Napisano 8 Wrzesień 201014 l Charakterność będziesz mógł uzyskiwać razem z wyczuciem w anatomi i proporcjach. Tutaj widać że jest lepiej niż na poprzednich pracach. Tylko owal głowy (góra-tył, dodaj masy) i nasada nosa wymaga gruntownej przeróbki na małym subdivie.
Napisano 10 Wrzesień 201014 l No to kolejna zabawa ze Sculptrisem :) Wiem że można lepiej ale ja tam jestem zadowolony. Pozdrawiam, WilL
Napisano 10 Wrzesień 201014 l WilL wrzuć sobie kilka refek twarzy do jednego pliku i ustaw w sculptrisie jako tło. zawsze to coś pod ręką, żeby się odnieść. dobrze też "pożyczyć" sobie zbrushowe materiały, jako że zwyczajnie lepiej wyglądają.
Napisano 14 Wrzesień 201014 l Dwa razy do tego podchodzilem dzisiaj i dalej jest nie tak jak mialo byc no ale juz nie mam sily, .... jade z nastepnym.
Napisano 14 Wrzesień 201014 l Autor zia poswiecaj wiecej czasu na swoje skulpty... wolniej zaczynaj wychodzic z bryla, kirian w ostatnim speed sculpcie napisal kilka tipow, uzyj ich
Napisano 15 Wrzesień 201014 l Dym jest ok... i tylko dym. :( :D kirian w ostatnim speed sculpcie napisal kilka tipow, uzyj ich Juz zagladam. Nasteny bedzie lepszy, obiecuje :) Edytowane 15 Wrzesień 201014 l przez fishinthewater
Napisano 18 Wrzesień 201014 l Mialo byc lepiej a wyszlo gorzej ;/ no coz szkoda tej 1,5h. Pozdrawiam.
Napisano 18 Wrzesień 201014 l Nie używaj standard brusha. Modeluj na niskim zagęszczeniu siatki (do paru set poly max) do tego stopnia aż główny zarys postaci będzie spoko. Rób to move toolem, clayem. Potem zrób tylko jeden subdiv i dalej śmigaj główną bryłę. Tak powtarzaj wszystko- jeden subdiv więcej i śmigaj postać powiedzmy do takiego stopnia jak byś ją uważał za w miarę skończoną.
Napisano 18 Wrzesień 201014 l @Monio uwierz mi prawie wogole nie uzywalem Standard brusha :) glownie to move i clay i na koniec dam standard.
Napisano 19 Wrzesień 201014 l slowiak: standard brush to nie zło czasem trzeba po niego sięgnąć, myślę, że musisz wziąć na warsztat jakiś koncept tak by trzymać się ustalonej formy i poćwiczyć narzędzia. :)
Napisano 19 Wrzesień 201014 l @vrocker tak zrobie. Zaczne dzisiaj po kawalku robic rozne czesci ciala. Jestem wlasnie po nocnej lekturze video tutoriali @Klicka no i troche mi to rozjasnilo umysl. [Edit] A no i nie wiem czy juz na samym poczatku nie robie czegos zle...moze zle sie do bazy zabieram? Pozdrawiam.
Napisano 19 Wrzesień 201014 l Czemu zakładasz że się źle do czegoś zabierasz ? ;p po prostu brak ci doświadczenia z ZB. Baza jest ok. Bez szału ale no tak na początkowy sculpt się nadaje. Standard brusha jak najbardziej używaj...nie mam pojęcia co to wogóle za rada by unikać standard brusha...potestuj standard,inflate, clay, clay tubes i całą podstawową resztę. Wydaje mi się że twoim problemem jest narazie to CO sculptujesz ;p te potworki są spoko no ale za dużo na nich zdziałać nie można. Aczkolwiek dobry sposób by się zaznajomić z ZB.
Napisano 19 Wrzesień 201014 l do każdej bazy w zupełności wystarczają z-kulki. większa kontrola i możliwość zmian niemal na bieżąco, tj. bez skakania między programami.
Napisano 19 Wrzesień 201014 l khatake- Moje doświadczenie mówi mi że używanie standarda przez początkujących w zb kończy się bardzo zglutowanymi i nie równymi postaciami. Chciałem mu zaoszczędzić wkurzenia, potem pewnie by i tak używał ale już dobrze. ;)
Napisano 19 Wrzesień 201014 l khatake- Moje doświadczenie mówi mi że używanie standarda przez początkujących w zb kończy się bardzo zglutowanymi i nie równymi postaciami. Chciałem mu zaoszczędzić wkurzenia, potem pewnie by i tak używał ale już dobrze. ;) Nie no rozumiem. Sam niezłe kluchy przez to robiłem ;p tylko że po prostu trzeba wiedzieć kiedy go używać a jeśli nie będzie go używał wogóle to jest w plecy jeden tool który jest przydatny. Nie wiem czy da się uniknąć glutowania początkującego. Chyba przez to trzeba przejść;]
Napisano 19 Wrzesień 201014 l Byli tacy co unikali. Z tutków i porad masterów można wiele się nauczyć. Pamiętam dzień kiedy ogarnąłem modelowanie od najniższych subdivów, wtedy zacząłem na dobre dłubać w żetbraszu. :)
Napisano 19 Wrzesień 201014 l stawiam, że to chyba nie jest kwestia unikania konkretnego narzędzia czy jego nadużywania, a raczej właśnie pchania się od razu w gęstą siatkę. potem powstają bulwy/ gluty, których nijak nie da się wygładzić, a przecież kto by pomyślał, o zejściu kilka poziomów niżej i zrobienia porządku właśnie tam, gdzie najprościej. z reguły na początku przy programach jak zbrush i przy całym hypie jaki mu towarzyszy, kiedy ogląda się galerie mistrzów, nieunikniony jest przerost ambicji nad możliwościami (taki był przynajmniej mój grzech),a tu trzeba podejścia z głową i cierpliwości.
Napisano 19 Wrzesień 201014 l Slowiak: Taka baza to z zspheres najlepiej. Zresztą nie ma różncy. Jak masz problem z robieniem ogólnego zarysu w zbrushu to wymodelj sobie w maxie i tylko detal dorób. Nic na siłę.
Napisano 19 Wrzesień 201014 l stawiam, że to chyba nie jest kwestia unikania konkretnego narzędzia czy jego nadużywania, a raczej właśnie pchania się od razu w gęstą siatkę. potem powstają bulwy/ gluty, których nijak nie da się wygładzić, a przecież kto by pomyślał, o zejściu kilka poziomów niżej i zrobienia porządku właśnie tam, gdzie najprościej. z reguły na początku przy programach jak zbrush i przy całym hypie jaki mu towarzyszy, kiedy ogląda się galerie mistrzów, nieunikniony jest przerost ambicji nad możliwościami (taki był przynajmniej mój grzech),a tu trzeba podejścia z głową i cierpliwości. Właśnie wydaje mi się to kwestią zwykłego doświadczenia z ZB. Też na początku dłubałem na wysokim subd bo wydawało mi się że na tym niższym to przecież nic nie wyjdzie, tak mało tych polygonów ;] Z czasem jednak zauważyłem że łatwiej jest większe zmiany wprowadzać na niższych poziomach chociażby dlatego że smooth na niższym poziomie działa o wiele mocniej niż na wyższych. Tak samo praktycznie z każdym brushem. Łatwiej więc było zejść niżej zmienić to coś i wrócić w górę. Z czasem oczywistym staje się że lepiej od początku wykorzystywać dany poziom i dopiero iść górę. Mi osobiście potrzebne jednak było spędzić trochę czasu przed ZB i zobaczyć na własne oczy jaka jest różnica między takim a takim workflowem. Ale zgodzę się w 100% co do podejścia z głową i cierpliwością. Może dzięki temu forum slowiak uniknie tych błędów i od razu przejdzie do mięska jakim jest zbrush ;]
Napisano 22 Wrzesień 201014 l Taki trochę inny pomysł na życie. Wszystko rake'em sculptowane. Polecam naprawdę. Ale ze mnie patałach ostatni:D
Napisano 26 Wrzesień 201014 l Czołem, dawno mnie tu nie było więc warto coś wrzucić :) Taki ziomek wyklikany na szybko myszką z kulki: salut.
Napisano 27 Wrzesień 201014 l Czesc. To tak jak mowilem cwiczylem troche ale niestety nie idzie mi tak jak bym tego chcial. Ponizej reka...jedyna, ktora mi w miare wyszla i przypomina reke:) Ocencie i bazgrajcie po obrazku jak chcecie...wszytkie rady mile widziane. [Edit] Widze teraz ze plaska i kciuk bardzo slaby.
Napisano 27 Wrzesień 201014 l Strasznie płaska wyszła Ci ta ręka slowiak, powyginaj troszkę paluszki :) Ode mnie mały updejt twarzy: salut.
Napisano 27 Wrzesień 201014 l slowiak ostatnio ogladalem naprawde fajny tutek na bazę dla dłoni. fakt dla blendera ale bardzo uniwersalny. poszperaj na youtube, bo pewnie tego masa jest, po prostu baza jest nie taka.
Napisano 27 Wrzesień 201014 l słowiak proporcje :) Kciuk wygląda jak olbrzym w porównaniu do pozostałych 4 :)
Napisano 27 Wrzesień 201014 l Ja słyszałem teorię różn e o długości kciuka. Jeżeli to twoja ręka to gratuluje:) A tak na serio to przygotuj sobie prostszą bazę z paru boxów. Potem move i dopiero na końcu detal. Dłoń to bardzo trudna część do sculptu. Warto sprawdzić z czego się składa a ni tylko refky.
Napisano 28 Wrzesień 201014 l @indian - wiem, widze :) nastepna zrobie w innej 'pozie'. @ola-f - jak widziales dobry to dajesz linka :) po co mam tracic czas na szukanie jak Ty juz cos fajnego znalazles :) moze byc dla blendera. Vega - no tez juz to widze ;/ dzisiaj polece z nastepna moze wyjdzie lepiej. @lucek - nie to nie 'moja' reka, plik tak nazwalem w pospiechu:), Kurcze myslalem ze ta baza jest bardzo prosta. no nic nastepna zaczne troche inaczej no i poczytam troche, fakt. Pozdrawiam i dzieki.
Napisano 28 Wrzesień 201014 l dzięki wielkie ola-f, rep leci :) malutki up twarzy, z bardziej zaostrzonymi krawędziami :) salut. Edytowane 28 Wrzesień 201014 l przez indian
Napisano 28 Wrzesień 201014 l up, a zarazem koniec tej facjaty, mam nadzieję że nie wyszło najgorzej, krytykujcie i wytykajcie błędy :) salut. Edytowane 28 Wrzesień 201014 l przez indian
Napisano 4 Październik 201014 l nie chcialem zaburzyc struktury dzialu speedsculping (tam same "gipsioki")- to wrzucam tutaj... na predce podmalowana glowka cyborga... mudbox-mapy wszystkie poza bump i normal... dalekie to od jakiegos ladnego renderu ,bo z mudowego viewportu i wyszedl jeszcze bardziej przerysowany anizeli baza... -ale taka "figurkowa" konwencja chyba nawet do niego pasuje Uploaded with ImageShack.us
Napisano 4 Październik 201014 l dzisiejsze lepienie.... temat jakze pogodniejszy(i wogole)-a zarazem jakze bilzszy memu sercu ... -anizeli blaszaki skora powlekane....:) Uploaded with ImageShack.us Edytowane 4 Październik 201014 l przez miszczualmavera
Napisano 4 Październik 201014 l Stworca xD pokaz refke...chyba ze z glowy jechales. Ogolnie sie pdoba ale rzuca sie od razu w oczy krzywa ( wezowata ) reka i te calusne ogormne usta...chociaz w porownaniu z boobies sa malutkie ;)
Napisano 4 Październik 201014 l aha... faktycznie.... jak dlubalem ,na co innego sie zapatrzylem;) raczke poskladac- 3 min..... a usteczka...no coz za duzo komiksow loisela... Edytowane 4 Październik 201014 l przez miszczualmavera
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto