Posted October 8, 200915 yr Witam, tak podglądam, podpatruje i postanowiłem wkońcu skrobnąć ten temat.Z tabletem tłukę się od niedawna i to dość okazjonalnie, mam nadzieję że teczka da mi odrobinę motywacji bo leń ze mnie straszny : P1. z 'Tygodniowy speedpainting 71' - 70min2 dzisiejszy speed - 1.5h Edited December 5, 201113 yr by ortheza update!
October 8, 200915 yr Fajnie, fajnie, ale jeszcze długa droga przed Tobą;) Ja tam powiem tak: dużo obserwuj, oglądaj i staraj się zrozumieć czemu coś wygląda tak jak wygląda, z czego się składa, co ma wpływ na wygląd. Potem zastanów się jak oddać to coś na papierze(lub innym nośniku), mogę polecić ołówek i dużo papieru, daje to efekty. To tak ode mnie, wydaje mi się że ma to sens i pomaga . pozdro
October 10, 200915 yr mnie sie podoba i to bardzo, szczegolnie pierwszy, drugi jakos kuje w oko bo brak wyraznego kontrastu, brak koloru, troche za duzo zieleni chyba, pierwsza pracka za to ma klimat, wygląda jakby byla.. bardziej z "glowy" niz z "oka" ale to wedlug mnie dobrze ;))
October 10, 200915 yr Bardzo fajne kolorki aczkolwiek musisz chyba popracować więcej nad światłem. Drugi speed jest super, ale taki jakiś rozmyty, nie ma się na czym skupić, ogólnie fajne jedziesz dalej. pozdrawiam
October 10, 200915 yr Zielony las bardzo przyjemny. W ogóle mocna praca moim zdaniem. Ma fajny, oniryczny klimat. Trochę taki bez formy, ale w tym też tkwi jego urok. Być może trochę zabrakło mu zdecydowania, może zróżnicowania koloru. Światło jest trochę zbyt białe. Pierwszy obrazek jest moim zdaniem dużo, ale to bardzo dużo słabszy.
October 30, 200915 yr Author Dzięki za komentarze. Akurat kolor i światło to nie jest mój największy problem, najtrudniej wydobyć mi jakaś ciekawą początkową formę, bryłę. Musze jeszcze sporo popracować nad tym, nad perspektywą itd. kolejny tym razem troche szybszy speed.
October 30, 200915 yr perspektywa chyba troche siadła z tego co mi sie wydaje, dobrze to widać na miniaturce.
October 30, 200915 yr Witam, piszesz ze kolor raczej nie jest dla ciebie problemem, a ja sie z tym niebardzo zgodze, masz ogolne pojecie, ale duzo tajnikow jeszce musisz zgelibic. Jesli chodzi o envirosy zrob sobie zawsze kilka thumbow, juz tam rozplanuj kompozycje i ew perspektywe, bo tego brak w twoich pracach co przeklada sie na nie dokonca przemyslane art, pozdrawiam cwicz dalej a wkoncu bedzie dobrze. P.S Zeby nie bylo zbednych nieporozumien, napisalem to co napisalem w dobrej wierze, mam nadzieje ze pomoze.
November 4, 200915 yr Author Dla cwiczen i zabicia czasu. Z referki, a w zasadzie miniaturki, bez pipety. Julie Benz jako Sarah Miller w "John Rambo".
November 16, 200915 yr Author Z WIP'a porobilem sporo bledow od samego poczatku i pozniej staralem sie je poprawiac, Zrobilem co moglem a na wiecej nie mam w tej chwili sil ani ochoty, w kazdym razie troche mi to pomoglo i postaram sie ich nie popelniac w kolejnych pracach, a ta poprostu wykonczylem troche detalem juz bez jakichs wiekszych przemalowek.
December 7, 200915 yr Author Drobny update :) 1. Kolejne ćwiczenie z refki. 2. Szybciutki speed 3. Trochę dłuższy speed
December 9, 200915 yr Author Tygodniowy Speedpainting 77: Arachnofobia Wiem samo oko troche dziwne ale chciałem się trzymać czasu, a już by go zabrakło żeby je przemalować : P
December 9, 200915 yr Arachnofobia - bardzo fajnie sie przedstawia ale jak dla mnie ta pajęczyna trochę za krzaczasta na górze. Oprócz tego rzęsy na dolnej powiece są za gęsto upchane w rzeczywistości jest ich dużo mniej i niektóre są dość długie, u Ciebie wyszedł taki las igiełek. Szkoda jeszcze, że nie uwzględniłeś załamania światła na spojówce. Ale podoba mi się :)
December 26, 200915 yr Author - Pan Edzio z monopolowego czyli antyanatomiczne ćwiczenie anatomii, z głowy :P -paro minutowe bazgranie
January 7, 201015 yr Hej. Patrząc na Twoje prace, mam wrażenie że nadużywasz krzywych i tym podobnych dobrodziejstw z PS'a. Przez co strasznie wypalasz światła i zaczerniasz cienie. Podziałaj bardziej paletą kolorów a mniej suwakami. Co do ostatniej pracy, przesuń postać bardziej w lewo i może do dołu, bo teraz jak jest na środku, nie wygląda to dobrze. Pozdrawiam.
January 8, 201015 yr Author Dzięki, no rzeczywiście trafiłeś z tymi krzywymi, zły nawyk, a wziął się stąd że miałem z nimi do czynienia o wiele wcześniej niż z malowaniem : P Z postacią, też masz rację. Nie będzie jej tu i już wcześniej nie miało jej tu być, tylko za wcześnie spłaszczyłem warstwy. Kolejny nawyk - lubię pracować na dużej ilości warstw, korzystać z masek itd. ale niestety mój blaszak za tym nie przepada : P Drobny update:
January 12, 201015 yr powtarzasz błędy... musisz uważniej czytać i wyciągac wnioski bo będziesz stał w miejscu albo co gorsza skręcisz w złą uliczkę...
February 17, 201015 yr Author 'Tytus w habicie mnicha' z Rembranta. Taki trochę speedpainting z refki jako ćwiczenie i studium koloru. Muszę się w końcu od uczyć podbijania kontrastów i kolorów krzywymi, a przynajmniej malować tak żeby to nie było potrzebne i między innymi po to takie ćwiczenia. Rotcore mi trochę tu dowalił i miał racje :P
February 17, 201015 yr To dobra decyzja twi. Imho opcje PS'a są fajne, ale nie powinny brać góry/zastępować typowych malarskich rozwiązań, o ile chcesz uzyskać realny malarski efekt, a nie żeby sunęło digitalem. Nawet ok jest ten mnich, ale razi mnie ta biel. pozdrawiam
February 17, 201015 yr 'Tytus w habicie mnicha' z Rembranta. Nie no, do Tytusa to on zupełnie nie jest podobny. Najbardziej to chyba do Romka, bo do Atomka też niespecjalnie. Ale nieważnie. Próbowałeś i to się liczy. Będzie ok, zobaczysz. Nawiasem mówiąc mógłbyś zdecydować czy działasz plamą czy kreską. W połączeniu jakoś mi ze sobą niewspółgrają te dwie koleżanki.
February 17, 201015 yr Author Może nie chodzi mi o stuprocentowy malarski efekt, ale w poprzednim speedzie z górami zdecydowanie przesadziłem, a i wcześniej trochę tego nadużywałem.
February 17, 201015 yr Nie no nie mówię, że muszą być impasty widoczne itp. tylko żeby to miało fajny wygląd w którym nie czuć filtrów itd. tak jak w tym speedzie z górami. Ogólnie to się chyba rozumiemy :). pozdrawiam
March 14, 201015 yr Cóż - mógłbym powiedzieć Ci to samo co sobie. Pracuj nad podstawami, bo póki co oganiasz się efektami jak packą na muchy, a bazy nie wyciągasz tak jak powinno to wyglądać. Przydało by się olać na jakiś czas te wszyskie fxy i skupić się np. na szkicu linearnym, walorowym, poszukać w tym jakiejś solidnej podstawy. To się chyba zawsze sprawdza i to jest faktyczna praca.
March 14, 201015 yr Tak czy inaczej podoba mi sie taka chelmonska atmosfera obrazka :) Bardzo ladne kolory i nastroj, imo czasem to wystarczy :)
March 14, 201015 yr imo czasem to wystarczy :) Widzowi zwykle wystarczy. Ja wyznaję zasadę że autor powinien być najbardziej krytycznym z widzów. Tylko tak nie straci się z horyzontu tego do czego warto zmierzać...
March 20, 201015 yr Author Pokolorowany z harmony, dużo zabawy tylko rezultat średni, cóż nie każdy jest Leanderem :) Z tygodniowego speedpaintingu:
April 6, 201015 yr Author Tanie efekciarstwo i przesyt tekstur/pędzli, to już wiem. Inny zestaw pytań proszę :P
April 6, 201015 yr cóż nie każdy jest Leanderem Nie patrz na Leandera, zabieraj się do roboty O w sumie mam inne pytanie - mógłbyś proszę wrzucić wersję tego obrazka bez efektów ? :) pozdrawiam
April 6, 201015 yr Rozumiem, ze kazdy chce sie pobawic, ale na Mullinsowanie przyjdzie czas. Pokaz nam jakies cwiczenia. Pozdrawiam.
April 6, 201015 yr ale na Mullinsowanie przyjdzie czas. Kolega Twi to raczej tutaj Turnera naśladuje, nie Mullinsa. Całkiem nieźle mu to idzie miejscami :)
April 13, 201015 yr super operujesz teksturą; naprawdę. jeszcze przydałoby sie troche kontrastów lub planowego rozłożenia sceny: wiesz głębia ostrości lub perspektywa powietrzna; zróżnicowanie temperatury światła, lub przynajmniejj nasycenia kolorów... i by było extra :D
April 20, 201015 yr super operujesz teksturą; naprawdę. To ciekawe bo wg. mnie nie do końca kolega nad tym co osiąga. Zawsze wychodzi Ci to co zakładasz? oblukałem pare stronek wstecz i mam wrażenie sporej przypadkowości wiec ciezko mi mowić o operowaniu bo cieżko też wydedukować choćby z jaką powierzchnią mamy do czynienia (looknij na to w greyscale..).
April 21, 201015 yr ostatnia praca cos w sobie ma, ale jak dla mnie za malo pracy pedzlem, chociazby zwyklym okraglakiem... - bardzo ciekawy kolor, zjawisko i faktura, lecz przydalo by sie cos tam wyodrebnic bardziej
May 2, 201015 yr Author Muszę zdecydowanie częściej rysować ołówkiem Ćwiczeń ala modele Brigmana czy szkieleciki Phoenixa wrzucać nie będę bo każdy to widział pewnie paręset razy :P
May 15, 201015 yr Ta głowa jest strasznie klockowata. Oczy za wysoko i cień nie tam i nie taki jak trzeba - musisz więcej ćwiczyć anatomię. Za szybko próbujesz wlatywać z bajerem i tak naprawdę, to wygląda to jak lukrowanie kupy. Teksturki to nie jest zła rzecz, ale jeśli polegasz wyłącznie na teksturkach, a nie potrafisz zrobić czegoś samodzielnie, do tego wszystko rozmywasz, to twoje prace nikomu nie zaimponują. Zabierz się za proste rzeczy, bo masz problem z podstawami. Wybacz jeśli ostro zabrzmiałem. Ten ostatni wipek już ciekawszy pozdrawiam
Create an account or sign in to comment