Skocz do zawartości

Finished 2D: Grzesiek Przybyś


GrzegorzPrzybys

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 152
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Fantastyczna jest ta Twoja redukcja plam. Możesz podzielić się jakimiś pracami w technikach tradycyjnych? Najchętniej zobaczyłbym jakieś bardzo szybkie rysunki, notatki itd. Taki skarb piratów, których się nie pokazuje, a który dużo mówi o właścicielu i łupach, jakie w życiu zdobył :D

 

Koń z twarzy wyszedł bardzo przystojny, za to pani ucięło połowę twarzoczaszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne prace, castleszafcik ci wyszedl bardzo ladnie.

kozak juz gorzej, troche monotonnie zrobilo sie, wydaje mi sie ze glownie przez chmury. trawa super.

 

generalnie jest bardzo fajnie, chociaz za duzo dziubania tu i owdzie. poprobowalbym tez zroznicowac miekkosc/twardosc kreski , lub malowac roznymi pedzlami w zaleznosci od materialu na obrazku (np kozak moglby miec troche inna fakture i ostrosc pociagniec na kurtce niz na twarzy).

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat fajny... oświetleniowo czapa no i biel tonie w bieli... Troszke za duzo uwagi poświęciłeś kolesiowi.. gęstość detalu na nim razem jest nieco większa niż pozostałych elementów obrazu... jezeli już tak bardzo ci zalezy na malarskości w pracach..... o widze na górze tiger dopisał... to o czym zapomniałem.... rozne materiały rózne brushe na tą okazję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że nie rozumiem co rozumiesz przez "redukcję plamy" ?

 

Ot, umiesz zrezygnować z wielu plam,, detalików, szczegółów itd i pomimo to zbudować coś bardzo plastycznego. Lepiej to widać było z panią z shotgunem, ale tutaj też widać na ubraniu kobiecinki i na koniu :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej posiłkuje się paroma zdjęciami - tu np szlachcic był malowany na podstawie trzech zdjęć. Dwóch do złapania bryły i oświetlenia i jednego do relacji twarz-dłoń "gest podkręcania wąsa". charakter postaci typu wąsy, kształt brwi, mimika twarzy są już moja ingerencją. Czuję się za słaby, żeby malować tak skomplikowane rzeczy jak twarze zupełnie z głowy.

 

 

prrrszaony - jak wrócę do domu to mogę wrzucić jakiś parę wipów bo chyba do tej pracy mam pare step by stepów.

 

Cpt.Obvious - dzięki. Z tymi fakturami to masz całkowitą słuszność. Lenia mam w trakcie malowania żeby szukać odpowiednich no i za mało odwagi żeby eksperymentować - a może właśnie nie odwagi a poprostu swobody i pewności siebie. Odpale dzisiaj twój słynny zestaw pędzli i będe walczył :]

 

norden - to że nie rozświetla się bielą i nie przyciemnia się czernią nie oznacza, że te kolory nie powinny występować w ogóle w swej prawie czystej formie w malarstwie. Jeśli będzie biały lniany czepek wystawiony na mocne dzienne światło to w pewnych miejscach może być on niemal zupełnie biały - nie wydaje mi się że trzeba zupełnie unikać tych barw.

Edytowane przez GrzegorzPrzybys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

norden - to że nie rozświetla się bielą i nie przyciemnia się czernią nie oznacza, że te kolory nie powinny występować w ogóle w swej prawie czystej formie w malarstwie. Jeśli będzie biały lniany czepek wystawiony na mocne dzienne światło to w pewnych miejscach może być on niemal zupełnie biały - nie wydaje mi się że trzeba zupełnie unikać tych barw.

 

Czekaj bo nie rozumiem... Mówisz o malarstwie a rozmawiamy o czymś zrobionym na tablecie ..tzw. digital art... Mówiłem o kontrastach pomiędzy "czepkami" zarówno tym na głowie Maryny jak i tym na głowie naszego zboczonego Harnasia a niebem... Za mało kontrastu między tymi rzeczami... Nie wiem jak jest w malarstwie tego na ASP uczą... ale w digitalu masz publike typowo populistyczną że tak ujmę... która używa monitorów do oglądania i tutaj światło nie padnie na warstwy kładzionej w innych proporcjach, misternie farby tak że wyniesie nasze postacie na front obrazu...mimo że tło ma tą samą jasnośc tyle że jest malowane inaczej...inne proporcje... Na monitorze masz kolory RGB.... i póki co tego nie przeskoczysz... a dla mnie jako widza (a oglądałem to na dwóch róznych monitach) biel tonie w bieli...w górnej partii obrazka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sorry Kuba - nie zrozumiałem Cię w takim razie. Może faktycznie jest za mała różnica między jasnymi miejscami a niebem. Zwracam honor.

 

Ale abstra***ąc od tego ja nie widzę żadnej różnicy między "malarstwem tradycyjnym" a "digitalnym" - malarstwo to malarstwo - kładziesz kolorową plamę na poprzedniej kolorowej plamie. Wolę mówić tu o malarstwie komputerowym po prostu, czy digitalnym, czy cyfrowym whatever.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kurde nie wiedziałem że max3d wychwytuje bluzgi nawet wewnątrz słów ;D...

abstra***ąc ;D...lol

 

wracając do tematu... w malarstwie mozna eksperymentować składnikami którymi malujesz... uzyskując w ten sposób zamierzony efekt... czyli wiesz możesz zarówno malowac jogurtem jak i rozmazywać kupę po płótnie jak i wymyślać sposoby na farbę która ma pewne fajne parametry techniczne.. trwałość, połysk, głębie... Malarstwo jest dlatego przepiękne w odróznieniu od digitalu.. ponieważ możesz wręcz stworzyć dzieło w pewnym sensie przestrzenne... uzywając np mlecznych farb... w których rozchodzi się światło... w skrócie cuddddaa!!! I to jest wspaniałe w malarstwie... w digitalu masz jedynie 256x256x256 możliwości...na piksel dla 8 bitów i masz całkowity brak przestrzeni... Mozna użyć techniki stereoskopowej.. do uzyskania ciekawszego efektu...że np brush ma swoją "grubość" ale jeszcze nie widziałem takiego podejścia... nawet trudno jest mi wyobrazić sobie w tej chwili sposób... jak taki efekt osiągnąć...w sensie stworzyć stereoskopowo przestrzenną farbę.... to by wtedy troche podniosło wartość oglądanych prac digitalnych...

 

Myśle że grafika tego rodzaju musiałaby być oparta o voxele... Ta technologia prędzej czy później nas czeka na szczęście... cały czas jak widze gry...lub filmy mam nieodparte wrazenie ze patrze na jakieś dupne puste vertexy bez życia. Wystarczy ze troche jeszcze procki pójdą do przodu i bedzie można cały ten pusty szajs wypełnić voxelami...wtedy np jak strzelisz w czasie gry w drzewo... kula naprawde zrobi w nim dziure...a nie zostanie jedynie nałozona teksturka...itd... Nawet w słynnej serii matrix jak oglądasz na początku te sekwencje ze znakami które budują cały świat... widać że wewnątrz obiektów również przelatują znaki...za co odemnie ukłon dla twórców...bo to zostało przemyslane...

Edytowane przez norden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łooo, mistrzowskie. Kompozycja z panną i szlachcicem zaiste wyszukana i piękna. Wsio jest jak powinno być, Przebielenia też tam gdzie powinny być. Jeśli już się bardzo czepiać to może twarz kolesia ciut za bardzo wymęczona względem reszty.

Pozostałe szkice i zameczek też cholernie przednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo pozytywne rzeczy. mam pytanie - czy przed malowaniem np. konia czy innej rzeczy z refki wprawiasz rękę np. w konskiej anatomii czy leciszs na żywioł? bo jeśli chcesz przenosić to co widzisz na jezyk pedzli takie wprawki mogłyby pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności