Skocz do zawartości

Model 3d: EkoRobot - rendery spod GPU


le_chu

Rekomendowane odpowiedzi

Joł, w ostatnich dniach było trochę szumniej wokół silników

renderujących, wykorzystujących moc obliczeniową karty graficznej.

Jako, iż niedawno składałem nowy sprzęt do pracy, postanowiłem

zrobić kilka testów. Mnie osobiście rezulataty zaskoczyły :)

 

Scenka przedstawia robota, który był przygotowywany na konkurs twórców

jednego z rendererów do Blendera (było to w okresie wakacyjnym), ale

pracki nie zdążyłem skończyć, skopałem materiały i wylądowała gdzieś w

szufladzie. No właśnie aż do chwili pobrania demka ze strony

http://www.refractivesoftware.com. Jako że scenki testowe były dosyć

proste, postanowiłem dać coś mulącego i zaimportowałem scenę z

robotem. Efekty widać na obrazkach :)

 

Karta, która mi to mieliła to GTX 275 sprzętowo podkręcony pod parametry 285. Pierwszy obrazek rędził się 4 minuty, drugi i czwarty 8 minut, przedostatni 9 min 30 sekund.

 

Wymodelowane, wymapowane i wytexturowane w Blenderze. Post produkcji brak, dofy itp wszystko real time :) Dodam, że to wersja demo/beta programu.

 

Enjoy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Świetnie to wygląda!

Miałem okazję już bawić się Octane i muszę przyznać że jeżeli chodzi o prędkość renderu to nie ma sobie równych. Jeżeli o mnie chodzi to fajnie by było zobaczyć go zintegrowanego ze środowiskiem 3ds'a. Zobaczymy co czas przyniesie.

Jeszcze raz świetna robota!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie puszczałem tego na procku bo Octane tego nie umożliwia. Średnio w czasie renderu, karta generowała 2-3 miliony sampli na sekundę. Momentami było to 19 mln :)

 

Levus, obecnie jest chyba tylko AO, ja oświetlenie robiłem samą hdrką. Ale reszta pewnie dojdzie, wszak to fizyczny renderer.

Edytowane przez le_chu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieźle. W dodatku jak pojawia się Fermi Nvidi to będzie jeszcze ciekawiej. Tam jest ponoć tych procesorów renderujących CUDA coś koło 512.

Rzeczywiście było by ciekawie porównać ten czas z renderingiem na CPU.

Zastanawia mnie jak się wszystko wymiesza na rynku, bo takie rezultaty można już chyba porównywać z stacjami z 2x Xeonami, a te z kolei komputery ceną sięgają szczytów Dubaju.

 

Poza tym same prace bardzo fajne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co biega z tym GPU, ale efekt końcowy naprawdę fajowy. Wspaniale pokazana skala tym DOF'em. Uwielbiam jak ktoś nie boi się nie pokazywać całej sceny na korzyść finalnego efektu (często, jak się człowiek namęczy żeby zrobić scenę to szkoda mu np. zblurować lub przyciemnić coś, bo przecież detal zniknie czy coś). Bardzo zacnie! Jedyne co bym poprawił do dał zwykłego smootha (w maxie) na powierzchnie bo w wielu nie ma wygładzenia (chyba, że to nie render tylko jakiś screen z tego/tej GPU). Jak mówiłem nie znam się :)

Edytowane przez peter_f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piter w GPU chodzi o to, że zamiast procesorów tych standardowych, wszystko mielone jest przez procesory karty graficznej. I tak zwykły i7 ma 4 rdzenie 2 wątkowe (czyli 8 "baketów" w vrayu), tak karta graficzna ma (przykładowo moja) 240 rdzeni :)

 

Co do smootha, nie wiem do końca jak jest z jego obsługą, bo w tej scence chyba niechcący przeoczyłem nadanie jakiejś smooth grupy obłym obiektom. A jeśli chodzi o sam render, to uściślając są to po prostu print screeny z viewportu :) Czyli mniej więcej w takiej właśnie jakości jak na renderze (tylko z duużo większą ilością noisa) możemy sobie pracować w viewporcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na q8200 poszlo by pewnie takie cos z 5-6 razy dluzej, jako ze dof zre straszliwie w mentalu. Oczywiscie bez Gi a z FG z hdrki. Ale to raczej gdybanie bo nie wiem ile tu poly, co jest w tle i czy nie ma displacementow.

tak czy inaczej zapowiada sie faktycznie niezle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywol: białe kropki są spowodowane brakiem MLT, narazie jest chyba tylko jakis path tracer, ale już w becie będzie to poprawione.

 

Piotr kura: scena ma 800 k trójkątów

 

zdeno: wrażenia wypasione :)

 

Dzięki za pozytywne komentarze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy temacie. Coś takiego pojawiło się na Blender Nation. Sama wersja beta już była dostępna ale jakoś czasu nie było by to potestować. Robi się coraz ciekawiej.

http://www.blendernation.com/gpu-rendering-with-luxrender-is-coming/

Ma nadzieję że nie zmieni licencji po wypuszczeniu stable version to byłaby konkurencja dla octane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee Luxrender na GPU to jeszcze ze 2 lata poczekamy, te testy sa

na podstawie 100 linijkowego programu smallpt, ktory traceuje tylko i wylacznie

kulki, w roli plaszczyzn wystapily ogromne kulki ograniczone boundingboxem, tak

przeskalowane ze w miejscu styku przypominaja cos plaskiego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności