Skocz do zawartości

Blender 2.5 beta


G.P

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

BMesh ma być gotowy do merga z trunkien (co nie znaczy że zostanie od razu zmergowany) za 2-3 miechy.

 

Niestety strona z nowymi ficzersami w 2.5 jest niezbyt aktualna, doszło znacznie więcej niż to co na razie pokazano...

 

Już nie wspominając co jest w branczah które też za jakiś czas zostaną dołączone, prawdopodobnie tuż po wydaniu pierwszej stabilnej wersji. Tam to się dopiero dzieje >.>

 

PS

 

Ficzersy to po prostu funkcje, można też powiedzieć że zostały dodane nowe narzędzia.

 

PS2

 

Oj zaczynają trochę aktualizować stronę z change logiem.

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne ;)

 

The beta period - which might consist of several releases - will lead up to a fully stabilised and production ready Blender 2.5x release. Once this stable release is ready, new development can kick off again, integrating new tools such as BMesh and rendering features as developed during the Durian open movie project (GI), which will be all released as 2.6x versions.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

happy angel, gdzies byl roadmap musialbys pogooglowac.

W graphics.all pojwila sie dzisiaj jakas testowa wersja z bmeshem ale dla winx64. Tak czy inaczej juz blizej niz dalej. Osobiscie chcialbym aby interackaja z modelem w trybie edit mode byla zbilzona do tego z Silo. Bylbym w siodmym niebie wtedy, procz bmesha czekam na cos wlasnie Silowy cut-tool.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne ;)

 

The beta period - which might consist of several releases - will lead up to a fully stabilised and production ready Blender 2.5x release. Once this stable release is ready, new development can kick off again, integrating new tools such as BMesh and rendering features as developed during the Durian open movie project (GI), which will be all released as 2.6x versions.

 

Mam nadzieję, że nie zamierzają wydawać wersji stable 2.5 bez bevela, skin edge loops i normalnego knife.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że nie zamierzają wydawać wersji stable 2.5 bez bevela, skin edge loops i normalnego knife.

 

Nic nie wiadomo ale pisza "Missing/Incomplete Features - Although really most of it is there, not all functionality from 2.4x has been restored yet."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Freeq ale sam wiesz, ze narzedzia ktore podales juz dawno by wprowadzili a nie zrobili tego bo bmesh troche zamiesza w kodzie i po jego wprowadzeniu musieliby je znowu przepisac na nowo. W sumie jesli 2.6 to jakas dluzsza perspektywa to moze i faktcznie lepiej, zeby juz skompletowali to co jest w 2.49 i dorzucili jakies "tymczasowe fajerwerki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem wiem, w każdym razie teraz sie uważniej skupię na branchu bmesha, może w najbliższym czasie wypuszczą coś, co będzie się nadawało do pracy - ostatnie moje spostrzeżenia były takie, że zdanie "prawie gotowy do mergu z trunkiem" jest mocno naciągane - parę dni temu tam nawet Ctrl+R nie działał poprawnie (za moment sprawdzę czy coś się zmieniło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

freeqstyler - bevel jest teraz w modyfikatorach ;)

 

Bevel w modyfikatorach był od dawna ;) chodzi im o toolsa do edycji siatki.

 

Tak naprawdę brak bevela i innych narzędzi do modelowania jest dobrym znakiem, oznacza że twórcy Blendera mają silne postanowienie wprowadzenia BMesha. Nie dodali tych narzędzi ponieważ po przyspawaniu BMesha ten kod poszedł by do kosza ;)

 

Omówienie nowych toolsów do sculptingu.

 

KLIK

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uf dużo rzeczy nie ma jeszcze, dużo brakuje. Np zauważyłem że multiresolution jest trochu "skwaszony" (jakieś dziwne rzeczy mi się dzieją kiedy zmieniam z najgęstszego podglądu do niższego no ale nie wiem z czego ten bug wynika). Same brushe nowe są cudowne i genialne. Nie mogę znaleźć retopo, jest za to surface sketch (niby to samo a jednak nie).

 

Bardzo intryguje mnie nowe API, przeglądam właśnie skrypt do renderowania w Povray'u, wygląda na to że wszystko tam "siedzi", ciekaw jestem czy sam exporter działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uf dużo rzeczy nie ma jeszcze, dużo brakuje. Np zauważyłem że multiresolution jest trochu "skwaszony" (jakieś dziwne rzeczy mi się dzieją kiedy zmieniam z najgęstszego podglądu do niższego no ale nie wiem z czego ten bug wynika). Same brushe nowe są cudowne i genialne. Nie mogę znaleźć retopo, jest za to surface sketch (niby to samo a jednak nie).

 

Bardzo intryguje mnie nowe API, przeglądam właśnie skrypt do renderowania w Povray'u, wygląda na to że wszystko tam "siedzi", ciekaw jestem czy sam exporter działa.

 

Povray jeszcze nie działa.

 

Retopo jest, teraz znaleźć je można w snap tool, włącz snapowanie do ścianek i jest tam nowy przycisk który jest starym retopo, zmienili algorytm to działa trochę lepiej, nowe zachowanie snap toola też dużo ułatwia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak że jak beta przejdzie do stable dostanie automatycznie numer 2.6?

Znaczy się, wg ogólnej konwencji numeracji kolejnych wersji softu tak powinno być (o ile pamiętam co mi kiedyś tam na uczelni mówili :-)). Wersje rozwojowe przyjęło się oznaczać liczbą nieparzysta, dajmy na to 2.5.x a wersje stabilne/oficjalne 2.6.x. Środowisko "open" zazwyczaj stara się trzymać tych zasad, więc jarać się będzie można dopiero wersją 2.6 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Le_chu: gdzie? Pod [F], gdzie zwykł być, jest tylko automatyczne wypełnianie ścianek, w addonach (w 2.4x funkcjonował jako skrypt), szukajce ani żadnym menusie też go nie znalazłem. Chyba że chodzi ci o to, że bridge/skin był w poprzednich wersjach - no to akurat wiem, bo jest to jedno z narzędzi bez których praktycznie nie mogę się obejść (obok m.in. właśnie bevela i knife) i dlatego o nim wspomniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności