Skocz do zawartości

Teczka 3D: nauka , oświetlenia, modelowania , texturowania


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam będę wrzucał tu swoje wypociny z zakresu 3d, robione w celu nauki -tzn ogarnięcia światła, textur , kadrowania. krótko i na temat:0 a teraz zapraszam do oglądania.

 

ps. komenty i krytyka mile widziane..

Edytowane przez mikeeho
  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wrzucone prace wykonałem jakiś czas temu. w większości z nich posłużyłem się referkami co miało mniejsze lub żadne przełożenie na prace:) prosze o konstruktywną krytykę, porady , pomoc, sugestie... mile widziana każa forma aktywności:)

Napisano

Zdaje się że jest całkiem nieźle ale rzuć jakieś większe rozdziałki bo trochę mało widać na tych. To usłyszysz jakie sugestie może :)

Napisano

jestem troche lama jesli chodzi o zamieszczenie tu prac- wszystkie dawalem w 620x280 jak napisali w tabelce. nie wiem co z ta rozdzielczoscia-moge wrzucac na imageshack ale to potrwa wieki.

Napisano

efekt dzisiejszej pracy- wszystko oprócz stołu, krzeseł i ksiażek- własna robota. obrazy mogą troche latać-nie wyczaiłem gdzie w module mograph ustawia sie tolerancje-podumam jutro.narazie ustawilem tylko swiatło mam nadzieje ze jest wporządku.obrazek z referki-pozmieniałem krzesła i kanape.chcę zrobic 2-3 kadry, macie jakieś podpowiedzi?.soft to c4d +vray. krytyka i rady mile widziane. mam nadzieje ze terza jest czytelne ps.referka dołączona.

Napisano

Ja polecam tinypic, lub założenie strony (FTP) na jakimś darmowym hostingu.

 

A prace całkiem niezłe ;). Ciężko się tylko wypowiadać, jak zamiast dać jeden render, dajesz ich całą serię :P.

Napisano

te "mnóstwo" renderów to tak w celu pokazania co robiłem i co do tej pory udało mi sie osiągnąć. moze jakies komentarze dotyczące ostatniego wnętrza?:)

 

ps. te miniatury z imageshack mi jakos nie chcą dzialas-jak podaje link do załadowania to wyskakuje mi info ze praca jest za duza;/ nie wiem co robie zle...

Napisano

wrzucam nie tyle moze upa co poprostu pierwszy strzał dotyczący podłogi i mebli. bawiłem sie tez troche w ps-korekcja kolorów głównie. troche pracy mnie czeka;/

 

zbawa.jpg

Napisano

hej wszystkim wrzucam małego upa i proszę o komentarze (oby konstruktywne;)), jedidan12 poprawiłem skale, mam nadzieje ze nie wali po oczach tak jak na poczatku a jak wali to trudno ;) cieszę się ze w koncu udało mi sie zapanowac nad wstawianiem obrazków w postach:P - to zasluga kumpla:) obrazki popróbowane w ps-korekcja kolorów i szukanie jakiegos pomysłu-narazie nie jestem zadowolony z efektu. co do samej sceny to mam nadzieje ze zapodacie troche korekt ( wiem ze kadrowanie u mnie leży).z góry dziękuję za pomoc.

 

doforumkadrpodst.jpg

 

doforum11.jpg

 

doforumkadr33.jpg

Napisano

patrz referka:P jak mówiłes o skali to myslalem ze chodzi Ci o półki-bo na referce jest ich wiecej niz u mnie widocznych:) no i fakt tak było. teraz rozumiem ze chodzi Ci o parapet i półki- nie wnikałem w to ; parapet prawdopodobnie jest taki wysoki sądząc po referce a półki cóż może ktoś sobie drabiną dopomaga. tak czy siak dziekuje.

Napisano

Bawiłeś się z głębią ostrości. Moim zdaniem chyba trochę niedopracowana, bo czasem z dużego pomieszczenia właśnie przez użytą głębię robi się mikroskala.

Napisano

witam ponownie, nie będe się rozpisywał-kolejne podejscie do boju z pokojem z referki.z referki zostalo niewiele:) posiedzialem troche nad mapowaniem -efekt na stole i na dolnych szafkach.hmm troszeczke sie tiluje (szafki dolne) -bede walczyl dalej. doszły mnie takie uwagi ,ze obrazki odwaracają uwagę i moze dac jakieś mniej w baroko-rokoko-klimatach. he miało byc krótko a sie rozgadalem. prosze o korekty , krytye rady. dziekuje .

