Napisano 31 Październik 201014 l Zakładam taką małą teczkę 3D, jej cel jest prosty - nauka renderingu. Jako model wykorzystam Citroena C6 od visiona - za co już mu bardzo dziękuję i przepraszam za kaleczenie go w studiu :) Tak więc zaczynam, krytyka mile widziana: Hi-Res Edytowane 5 Maj 201311 l przez Berger
Napisano 31 Październik 201014 l taki wątek to całkiem dobry pomysł, życzę Ci powodzenia! a co do tego pierwszego studia to na pierwszy rzut oka rzuca się brak podłoża. oczywiscie w tym wypadku jest tutaj jednak znacznie za ciemne. zeby ukazać dynamikę auta powinien być widoczny chociażby spot światła wokół samochodu. jeżeli chodzi o refleksy - na lakierze postaraj sie o to by byly bez gwałtownych ucięć, to po pierwsze. A po drugie to ostatnio jest moda na gładkie rekleksy:) na to też warto zwrócić uwage:) jeszcze co do odbić - pamiętaj zeby nie zaniedbywać chromu- widac że na rurze wydechowej nie wygląda za dobrze bo po prostu nie ma czego odbijać. pozdr!
Napisano 31 Październik 201014 l Autor hkropinski: Wielkie dzięki za rady, dziś postaram się poprawić to co wymieniłeś ;) Tutaj jeszcze render z rana: Hi-Res
Napisano 31 Październik 201014 l Ten łuk przy tylnej szybie powinien bardziej płynnie schodzić a nie być na kącie rozwartym to min. Co do studio to jest troche lepiej, może pokombinuj z innymi ujęciami.
Napisano 31 Październik 201014 l Autor Podstavsky: Podbicie kontrastu, zmiana saturacji i domalówki białym pędzlem w miejscach gdzie pojawily się jakieś cienie w studiu.
Napisano 31 Październik 201014 l Na lusterku jest odpowiedni materiał? Ekspertem nie jestem, ale materiał szyb jakiś taki dziwny.
Napisano 31 Październik 201014 l Autor Mały up, coś zjadło mi wszystkie odbicia z góry, szyby wyglądają jeszcze gorzej: Hi-Res
Napisano 1 Listopad 201014 l Autor Dalej walcze z dachem: Hi-Res I jeszcze raz ciemna wersja: Hi-Res Edytowane 1 Listopad 201014 l przez Berger
Napisano 1 Listopad 201014 l bialy jak dotad najlepszy, tylko w kazdym przykladzie szyby wogole nie przeswituja...
Napisano 1 Listopad 201014 l Autor Kolejne zmiany, tym razem postaram się jeszcze usunać dziwne ściągnięcia refleksów na tyle wozu:
Napisano 1 Listopad 201014 l No Panie Brazniew - bardzo sympatycznie wyszedł ostatni render :) Od czego właśnie jest to "marszczenie" tyłu? Studio?
Napisano 1 Listopad 201014 l Autor Podstavsky: Dzięki, prawdopodobnie dlatego, że wcześniej odbicia wyciągałem kilkoma powyginanymi odpowiednio boxami, na dwóch ostatnich przerzuciłem się na jedną długą tubę biegnącą wokół wozu.
Napisano 3 Listopad 201014 l Autor Pozamieniałem co nieco, efekt jak niżej, jednak nie jestem zadowolony, szczególnie z odbić.
Napisano 3 Listopad 201014 l O wiele lepiej wyszedł ten czerwony :).Ten nowy biały przepalony bielą na krańcach samochodu, jeśli używasz GI polecam wykorzystać Light Catche jako podgląd. A możesz pokazać ustawienia VRay'a i mam jeszcze jedno pytanie czy korzystasz z normalnej kamerki czy z kamerki VRay'a? Poza tym pozdrowienie dla znajomego z Mielca ;)
Napisano 3 Listopad 201014 l Autor MiRi: Dzięki, LC w podglądzie jest dobry do ułożenia refeksów mniej więcej, ale tak naprawdę to słabo oddaje końcowy efekt. Ustawienia mało co ruszane, tylko podbita ilość min. samples i noise tresh. Jeszcze jeden test:
Napisano 3 Listopad 201014 l No i teraz ładnie, ale moim zdaniem nadal przejaskrawiony kolorek na oby końcach pojazdu
Napisano 3 Listopad 201014 l fajnie fajnie ;) ale żeś se brzydala wybrał ;p ta cytryna to totalna porażka konstruktorów ;p
Napisano 3 Listopad 201014 l dla mnie jest mdłe to ostatnie, daj większaą różnice w kolorach w fallofach materiału lakieru, bo się robi bardzo matowy
Napisano 4 Listopad 201014 l Autor Tym razem może troszeczkę przepalone, na tylnią oponę zapomniałem nałożyć dispa: Hi-Res
Napisano 4 Listopad 201014 l ogólnie fajnie, ale bardziej do lakieru pasuje ciemniejsze studio moim zdaniem :) coś jak na renderach SereCk'a :http://img64.imageshack.us/img64/9485/nisson.jpg salut.
Napisano 5 Listopad 201014 l Autor Kolejny test, tym razem scena oświetlana moją HDR'ką robioną w PS'ie, więc refleksy są jakie są, w ogóle to pierwszy test z tą metodą, w sobotę się zajmę jakimś konkretnym ustawieniem tego:
Napisano 9 Listopad 201014 l brazniew dalej za pomocą HDR ? edit nie pasie coś za szybami, coś troche za biało
Napisano 31 Styczeń 201213 l Autor Przypomniałem sobie, że mam teczkę do renderów, a że ostatnio trochę ich robiłem to powrzucam w jedno miejsce:
Napisano 31 Styczeń 201213 l biły jest kozacki, ale przez wycięcie na bagażniku (prawa strona) widać do środka auta :) i kolo tylnej szyby chyba też jest szpara, to tylko takie duperele ale widoczne.
Napisano 1 Luty 201213 l Autor martix69: Dzięki, przy finalu poprawie te detale. Tymczasem dalej walka z półmatem:
Napisano 1 Luty 201213 l Berger: nie wiem czy już byłeś, czy nie masterem samochodzików, to jednak na pewno będziesz. Dla mnie to super wygląda.
Napisano 1 Luty 201213 l kurde fajnie to wygląda, podzielisz sie materiałem lakieru? bo sam się zmagam z takim na lambo.
Napisano 1 Luty 201213 l Autor Dzięki wszystkim ;) Lakier to już tradycyjny wzór, blendmtl, baza nadająca kolor i fallof w reflect, cieniowanie phong, druga warstwa to dość mocno odbijający czarny vray mtl. Reszta to żmudna konfiguracja parametrów czy sposobu mieszania warstw. Dorzucam to samo studio z moją własną "konfiguracją" wozu :P Postaram się dorobić brakujące materiały, poprawić ten bok po meshowaniu i wyrenderuje to może już z wnętrzem. I close-up na przód: Edytowane 2 Luty 201213 l przez Berger
Napisano 2 Luty 201213 l Mam do ciebie takie pytanie ogladam to i ogladam i niemogę się napatrzec, mógłbyś nagrać choć 5 minutowy film sam film bez mówienia bez niczego pokazujący scene oświetelnie ,materiały? pewnie pomógłbyś każdemu z nas bo tutoriale, które można znaleść w internecie są poprostu słabe (Jest pare wyjątków), pewnie pomógłbyś każdemu z nas jeśli niechcesz dzielić sie z nami zdobytą wiedzą to niema sprawy ale jeśli tak to bedę ci bardzo wdzięczny.
Napisano 2 Luty 201213 l No bardzo zacnie, widze nową karte graficzną masz albo wogole nowego kompa, takie rozdzialki walisz i do tego dofa z maxa :) A ja mam pytanko odnosnie napisow na boku opony, mozesz powiedziec skad je masz, bo ja przewertowalem neta i tylko 2 rodzaje napisow udalo mi sie znalesc w przystepnej rozdzialce...
Napisano 2 Luty 201213 l Autor maciek.m: texturek sporo jest tutaj http://www.cg-cars.com/gallery/browseimages.php?c=23, dobry stuff :) Sprzęt dalej ten sam, jakoś daje rade, już ledwo ledwo ale da się pracować :)Co do tutka to naprawde nie wiem czy jest większy sens wystawiać gotowe ustawienia, każde i tak będą uniwersalne, a wzór jest podobny. Nie trzeba często mega skomplikowanych materiałów żeby efekt był dobry, problem jest w tym, że nie wystarczy wciśnięcie raz "render" tylko potrzebne są długie godziny spędzone nad zrozumieniem problemów w scenie i ich rozwiązaniu. Edytowane 2 Luty 201213 l przez Berger
Napisano 2 Luty 201213 l Czy mi się wydaje czy tam się siatka mocno kopie, o tam: I jakieś dziwne gradienty na szybie się porobiły, jakby była nie wygładzona, i cała siatka przyjmowała na siebie odbicia. Poza tym fajnie, materiały mi przypadają do gustu. Sz.
Napisano 3 Luty 201213 l Dawno nie bylem na forum ,ale widze ze koleszko zamiatasz pieknie :) dodge w czerwieni robi robote bardzo :) Keep it up, dales mi kopa zeby odkopac stare modele i przyrendzic cos :D
Napisano 8 Luty 201213 l Dorzucam jeszcze studio: http://i.imgur.com/FjzIP.jpg Przepięknie to wygląda.
Napisano 9 Luty 201213 l Wow, wszedłem tu i szczęka momentalnie mi opadła, to co pokazujesz to czysta, samochodowa pornografia, masz tyle detali w modelu Vipera, że nie byłbym zaskoczony, gdybyś wymodelował również powietrze w oponach. Render białego Vipera z postu #30 jest niesamowity, ale pozostałe też są świetne, szczególnie close-upy, także będę tu na pewno zaglądał. Pozdrawiam.
Napisano 9 Luty 201213 l szczena opada. Możesz zdradzić kilka rzeczy: Te odbicia na samochodzie w czarnym studio to zwykłe vraylight (plane) z gradientem ? Jak powstaje taka poświata za samochodem i równomierne oświetlenie podłoża wokół ? - dodajesz to w postpro ? dajesz osobne światła żeby świeciły tylko na podłoże ? Ile masz świateł w tym czarnym studiu ? Ciekawi mnie to wszystko bo niedługo wracam to mitsubishi ;) Pozdrawiam Ps. ujęcie z białym viperem z 30 postu wymiata - mógłbyś pokazać render bez postpro ? :)
Napisano 12 Luty 201213 l Autor Hej, dzięki wszystkim ;) Loozack: Dzięki, ten model to akurat CAD, niby mam swój ale przy tym j akaś większa pewność jest, że wszystko jest na tip-top, poza meshowaniem w niektórych miejscach :P Oleksiak: Całe studio robione jako HDRI więc świeci tam tylko vray dome. Podłoże to biały, wygięty plane, z odwróconym radialnymgradientem w slocie refract, tak aby stworzyć w miarę ładne przejście od białego do czarnego, symulując plamę światła. Generalnie lubie świecic HDRI bo dużo szybciej liczy całość i mam podgląd realtime na refleksy ale świecenie tym też ma swoje minusy więc do tradyjnego studia napewno jeszcze nie raz dla siebie sięgne. Biała wersja bez ps wygląda tak: Dorzycam ostani test, może wkońcu dodam te straszne opony i ofc zmienie to dziwne podłoże :P HD Edytowane 12 Luty 201213 l przez Berger
Napisano 13 Luty 201213 l imo wczesniejsze byly lepsze , no a studio to miazdzy. Cos tam sie lamie odbicie na progu przy przednim kole czy poprostu tak hdrka siadla ?
Napisano 15 Luty 201213 l Dzięki za szczegóły, skąd takie rzeczy wytrzasnąłeś ? Jakieś tutoriale, czy własne doświadczenie ? Napisałeś że refleksy są z HDRI. Jak tworzysz taką mapkę ? plugin do PS ? program pokroju HDRi light studio ? "mam podgląd realtime na refleksy ale świecenie tym też ma swoje minusy" Jakim cudem masz pogląd realtime ? ;) Mógłbyś napisać coś więcej na temat plusów i minusów świecenia HDRI ? Co do pracy: przez szparę w bagażniku widać tylną szybę i karoserie ;) Reszta wydaje się ok. Wersja biała: ściana z podłożem nie ma wyraźnego łączenia. Jakoś dziwnie to wygląda - chyba wystarczyłby zwykły brud.
Napisano 15 Luty 201213 l Jeśli chodzi o HDR to powiem Ci że to dosyc ciężka sprawa , opisywał to w renderach testowych Świerszczu ale jakieś 2 lata temu. No a w HDRi LS jest podgląd real time...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto