Skocz do zawartości

Pz.Kpfw. III Ausf L


KoMic

Rekomendowane odpowiedzi

1. Gosienice powstaly z 2 elementow. 1 to ogniwo, 2 to spline po ktorym arrayem rozlozylem ogniwa.

Że też sam na to nie wpadłem... Muszę spróbować takiego rozwiązania, bo ja cierpliwie układałem każde ogniwko z osobna.

2. Stworzylem sobie model sruby i potem co najwyzej dodawalem do geometrii objektu przez attach,

O to zdanie mi właśnie chodziło. Tak podjerzewałem, ale wolałem się upewnić, bo gdy geomtria zaczyna być coraz to pod różnym kątem i zaczyna być coraz bardziej skomplikowana układanie śrubek zaczyna być chyba coraz bardziej trudne (bo chyba nawet align tutaj nie zaradzi).

Materialy robie sam, ma texture jednego kanalu np diffuse, moze skladac sie bardzo duzo textur ktore blenduje sobie w PS i uzyskuje pozadany efekt. moim podstawowym skladem textur bazowych jest cgtextures.com, mozna znalezc tam fantastyczne texy w duzej rozdzialce. Do tego wszytkiego warto jeszcze sobie wypiec(bake taxturing pod "0") kilka przebiegow AO z rozna gestoscia i zasiegiem oddzialywania.

No i tu się kłania moje zacofanie w materiałach i słabizna w PS. Ale samo blendowanie textur w PS nie powinno być takie znowu trudne (jak przypomne sobie PS to dam rade), natomiast to zdanie:

Do tego wszytkiego warto jeszcze sobie wypiec(bake taxturing pod "0") kilka przebiegow AO z rozna gestoscia i zasiegiem oddzialywania.

Jest dla mnie wielką tajemnicą. Nie spotkałem sie niestety z Bake taxturing. Nie pytam jak to zrobić, ale jaki to ma dać efekt?

 

Dzięki serdeczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 269
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pod klawiszem "0" zero masz piekanie textur: ], ktora otwiera sie po rozlozeniu koordynat, wazne aby kordy byly unikatowe(czyli objekty nie moga sie nakladac na siebie)

najpierw podajesz lokalizacje gdzie max bedzie zapisywal pliki

potem wybierasz channel coordynat, 1, 2 jak kolwiek.

nastepnie pod przciskiem Add... masz do wyboru rozne kanaly ktore mozesz wyrenderowac do textury zgodnie z wczesniej wybranymi coordynatami.

jest to o tyle przyjemne, ze nawet jak zrobisz mapy proceduralne, to wszytko moszesz wypalic do textury i ewentualnie gmerac nad tym w PSie aby bardziej urozmaicic czy dodac jakies drobiazgi,

napewno warto sobie wypalic AO, ambient occlusion i zblendowac to z texturami w PS.

mozliwosci jest wiele tylko trzeba miec w glowie cel przeznaczenia.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem jedno: fantastyczne! Jednak mam takie pytanie. Tekstury zrobiłeś rzeczywiście fenomenalne - i nie ma co do tego dwóch zdań. Jednak czy one nadają się do używanego sprzętu to druga kwestia. W tej chwili model (to co oteksturowane pokazałeś) wygląda jak trzydziestoletni wrak wydobyty z błota i opłukany wodą. Jako taki jest po prostu fenomenalny. Jak na egzemplarz "w służbie" trochę przegiąłeś z weatheringiem. Sporo widziałem sprzetu (no, może nie tak starego :) ) w trakcie eksploatacji i żaden nie wyglądał nawet w 30% tak zdrachany jak ten :) A juz w każdym razie nie powinno być tyle rdzy - błoto, kurz, tłusty syf w załomach, tłuste plamy po olejach innych - jak najbardziej

 

Ale samo w sobie rewelacyjne.

 

 

Oooo, teraz zauważyłem dziurę po pocisku. Czyżbym przeoczył w wątku, że to ma być zniszczony egzemplarz?

Edytowane przez mrys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe mrys - wlasnie tak - sadze ze bedzie to praca w klimatach jakie obseruje sie od dlugiego czasu w modelarstwie redukcyjnym- ale to oczywiscie gdybanie" bo poki nie bedzie sceny to nie wiadomo co autor ma na mysli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdumiewa mnie sposób modelowania...

Czym ty to robisz? Każdy element zaczynasz od prostych brył i od ogółu do szczegółu, czy używasz jakichś NURBSów, czy jak?

Bo ja patrze np na taki właz to nie mam zielonego pojecia jak osiągnąc taki efekt... :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrys, hehe dobre: ]

Santo, dokladnie tak jak Bbandi napisal. Kozystam z poly modelingu. czesto uzywam podstawowych bryl wyjsciowych i spline. czasem recznie trzeba jakas sciange chamferowac i po zawodach. nie ma tu zadnej filozofii: ]

 

Co do tanka, to tak jak Kliment i Eco napisali. Bedzie zniszczony i sporo czerpie z dioramek modeli redukcyjnych.

 

Co do przyszlej sceny to planuje postawic maszyne w Libi/Tunezji w szczatkach imperium rzymskiego. (google "Libia ruins"). czolg finalnie bedzie w barwach 10 dywizji pancernej, Panzer-Regiment 7. ktora w 43 zostala rozbita w tunezji

Co by mi w sumie lezalo. Tylko jest jedno ale, ale nie wiem czy oni mieli III Ausf L: ]

 

maly up. Troche martwie sie, ze trace wyczucie i ze zaczynam robic czesc rzeczy na sile.

11dhull.jpg

11ehull.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komic pieknie idzie, siedzę sobie zajadam popcorn i oglądam z przyjemnością jak to się rozwija. Co do Pz IIIL w ramach 7 pułku pancernego to szczerze mówiąc jest kłopot.... szukałem dość długo i ciężko potwierdzić na tak czy na nie z cała pewnością :). Pewne jest jedno PZ IIIL wchodziły w skład kompani czolgów lekkich w 501 batalionie czołgów ciężkich w afryce AD 1943.... poszperam jeszcze za tym :)

Edytowane przez kliment woroszyłow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to nie ma nic na sile i wszystko jest na swoim miejscu a model pomimo ze juz widzialem go tyle razy caly czas wydaje mi sie baardzo ciekawy w przeciwienstwie do mojej rodzimej tworczosci :P Tak wiec na sile raczej nie jest i juz raczej bym sie nie zajmowal tym co jest gotowe czyt. oteksturowane jezeli oczywiscie o to Ci chodzilo. Koncz przednia plyte i wieze no i czekamy na froncik na znanych portalach cg wliczajac cg society oczywiscie xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niniejszym przepraszam publicznie Klimenta Woroszyłowa, który opier.. mnie za niewierność jedynemu (jak sam mówi) pluginowi do Maxa, i że nie będziesz miał innych pluginów przede mną (dokumentacja GG do wglądu). Klimku nic nie poradzę, że rynek pluginów sie rozwija, co ni ezmienia faktu, ze jesteś pierwszym pluginem i widzę, że dorobiłeś się modułu pyskowania i zazdrości :). Ale ja się nie dziwię. Jak widzę te tekstury to też zazdroszczę.

 

Najfajniejszy wrak jaki widziałem.

 

Z rad praktycznych uważaj trochę z rdzą. W tamtejszych warunkach korozja postępowała bardzo powoli. Kilka lat temu odnaleziono na Jednej z pustyń w Afryce kompletnego Liberatora po awaryjnym lądowaniu. Poza zniszczonymi elementami gumowymi reszta była praktycznie w takim stanie jak 60 lat wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wam tu wam, od pluginow wyzywac, wy wy,,,,... maxscripty jedne: ]

 

Kliment bylbym wdzieczny za sprecyzowanie. zalezy mi na 2 faktach, IIIL+libia/Tunezja nie wazne pod jakimi bawrami. zalezy mi na ruinach rzymskich: ]

JacekCichy, aye aye Sir: ]

Mrys, dziekuje, oczywiscie masz racje. Przewiduje korekcje barw w kolejnym upie, poniewaz tak po zastanowieniu sie on bardziej jest pomaranczowy niz koloru piaskowego. roznice i to silna widac nawet pomiedzy bokiem kadluba a gora. ehhhh, troche bedzie mazania w PS

Slayer2004, ehhh byle i oby do finiszu: ]

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta dziura na wieże zrobiła ci się troche "kwadratowa" :P, ale to nie problem myślę.

Jeśli na samych poligonach dłubiesz to masz artystyczne oko i wyczucie.

A czym to tam wygładasz? MeshSmoothem czy NURMSami czy czymś jescze innym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Santo, tak masz racje jesttroche kanciaste, ale nie bedzie widac tej krawedzi, poniewaz wieza ja przykryje, ktora w podstawie ma wiekszy podzial.

Z zasady nie stosuje MSa, nooo chyba ze faktycznie cos za mocno uproszcze tak jak kola i nie mam innego wyjscia, ale i tak nie zostawiam czystego MSa, tylko potem usuwam zbedne podzialy nic nie wnoszace do ksztaltu. Ot takie zboczenie gameartowe: ]. Gdzies kilka postow wczesniej umiescilem caly model z widocznym podzialem na scianki. hehe wielkiej filozofii tu nie ma. moze troche praktyki

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Santo, nic, nie stosuje zadnych wygladzaczy. wszytko to co widac jest z editpoly i to wszytko, za bardzo nie rozumiem o co dokladnie Ci chodzi. chyba ze pytasz o ten mega delikatny blendzik na kazdej krawedzi ktory jest nadawany z poziomu shadera (material Arch&design)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namotałem.

Spójrz na dowolny właz na swoim modelu. Nie ma tam ŻADNYCH ostrych krawędzi, nawet na samym dole jest lekko wypchnięte na boki (jakby bevelem). Idealne zaokrąglenia i robisz to bez żadnych wygładzaczy? Mam prośbę: zapodaj siatkę tego elementu:

http://img832.imageshack.us/img832/3812/10iwlaz.jpg

I doznam może olśnienia.

i. chyba ze pytasz o ten mega delikatny blendzik na kazdej krawedzi ktory jest nadawany z poziomu shadera (material Arch&design)

Pogubiłem się w profesjonalnym slangu grafików. Delikatny blendzik... z poziomu shadera... :| Jak tak przeglądam ten twoj temat to mnie tak uświadamia, ze sporo rzeczy nie wiem i nie umiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszystko sie powoli wyjaśnia... Jestem ślepy :D

Ten "delikatny blendzik" to ejst właśnie to rozjaśnienie krawędzi (co daje złudne wrażenie, ze to ejst tak łądnie zaokrąglone)?

A na głównym modelu te takie pokrywy (jest ich 5 za otworem na wieżę)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki spokojnie, Tam faktycznie od strony zewnetrznej mam chamfa x2, bo fizycznie ta krawedz byla mocno blendowana. Dodatkowo stosuje blenda z poziomu shadera i rozjasniam krawedzie, dla lepszego uwydatnienia szczegolow. Ot cala filozofia: ]

 

jutro zapodam siate, pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeszcze raz, kiedykolwiek, jakiego kolwiek okrętowca, ktokolwiek, nazwie Zbokiem, zbokolem albo inne zbo, to postrasze go TYM Wątkiem.

Myślałem, że Kliment, Mrys, Peter to czołówka ale po Tobie się nie spodziewałem.

Przez takich jak Ty, my biedni okrętowcy mamy doła.

Michał, PIĘKNA, Wspaniała i Doskonała robota.

Nadal jednak czekam na Fuso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RaVirr, dziekowac: ]

Waldek, hehehe rozumiem ze to chyba dobrze : ], hehehe dzieki: ]

Tweester, hmmm 3 miechy,szacuje ze srednio 2-3h/dobe wiec pewnie cos miedzy 200-300h bedzie

Kliment. to co jest widac. zostaly mi blotniki, cala wieza. dodatkowo wymodelowac troche zlomu z wnetsza wiezy, mega uproszczony przedzial silnikowy. Nooo i w zasadzie pozostaje tylko wykonczyc texy kadluba i zaplanowac miejsca opalenia i rdzy. Otoczenie poleci z gorki: ]

Touch, hehe dzieki. jeszcze nie planowalem ekspansji portali, ale moze trzeba bedzie sobie wyznaczyc jakies cele: ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra w końcu trzeba tu coś napisać.

Widzę, że bardzo dużo pracy w to wkładasz!

Od razu piszę, że nie czytam każdego postu od 1str. więc jak bym się powtórzył to przepraszam.

 

Są tu 2 rzeczy które mnie mocno gryzą :

 

1. Wszystko jest widać mocno zniszczone, dużo rdzy, zacieków, odrapań brudu itd... ale brakuje mi różnorodności w ogniwach gąsienicy. Zobacz - w całej długości wygląda tak samo. Fajnie by było jak byś zrobił chociaż 1 lub 2 oddzielne textury bądź z tej bazowej, która jest obecnie wyciągnął i przerobił na 2 inne, po prostu powplatać to tak by trochę zróżnicować całość.

 

2. Patrząc na całość (textury) mam wrażenie, że wszystko jest takie game artowe - zwłaszcza te mocne obicia i odpryski farby na krawędziach pokryw i włazów.

Możliwe, że bump jest za mocny lub specular za bardzo się błyszczy.

Zastanawia mnie jak by to wyglądało z nieco mniej soczystymi kolorami.

 

Mam nadzieję, że nie uraziłem Cie tym co wyżej napisałem bo mimo tego BARDZO podoba mi się to co robisz !

 

Przykład :

11fhull.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ja robiłem to wszytko a KoMic tylko temat na forum wystawił ;p hehehe

 

Nie no to oczywiście żarcik !

 

bbandi - tak 100% racji :) ale myślę,że KoMic ostateczny render w takiej czy podobnej nico wygaszonej tonacji powinien zrobić, ale to już jego wola :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że temat kolorystykia warto zostawić na puźniej, w końcu nawet nie wiemy jaką scenę nam wyszykuje, a wtedy jeszcze dojdzie zabawa ze światłem co też może namieszać z kolorem. Choć przyznam że ta przygaszona wersja bardziej oddaje pustynny klimat niż ta "soczysta" ordzewiała pomarańcz.

 

DonJakub - z tymi gąsienicami było już wcześniej, teksturka ma być randomizowana.

 

Mógłby ktoś przybliżyć temat tego "blenda na teksturze" co imituje chamfera, o który pytał wcześniej santo? Strasznie mnie to nurtuje, a jak żyję się tym nie spotkałem.

 

i byłbym zapomniał: Zajedwabisty blaszak :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bry Panowie: ]

DonJakub, 100% racji, bardzo dziekuje za pokazanie swojej wizji, hehe Kliment tez mial taka uwage co do tonacji, ze jest zbyt cukierkowa: ]. Twoje uwagi nie zostana pominiete, poniewaz sa cenne i pokrywaja sie z moja wizja: ] PS, bardzo fajnie wyszlo: ]

Ufol, tak wlasnie zamierzam zrobic, najpierw go "wykonczyc" potem rzezbic w finalnyej scenerji i oswietleniu. Co nie zmienia faktu, propozycja DonJakuba moze byc jakims wyznacznikiem do ktorego nalezaloby sie zblizyc: ]

Jesli chodzi o blenda z texow. To.... W MR A&D czyli w Mentalu mamy taki uniwersalny shader Arch&Design, zjezdzamy do zakladki Special Effect, stawiamy ptaszka przy Round Corners, nadajemy wartosc w zaleznosci od skali sceny i gotowe, mozemy sie cieszyc z UPROSZCZONYCH zaokraglonych krawedzi. nie zawsze sie to sprawdza, a w szczegolnosci w closeupach. Ale z grubsza daje rade: ]

Edytowane przez KoMic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komic - a ja myślałem że ty jakiegośtricka na uv'kach robisz, do głowy mi nie wpadło że chodziło o inny shader.. z A&D nie wiele miałem do czynienia.

 

randomizowana tekstura to taka która wszędzie wygląda i się nie powtarza (random = losowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KoMic - fajnie by było jak bys wrzucał takie mniejsze obrazki jak donJakub dał i linka do większych. Jak jest mniejsze to można to lepiej ogarnąć, teraz to zauważyłem jak mniejsze zobaczyłem.

Tak czy inaczej jedziesz ostro z tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności