Napisano 21 Styczeń 201015 l Joł, w ostatnich dniach było trochę szumniej wokół silników renderujących, wykorzystujących moc obliczeniową karty graficznej. Jako, iż niedawno składałem nowy sprzęt do pracy, postanowiłem zrobić kilka testów. Mnie osobiście rezulataty zaskoczyły :) Scenka przedstawia robota, który był przygotowywany na konkurs twórców jednego z rendererów do Blendera (było to w okresie wakacyjnym), ale pracki nie zdążyłem skończyć, skopałem materiały i wylądowała gdzieś w szufladzie. No właśnie aż do chwili pobrania demka ze strony http://www.refractivesoftware.com. Jako że scenki testowe były dosyć proste, postanowiłem dać coś mulącego i zaimportowałem scenę z robotem. Efekty widać na obrazkach :) Karta, która mi to mieliła to GTX 275 sprzętowo podkręcony pod parametry 285. Pierwszy obrazek rędził się 4 minuty, drugi i czwarty 8 minut, przedostatni 9 min 30 sekund. Wymodelowane, wymapowane i wytexturowane w Blenderze. Post produkcji brak, dofy itp wszystko real time :) Dodam, że to wersja demo/beta programu. Enjoy.
Napisano 21 Styczeń 201015 l Świetnie to wygląda! Miałem okazję już bawić się Octane i muszę przyznać że jeżeli chodzi o prędkość renderu to nie ma sobie równych. Jeżeli o mnie chodzi to fajnie by było zobaczyć go zintegrowanego ze środowiskiem 3ds'a. Zobaczymy co czas przyniesie. Jeszcze raz świetna robota!
Napisano 21 Styczeń 201015 l Autor Bonifaz, wydaje mi się, że jak wyexportujesz z Maxa do *.obj + pliczek *.mlt, nie powinno być żadnych problemów z odpaleniem.
Napisano 21 Styczeń 201015 l Pozbycie się przejaranych czerni byłoby dobre. No ale fajne to jest tak czy siak, tak jak gof napisał też. A jak jest z GI?
Napisano 21 Styczeń 201015 l Autor Nie puszczałem tego na procku bo Octane tego nie umożliwia. Średnio w czasie renderu, karta generowała 2-3 miliony sampli na sekundę. Momentami było to 19 mln :) Levus, obecnie jest chyba tylko AO, ja oświetlenie robiłem samą hdrką. Ale reszta pewnie dojdzie, wszak to fizyczny renderer. Edytowane 21 Styczeń 201015 l przez le_chu
Napisano 21 Styczeń 201015 l Autor FF, karta jest od Evgi, dokładniej ten model: http://www.hitechlegion.com/reviews/video-cards/839-evga-geforce-gtx-275-superclocked-edition-with-2-and-3-way-sli Co do SLI nie wiem, ale pewnie z czasem będzie chodzić.
Napisano 21 Styczeń 201015 l No nieźle. W dodatku jak pojawia się Fermi Nvidi to będzie jeszcze ciekawiej. Tam jest ponoć tych procesorów renderujących CUDA coś koło 512. Rzeczywiście było by ciekawie porównać ten czas z renderingiem na CPU. Zastanawia mnie jak się wszystko wymiesza na rynku, bo takie rezultaty można już chyba porównywać z stacjami z 2x Xeonami, a te z kolei komputery ceną sięgają szczytów Dubaju. Poza tym same prace bardzo fajne :)
Napisano 22 Styczeń 201015 l Nie wiem o co biega z tym GPU, ale efekt końcowy naprawdę fajowy. Wspaniale pokazana skala tym DOF'em. Uwielbiam jak ktoś nie boi się nie pokazywać całej sceny na korzyść finalnego efektu (często, jak się człowiek namęczy żeby zrobić scenę to szkoda mu np. zblurować lub przyciemnić coś, bo przecież detal zniknie czy coś). Bardzo zacnie! Jedyne co bym poprawił do dał zwykłego smootha (w maxie) na powierzchnie bo w wielu nie ma wygładzenia (chyba, że to nie render tylko jakiś screen z tego/tej GPU). Jak mówiłem nie znam się :) Edytowane 22 Styczeń 201015 l przez peter_f
Napisano 22 Styczeń 201015 l Autor Piter w GPU chodzi o to, że zamiast procesorów tych standardowych, wszystko mielone jest przez procesory karty graficznej. I tak zwykły i7 ma 4 rdzenie 2 wątkowe (czyli 8 "baketów" w vrayu), tak karta graficzna ma (przykładowo moja) 240 rdzeni :) Co do smootha, nie wiem do końca jak jest z jego obsługą, bo w tej scence chyba niechcący przeoczyłem nadanie jakiejś smooth grupy obłym obiektom. A jeśli chodzi o sam render, to uściślając są to po prostu print screeny z viewportu :) Czyli mniej więcej w takiej właśnie jakości jak na renderze (tylko z duużo większą ilością noisa) możemy sobie pracować w viewporcie.
Napisano 22 Styczeń 201015 l u mnie na q8200 poszlo by pewnie takie cos z 5-6 razy dluzej, jako ze dof zre straszliwie w mentalu. Oczywiscie bez Gi a z FG z hdrki. Ale to raczej gdybanie bo nie wiem ile tu poly, co jest w tle i czy nie ma displacementow. tak czy inaczej zapowiada sie faktycznie niezle
Napisano 25 Styczeń 201015 l Autor hej, nagrałem wczoraj wideo tutka z krótkim making ofem mojego robocika. Wybaczcie mi mój "nagęski" akcent.... była 23 w nocy, dopiero dzisiaj to odsłuchałem ;) http://www.evermotion.org/tutorials/show/7949/octane-renderer
Napisano 26 Styczeń 201015 l le-chu jak wrażenia z pracy z octanem ? BTW gratuluję fronta na http://www.refractivesoftware.com ;)
Napisano 26 Styczeń 201015 l pracka fajna i dzięki za tutek rep leci właśnie odpaliłem octana, działa!
Napisano 27 Styczeń 201015 l Autor Krzywol: białe kropki są spowodowane brakiem MLT, narazie jest chyba tylko jakis path tracer, ale już w becie będzie to poprawione. Piotr kura: scena ma 800 k trójkątów zdeno: wrażenia wypasione :) Dzięki za pozytywne komentarze!
Napisano 27 Styczeń 201015 l Już widzę te tri czy quad SLI . Ah mniam mniam :D . a ja te magiczne rachunki za prąd ^^ pracki super le_chu ;)
Napisano 27 Styczeń 201015 l co tam silniki renderujące i tak się na nich jeszcze nie znam - sama maszynka jest genialna zarówno pomysł jak i render. gratki
Napisano 28 Styczeń 201015 l Tak przy temacie. Coś takiego pojawiło się na Blender Nation. Sama wersja beta już była dostępna ale jakoś czasu nie było by to potestować. Robi się coraz ciekawiej. http://www.blendernation.com/gpu-rendering-with-luxrender-is-coming/ Ma nadzieję że nie zmieni licencji po wypuszczeniu stable version to byłaby konkurencja dla octane.
Napisano 28 Styczeń 201015 l eee Luxrender na GPU to jeszcze ze 2 lata poczekamy, te testy sa na podstawie 100 linijkowego programu smallpt, ktory traceuje tylko i wylacznie kulki, w roli plaszczyzn wystapily ogromne kulki ograniczone boundingboxem, tak przeskalowane ze w miejscu styku przypominaja cos plaskiego :P