santo Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 1. Gosienice powstaly z 2 elementow. 1 to ogniwo, 2 to spline po ktorym arrayem rozlozylem ogniwa. Że też sam na to nie wpadłem... Muszę spróbować takiego rozwiązania, bo ja cierpliwie układałem każde ogniwko z osobna. 2. Stworzylem sobie model sruby i potem co najwyzej dodawalem do geometrii objektu przez attach, O to zdanie mi właśnie chodziło. Tak podjerzewałem, ale wolałem się upewnić, bo gdy geomtria zaczyna być coraz to pod różnym kątem i zaczyna być coraz bardziej skomplikowana układanie śrubek zaczyna być chyba coraz bardziej trudne (bo chyba nawet align tutaj nie zaradzi). Materialy robie sam, ma texture jednego kanalu np diffuse, moze skladac sie bardzo duzo textur ktore blenduje sobie w PS i uzyskuje pozadany efekt. moim podstawowym skladem textur bazowych jest cgtextures.com, mozna znalezc tam fantastyczne texy w duzej rozdzialce. Do tego wszytkiego warto jeszcze sobie wypiec(bake taxturing pod "0") kilka przebiegow AO z rozna gestoscia i zasiegiem oddzialywania. No i tu się kłania moje zacofanie w materiałach i słabizna w PS. Ale samo blendowanie textur w PS nie powinno być takie znowu trudne (jak przypomne sobie PS to dam rade), natomiast to zdanie: Do tego wszytkiego warto jeszcze sobie wypiec(bake taxturing pod "0") kilka przebiegow AO z rozna gestoscia i zasiegiem oddzialywania. Jest dla mnie wielką tajemnicą. Nie spotkałem sie niestety z Bake taxturing. Nie pytam jak to zrobić, ale jaki to ma dać efekt? Dzięki serdeczne :)
KoMic Napisano 6 Sierpień 2010 Autor Napisano 6 Sierpień 2010 Pod klawiszem "0" zero masz piekanie textur: ], ktora otwiera sie po rozlozeniu koordynat, wazne aby kordy byly unikatowe(czyli objekty nie moga sie nakladac na siebie) najpierw podajesz lokalizacje gdzie max bedzie zapisywal pliki potem wybierasz channel coordynat, 1, 2 jak kolwiek. nastepnie pod przciskiem Add... masz do wyboru rozne kanaly ktore mozesz wyrenderowac do textury zgodnie z wczesniej wybranymi coordynatami. jest to o tyle przyjemne, ze nawet jak zrobisz mapy proceduralne, to wszytko moszesz wypalic do textury i ewentualnie gmerac nad tym w PSie aby bardziej urozmaicic czy dodac jakies drobiazgi, napewno warto sobie wypalic AO, ambient occlusion i zblendowac to z texturami w PS. mozliwosci jest wiele tylko trzeba miec w glowie cel przeznaczenia. pozdr
mrys Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 (edytowane) Powiem jedno: fantastyczne! Jednak mam takie pytanie. Tekstury zrobiłeś rzeczywiście fenomenalne - i nie ma co do tego dwóch zdań. Jednak czy one nadają się do używanego sprzętu to druga kwestia. W tej chwili model (to co oteksturowane pokazałeś) wygląda jak trzydziestoletni wrak wydobyty z błota i opłukany wodą. Jako taki jest po prostu fenomenalny. Jak na egzemplarz "w służbie" trochę przegiąłeś z weatheringiem. Sporo widziałem sprzetu (no, może nie tak starego :) ) w trakcie eksploatacji i żaden nie wyglądał nawet w 30% tak zdrachany jak ten :) A juz w każdym razie nie powinno być tyle rdzy - błoto, kurz, tłusty syf w załomach, tłuste plamy po olejach innych - jak najbardziej Ale samo w sobie rewelacyjne. Oooo, teraz zauważyłem dziurę po pocisku. Czyżbym przeoczył w wątku, że to ma być zniszczony egzemplarz? Edytowane 7 Sierpień 2010 przez mrys
kliment woroszyłow Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 Przeoczyłeś mrysiu. Ale rozumiemy to, ludzie w twoim wieku tak mają :D To ma być spalony zniszczony wrak :D
eco Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 hehe mrys - wlasnie tak - sadze ze bedzie to praca w klimatach jakie obseruje sie od dlugiego czasu w modelarstwie redukcyjnym- ale to oczywiscie gdybanie" bo poki nie bedzie sceny to nie wiadomo co autor ma na mysli :)
mrys Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 Hmmm, hmmm.... No tak, ale na usprawiedliwienie dodam, że od wczoraj siedzę nad okładką która mam skończyć jutro i oczki mi już nawalają :D
santo Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 Zdumiewa mnie sposób modelowania... Czym ty to robisz? Każdy element zaczynasz od prostych brył i od ogółu do szczegółu, czy używasz jakichś NURBSów, czy jak? Bo ja patrze np na taki właz to nie mam zielonego pojecia jak osiągnąc taki efekt... :|
bbandi Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 santo - moim zdaniem ten właz to po prostu tradycyjny sposób modelowania nie trzeba korzystać z niestworzonych modyfikatorów wystarczy trening i wyobraźnia przestrzenna to bardzo ważne:), a może CoMic jakoś inaczej działa...
mrys Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 KoMic nie istnieje. To tylko plugin do Maxa z modułem do pisania na forum. :)
santo Napisano 8 Sierpień 2010 Napisano 8 Sierpień 2010 Wiesz co, no może, ale przyznam, że bajerancko wychodzą te włazy...
KoMic Napisano 8 Sierpień 2010 Autor Napisano 8 Sierpień 2010 Mrys, hehe dobre: ] Santo, dokladnie tak jak Bbandi napisal. Kozystam z poly modelingu. czesto uzywam podstawowych bryl wyjsciowych i spline. czasem recznie trzeba jakas sciange chamferowac i po zawodach. nie ma tu zadnej filozofii: ] Co do tanka, to tak jak Kliment i Eco napisali. Bedzie zniszczony i sporo czerpie z dioramek modeli redukcyjnych. Co do przyszlej sceny to planuje postawic maszyne w Libi/Tunezji w szczatkach imperium rzymskiego. (google "Libia ruins"). czolg finalnie bedzie w barwach 10 dywizji pancernej, Panzer-Regiment 7. ktora w 43 zostala rozbita w tunezji Co by mi w sumie lezalo. Tylko jest jedno ale, ale nie wiem czy oni mieli III Ausf L: ] maly up. Troche martwie sie, ze trace wyczucie i ze zaczynam robic czesc rzeczy na sile.
kliment woroszyłow Napisano 8 Sierpień 2010 Napisano 8 Sierpień 2010 (edytowane) Komic pieknie idzie, siedzę sobie zajadam popcorn i oglądam z przyjemnością jak to się rozwija. Co do Pz IIIL w ramach 7 pułku pancernego to szczerze mówiąc jest kłopot.... szukałem dość długo i ciężko potwierdzić na tak czy na nie z cała pewnością :). Pewne jest jedno PZ IIIL wchodziły w skład kompani czolgów lekkich w 501 batalionie czołgów ciężkich w afryce AD 1943.... poszperam jeszcze za tym :) Edytowane 8 Sierpień 2010 przez kliment woroszyłow
JacekCichy Napisano 8 Sierpień 2010 Napisano 8 Sierpień 2010 Jak dla mnie to nie ma nic na sile i wszystko jest na swoim miejscu a model pomimo ze juz widzialem go tyle razy caly czas wydaje mi sie baardzo ciekawy w przeciwienstwie do mojej rodzimej tworczosci :P Tak wiec na sile raczej nie jest i juz raczej bym sie nie zajmowal tym co jest gotowe czyt. oteksturowane jezeli oczywiscie o to Ci chodzilo. Koncz przednia plyte i wieze no i czekamy na froncik na znanych portalach cg wliczajac cg society oczywiscie xD
mrys Napisano 8 Sierpień 2010 Napisano 8 Sierpień 2010 Niniejszym przepraszam publicznie Klimenta Woroszyłowa, który opier.. mnie za niewierność jedynemu (jak sam mówi) pluginowi do Maxa, i że nie będziesz miał innych pluginów przede mną (dokumentacja GG do wglądu). Klimku nic nie poradzę, że rynek pluginów sie rozwija, co ni ezmienia faktu, ze jesteś pierwszym pluginem i widzę, że dorobiłeś się modułu pyskowania i zazdrości :). Ale ja się nie dziwię. Jak widzę te tekstury to też zazdroszczę. Najfajniejszy wrak jaki widziałem. Z rad praktycznych uważaj trochę z rdzą. W tamtejszych warunkach korozja postępowała bardzo powoli. Kilka lat temu odnaleziono na Jednej z pustyń w Afryce kompletnego Liberatora po awaryjnym lądowaniu. Poza zniszczonymi elementami gumowymi reszta była praktycznie w takim stanie jak 60 lat wcześniej.
kliment woroszyłow Napisano 8 Sierpień 2010 Napisano 8 Sierpień 2010 :D ;D :D omszały jest mrysiu ze starości jak flasza wina w piwnicy ale jeszcze jak coś powie to boki zrywać :D ide spać :D
slayer2004 Napisano 8 Sierpień 2010 Napisano 8 Sierpień 2010 ehh pięknie to wygląda :). Byle do finiszu !
KoMic Napisano 9 Sierpień 2010 Autor Napisano 9 Sierpień 2010 ja wam tu wam, od pluginow wyzywac, wy wy,,,,... maxscripty jedne: ] Kliment bylbym wdzieczny za sprecyzowanie. zalezy mi na 2 faktach, IIIL+libia/Tunezja nie wazne pod jakimi bawrami. zalezy mi na ruinach rzymskich: ] JacekCichy, aye aye Sir: ] Mrys, dziekuje, oczywiscie masz racje. Przewiduje korekcje barw w kolejnym upie, poniewaz tak po zastanowieniu sie on bardziej jest pomaranczowy niz koloru piaskowego. roznice i to silna widac nawet pomiedzy bokiem kadluba a gora. ehhhh, troche bedzie mazania w PS Slayer2004, ehhh byle i oby do finiszu: ] pozdr
santo Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 Ta dziura na wieże zrobiła ci się troche "kwadratowa" :P, ale to nie problem myślę. Jeśli na samych poligonach dłubiesz to masz artystyczne oko i wyczucie. A czym to tam wygładasz? MeshSmoothem czy NURMSami czy czymś jescze innym?
KoMic Napisano 9 Sierpień 2010 Autor Napisano 9 Sierpień 2010 Santo, tak masz racje jesttroche kanciaste, ale nie bedzie widac tej krawedzi, poniewaz wieza ja przykryje, ktora w podstawie ma wiekszy podzial. Z zasady nie stosuje MSa, nooo chyba ze faktycznie cos za mocno uproszcze tak jak kola i nie mam innego wyjscia, ale i tak nie zostawiam czystego MSa, tylko potem usuwam zbedne podzialy nic nie wnoszace do ksztaltu. Ot takie zboczenie gameartowe: ]. Gdzies kilka postow wczesniej umiescilem caly model z widocznym podzialem na scianki. hehe wielkiej filozofii tu nie ma. moze troche praktyki pozdr
santo Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 moze troche praktyki Chyba trafiłeś w sedno ;) Ale nie odpowiedziałeś do końca na pytanie. Skoro nie stosujesz MSa, to co w takim razie? Bo ja przyznam, że mam troche problemy z takim... wykończeniem.
bbandi Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 Poza zniszczonymi elementami gumowymi reszta była praktycznie w takim stanie jak 60 lat wcześniej. Może miał blache ocynk:).
KoMic Napisano 9 Sierpień 2010 Autor Napisano 9 Sierpień 2010 Santo, nic, nie stosuje zadnych wygladzaczy. wszytko to co widac jest z editpoly i to wszytko, za bardzo nie rozumiem o co dokladnie Ci chodzi. chyba ze pytasz o ten mega delikatny blendzik na kazdej krawedzi ktory jest nadawany z poziomu shadera (material Arch&design)
santo Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 Namotałem. Spójrz na dowolny właz na swoim modelu. Nie ma tam ŻADNYCH ostrych krawędzi, nawet na samym dole jest lekko wypchnięte na boki (jakby bevelem). Idealne zaokrąglenia i robisz to bez żadnych wygładzaczy? Mam prośbę: zapodaj siatkę tego elementu: http://img832.imageshack.us/img832/3812/10iwlaz.jpg I doznam może olśnienia. i. chyba ze pytasz o ten mega delikatny blendzik na kazdej krawedzi ktory jest nadawany z poziomu shadera (material Arch&design) Pogubiłem się w profesjonalnym slangu grafików. Delikatny blendzik... z poziomu shadera... :| Jak tak przeglądam ten twoj temat to mnie tak uświadamia, ze sporo rzeczy nie wiem i nie umiem.
Marcin_Przybys Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 Santo przyjrzyj się uważnie temu obrazkowi który wstawiłeś. Tam wszystko jest kanciaste :) Najlepiej to widać w otworach na nity
santo Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 Czyli wszystko sie powoli wyjaśnia... Jestem ślepy :D Ten "delikatny blendzik" to ejst właśnie to rozjaśnienie krawędzi (co daje złudne wrażenie, ze to ejst tak łądnie zaokrąglone)? A na głównym modelu te takie pokrywy (jest ich 5 za otworem na wieżę)?
bbandi Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 (edytowane) Santo jaki blendzik, patrz zaznaczasz krawędzie i ......magiczna sztuczka, żadnych smooth/KoMic wybacz chciałem uświadomić koledze;) http://img831.imageshack.us/img831/9738/11111q.jpg Edytowane 9 Sierpień 2010 przez bbandi
kliment woroszyłow Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 KoMic nie używa chamfera tylko załatwia to blendem z poziomu materiału, nie ingeruje w siatkę :)
SSn4k3 Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 Ponieważ chamfer to zło wcielone w wielu przypadkach:D Wybacz za offtop. Komicu ja wciąż liczę na exclusive render w dużej rozdziałce. I mówię poważnie:)
KoMic Napisano 9 Sierpień 2010 Autor Napisano 9 Sierpień 2010 Chlopaki spokojnie, Tam faktycznie od strony zewnetrznej mam chamfa x2, bo fizycznie ta krawedz byla mocno blendowana. Dodatkowo stosuje blenda z poziomu shadera i rozjasniam krawedzie, dla lepszego uwydatnienia szczegolow. Ot cala filozofia: ] jutro zapodam siate, pozdr
santo Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 Czyli jednak Champfer. Plus z tego wynika jeszcze blend na materiale... Muszę pogrzebać w Arch&Design. Jak osiągnąć taki efekt?
KoMic Napisano 11 Sierpień 2010 Autor Napisano 11 Sierpień 2010 Witac, kolejny UP equipment frontowy.
RaVirr Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 No panie...już od dłuższego czasu podziwiam, ale dopiero teraz zdecydowałem się napisać. Pewnie i tak masz za dużo oh i ahów ale nie mogłem się powtrzymać...także: ZAJEBIŚCIE idzie!
goral_44 Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 Jeśli jeszcze raz, kiedykolwiek, jakiego kolwiek okrętowca, ktokolwiek, nazwie Zbokiem, zbokolem albo inne zbo, to postrasze go TYM Wątkiem. Myślałem, że Kliment, Mrys, Peter to czołówka ale po Tobie się nie spodziewałem. Przez takich jak Ty, my biedni okrętowcy mamy doła. Michał, PIĘKNA, Wspaniała i Doskonała robota. Nadal jednak czekam na Fuso.
Tweester Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 KoMic ile już godzin nad tym siedzisz? :)
kliment woroszyłow Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 kapitalne! koncz juz, koncz bo sie doczekac nie można:) wieżyczka jeszcze nie skonczona?
Touch Napisano 12 Sierpień 2010 Napisano 12 Sierpień 2010 Przerażająco pięknie zniszczony! Ten czołg opanuje wiele front'ów:))
KoMic Napisano 12 Sierpień 2010 Autor Napisano 12 Sierpień 2010 RaVirr, dziekowac: ] Waldek, hehehe rozumiem ze to chyba dobrze : ], hehehe dzieki: ] Tweester, hmmm 3 miechy,szacuje ze srednio 2-3h/dobe wiec pewnie cos miedzy 200-300h bedzie Kliment. to co jest widac. zostaly mi blotniki, cala wieza. dodatkowo wymodelowac troche zlomu z wnetsza wiezy, mega uproszczony przedzial silnikowy. Nooo i w zasadzie pozostaje tylko wykonczyc texy kadluba i zaplanowac miejsca opalenia i rdzy. Otoczenie poleci z gorki: ] Touch, hehe dzieki. jeszcze nie planowalem ekspansji portali, ale moze trzeba bedzie sobie wyznaczyc jakies cele: ]
DonJakub Napisano 12 Sierpień 2010 Napisano 12 Sierpień 2010 Dobra w końcu trzeba tu coś napisać. Widzę, że bardzo dużo pracy w to wkładasz! Od razu piszę, że nie czytam każdego postu od 1str. więc jak bym się powtórzył to przepraszam. Są tu 2 rzeczy które mnie mocno gryzą : 1. Wszystko jest widać mocno zniszczone, dużo rdzy, zacieków, odrapań brudu itd... ale brakuje mi różnorodności w ogniwach gąsienicy. Zobacz - w całej długości wygląda tak samo. Fajnie by było jak byś zrobił chociaż 1 lub 2 oddzielne textury bądź z tej bazowej, która jest obecnie wyciągnął i przerobił na 2 inne, po prostu powplatać to tak by trochę zróżnicować całość. 2. Patrząc na całość (textury) mam wrażenie, że wszystko jest takie game artowe - zwłaszcza te mocne obicia i odpryski farby na krawędziach pokryw i włazów. Możliwe, że bump jest za mocny lub specular za bardzo się błyszczy. Zastanawia mnie jak by to wyglądało z nieco mniej soczystymi kolorami. Mam nadzieję, że nie uraziłem Cie tym co wyżej napisałem bo mimo tego BARDZO podoba mi się to co robisz ! Przykład :
bbandi Napisano 12 Sierpień 2010 Napisano 12 Sierpień 2010 CTRL+L w PS zapewne:). bardzo ładnie wyszło.
DonJakub Napisano 12 Sierpień 2010 Napisano 12 Sierpień 2010 No dobra ja robiłem to wszytko a KoMic tylko temat na forum wystawił ;p hehehe Nie no to oczywiście żarcik ! bbandi - tak 100% racji :) ale myślę,że KoMic ostateczny render w takiej czy podobnej nico wygaszonej tonacji powinien zrobić, ale to już jego wola :)
Ufol Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 Myślę że temat kolorystykia warto zostawić na puźniej, w końcu nawet nie wiemy jaką scenę nam wyszykuje, a wtedy jeszcze dojdzie zabawa ze światłem co też może namieszać z kolorem. Choć przyznam że ta przygaszona wersja bardziej oddaje pustynny klimat niż ta "soczysta" ordzewiała pomarańcz. DonJakub - z tymi gąsienicami było już wcześniej, teksturka ma być randomizowana. Mógłby ktoś przybliżyć temat tego "blenda na teksturze" co imituje chamfera, o który pytał wcześniej santo? Strasznie mnie to nurtuje, a jak żyję się tym nie spotkałem. i byłbym zapomniał: Zajedwabisty blaszak :P
KoMic Napisano 13 Sierpień 2010 Autor Napisano 13 Sierpień 2010 (edytowane) bry Panowie: ] DonJakub, 100% racji, bardzo dziekuje za pokazanie swojej wizji, hehe Kliment tez mial taka uwage co do tonacji, ze jest zbyt cukierkowa: ]. Twoje uwagi nie zostana pominiete, poniewaz sa cenne i pokrywaja sie z moja wizja: ] PS, bardzo fajnie wyszlo: ] Ufol, tak wlasnie zamierzam zrobic, najpierw go "wykonczyc" potem rzezbic w finalnyej scenerji i oswietleniu. Co nie zmienia faktu, propozycja DonJakuba moze byc jakims wyznacznikiem do ktorego nalezaloby sie zblizyc: ] Jesli chodzi o blenda z texow. To.... W MR A&D czyli w Mentalu mamy taki uniwersalny shader Arch&Design, zjezdzamy do zakladki Special Effect, stawiamy ptaszka przy Round Corners, nadajemy wartosc w zaleznosci od skali sceny i gotowe, mozemy sie cieszyc z UPROSZCZONYCH zaokraglonych krawedzi. nie zawsze sie to sprawdza, a w szczegolnosci w closeupach. Ale z grubsza daje rade: ] Edytowane 13 Sierpień 2010 przez KoMic
kliment woroszyłow Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 zabieg DonJakuba mi sie tez podoba, pomyśl KoMicu o tym ;)
DonJakub Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 Nie wiem czy o to dokładnie chodzi z tym chamferem : tutek z maxa10 tylko, że to tu działa z AO 7:50 min A tak na marginesie co znaczy pojęcie "textura randomizowana" ?
wueres Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 ostro... Że takie rzeczy idzie zrobić... Jak dla mnie kozak fest ;]
Ufol Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 Komic - a ja myślałem że ty jakiegośtricka na uv'kach robisz, do głowy mi nie wpadło że chodziło o inny shader.. z A&D nie wiele miałem do czynienia. randomizowana tekstura to taka która wszędzie wygląda i się nie powtarza (random = losowy)
peter_f Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Przepraszam ,że tylko banałem pojadę, ale słów nie znajduję - FENOMEN!!! Siedzę z rozdziawioną gębą i słowa wydusić nie mogę!
FF Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 KoMic - fajnie by było jak bys wrzucał takie mniejsze obrazki jak donJakub dał i linka do większych. Jak jest mniejsze to można to lepiej ogarnąć, teraz to zauważyłem jak mniejsze zobaczyłem. Tak czy inaczej jedziesz ostro z tematem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się