Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zakładam taką małą teczkę 3D, jej cel jest prosty - nauka renderingu. Jako model wykorzystam Citroena C6 od visiona - za co już mu bardzo dziękuję i przepraszam za kaleczenie go w studiu :) Tak więc zaczynam, krytyka mile widziana:

 

test2sm.jpg

 

Hi-Res

Edytowane przez Berger

  • Odpowiedzi 216
  • Wyświetleń 43,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

taki wątek to całkiem dobry pomysł, życzę Ci powodzenia! a co do tego pierwszego studia to na pierwszy rzut oka rzuca się brak podłoża. oczywiscie w tym wypadku jest tutaj jednak znacznie za ciemne. zeby ukazać dynamikę auta powinien być widoczny chociażby spot światła wokół samochodu. jeżeli chodzi o refleksy - na lakierze postaraj sie o to by byly bez gwałtownych ucięć, to po pierwsze. A po drugie to ostatnio jest moda na gładkie rekleksy:) na to też warto zwrócić uwage:) jeszcze co do odbić - pamiętaj zeby nie zaniedbywać chromu- widac że na rurze wydechowej nie wygląda za dobrze bo po prostu nie ma czego odbijać.

 

pozdr!

Napisano
  • Autor

hkropinski: Wielkie dzięki za rady, dziś postaram się poprawić to co wymieniłeś ;) Tutaj jeszcze render z rana:

 

test03sm.jpg

 

Hi-Res

Napisano

Ten łuk przy tylnej szybie powinien bardziej płynnie schodzić a nie być na kącie rozwartym to min. Co do studio to jest troche lepiej, może pokombinuj z innymi ujęciami.

Napisano
  • Autor

Co myślicie o jasnej wersj studia? (słaba jakość rendera):

 

test04.jpg

Napisano
  • Autor

Podstavsky: Podbicie kontrastu, zmiana saturacji i domalówki białym pędzlem w miejscach gdzie pojawily się jakieś cienie w studiu.

Napisano

Na lusterku jest odpowiedni materiał?

Ekspertem nie jestem, ale materiał szyb jakiś taki dziwny.

Napisano
  • Autor

Mały up, coś zjadło mi wszystkie odbicia z góry, szyby wyglądają jeszcze gorzej:

 

test05sm.jpg

 

Hi-Res

Napisano

bialy jak dotad najlepszy, tylko w kazdym przykladzie szyby wogole nie przeswituja...

Napisano
  • Autor

Kolejne zmiany, tym razem postaram się jeszcze usunać dziwne ściągnięcia refleksów na tyle wozu:

 

test09.jpg

Napisano

No Panie Brazniew - bardzo sympatycznie wyszedł ostatni render :) Od czego właśnie jest to "marszczenie" tyłu? Studio?

Napisano
  • Autor

Podstavsky: Dzięki, prawdopodobnie dlatego, że wcześniej odbicia wyciągałem kilkoma powyginanymi odpowiednio boxami, na dwóch ostatnich przerzuciłem się na jedną długą tubę biegnącą wokół wozu.

Napisano
  • Autor

Pozamieniałem co nieco, efekt jak niżej, jednak nie jestem zadowolony, szczególnie z odbić.

 

test11f.jpg

Napisano

O wiele lepiej wyszedł ten czerwony :).Ten nowy biały przepalony bielą na krańcach samochodu, jeśli używasz GI polecam wykorzystać Light Catche jako podgląd. A możesz pokazać ustawienia VRay'a i mam jeszcze jedno pytanie czy korzystasz z normalnej kamerki czy z kamerki VRay'a?

Poza tym pozdrowienie dla znajomego z Mielca ;)

Napisano
  • Autor

MiRi: Dzięki, LC w podglądzie jest dobry do ułożenia refeksów mniej więcej, ale tak naprawdę to słabo oddaje końcowy efekt. Ustawienia mało co ruszane, tylko podbita ilość min. samples i noise tresh. Jeszcze jeden test:

 

test13o.jpg

Napisano

No i teraz ładnie, ale moim zdaniem nadal przejaskrawiony kolorek na oby końcach pojazdu

Napisano

fajnie fajnie ;) ale żeś se brzydala wybrał ;p ta cytryna to totalna porażka konstruktorów ;p

Napisano
  • Autor

Tym razem może troszeczkę przepalone, na tylnią oponę zapomniałem nałożyć dispa:

 

test15sm.jpg

 

Hi-Res

Napisano

ogólnie fajnie, ale bardziej do lakieru pasuje ciemniejsze studio moim zdaniem :)

coś jak na renderach SereCk'a :http://img64.imageshack.us/img64/9485/nisson.jpg

salut.

Napisano
  • Autor

Kolejny test, tym razem scena oświetlana moją HDR'ką robioną w PS'ie, więc refleksy są jakie są, w ogóle to pierwszy test z tą metodą, w sobotę się zajmę jakimś konkretnym ustawieniem tego:

 

test16.jpg

Napisano

brazniew dalej za pomocą HDR ?

 

edit nie pasie coś za szybami, coś troche za biało

Napisano
  • Autor

Przypomniałem sobie, że mam teczkę do renderów, a że ostatnio trochę ich robiłem to powrzucam w jedno miejsce:

 

UpGt7.jpg

 

oiOIg.jpg

 

lvKHt.jpg

 

XI11f.jpg

Napisano

biły jest kozacki, ale przez wycięcie na bagażniku (prawa strona) widać do środka auta :) i kolo tylnej szyby chyba też jest szpara, to tylko takie duperele ale widoczne.

Napisano
  • Autor

martix69: Dzięki, przy finalu poprawie te detale.

 

Tymczasem dalej walka z półmatem:

 

5fh2f.jpg

Napisano

Berger: nie wiem czy już byłeś, czy nie masterem samochodzików, to jednak na pewno będziesz. Dla mnie to super wygląda.

Napisano

kurde fajnie to wygląda, podzielisz sie materiałem lakieru? bo sam się zmagam z takim na lambo.

Napisano
  • Autor

Dzięki wszystkim ;) Lakier to już tradycyjny wzór, blendmtl, baza nadająca kolor i fallof w reflect, cieniowanie phong, druga warstwa to dość mocno odbijający czarny vray mtl. Reszta to żmudna konfiguracja parametrów czy sposobu mieszania warstw.

 

Dorzucam to samo studio z moją własną "konfiguracją" wozu :P Postaram się dorobić brakujące materiały, poprawić ten bok po meshowaniu i wyrenderuje to może już z wnętrzem.

 

ilb93.jpg

 

I close-up na przód:

 

3O0A3.jpg

Edytowane przez Berger

Napisano

Mam do ciebie takie pytanie ogladam to i ogladam i niemogę się napatrzec, mógłbyś nagrać choć 5 minutowy film sam film bez mówienia bez niczego pokazujący scene oświetelnie ,materiały? pewnie pomógłbyś każdemu z nas bo tutoriale, które można znaleść w internecie są poprostu słabe (Jest pare wyjątków), pewnie pomógłbyś każdemu z nas jeśli niechcesz dzielić sie z nami zdobytą wiedzą to niema sprawy ale jeśli tak to bedę ci bardzo wdzięczny.

Napisano

No bardzo zacnie, widze nową karte graficzną masz albo wogole nowego kompa, takie rozdzialki walisz i do tego dofa z maxa :)

A ja mam pytanko odnosnie napisow na boku opony, mozesz powiedziec skad je masz, bo ja przewertowalem neta i tylko 2 rodzaje napisow udalo mi sie znalesc w przystepnej rozdzialce...

Napisano
  • Autor

maciek.m: texturek sporo jest tutaj http://www.cg-cars.com/gallery/browseimages.php?c=23, dobry stuff :) Sprzęt dalej ten sam, jakoś daje rade, już ledwo ledwo ale da się pracować :)Co do tutka to naprawde nie wiem czy jest większy sens wystawiać gotowe ustawienia, każde i tak będą uniwersalne, a wzór jest podobny. Nie trzeba często mega skomplikowanych materiałów żeby efekt był dobry, problem jest w tym, że nie wystarczy wciśnięcie raz "render" tylko potrzebne są długie godziny spędzone nad zrozumieniem problemów w scenie i ich rozwiązaniu.

Edytowane przez Berger

Napisano

Czy mi się wydaje czy tam się siatka mocno kopie, o tam:

 

fjzip.jpg

 

I jakieś dziwne gradienty na szybie się porobiły, jakby była nie wygładzona, i cała siatka przyjmowała na siebie odbicia. Poza tym fajnie, materiały mi przypadają do gustu.

 

Sz.

Napisano

Dawno nie bylem na forum ,ale widze ze koleszko zamiatasz pieknie :) dodge w czerwieni robi robote bardzo :)

Keep it up, dales mi kopa zeby odkopac stare modele i przyrendzic cos :D

Napisano

Wow, wszedłem tu i szczęka momentalnie mi opadła, to co pokazujesz to czysta, samochodowa pornografia, masz tyle detali w modelu Vipera, że nie byłbym zaskoczony, gdybyś wymodelował również powietrze w oponach. Render białego Vipera z postu #30 jest niesamowity, ale pozostałe też są świetne, szczególnie close-upy, także będę tu na pewno zaglądał.

 

Pozdrawiam.

Napisano

szczena opada.

 

Możesz zdradzić kilka rzeczy:

Te odbicia na samochodzie w czarnym studio to zwykłe vraylight (plane) z gradientem ?

Jak powstaje taka poświata za samochodem i równomierne oświetlenie podłoża wokół ? - dodajesz to w postpro ? dajesz osobne światła żeby świeciły tylko na podłoże ? Ile masz świateł w tym czarnym studiu ? Ciekawi mnie to wszystko bo niedługo wracam to mitsubishi ;)

 

Pozdrawiam

 

Ps. ujęcie z białym viperem z 30 postu wymiata - mógłbyś pokazać render bez postpro ? :)

Napisano
  • Autor

Hej, dzięki wszystkim ;)

 

Loozack: Dzięki, ten model to akurat CAD, niby mam swój ale przy tym j

 

akaś większa pewność jest, że wszystko jest na tip-top, poza meshowaniem w niektórych miejscach :P

 

Oleksiak: Całe studio robione jako HDRI więc świeci tam tylko vray dome. Podłoże to biały, wygięty plane, z odwróconym radialnymgradientem w slocie refract, tak aby stworzyć w miarę ładne przejście od białego do czarnego, symulując plamę światła. Generalnie lubie świecic HDRI bo dużo szybciej liczy całość i mam podgląd realtime na refleksy ale świecenie tym też ma swoje minusy więc do tradyjnego studia napewno jeszcze nie raz dla siebie sięgne.

Biała wersja bez ps wygląda tak:

 

yioV0.jpg

 

Dorzycam ostani test, może wkońcu dodam te straszne opony i ofc zmienie to dziwne podłoże :P

 

E87wP.jpg

 

HD

Edytowane przez Berger

Napisano

imo wczesniejsze byly lepsze , no a studio to miazdzy.

Cos tam sie lamie odbicie na progu przy przednim kole czy poprostu tak hdrka siadla ?

Napisano

Dzięki za szczegóły, skąd takie rzeczy wytrzasnąłeś ? Jakieś tutoriale, czy własne doświadczenie ?

Napisałeś że refleksy są z HDRI. Jak tworzysz taką mapkę ? plugin do PS ? program pokroju HDRi light studio ?

 

"mam podgląd realtime na refleksy ale świecenie tym też ma swoje minusy"

Jakim cudem masz pogląd realtime ? ;)

Mógłbyś napisać coś więcej na temat plusów i minusów świecenia HDRI ?

 

 

Co do pracy: przez szparę w bagażniku widać tylną szybę i karoserie ;) Reszta wydaje się ok.

Wersja biała: ściana z podłożem nie ma wyraźnego łączenia. Jakoś dziwnie to wygląda - chyba wystarczyłby zwykły brud.

Napisano

Jeśli chodzi o HDR to powiem Ci że to dosyc ciężka sprawa , opisywał to w renderach testowych Świerszczu ale jakieś 2 lata temu.

No a w HDRi LS jest podgląd real time...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności