Skocz do zawartości

Kot? Czemu nie ale jak!


Maragaht

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

trochę nie smaczne lecz praktyczne, dzięki wielkie. 1 pytanie jeśli chce animować później kota to jak mam go modelować zęby poruszać łapkami ogonem mordka buźka uszkami itp. w pajacykach itp to jasne ale kot to jednoczęściowe zwierze jeśli można tak powiedzieć jakie są zasady po prostu jak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wymodeluj, a dopiero później się baw w animacje. Czekam na upy.

 

Pozdrawiam

 

To jest rada stulecia. Czu na forum nie ma jakiegoś działu złotych myśli?

 

Generalnie nie za gęsto z meshem i pamiętać o loopach. Anatomia kota to nie jest aż tak ważna jeśli futro przyjdzie, a nawet jeśli będzie łysy to niewielu ludzi widziało łysego kota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po długim czasie (miałem pilny wyjazd SA wakacje :P ) Jednak wróciłem i zabrałem się do pracy zastanawiam się czy IDE w dobrym kierunku otóż chciałem żeby kot był szczegółowo animowany to wiec wpadłem na pomysł aby każda ruszająca się cześć była osobna dobre ? żeby nie było na przeglądzie fotki 2. Jednak ogon jakoś nie tak ? dziwny jest i stuczny mam się nie przejmować gdy będzie futro czy możne całkiem zle zaczynem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm a to nie wiem jakim sposobem modelujesz, ale ja zawsze tworze najpierw plane, konwertuje je do editable poly. chwytam na krawędź (edge) i trzymajac shift nadaje nowe poly. tak jak ty obrysowuję to w poly na jednej plaszczyznie np w widoku right. pozniej przechodze do widoku top i przesowam vertexy żeby pasowalo jak na blueprincie. poczytaj jakies tutoriale o poly modellingu. np http://www.secondpicture.com/tutorials/3d/3d_modeling_of_a_human_head_3ds_max_01.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do metody dodawania wypukłości to nie jest to za bardzo enigmatyczna sprawa. Załóżmy, że wymodelowałeś taki kwadratowy ogon jak miałeś na początku, musisz po prostu tak ułożyć siatkę żeby ogon był okrągły. Gdybyś chciał wymodelować coś okrągłego to nie robiłbyś tam takiego kantu, tylko ułożył vertexy tak aby obiekt był jak najbardziej okrąły. Może zrob według tutka którego dostałeś.

 

Co do animacji to jest moim zdaniem trochę ciężej, bo będzie trzeba kota zrigować, a żeby to ładnie zrobić to trochę to pracy wymaga, mnie to zawsze pokonywało, i do tej pory nie mogę tego ogarnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe.. Dobra mam nadzieje że nabiorę wprawy thx za linki.

 

 

 

CO do linku z kotem to chyba go nie wykonam aż tak nie umiem anglika a z obrazków to ciężko wyjechać.. Takie mam pytanko dość łatwe ale sam zapomniałem o tej sztuce a mianowicie załużmy że mam plane albo tube i zaznaczone wertexy tak sobie przeciągam w prawo i co zrobić żeby to się wydłużało tzn powstawały następne plansze lub dłuższy okrąg, np mam plane i chce teraz dorobić kolejne vertexy oraz siatke chyba jasno to wytłumaczyłem bo manipuluje tu opcjami klawiszami kopiowaniem i nie działa

 

tym razem z tube lecz na końcu pokazała się dziurka choć miałem na zero 2r.

Edytowane przez Maragaht
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziwny śmieszny kot z boxu ? niezłe dzięki za linka z tym ze ten kot to 1 całość jego animacja poszczególnych obiektów typu nosek wargi oko byłaby nie możliwa chyba ?

Co? Kot powinien być całością nie licząc oczu, ale tamten przykładowy kot i tak nie miał oczu... Kot z tamtego przykładu jest OK.

Zerknij na skinning -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten skinning wydaje się być prosty kiedyś się bawiłem kości i zrobiłem ruchy robota lecz to daleko przede mną,. A efekt kota chce uzyskać jak w kot w butach czy tym filmikiem nawiązujesz do tego ze z tego boxu całości kota zrobię szczegółowa animacje? o której pisałem wcześniej

 

znalazlem fajna animowana postac

Edytowane przez Maragaht
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technika wykonania nie ma znaczenia - model można zrobić na wiele sposobów (nie tylko zaczynając od boxa). Najważniejsze, żeby cały model był jednym spójnym obiektem, oprócz oczu, zębów, języka, wąsów. Przygotowanie ogranicznego modelu do animowania jest o wiele trudniejsze. Ustawienie kości, morphery, skin i wagowanie vertexów, to tylko podstawy...

Generalnie model też powinien być odpowiednio przygotowany - po pierwsze oryginalny nie może mieć zbyt gęstej siatki (najlepiej na turbo smooth pracować), a po drugie mieć zagęszczoną siatkę w punktach zgięć...

Do rigowania można wykorzystać CAT, Biped, albo po prostu kostki samemu zrobić...

Sporo pracy cię czeka. Trzymam kciuki, i powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno się nie załamie :)

 

 

Continue the process by moving the corner vertices in the Front View as shown in the image.

 

Kontynuują (przedłużać) proces przez przesuwanie róg (kąt; narożny) *vertices* w Front (przedni; na czele) Opinia (widok; oglądać; ze względu na) jak wskazano w obrazie.

 

jestem w http://www.3dsmaxtutorials.net/modelling-tutorials/box-modelling-a-cat-p2

 

czy on to zgniata do środka te środkowe zaznaczenie ?

Edytowane przez Maragaht
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używa skalowania do ściągnięcia ku środkowi vertexów, aby zaokrąglić obiekt (zmienić kształt boxa bardziej na walec)

"Continue the process by moving the corner vertices in the Front View as shown in the image" = we frontowym widoku kontynuuj przemieszczanie vertexów leżących wzdłuż krawędzi tak jak jest to pokazane na obrazku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aj aj aj pocisnąłeś mnie dam z siebie all ;p poki co powiedzcie mi (tamto było dla żartu oczywiście ;p) nie bierzcie na poważnie mojej pracy poki co powiedzcie dlaczego na renderingu wychodzą tak ohydne kratkowane krawędzie w podłodze i nie tylko, wszędzie takie nierówności nie jest to normalna ściana to coś takiego jak kiepska grafika w grze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten twój styrozapikot przypomina mi trochę owcę/kozę :)

 

rozbawiłeś mnie jeszcze tą "dziurką w ogonie" :P co jak co ale miejsce dziury jest pod ogonem :P podejżewam że pomysłodawcy nie chodziło o tube tylko o cylinder. Żeby zlikwidować dizurę wywal po prostu wszystkie polygony wewnątrz tuby i zwelduj czy zatkaj capem powstałą dziurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okienku posta po prawej na dole masz "Edycję" a tam "Usuń", żeby nie robić double posta.

 

Co do tych krawędzi jeśli to nie o teksturę ci chodzi to może gdzieś ci wcieło anty aliasa? choć nie jestem pewien czy to nie artefakt po kompresji obrazka.

Zobacz w opcjach rendera czy nie masz czegoś powyłanczanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie Polepszam umiejętności ćwicząc podstawy, doszedłem do momentu gdzie zrobiłem wazon lecz w środku czarno zastanawiam się jak zrobić by z widoku z góry był w środku no nie wiem jeśli będzie z porcelany to naturalny widok a jeśli przezroczysty wiadomo proszę o porade.

 

I jeszcze jedno czy po skończeniu obiektu da się całość powiększać lub zmniejszać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"bridge" ew. "cap" w zależności od okoliczności...o ile o to chodzi....

 

Dziękuje za odp. Mianowicie to nie o to chodziło i nie działało w tym przypadku. Zrobiłem przypadkowo a mecze się parę min :P opcja CUT i wyznaczyłem drogę

 

Udało się ukończyłem wazon jedyny problem to material ląduje bitmape wkładam w wazon i nic albo biały albo szary a w renderze pisze ze line 1 nie zostanie brana pod uwagę i wazon szary po dodaniu wszystkiego do edit poly to samo bawilem sie renderem ale nic hm jakis pomysl co poszlo nie tak ?

Edytowane przez Maragaht
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności