Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Co tu dużo pisać. Blender doczekał się wersji beta, co oznacza, że jest prawie kompletny jeżeli chodzi o możliwości.

Więcej informacji tutaj.

Edytowane przez G.P

  • Odpowiedzi 31
  • Wyświetleń 3,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Ma ktoś pomysł jak sensownie przetłumaczyć na polski wyraz "features"?

Napisano

Wielkie dzieki za info G.P!

 

"ficzersy" :D

 

Ale moze po prostu "features" jako "opcje"? Bo "cechy" to bez sensu jakos.

Napisano
  G.P napisał:
Ma ktoś pomysł jak sensownie przetłumaczyć na polski wyraz "features"?

 

cechy / własności?

Napisano

O to samo chcialem zapytac. Cos mi sie wydaje ze bmesh to bedzie w 2.6... Nie wiem bo z modelowania to mowia wylacznie o zmianach w rzezbieniu a raczej wspomnieliby cos o bmeshu... Changeloga chyba nie ma jeszcze.

Napisano

BMesh ma być gotowy do merga z trunkien (co nie znaczy że zostanie od razu zmergowany) za 2-3 miechy.

 

Niestety strona z nowymi ficzersami w 2.5 jest niezbyt aktualna, doszło znacznie więcej niż to co na razie pokazano...

 

Już nie wspominając co jest w branczah które też za jakiś czas zostaną dołączone, prawdopodobnie tuż po wydaniu pierwszej stabilnej wersji. Tam to się dopiero dzieje >.>

 

PS

 

Ficzersy to po prostu funkcje, można też powiedzieć że zostały dodane nowe narzędzia.

 

PS2

 

Oj zaczynają trochę aktualizować stronę z change logiem.

Edytowane przez n-pigeon

Napisano

No i wszystko jasne ;)

 

  Cytat

The beta period - which might consist of several releases - will lead up to a fully stabilised and production ready Blender 2.5x release. Once this stable release is ready, new development can kick off again, integrating new tools such as BMesh and rendering features as developed during the Durian open movie project (GI), which will be all released as 2.6x versions.

Napisano

łiiiiiiiiiiiiiiiiiii :) cudownie... Od jakiegoś czasu jestem totalnie "podjarany" Blenderkiem :) ehhhh... tyle lat a ciągle zabawa jest przednia :)

Napisano
  • Autor
  happy-angel napisał:
To nie jest tak że jak beta przejdzie do stable dostanie automatycznie numer 2.6?

 

Tak miało być pierwotnie, ale nie wiem czy coś się nie zmieniło w tym temacie.

Napisano

happy angel, gdzies byl roadmap musialbys pogooglowac.

W graphics.all pojwila sie dzisiaj jakas testowa wersja z bmeshem ale dla winx64. Tak czy inaczej juz blizej niz dalej. Osobiscie chcialbym aby interackaja z modelem w trybie edit mode byla zbilzona do tego z Silo. Bylbym w siodmym niebie wtedy, procz bmesha czekam na cos wlasnie Silowy cut-tool.

Napisano
  n-pigeon napisał:
No i wszystko jasne ;)

 

  Cytat
The beta period - which might consist of several releases - will lead up to a fully stabilised and production ready Blender 2.5x release. Once this stable release is ready, new development can kick off again, integrating new tools such as BMesh and rendering features as developed during the Durian open movie project (GI), which will be all released as 2.6x versions.

 

Mam nadzieję, że nie zamierzają wydawać wersji stable 2.5 bez bevela, skin edge loops i normalnego knife.

Napisano
  freeqstyler napisał:
Mam nadzieję, że nie zamierzają wydawać wersji stable 2.5 bez bevela, skin edge loops i normalnego knife.

 

Nic nie wiadomo ale pisza "Missing/Incomplete Features - Although really most of it is there, not all functionality from 2.4x has been restored yet."

Napisano

Ja modeluje w 2.49b, ale teksturowanie w 2.5 wymiata :D trzeba poczekać na bmesha, a potem prawdopodobnie poczekamy na nowe toolsy do modelowania... ale warto ;)

Napisano

Freeq ale sam wiesz, ze narzedzia ktore podales juz dawno by wprowadzili a nie zrobili tego bo bmesh troche zamiesza w kodzie i po jego wprowadzeniu musieliby je znowu przepisac na nowo. W sumie jesli 2.6 to jakas dluzsza perspektywa to moze i faktcznie lepiej, zeby juz skompletowali to co jest w 2.49 i dorzucili jakies "tymczasowe fajerwerki".

Napisano

No wiem wiem, w każdym razie teraz sie uważniej skupię na branchu bmesha, może w najbliższym czasie wypuszczą coś, co będzie się nadawało do pracy - ostatnie moje spostrzeżenia były takie, że zdanie "prawie gotowy do mergu z trunkiem" jest mocno naciągane - parę dni temu tam nawet Ctrl+R nie działał poprawnie (za moment sprawdzę czy coś się zmieniło).

Napisano

Na 4GB ramu pod Vista doszedlem do ponad 25 milionow poly w sculpt mode. Sporo ciekawych brushy tez jak widze i tylko nie umiem wyczaic wygodnego sterowania piorkiem. Ale ogolnie niezgorszy update.

Napisano

żeby było wygodnie musisz przestawić na wybieranie prawy klawisz i emulacje scrolla, przynajmniej mi się tak wydaje :)

Napisano

Cos pomotam z ustawieniami w wolnej chwili, dzieki.

 

freeqstyler - bevel jest teraz w modyfikatorach ;)

Napisano
  Nezumi napisał:

freeqstyler - bevel jest teraz w modyfikatorach ;)

 

Bevel w modyfikatorach był od dawna ;) chodzi im o toolsa do edycji siatki.

 

Tak naprawdę brak bevela i innych narzędzi do modelowania jest dobrym znakiem, oznacza że twórcy Blendera mają silne postanowienie wprowadzenia BMesha. Nie dodali tych narzędzi ponieważ po przyspawaniu BMesha ten kod poszedł by do kosza ;)

 

Omówienie nowych toolsów do sculptingu.

 

KLIK

Edytowane przez n-pigeon

Napisano

uf dużo rzeczy nie ma jeszcze, dużo brakuje. Np zauważyłem że multiresolution jest trochu "skwaszony" (jakieś dziwne rzeczy mi się dzieją kiedy zmieniam z najgęstszego podglądu do niższego no ale nie wiem z czego ten bug wynika). Same brushe nowe są cudowne i genialne. Nie mogę znaleźć retopo, jest za to surface sketch (niby to samo a jednak nie).

 

Bardzo intryguje mnie nowe API, przeglądam właśnie skrypt do renderowania w Povray'u, wygląda na to że wszystko tam "siedzi", ciekaw jestem czy sam exporter działa.

Napisano
  Kroopson napisał:
uf dużo rzeczy nie ma jeszcze, dużo brakuje. Np zauważyłem że multiresolution jest trochu "skwaszony" (jakieś dziwne rzeczy mi się dzieją kiedy zmieniam z najgęstszego podglądu do niższego no ale nie wiem z czego ten bug wynika). Same brushe nowe są cudowne i genialne. Nie mogę znaleźć retopo, jest za to surface sketch (niby to samo a jednak nie).

 

Bardzo intryguje mnie nowe API, przeglądam właśnie skrypt do renderowania w Povray'u, wygląda na to że wszystko tam "siedzi", ciekaw jestem czy sam exporter działa.

 

Povray jeszcze nie działa.

 

Retopo jest, teraz znaleźć je można w snap tool, włącz snapowanie do ścianek i jest tam nowy przycisk który jest starym retopo, zmienili algorytm to działa trochę lepiej, nowe zachowanie snap toola też dużo ułatwia.

Napisano
  happy-angel napisał:
To nie jest tak że jak beta przejdzie do stable dostanie automatycznie numer 2.6?

Znaczy się, wg ogólnej konwencji numeracji kolejnych wersji softu tak powinno być (o ile pamiętam co mi kiedyś tam na uczelni mówili :-)). Wersje rozwojowe przyjęło się oznaczać liczbą nieparzysta, dajmy na to 2.5.x a wersje stabilne/oficjalne 2.6.x. Środowisko "open" zazwyczaj stara się trzymać tych zasad, więc jarać się będzie można dopiero wersją 2.6 :-)

Napisano
  • Autor

To jeszcze taka zajawka dla podgrzania atmosfery ;) (aczkolwiek nie wiem czy to trafi do 2.5/2.6)

Napisano

Między innymi to miałem na myśli kiedy mówiłem o branchah ;) to co się tam teraz dzieje to kosmos, trzeba tylko trzymać kciuki by wszystko trafiło do trunka ;P

Napisano

Le_chu: gdzie? Pod [F], gdzie zwykł być, jest tylko automatyczne wypełnianie ścianek, w addonach (w 2.4x funkcjonował jako skrypt), szukajce ani żadnym menusie też go nie znalazłem. Chyba że chodzi ci o to, że bridge/skin był w poprzednich wersjach - no to akurat wiem, bo jest to jedno z narzędzi bez których praktycznie nie mogę się obejść (obok m.in. właśnie bevela i knife) i dlatego o nim wspomniałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności