Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Zakładam taką małą teczkę 3D, jej cel jest prosty - nauka renderingu. Jako model wykorzystam Citroena C6 od visiona - za co już mu bardzo dziękuję i przepraszam za kaleczenie go w studiu :) Tak więc zaczynam, krytyka mile widziana:

 

test2sm.jpg

 

Hi-Res

Edytowane przez Berger
  • Odpowiedzi 216
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

taki wątek to całkiem dobry pomysł, życzę Ci powodzenia! a co do tego pierwszego studia to na pierwszy rzut oka rzuca się brak podłoża. oczywiscie w tym wypadku jest tutaj jednak znacznie za ciemne. zeby ukazać dynamikę auta powinien być widoczny chociażby spot światła wokół samochodu. jeżeli chodzi o refleksy - na lakierze postaraj sie o to by byly bez gwałtownych ucięć, to po pierwsze. A po drugie to ostatnio jest moda na gładkie rekleksy:) na to też warto zwrócić uwage:) jeszcze co do odbić - pamiętaj zeby nie zaniedbywać chromu- widac że na rurze wydechowej nie wygląda za dobrze bo po prostu nie ma czego odbijać.

 

pozdr!

Napisano

Ten łuk przy tylnej szybie powinien bardziej płynnie schodzić a nie być na kącie rozwartym to min. Co do studio to jest troche lepiej, może pokombinuj z innymi ujęciami.

Napisano

Podstavsky: Dzięki, prawdopodobnie dlatego, że wcześniej odbicia wyciągałem kilkoma powyginanymi odpowiednio boxami, na dwóch ostatnich przerzuciłem się na jedną długą tubę biegnącą wokół wozu.

Napisano

O wiele lepiej wyszedł ten czerwony :).Ten nowy biały przepalony bielą na krańcach samochodu, jeśli używasz GI polecam wykorzystać Light Catche jako podgląd. A możesz pokazać ustawienia VRay'a i mam jeszcze jedno pytanie czy korzystasz z normalnej kamerki czy z kamerki VRay'a?

Poza tym pozdrowienie dla znajomego z Mielca ;)

Napisano

MiRi: Dzięki, LC w podglądzie jest dobry do ułożenia refeksów mniej więcej, ale tak naprawdę to słabo oddaje końcowy efekt. Ustawienia mało co ruszane, tylko podbita ilość min. samples i noise tresh. Jeszcze jeden test:

 

test13o.jpg

Napisano

ogólnie fajnie, ale bardziej do lakieru pasuje ciemniejsze studio moim zdaniem :)

coś jak na renderach SereCk'a :http://img64.imageshack.us/img64/9485/nisson.jpg

salut.

Napisano

Kolejny test, tym razem scena oświetlana moją HDR'ką robioną w PS'ie, więc refleksy są jakie są, w ogóle to pierwszy test z tą metodą, w sobotę się zajmę jakimś konkretnym ustawieniem tego:

 

test16.jpg

Napisano

biły jest kozacki, ale przez wycięcie na bagażniku (prawa strona) widać do środka auta :) i kolo tylnej szyby chyba też jest szpara, to tylko takie duperele ale widoczne.

Napisano (edytowane)

Dzięki wszystkim ;) Lakier to już tradycyjny wzór, blendmtl, baza nadająca kolor i fallof w reflect, cieniowanie phong, druga warstwa to dość mocno odbijający czarny vray mtl. Reszta to żmudna konfiguracja parametrów czy sposobu mieszania warstw.

 

Dorzucam to samo studio z moją własną "konfiguracją" wozu :P Postaram się dorobić brakujące materiały, poprawić ten bok po meshowaniu i wyrenderuje to może już z wnętrzem.

 

ilb93.jpg

 

I close-up na przód:

 

3O0A3.jpg

Edytowane przez Berger
Napisano

Mam do ciebie takie pytanie ogladam to i ogladam i niemogę się napatrzec, mógłbyś nagrać choć 5 minutowy film sam film bez mówienia bez niczego pokazujący scene oświetelnie ,materiały? pewnie pomógłbyś każdemu z nas bo tutoriale, które można znaleść w internecie są poprostu słabe (Jest pare wyjątków), pewnie pomógłbyś każdemu z nas jeśli niechcesz dzielić sie z nami zdobytą wiedzą to niema sprawy ale jeśli tak to bedę ci bardzo wdzięczny.

Napisano

No bardzo zacnie, widze nową karte graficzną masz albo wogole nowego kompa, takie rozdzialki walisz i do tego dofa z maxa :)

A ja mam pytanko odnosnie napisow na boku opony, mozesz powiedziec skad je masz, bo ja przewertowalem neta i tylko 2 rodzaje napisow udalo mi sie znalesc w przystepnej rozdzialce...

Napisano (edytowane)

maciek.m: texturek sporo jest tutaj http://www.cg-cars.com/gallery/browseimages.php?c=23, dobry stuff :) Sprzęt dalej ten sam, jakoś daje rade, już ledwo ledwo ale da się pracować :)Co do tutka to naprawde nie wiem czy jest większy sens wystawiać gotowe ustawienia, każde i tak będą uniwersalne, a wzór jest podobny. Nie trzeba często mega skomplikowanych materiałów żeby efekt był dobry, problem jest w tym, że nie wystarczy wciśnięcie raz "render" tylko potrzebne są długie godziny spędzone nad zrozumieniem problemów w scenie i ich rozwiązaniu.

Edytowane przez Berger
Napisano

Czy mi się wydaje czy tam się siatka mocno kopie, o tam:

 

fjzip.jpg

 

I jakieś dziwne gradienty na szybie się porobiły, jakby była nie wygładzona, i cała siatka przyjmowała na siebie odbicia. Poza tym fajnie, materiały mi przypadają do gustu.

 

Sz.

Napisano

Dawno nie bylem na forum ,ale widze ze koleszko zamiatasz pieknie :) dodge w czerwieni robi robote bardzo :)

Keep it up, dales mi kopa zeby odkopac stare modele i przyrendzic cos :D

Napisano

Wow, wszedłem tu i szczęka momentalnie mi opadła, to co pokazujesz to czysta, samochodowa pornografia, masz tyle detali w modelu Vipera, że nie byłbym zaskoczony, gdybyś wymodelował również powietrze w oponach. Render białego Vipera z postu #30 jest niesamowity, ale pozostałe też są świetne, szczególnie close-upy, także będę tu na pewno zaglądał.

 

Pozdrawiam.

Napisano

szczena opada.

 

Możesz zdradzić kilka rzeczy:

Te odbicia na samochodzie w czarnym studio to zwykłe vraylight (plane) z gradientem ?

Jak powstaje taka poświata za samochodem i równomierne oświetlenie podłoża wokół ? - dodajesz to w postpro ? dajesz osobne światła żeby świeciły tylko na podłoże ? Ile masz świateł w tym czarnym studiu ? Ciekawi mnie to wszystko bo niedługo wracam to mitsubishi ;)

 

Pozdrawiam

 

Ps. ujęcie z białym viperem z 30 postu wymiata - mógłbyś pokazać render bez postpro ? :)

Napisano (edytowane)

Hej, dzięki wszystkim ;)

 

Loozack: Dzięki, ten model to akurat CAD, niby mam swój ale przy tym j

 

akaś większa pewność jest, że wszystko jest na tip-top, poza meshowaniem w niektórych miejscach :P

 

Oleksiak: Całe studio robione jako HDRI więc świeci tam tylko vray dome. Podłoże to biały, wygięty plane, z odwróconym radialnymgradientem w slocie refract, tak aby stworzyć w miarę ładne przejście od białego do czarnego, symulując plamę światła. Generalnie lubie świecic HDRI bo dużo szybciej liczy całość i mam podgląd realtime na refleksy ale świecenie tym też ma swoje minusy więc do tradyjnego studia napewno jeszcze nie raz dla siebie sięgne.

Biała wersja bez ps wygląda tak:

 

yioV0.jpg

 

Dorzycam ostani test, może wkońcu dodam te straszne opony i ofc zmienie to dziwne podłoże :P

 

E87wP.jpg

 

HD

Edytowane przez Berger
Napisano

Dzięki za szczegóły, skąd takie rzeczy wytrzasnąłeś ? Jakieś tutoriale, czy własne doświadczenie ?

Napisałeś że refleksy są z HDRI. Jak tworzysz taką mapkę ? plugin do PS ? program pokroju HDRi light studio ?

 

"mam podgląd realtime na refleksy ale świecenie tym też ma swoje minusy"

Jakim cudem masz pogląd realtime ? ;)

Mógłbyś napisać coś więcej na temat plusów i minusów świecenia HDRI ?

 

 

Co do pracy: przez szparę w bagażniku widać tylną szybę i karoserie ;) Reszta wydaje się ok.

Wersja biała: ściana z podłożem nie ma wyraźnego łączenia. Jakoś dziwnie to wygląda - chyba wystarczyłby zwykły brud.

Napisano

Jeśli chodzi o HDR to powiem Ci że to dosyc ciężka sprawa , opisywał to w renderach testowych Świerszczu ale jakieś 2 lata temu.

No a w HDRi LS jest podgląd real time...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności