Skocz do zawartości

Zaproszenie na pokaz prapremierowy


Rekomendowane odpowiedzi

cracoviaorigo2.jpg

 

 

Uprzejmie zapraszam na prapremierę najnowszego filmu zrealizowanego w technice animacji 3D pt. CRACOVIA. ORIGO (Kraków. Początek).

Producentem filmu jest Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, produkcja została zrealizowana przez krakowskie studia NoLabel Sp. z o.o. oraz MM INTERACTIVE.

Prapremiera odbędzie się w Noc Muzeów, 14 maja 2010 r., w Pałacu Krzysztofory - Rynek Główny 35 (obok rogu ulic Sławkowskiej i Szczepańskiej). Film można będzie obejrzeć w sali Fontany o godz. 22.00 i 22.30. W przypadku większej liczby chętnych - przekraczającej pojemność sali podczas tych dwóch pokazów odbędą się dodatkowe projekcje.

Edytowane przez kowalski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość i-riss

Ja byłem......nie będę oceniał, bo przy tym pracowałem ;)

 

Ale chętenie poznam wasze opinie, był ktoś z Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość i-riss

[link usuniety, zamiast tego: http://max3d.pl/news.php?id=1181 i zrodlo z youtube]

 

Nie chcę się wypowiadać w imieniu całej firmy, ale myślę, że po premierze (teraz była tylko pra-premiera z okazji Nocy Muzeów)

Animacja będzie pokazywana w Muzeum w podziemiach pod płytą rynku głównego.

Otwarcie a co za tym idzie i premiera będą koło czerwca, i wtedy pewnie pojawią się materiały w necie.

 

Będzie tam trochę: Scena z mamutami, najazdem mongołów na Kraków, legenda o królu Kraku i inne.

 

ps.

 

Tak to klatka z filmu (przelot orła nad Krakowem, animację orła zrobił Maciek (Empi) i nie przesadzę gdy powiem że rewelacyjnie mu wyszła)

Edytowane przez Adek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze strony NoLabel robił to następujący zespół:

 

Kierownictwo produkcji

KRZYSZTOF HRYCAK

 

Kierownictwo postprodukcji

ŁUKASZ CZYCZYŁO

 

Nadzór artystyczny

TOMASZ SALWIERZ

 

Media Manager

WOJCIECH FLORCZYK

 

Animacja

MACIEJ PRĘTKI - główny animator

PAWEŁ ŻUGAJ - animator

MICHAŁ OGÓREK - animator 2D

 

Typografia

KACPER CZYCZYŁO

 

Rysunki

MICHAŁ OGÓREK

 

Modelowanie 3D

MACIEJ PRĘTKI

PAWEŁ WEREMIUK

PIOTR STASZKIEWICZ

MICHAŁ ZAWADZKI

 

Rigowanie

JAKUB KWIATKOWSKI

MACIEJ PRĘTKI

PAWEŁ WEREMIUK

PAWEŁ ŻUGAJ

 

Kompozycja i postprodukcja

ŁUKASZ CZYCZYŁO

PIOTR BOROWSKI

KRZYSZTOF HRYCAK

 

Co do ludzi z forum to: Empi, i-riss, brodkins i moja skromna osoba.

Cała reszta na pewno przegląda forum, ale nie orientuje się jakie ma ksywki

Edytowane przez Kefas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej informacji i stille można znaleźć tutaj:

http://pl-pl.facebook.com/grupanolabel

 

Tu stille:

http://pl-pl.facebook.com/album.php?aid=421629&id=290369855098&ref=mf

Zdjęcia z planu zdjęciowego:

http://pl-pl.facebook.com/album.php?aid=368878&id=290369855098&ref=mf

 

A tu jeszcze mamuty:

http://pl-pl.facebook.com/photo.php?pid=12117610&id=290369855098

Edytowane przez Kefas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne mamuty. Zwiastun bardzo mi sie podoba. Jakbym mial sie do czegos przyczepic to tylko jak mamuty uciekaja to przebieraja nogami jakby ktos przyspieszyl im tempo i ten ruch glowa jednego z mamutow jest bardzo szybki. Kiedys jechalem na sloniu, ktory byl wolny ociezaly.

Znalazlem taki filmik dla porownania.

 

Wracajac do zwiastunu.. bardzo mi sie podoba. Wysoka jakosc. Stille ktore Kefas podeslal tez wygladaja super. ORzel rewelacja. Nie moge sie doczekac zeby zobaczyc go w akcji :). Ujecie ze strzala jest tez wypas.

Kongratulacje dla calego zespolu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapowiada sie calkiem ok, zdecydowanie ujatka z mamutami najfajniejsze, fajne niebo i kolorki, animacja dosc drewniana, ale technicznie fajnie calkiem, szkoda, ze potem nic nie widac, za ciemno tam jest, mozna bylo zagrac jakims swiatlem mocniej i ciekawiej, na pewno dobrze robi praca nad takim zleconkiem, zawsze jest mozliwosc rozwoju w przeciwienstwie do reklamy, kiedy calosc mozna obadac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość i-riss

Ja nie wiem bo dołączyłem w trakcie i robiłem osobną scenę 2d.

 

 

edit: właśnie spytałem, rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że coraz więcej takich projektów wycieka i znajdują się na nie pieniądze. Może powiecie coś o technikaliach (jakie softy, w czym robione było enviro, coś o futrze mamutów?:) ) Konsultowaliście projekt z ekspertami? Scena z mamutami najfajniejsza choć wątpię by ten sposób polowania był efektywny zwłaszcza, że na trailerze nie używali miotaczów oszczepów ;) Tak czy inaczej zapowiada się nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W NoLabel pracuje się głównie w 3DSMax z menal ray'em i Nuke, choć to się czasem waha w zależności od projektu i preferencji członków zespołu.

 

Ja podobnie jak i-riss doszedłem do ekipy trochę później więc trudno mi mówić o szczegółach pracy reszty zespołu. Do moich obowiązków należało głównie przygotowanie roślinności: krzaczki, drzewka, do scen takich jak ta:

http://pl-pl.facebook.com/photo.php?pid=12126239&id=290369855098

czy ta:

http://img88.imageshack.us/img88/6111/cracoviaorigo2.jpg

Polegało to w skrócie na przygotowaniu kilku gatunków drzew w OnyxTree, poprzedzonego małym resarchem skupiającym się na cechach charakterystycznych danych drzew. Następnie stworzeniu po kilka wariacji drzew z danego gatunku, przerzucenie ich do maxa i przerobienie na mental ray proxy. Sadziłem je później za pomocą objectPainter'a z SoulburnScripts Neila Blevinsa na terenie.

Do rozdzielenia tego później na passy, takie jak ambient oclussion, używałem fajnego skryptu do maxa który się nazywa się RenderFlow:

http://www.davidholmedal.com/renderflow.php

na razie jest jeszcze w fazie testów beta i nie wszystko działa jak należy.

 

Co do konsultantów, to w creditsach filmu znajdziecie ich drugie tyle co grafików z NoLabel. Dla MHK było bardzo istotne by film był zgodny z prawdą historyczną

Edytowane przez Kefas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ladnie estetycznie i warsztatowo. Montaz gitesik. Napiszcie cos wiecej o tym Alvernia studios. Slyszalem, ze to jakis kosmos:) Czy w zwiazku z 3d to studio ma jakies smiale plany? Chocby w tym kierunku, w ktorym pokazaliscie teraz tylko np na wieksza skale, dluzsze formaty,itd?

 

Ola-f: kasa z unii to z jednej strony szansa dla artystow, bo nacodzien wszyscy chca ogladac ich filmy, ale jakos nikt nie kwapi sie aby za to placic:) z drugiej te dofinansowania sa mocno naciagane,

Kazdy teraz chce jechac na dofinansowaniu, a prawda jest taka, ze jak ktos nie zarabia bez tego to znaczy, ze po prostu zaden z tego biznes....w nielicznych sytuacjach dziala to inaczej.

Tak jak te malo przemyslane dofinansowania na dzialalnosc gospodarcza tylko po to zeby wiekszosc zmarnowala to na kupno legalnego softu, biurka i innych pierdol majac przekonanie, ze wystarczy otoczyc sie tym co powinno byc w profesjonalnej firmie i ona taka sie stanie;)

I tak co rok. Lepiej po pierwszym roku przyjrzec sie tym co madrze obrocili to na profity, i zamiast finansowac nowych dorzucic te pieniadze tym, ktorzy osiagneli sukces, na dalsza rozbudowe i dzieki czemu zatrudnia wieksza liczbe pracownikow tworzac stabilne instytucje - zatrudnia tych wszystkich, ktorzy w swojej dzialalnosci nie osiagneliby i tak sukcesu. Naprawde bezmyslne.

Nie mialbym nic przeciwko dofinansowaniom dla wszystkich, ale potem to wszystko do nas wroci i beda masowe protesty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość i-riss

W animacji jest też krótka sekwencja "snu", opisująca mit o królu Kraku. Wykonałem ją wg pomysłu reżysera (Piotr Szczepanowicz). Rysowałem w Photoshopie a animowałem w After Effects. Oto link do kilku screenów :

http://michalogorek.files.wordpress.com/2010/05/krak.jpg

http://michalogorek.files.wordpress.com/2009/12/krak-walczy_08.jpg

http://michalogorek.files.wordpress.com/2009/12/jjjjj.jpg

 

 

Paweł -ja swój soft kupiłem za kase na wesele, i już mi się dawno zwrócił ;)

Edytowane przez i-riss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ergie.

 

Paweł Lipka: O Alverni niewiele mi wiadomo. Przede wszystkim to studio filmowe. Kręciliśmy tam zdjęcia z aktorem i to jeszcze zanim dołączyłem do zespołu, więc nie mam na ten temat zbyt dużo do powiedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O chcialbym to zobaczyc.Bardzo mi sie podoba trailer.Ten matte przedstawiajacy Kraków w pierwszym poscie swietnie sie prezentuje.Poza tym bardzo fajne pomysl rozwiazania sekwencji snu poprzez animacje 2d(i-riss).Lubie taka intermedialnosc nawet wewnatrz CGI.Ciekaw jestem efektu.

pzdr.

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności