Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp - 2019


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

Charakterność będziesz mógł uzyskiwać razem z wyczuciem w anatomi i proporcjach. Tutaj widać że jest lepiej niż na poprzednich pracach. Tylko owal głowy (góra-tył, dodaj masy) i nasada nosa wymaga gruntownej przeróbki na małym subdivie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość fishinthewater

Dwa razy do tego podchodzilem dzisiaj i dalej jest nie tak jak mialo byc no ale juz nie mam sily, .... jade z nastepnym.

glutsmall_spshxx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fishinthewater
Dym jest ok... i tylko dym. :(

 

:D

 

kirian w ostatnim speed sculpcie napisal kilka tipow, uzyj ich

 

Juz zagladam.

Nasteny bedzie lepszy, obiecuje :)

Edytowane przez fishinthewater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie używaj standard brusha.

Modeluj na niskim zagęszczeniu siatki (do paru set poly max) do tego stopnia aż główny zarys postaci będzie spoko. Rób to move toolem, clayem. Potem zrób tylko jeden subdiv i dalej śmigaj główną bryłę. Tak powtarzaj wszystko- jeden subdiv więcej i śmigaj postać powiedzmy do takiego stopnia jak byś ją uważał za w miarę skończoną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fishinthewater

@vrocker tak zrobie. Zaczne dzisiaj po kawalku robic rozne czesci ciala. Jestem wlasnie po nocnej lekturze video tutoriali @Klicka no i troche mi to rozjasnilo umysl.

 

[Edit]

A no i nie wiem czy juz na samym poczatku nie robie czegos zle...moze zle sie do bazy zabieram?

 

base_shspns.jpg

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu zakładasz że się źle do czegoś zabierasz ? ;p po prostu brak ci doświadczenia z ZB. Baza jest ok. Bez szału ale no tak na początkowy sculpt się nadaje. Standard brusha jak najbardziej używaj...nie mam pojęcia co to wogóle za rada by unikać standard brusha...potestuj standard,inflate, clay, clay tubes i całą podstawową resztę. Wydaje mi się że twoim problemem jest narazie to CO sculptujesz ;p te potworki są spoko no ale za dużo na nich zdziałać nie można. Aczkolwiek dobry sposób by się zaznajomić z ZB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

khatake- Moje doświadczenie mówi mi że używanie standarda przez początkujących w zb kończy się bardzo zglutowanymi i nie równymi postaciami. Chciałem mu zaoszczędzić wkurzenia, potem pewnie by i tak używał ale już dobrze. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

khatake- Moje doświadczenie mówi mi że używanie standarda przez początkujących w zb kończy się bardzo zglutowanymi i nie równymi postaciami. Chciałem mu zaoszczędzić wkurzenia, potem pewnie by i tak używał ale już dobrze. ;)

 

Nie no rozumiem. Sam niezłe kluchy przez to robiłem ;p tylko że po prostu trzeba wiedzieć kiedy go używać a jeśli nie będzie go używał wogóle to jest w plecy jeden tool który jest przydatny. Nie wiem czy da się uniknąć glutowania początkującego. Chyba przez to trzeba przejść;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawiam, że to chyba nie jest kwestia unikania konkretnego narzędzia czy jego nadużywania, a raczej właśnie pchania się od razu w gęstą siatkę. potem powstają bulwy/ gluty, których nijak nie da się wygładzić, a przecież kto by pomyślał, o zejściu kilka poziomów niżej i zrobienia porządku właśnie tam, gdzie najprościej. z reguły na początku przy programach jak zbrush i przy całym hypie jaki mu towarzyszy, kiedy ogląda się galerie mistrzów, nieunikniony jest przerost ambicji nad możliwościami (taki był przynajmniej mój grzech),a tu trzeba podejścia z głową i cierpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawiam, że to chyba nie jest kwestia unikania konkretnego narzędzia czy jego nadużywania, a raczej właśnie pchania się od razu w gęstą siatkę. potem powstają bulwy/ gluty, których nijak nie da się wygładzić, a przecież kto by pomyślał, o zejściu kilka poziomów niżej i zrobienia porządku właśnie tam, gdzie najprościej. z reguły na początku przy programach jak zbrush i przy całym hypie jaki mu towarzyszy, kiedy ogląda się galerie mistrzów, nieunikniony jest przerost ambicji nad możliwościami (taki był przynajmniej mój grzech),a tu trzeba podejścia z głową i cierpliwości.

 

Właśnie wydaje mi się to kwestią zwykłego doświadczenia z ZB. Też na początku dłubałem na wysokim subd bo wydawało mi się że na tym niższym to przecież nic nie wyjdzie, tak mało tych polygonów ;] Z czasem jednak zauważyłem że łatwiej jest większe zmiany wprowadzać na niższych poziomach chociażby dlatego że smooth na niższym poziomie działa o wiele mocniej niż na wyższych. Tak samo praktycznie z każdym brushem. Łatwiej więc było zejść niżej zmienić to coś i wrócić w górę. Z czasem oczywistym staje się że lepiej od początku wykorzystywać dany poziom i dopiero iść górę. Mi osobiście potrzebne jednak było spędzić trochę czasu przed ZB i zobaczyć na własne oczy jaka jest różnica między takim a takim workflowem. Ale zgodzę się w 100% co do podejścia z głową i cierpliwością. Może dzięki temu forum slowiak uniknie tych błędów i od razu przejdzie do mięska jakim jest zbrush ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fishinthewater

Czesc.

To tak jak mowilem cwiczylem troche ale niestety nie idzie mi tak jak bym tego chcial.

Ponizej reka...jedyna, ktora mi w miare wyszla i przypomina reke:)

Ocencie i bazgrajcie po obrazku jak chcecie...wszytkie rady mile widziane.

 

[Edit] Widze teraz ze plaska i kciuk bardzo slaby.

 

my-hand_sxerra.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszałem teorię różn e o długości kciuka. Jeżeli to twoja ręka to gratuluje:) A tak na serio to przygotuj sobie prostszą bazę z paru boxów. Potem move i dopiero na końcu detal. Dłoń to bardzo trudna część do sculptu. Warto sprawdzić z czego się składa a ni tylko refky.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fishinthewater

@indian - wiem, widze :) nastepna zrobie w innej 'pozie'.

@ola-f - jak widziales dobry to dajesz linka :) po co mam tracic czas na szukanie jak Ty juz cos fajnego znalazles :) moze byc dla blendera.

Vega - no tez juz to widze ;/ dzisiaj polece z nastepna moze wyjdzie lepiej.

@lucek - nie to nie 'moja' reka, plik tak nazwalem w pospiechu:), Kurcze myslalem ze ta baza jest bardzo prosta. no nic nastepna zaczne troche inaczej no i poczytam troche, fakt.

 

Pozdrawiam i dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcialem zaburzyc struktury dzialu speedsculping (tam same "gipsioki")- to wrzucam tutaj...

na predce podmalowana glowka cyborga...

mudbox-mapy wszystkie poza bump i normal...

dalekie to od jakiegos ladnego renderu ,bo z mudowego viewportu i

wyszedl jeszcze bardziej przerysowany anizeli baza...

-ale taka "figurkowa" konwencja chyba nawet do niego pasuje

kolorsklad.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fishinthewater

Stworca xD

 

pokaz refke...chyba ze z glowy jechales.

 

Ogolnie sie pdoba ale rzuca sie od razu w oczy krzywa ( wezowata ) reka i te calusne ogormne usta...chociaz w porownaniu z boobies sa malutkie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności