Berger Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 (edytowane) Zakładam taką małą teczkę 3D, jej cel jest prosty - nauka renderingu. Jako model wykorzystam Citroena C6 od visiona - za co już mu bardzo dziękuję i przepraszam za kaleczenie go w studiu :) Tak więc zaczynam, krytyka mile widziana: Hi-Res Edytowane 5 Maj 2013 przez Berger
hkropinski Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 taki wątek to całkiem dobry pomysł, życzę Ci powodzenia! a co do tego pierwszego studia to na pierwszy rzut oka rzuca się brak podłoża. oczywiscie w tym wypadku jest tutaj jednak znacznie za ciemne. zeby ukazać dynamikę auta powinien być widoczny chociażby spot światła wokół samochodu. jeżeli chodzi o refleksy - na lakierze postaraj sie o to by byly bez gwałtownych ucięć, to po pierwsze. A po drugie to ostatnio jest moda na gładkie rekleksy:) na to też warto zwrócić uwage:) jeszcze co do odbić - pamiętaj zeby nie zaniedbywać chromu- widac że na rurze wydechowej nie wygląda za dobrze bo po prostu nie ma czego odbijać. pozdr!
Berger Napisano 31 Październik 2010 Autor Napisano 31 Październik 2010 hkropinski: Wielkie dzięki za rady, dziś postaram się poprawić to co wymieniłeś ;) Tutaj jeszcze render z rana: Hi-Res
bbandi Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 Ten łuk przy tylnej szybie powinien bardziej płynnie schodzić a nie być na kącie rozwartym to min. Co do studio to jest troche lepiej, może pokombinuj z innymi ujęciami.
Berger Napisano 31 Październik 2010 Autor Napisano 31 Październik 2010 Co myślicie o jasnej wersj studia? (słaba jakość rendera):
Podstavsky Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 Fajnie fajnie :) Brazniew dużo mieszałeś PS'em?
Berger Napisano 31 Październik 2010 Autor Napisano 31 Październik 2010 Podstavsky: Podbicie kontrastu, zmiana saturacji i domalówki białym pędzlem w miejscach gdzie pojawily się jakieś cienie w studiu.
cfaniak Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 Na lusterku jest odpowiedni materiał? Ekspertem nie jestem, ale materiał szyb jakiś taki dziwny.
Berger Napisano 31 Październik 2010 Autor Napisano 31 Październik 2010 Mały up, coś zjadło mi wszystkie odbicia z góry, szyby wyglądają jeszcze gorzej: Hi-Res
Berger Napisano 1 Listopad 2010 Autor Napisano 1 Listopad 2010 (edytowane) Dalej walcze z dachem: Hi-Res I jeszcze raz ciemna wersja: Hi-Res Edytowane 1 Listopad 2010 przez Berger
plasti Napisano 1 Listopad 2010 Napisano 1 Listopad 2010 bialy jak dotad najlepszy, tylko w kazdym przykladzie szyby wogole nie przeswituja...
Berger Napisano 1 Listopad 2010 Autor Napisano 1 Listopad 2010 Kolejne zmiany, tym razem postaram się jeszcze usunać dziwne ściągnięcia refleksów na tyle wozu:
Podstavsky Napisano 1 Listopad 2010 Napisano 1 Listopad 2010 No Panie Brazniew - bardzo sympatycznie wyszedł ostatni render :) Od czego właśnie jest to "marszczenie" tyłu? Studio?
Berger Napisano 1 Listopad 2010 Autor Napisano 1 Listopad 2010 Podstavsky: Dzięki, prawdopodobnie dlatego, że wcześniej odbicia wyciągałem kilkoma powyginanymi odpowiednio boxami, na dwóch ostatnich przerzuciłem się na jedną długą tubę biegnącą wokół wozu.
Berger Napisano 3 Listopad 2010 Autor Napisano 3 Listopad 2010 Pozamieniałem co nieco, efekt jak niżej, jednak nie jestem zadowolony, szczególnie z odbić.
MiRi Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 O wiele lepiej wyszedł ten czerwony :).Ten nowy biały przepalony bielą na krańcach samochodu, jeśli używasz GI polecam wykorzystać Light Catche jako podgląd. A możesz pokazać ustawienia VRay'a i mam jeszcze jedno pytanie czy korzystasz z normalnej kamerki czy z kamerki VRay'a? Poza tym pozdrowienie dla znajomego z Mielca ;)
Berger Napisano 3 Listopad 2010 Autor Napisano 3 Listopad 2010 MiRi: Dzięki, LC w podglądzie jest dobry do ułożenia refeksów mniej więcej, ale tak naprawdę to słabo oddaje końcowy efekt. Ustawienia mało co ruszane, tylko podbita ilość min. samples i noise tresh. Jeszcze jeden test:
Smoku Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 No i teraz ładnie, ale moim zdaniem nadal przejaskrawiony kolorek na oby końcach pojazdu
Modzal Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 fajnie fajnie ;) ale żeś se brzydala wybrał ;p ta cytryna to totalna porażka konstruktorów ;p
Orangegraphics Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 dla mnie jest mdłe to ostatnie, daj większaą różnice w kolorach w fallofach materiału lakieru, bo się robi bardzo matowy 1
Berger Napisano 4 Listopad 2010 Autor Napisano 4 Listopad 2010 Tym razem może troszeczkę przepalone, na tylnią oponę zapomniałem nałożyć dispa: Hi-Res
indian Napisano 4 Listopad 2010 Napisano 4 Listopad 2010 ogólnie fajnie, ale bardziej do lakieru pasuje ciemniejsze studio moim zdaniem :) coś jak na renderach SereCk'a :http://img64.imageshack.us/img64/9485/nisson.jpg salut.
Berger Napisano 5 Listopad 2010 Autor Napisano 5 Listopad 2010 Kolejny test, tym razem scena oświetlana moją HDR'ką robioną w PS'ie, więc refleksy są jakie są, w ogóle to pierwszy test z tą metodą, w sobotę się zajmę jakimś konkretnym ustawieniem tego:
Berger Napisano 7 Listopad 2010 Autor Napisano 7 Listopad 2010 Kolejny test, nieco mniej udany: Hi-Res
cortes Napisano 9 Listopad 2010 Napisano 9 Listopad 2010 brazniew dalej za pomocą HDR ? edit nie pasie coś za szybami, coś troche za biało
Berger Napisano 31 Styczeń 2012 Autor Napisano 31 Styczeń 2012 Przypomniałem sobie, że mam teczkę do renderów, a że ostatnio trochę ich robiłem to powrzucam w jedno miejsce: 1
martix69 Napisano 31 Styczeń 2012 Napisano 31 Styczeń 2012 biły jest kozacki, ale przez wycięcie na bagażniku (prawa strona) widać do środka auta :) i kolo tylnej szyby chyba też jest szpara, to tylko takie duperele ale widoczne.
Berger Napisano 1 Luty 2012 Autor Napisano 1 Luty 2012 martix69: Dzięki, przy finalu poprawie te detale. Tymczasem dalej walka z półmatem:
bolitic Napisano 1 Luty 2012 Napisano 1 Luty 2012 Berger: nie wiem czy już byłeś, czy nie masterem samochodzików, to jednak na pewno będziesz. Dla mnie to super wygląda.
martix69 Napisano 1 Luty 2012 Napisano 1 Luty 2012 kurde fajnie to wygląda, podzielisz sie materiałem lakieru? bo sam się zmagam z takim na lambo.
Berger Napisano 1 Luty 2012 Autor Napisano 1 Luty 2012 (edytowane) Dzięki wszystkim ;) Lakier to już tradycyjny wzór, blendmtl, baza nadająca kolor i fallof w reflect, cieniowanie phong, druga warstwa to dość mocno odbijający czarny vray mtl. Reszta to żmudna konfiguracja parametrów czy sposobu mieszania warstw. Dorzucam to samo studio z moją własną "konfiguracją" wozu :P Postaram się dorobić brakujące materiały, poprawić ten bok po meshowaniu i wyrenderuje to może już z wnętrzem. I close-up na przód: Edytowane 2 Luty 2012 przez Berger
thecrev Napisano 2 Luty 2012 Napisano 2 Luty 2012 Mam do ciebie takie pytanie ogladam to i ogladam i niemogę się napatrzec, mógłbyś nagrać choć 5 minutowy film sam film bez mówienia bez niczego pokazujący scene oświetelnie ,materiały? pewnie pomógłbyś każdemu z nas bo tutoriale, które można znaleść w internecie są poprostu słabe (Jest pare wyjątków), pewnie pomógłbyś każdemu z nas jeśli niechcesz dzielić sie z nami zdobytą wiedzą to niema sprawy ale jeśli tak to bedę ci bardzo wdzięczny.
maciek.m Napisano 2 Luty 2012 Napisano 2 Luty 2012 No bardzo zacnie, widze nową karte graficzną masz albo wogole nowego kompa, takie rozdzialki walisz i do tego dofa z maxa :) A ja mam pytanko odnosnie napisow na boku opony, mozesz powiedziec skad je masz, bo ja przewertowalem neta i tylko 2 rodzaje napisow udalo mi sie znalesc w przystepnej rozdzialce...
Berger Napisano 2 Luty 2012 Autor Napisano 2 Luty 2012 (edytowane) maciek.m: texturek sporo jest tutaj http://www.cg-cars.com/gallery/browseimages.php?c=23, dobry stuff :) Sprzęt dalej ten sam, jakoś daje rade, już ledwo ledwo ale da się pracować :)Co do tutka to naprawde nie wiem czy jest większy sens wystawiać gotowe ustawienia, każde i tak będą uniwersalne, a wzór jest podobny. Nie trzeba często mega skomplikowanych materiałów żeby efekt był dobry, problem jest w tym, że nie wystarczy wciśnięcie raz "render" tylko potrzebne są długie godziny spędzone nad zrozumieniem problemów w scenie i ich rozwiązaniu. Edytowane 2 Luty 2012 przez Berger
pressenter Napisano 2 Luty 2012 Napisano 2 Luty 2012 Czy mi się wydaje czy tam się siatka mocno kopie, o tam: I jakieś dziwne gradienty na szybie się porobiły, jakby była nie wygładzona, i cała siatka przyjmowała na siebie odbicia. Poza tym fajnie, materiały mi przypadają do gustu. Sz.
Lukii Napisano 2 Luty 2012 Napisano 2 Luty 2012 biały najfajniejszy, w renderach studyjnych czym świecisz?
09121986 Napisano 3 Luty 2012 Napisano 3 Luty 2012 Dawno nie bylem na forum ,ale widze ze koleszko zamiatasz pieknie :) dodge w czerwieni robi robote bardzo :) Keep it up, dales mi kopa zeby odkopac stare modele i przyrendzic cos :D
KMiklas Napisano 8 Luty 2012 Napisano 8 Luty 2012 Dorzucam jeszcze studio: http://i.imgur.com/FjzIP.jpg Przepięknie to wygląda.
Loozack Napisano 9 Luty 2012 Napisano 9 Luty 2012 Wow, wszedłem tu i szczęka momentalnie mi opadła, to co pokazujesz to czysta, samochodowa pornografia, masz tyle detali w modelu Vipera, że nie byłbym zaskoczony, gdybyś wymodelował również powietrze w oponach. Render białego Vipera z postu #30 jest niesamowity, ale pozostałe też są świetne, szczególnie close-upy, także będę tu na pewno zaglądał. Pozdrawiam.
Oleksiak Napisano 9 Luty 2012 Napisano 9 Luty 2012 szczena opada. Możesz zdradzić kilka rzeczy: Te odbicia na samochodzie w czarnym studio to zwykłe vraylight (plane) z gradientem ? Jak powstaje taka poświata za samochodem i równomierne oświetlenie podłoża wokół ? - dodajesz to w postpro ? dajesz osobne światła żeby świeciły tylko na podłoże ? Ile masz świateł w tym czarnym studiu ? Ciekawi mnie to wszystko bo niedługo wracam to mitsubishi ;) Pozdrawiam Ps. ujęcie z białym viperem z 30 postu wymiata - mógłbyś pokazać render bez postpro ? :)
Berger Napisano 12 Luty 2012 Autor Napisano 12 Luty 2012 (edytowane) Hej, dzięki wszystkim ;) Loozack: Dzięki, ten model to akurat CAD, niby mam swój ale przy tym j akaś większa pewność jest, że wszystko jest na tip-top, poza meshowaniem w niektórych miejscach :P Oleksiak: Całe studio robione jako HDRI więc świeci tam tylko vray dome. Podłoże to biały, wygięty plane, z odwróconym radialnymgradientem w slocie refract, tak aby stworzyć w miarę ładne przejście od białego do czarnego, symulując plamę światła. Generalnie lubie świecic HDRI bo dużo szybciej liczy całość i mam podgląd realtime na refleksy ale świecenie tym też ma swoje minusy więc do tradyjnego studia napewno jeszcze nie raz dla siebie sięgne. Biała wersja bez ps wygląda tak: Dorzycam ostani test, może wkońcu dodam te straszne opony i ofc zmienie to dziwne podłoże :P HD Edytowane 12 Luty 2012 przez Berger
09121986 Napisano 13 Luty 2012 Napisano 13 Luty 2012 imo wczesniejsze byly lepsze , no a studio to miazdzy. Cos tam sie lamie odbicie na progu przy przednim kole czy poprostu tak hdrka siadla ?
Oleksiak Napisano 15 Luty 2012 Napisano 15 Luty 2012 Dzięki za szczegóły, skąd takie rzeczy wytrzasnąłeś ? Jakieś tutoriale, czy własne doświadczenie ? Napisałeś że refleksy są z HDRI. Jak tworzysz taką mapkę ? plugin do PS ? program pokroju HDRi light studio ? "mam podgląd realtime na refleksy ale świecenie tym też ma swoje minusy" Jakim cudem masz pogląd realtime ? ;) Mógłbyś napisać coś więcej na temat plusów i minusów świecenia HDRI ? Co do pracy: przez szparę w bagażniku widać tylną szybę i karoserie ;) Reszta wydaje się ok. Wersja biała: ściana z podłożem nie ma wyraźnego łączenia. Jakoś dziwnie to wygląda - chyba wystarczyłby zwykły brud.
09121986 Napisano 15 Luty 2012 Napisano 15 Luty 2012 Jeśli chodzi o HDR to powiem Ci że to dosyc ciężka sprawa , opisywał to w renderach testowych Świerszczu ale jakieś 2 lata temu. No a w HDRi LS jest podgląd real time...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się