli chodzi o pana senatora Calvina Brice'a.
EthicallyChallenged Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 Trochę pożółkły ten Twój Pan Kleks... Może mu trochę zmniejsz nasycenie koloru na twarzy?
Joel Napisano 30 Maj 2010 Autor Napisano 30 Maj 2010 Myślałem nad tym, ale on seryjnie ma taką żółtą japę w oryginale. Albo ja jestem ślepy.
Areien Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 jak dla mnie bardzo wporzo, szkoda ze tylko twarz ma tak zauwazalny detal :) ale jesli koniec to koniec ;))
Łukasz Witkowski Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 Zawsze możesz garnitur ciepłą barwą potraktować by to zrównoważyć. A tak patrząc na oryginał to drogą rekonstrukcji musiałbyś koszulę vizirem potraktować, żeby też złapała mocne światło, mocniejszy cień dać na skórę i garnierek przyciemnić. Wtedy byłoby nawet halo. Stąd sobie porównywałem. http://jssgallery.org/Paintings/20047.html Ale szczerze to już takie szczegóły. Poza koszulą, to jak dla mnie koniec.
Joel Napisano 30 Maj 2010 Autor Napisano 30 Maj 2010 Spoko, o ciemniejszym cieniu na twarzy też pomyślałem, to samo z cieplejszym kolorem na garniaku. Dzięki za radę z koszulą. Areien, tak już jest, na ciemnym garniturze w cieniu nie ma za dużo fanaberii :).
Areien Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 hehe, troche tak ale i mogles dac jakies akcenty zeby tak sie nie rozmydlalo idac wzrokiem w dol, taka moja maniera, nie narzucam of course :)
ICE Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 (edytowane) Powiem ci jedno, dobrze mierzysz i oceniasz. Ja sie nie moge cholera nauczyc tego stosowac i wiecej pozniej poprawiam, jak maluje. Tak to jest jak sie jest samoukiem, narobis obie czlowiek zlych nawykow i tzreba pozniej z nimi walczyc, ehh :P Wrzuciles wyzszy bieg bi w niezlym tempie wciskasz te prace na forum. To jesli bawisz sie juz programami polecam maly darmowy painting tool SAI, mix ps'a i paintera. @ SBT Ale jest ten temat,z e nie nauczy sie malowac czlowieka robiac same martwe natury, dlatego nie popadal bym w skrajnosci zasypujac sie milionami "jablek" ;] A no i co najwazniejsze, zacznij teraz coraz wiecej cwiczyc z wyobrazni, bo jak jej sobie nie wyrobisz, to pozniej bedzie ci cholernie ciezko namalowac cos ambitnego " od serca". Edytowane 30 Maj 2010 przez ICE
Joel Napisano 30 Maj 2010 Autor Napisano 30 Maj 2010 (edytowane) dzięki Icecold, powiedz mi coś więcej o tym programie, dlaczego warto się w niego zaopatrzyć, choć kusi mnie sam fakt, że jest darmowy. Wrzucam update'a pracy, nawet mu koszulę w vizirze uprałem. Mam już powoli większy luz w szkole, co poprawić, prawie wszystko poprawiłem i zabiorę się mocno za malowanie zarówno analogowo jak i DP. Edytowane 30 Maj 2010 przez Joel
Rotcore Napisano 31 Maj 2010 Napisano 31 Maj 2010 Widać co poprawić... choć to szczegóły to jak ma być kopia to niechaj będzie kopią... dobrze Ci idzie oby tak dalej
Swiezy Napisano 31 Maj 2010 Napisano 31 Maj 2010 fakt ciepły kolor dużo przyjemniej wygląda ;)) ale i tak mały Joel świetnie sobie radzi w piaskownicy, koparkę i łopatkę perfekt opanował! masz uznanie Kamila z piaskownicy obok!
Silvanus Napisano 31 Maj 2010 Napisano 31 Maj 2010 I ode mnie też masz uznanie, też bym chciał tak w ArtRage'u rządzić, tymbardziej, że jestem starszy o 2 lata, więc trzeba nadrobić zaległości. ;0
Joel Napisano 31 Maj 2010 Autor Napisano 31 Maj 2010 Dzięki Rotcore za porównanie, widzę, że moja "kopia" jest niewyraźna, ale to dlatego, że powinienem na wyższej rozdziałce pracować. Choć ciężko w tym artrege'u pracować, ale chyba po prostu muszę przywyknąć do tak rozbudowanej symulacji analogowego środowiska. Wydaje mi się, że po prostu zachłysnąłem się taką naturalnością działania. Jeszcze będę czerpał z tego korzyści :). Swiezy, dzięki, łopatkę można skleić :D. Silvanus, dzięki. Jak odrobię lekcje to coś jeszcze zarzucę z artrage'a może.
Coyote Napisano 31 Maj 2010 Napisano 31 Maj 2010 aaa sie rozbestwiłeś dobrzeee :) może spróbuj SA'i tak jak ci Lodówa polecał ;) ja ogólnie nie lubię tych malarskich programów brakuje mi tego ze nie mogę użyć szmaty palca ufajdać się w farbie i takie tam :P i te mieszanie jest irytujące i słabo naśladuje tradycyjne medium ;) artrage paintera nie lubię ten SA'i mi sie spodobała ale tylko we wczesnym stadium malowania taka podmalówka fajnie czasem kolory da się z tego wycisnąć a potem resztę w szopie pozdro :)
Joel Napisano 31 Maj 2010 Autor Napisano 31 Maj 2010 Dzięki Coyote, ściągnąłem sobie tego SAI'a i coś mi nie odpala, jakiś błąd wyskakuje. Ale sam zaobserwowałem, że fajnie jest w tych programach zacząć, ale już wykańczanie i dalsza praca jest dużo łatwiejsza i wygodniejsza w PS'ie, co nie zmienia mojego nastawienia względem wcześniej postawionej hipotezy: z tymi programami trzeba się obyć :).
Swiezy Napisano 31 Maj 2010 Napisano 31 Maj 2010 Jeszcze tylko trzeba wciągnąć Icecolda do piaskownicy ;p albo zbadać jego piaskownice :D to na te sklejenie łopatki jakoś trzeba się będzie ustawić, nie mamy daleko do siebie xD to tylko rzut wiaderkiem ;p
Joel Napisano 31 Maj 2010 Autor Napisano 31 Maj 2010 Icecold w swojej piaskownicy zużył na ćwiczenia więcej papieru niż ja przez całe życie na podcieranie się :D. Ja to mam chyba piasek w samym wiaderku. ;p. .... lol, ale offtop.
Swiezy Napisano 31 Maj 2010 Napisano 31 Maj 2010 haha ;D no nie wiem trzeba by spytać samego Icecolda :D może dawaj na gg? bo trochę kwas tak o piaskownicy nawijać na forum xD jeszcze znajdzie się ktoś wielce dorosły i naleje nam do piaskownicy ;p
Joel Napisano 1 Czerwiec 2010 Autor Napisano 1 Czerwiec 2010 A, takie coś z tutoriala, dla zabicia w sumie czasu ;p. Ale luz, chyba jeszcze coś dziś "od siebie" zarzucę.
Swiezy Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 o rzesz Ty lamko! :D w kij lepiej Ci to wyszło ;p zazdrościć!:D pouczyłbyś mnie trochę ;))
Joel Napisano 1 Czerwiec 2010 Autor Napisano 1 Czerwiec 2010 Nocne speedowanie/oswajanie się z painterem przed snem. Coraz bardziej mi się ten program podoba :). Mieszałem kolorki i z niebieskiego i żółtego naprawdę wychodzi zielony :D. e.. jak coś to się nie śmiejcie, w nocy ślepy jestem ;p.
Swiezy Napisano 2 Czerwiec 2010 Napisano 2 Czerwiec 2010 nie no hahah :D troche wygląda jakby średnio z trafianiem Ci szło xD w określone miejsca ;p ale i tak ładnie Ci kwazimodo wyszedł :)
Joel Napisano 3 Czerwiec 2010 Autor Napisano 3 Czerwiec 2010 A teraz prawdziwa gratka, bo wreszcie się skusiłem na portrecik węglowy. Portret przedstawia brata, tym razem tak się nie wiercił uff :).... albo to mnie przestało sprawiać różnicę. Ze 3h robocizny.
prrrszalony Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 No i pięknie! Mocno do przodu :D Swoją drogą polecam dodanie Swiezego do listy ignorowanych. Od razu robi się czytelniej :)
Joel Napisano 3 Czerwiec 2010 Autor Napisano 3 Czerwiec 2010 Dzięki, ale jeśli chodzi o Swiezego, to co, za długi opis ma? ;p
ICE Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 No i pięknie! Mocno do przodu :D Swoją drogą polecam dodanie Swiezego do listy ignorowanych. Od razu robi się czytelniej :) Sczery do bolu, ze az przezroczysty. :P Portrecik fajny, taki troche hamerykanski.
Joel Napisano 3 Czerwiec 2010 Autor Napisano 3 Czerwiec 2010 Bo podobnie jak ciebie interesuje mnie ten styl :D.
ICE Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 Wiec odrazu polecam zakup papieru gazetowego oraz conté pierre noire b,2b. Z papiere moze byc problem, ale olowki weglowe powinienes dostac w warszawie. Tutaj masz wiecej o metodzie Reilly'ego: http://www.freshdesigner.com/tag/reilly-method/ I kilku artystow: http://www.sergiosanchezart.com/ http://ronlemen.blogspot.com/
Joel Napisano 3 Czerwiec 2010 Autor Napisano 3 Czerwiec 2010 (edytowane) No przyjacielu potraktowałeś mnie wręcz po królewsku :). Na węgiel w kredce już się ślinię, przy najbliższym kursie do plastycznego zaopatrzę się. EDIT: Zapomniałem dodać: Od razu pomyślałem o zmianie papieru, bo póki co jadę na technicznych A2 z marketu :). Polecacie może jakiś porządny dostępny w Polsce ? Edytowane 3 Czerwiec 2010 przez Joel
prrrszalony Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 To jeszcze tutaj garść linków O Reillim: http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=14119 http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=14035 http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=14739 http://www.dhfa.net/Artiststatement2.html http://www.fredfixler.com/index.php/cave-22/ :) Co do Swiezego, to chodziło bardziej o wartość merytoryczna i ilość wypowiedzi :] 1
Swiezy Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 Haha ładnie co ja się dowiaduje ;p Prrszalony jeszcze stwórz poradnik na mój temat ;] no Joel ten węgiel to kurde lekko prowadzisz jak ołówek ;)) może i ja w końcu dotknę swojego zestawu ;p
Mariusz Kornatka Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 Fajny portrecik - dobrze poprowadzony
lordbiernac Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 Z przyjemnością zaglądam do Twojej teczki :) Portrecik bardzo fajnie wyszedł, może tylko uspokoiłbym trochę ten cień pod szyją. Rozumiem, że próbowałeś gdzieś tam łapać niuansiki różne, ale chyba lepsza byłaby w miare "płaska" plama, żeby skupić bardziej uwagę na twarzy. I jego prawe oko troche za bardzo wyskakuje do przodu. Pewnie dlatego, że białko zostawiłeś zupełnie białe, a przecież jest w cieniu, więc wartoby je było zgasić trochę (szczególnie po naszej lewej stronie). A tak poza tym to jedziesz do przodu i bardzo mi się podoba Twoja konsekwencja i to, że nie podniecasz się efekciarstwem jakie oferuje tablet, tylko naprawdę chcesz się nauczyć malować i rysować...:) Będę tu zaglądał, bo niedługo zaczniesz już pewnie robić kozackie rzeczy:) pozdrówki i keep it up!
Joel Napisano 4 Czerwiec 2010 Autor Napisano 4 Czerwiec 2010 Dzięki panowie. Lordbiernac - dzięki za rady, najbardziej frustruje mnie to, że to o czym myślę podczas pracy, że powinienem zrobić nie robię, a potem piszą o tym na forum :). Dziękuję za krytykę i komentarze. EDIT: O zapomniałbym, dzięki prrrszalony za linki :).
Joel Napisano 4 Czerwiec 2010 Autor Napisano 4 Czerwiec 2010 Doradźcie mi szybko, czy to dobry, warty kupienia papier, jeśli polecacie inny kolor też powiedzcie. Ewentualnie polećcie jakiś inny. http://www.sklepplastyczny.pl/papier-59069/
Coyote Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 papier jak papier tu wielkiej filozofi nie ma ;) wybór przed tobą stoi tylko czy gładki czy fakturowany jak na moje oko trochę drogi brystol cansona 100x70 u mnie w plastycznym dostane za 1,50 wiedz na szal-arcie powinno być jeszcze taniej troche drożnej niż u mnie ale taniej niz ten twój IMO to bym brał http://www.szal-art.pl/papier-canson-colorline-70x100cm_634_1796/
Rotcore Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 no proszę, zacny portrecik... co do papieru to większego znaczenia nie ma, kwestia tylko ziarnistości i efektu jaki chcesz osiągnąć rysując... pozdro
SBT77 Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 A tak poza tym to jedziesz do przodu i bardzo mi się podoba Twoja konsekwencja i to, że nie podniecasz się efekciarstwem jakie oferuje tablet, tylko naprawdę chcesz się nauczyć malować i rysować...:) Wiesz o tym że się zgadzam Lordbiernac, bo już nie raz o tym pisałem. Czy jednak nie jest tak, że media tradycyjne też oferują pewnego rodzaju efekciarstwo ? Jakąś przyciągającą oko technikę pozwalającą na zręczne maskowanie niedociągnięć ? Grunt to samodyscyplina, z którą np. ja nie umiem sobie poradzić. Świadomość kiedy popełnia się błędy i odwaga by im stawić czoła. Z resztą - "jak się uczyć" to chyba najtrudniejsze pytanie, a póki co nie spotkałem na to wiarygodnej odpowiedzi. Pozostaje po prostu malować albo rysować bez ograniczeń i liczyć na to że prędzej czy później przyjdą jakieś efekty. Problemem jest dla mnie klęska urodzaju. Nie sposób nauczyć się wszystkiego czego bym chciał, co kończy się na tym, że ostatecznie nie uczę niczego :D
Paweł Kaczmarczyk Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 Papier to tak jak koledzy wyżej, gładki lub faktura, grubość zależnie od tego czy to technika sucha czy mokra, przy ołówku np nie warto wydawać kasy na grubsze brystole. Co do koloru, to oprócz białego sam polecam szarość i czerń, fajne efekty wychodzą na szarości dodając np do węgla białą pastele, a na czarnym rysując w negatywie. Zresztą, te papiery to ciężki kawałek chleba, sam za 16 sztuk dziś zapłaciłem 30 zł. Myślę żeby zakręcić się wokół jakiejś hurtowni zanim zbankrutuje. :)
Coyote Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 Zresztą, te papiery to ciężki kawałek chleba, sam za 16 sztuk dziś zapłaciłem 30 zł. Myślę żeby zakręcić się wokół jakiejś hurtowni zanim zbankrutuje. :) ja za 20 zł kupiłem 50 kartek jesli nie bedziesz jechał na mokro tylko wegiel albo ołowek to spokojnie wystarczy a nazywa sie to flipchart. Sqame kartk gramaturai 70-90g http://pl.wikipedia.org/wiki/Flipchart
Joel Napisano 4 Czerwiec 2010 Autor Napisano 4 Czerwiec 2010 Dzięki wielkie panowie, właśnie wróciłem z mazowieckiej - na tej małej uliczce w Centrum mieszczą się aż 3 sklepy z artykułami plastycznymi, do każdego zawsze zaglądam. Zakupiłem sobie rysownicę, trochę pasteli Cretacolor oraz zestaw o taki http://www.sklepplastyczny.pl/kredki-zestaw-do-rysunku-51808/ , przy czym ja zapłaciłem 20 zł mniej. Niestety w żadnym ze sklepów nie mieli artykułów firmy Conte, więc zdecydowałem się zamówić kredeczki Pierre Noir z Wieliczki. Kupiłem także arkusz papieru Canson koloru takiego hmm... ciemnożółtego/złotego, gramatura 220g, B4, podzieliłem go sobie na 2 części. Mam nadzieję, że dziś zobaczycie ewentualne efekty :).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się