 

ps wrzucam jeszcze efekt zabawy mographem

 

10007q.jpg

 

 

i kulki z mographa-cos mi swita i chyba mam pewnien pomysl

 

duzecopy.jpg

 

no i scena z krzeslami w sumie od czapy:) jak teczka to wrzucam wszystko:)

 

1copyfz.jpg

Napisano

wrzucam kolejna pracę- cwicze exteriory. render przsedstawia prosta bryle . po raz pierwszy uzylem modeli roslinnosci; vray proxy.wiem ze jest sporo bledów np latające krzaki ale moze ktos podpowie cos jeszcze. mam pytanie od mistrzów tego forum- jak robicie taką gęstą trawe? rozumiem ze w maxie macie do tego pewnie wtyczke i za pomoca skryptu "rozsiewacie " ,mam racje? ja uzywam ciemy i do dyspozycji mam modul hair , ktory mi jakos nie za bardzo lezy no i vray proxy plus surface spread do rozrzucania. bardzo bylbym wdzieczny gdyby ktos zaglądając tu wypowiedział swoje zdanie:) pozdrawiam

 

domj.jpg

Napisano (edytowane)

nie znam się na vizkach :] a więc wszystko co napiszę, to spostrzeżenia laika :] Na vizce pokoju nie nie podoba mi się pomysł z półką 3 m nad biurkiem. może tak miało być, może taki był twój zamiar, lub tak było w referencji, ale takie rozwiązanie jest kompletnie niepraktyczne. nie chciałbym mieszkać w domu, w którym po książki nad biurkiem musiałbym wchodzić po drabinie :) Masz też dużo szumu w górnej części obrazka i jakieś problemy ze światłem (albo z GI?... nie znam się ) kątach nad oknem. obrazek za oknem jest kiepskiej jakości. podobają mi się obrazki (choć mogłyby wisieć), stolik i tv. nie podoba materiał drewna. wygląda jak PRL-owska płyta wiórowa. chyba, ze tak miało być, to sorry. widać też, ze nie chciało ci się mieszać książek, bo większość jest ułożona w tej samej kolejności :) W taką kanapę i krzesła powinni wyposażyć cele w Guantanamo ;p (wyglądają niewygodnie, ale pewnie nie o to tu chodzi... może się czepiam...jak tak, to sorry).

 

kulki z mographa fajne. sam zrobiłbym je bardziej połyskliwe, ale to twoja praca.

 

exterior wygląda jak diorama i przez to traci skalę. sam koncept surowy i ciekawy, kojarzy mi się z krematorium (pozytywnie, bez uszczypliwości) ;)

 

pozdrawiam.

Edytowane przez lukanus
Napisano

Nie wiem dlaczego ale wcześniej nie widziałem twojego postu z 16.12 koniec końców fajny ten interior ale słabe zdjęcie za oknem. Nie wiem dlaczego ale kojarzy mi się z Bukaresztem :P

Exterior fajny ale usuń tego blura z budynku bo znowu mała skala.

 

pzd. Daniel.

Napisano

dziekuje za cenne uwagi. dostosuje sie w miare posiadaniawolnego czasu i przypływu chęci:) lukanus to o czym mowisz to wszystko prawda:) co do samego dizajny to nie wnikalem w to bo chcialem cos poprostu zrobic -i padlo na ta referencje.chodzilo mi o przecwiczenie poprostu podobnej sytuacji. dzieki za uwagi raz jeszcze i bede mial na uwadze to wszystko o czym powiedziales.

jedidan dzieki ! zdjecie za oknem napewno zmienie i podciagne ustawienie vraya. choc wine za te smugi ponisi subdiv swiatla -tam mi sie wydaje .

 

exterior to pierwszy strzał z pierwszych:) pewnei ze budynek wyglada jak cmentarne krematorium. mam nadzieje ze uda mi sie jakos wywalczyc odpowiednie oswietlenie i te krzaki zeby wygladaly po ludzki. blura od dzisiaj nie wsadzam o patrze ze spopr psuję.

 

wrzucam scene nad ktora dzisiaj siedzialem -aqzuma t.ando.kiedys juz poruszalem to na forum ale wydaje m sie ze skasowalem watek z zamiarem prowadzenia teczki. jesli watej jeszcze fruwa -przepraszam moderatorow-nie chcialem dublowac.

 

jak zwykle przosze o krytyke-rady ,pomoc.

 

http://img8.imageshack.us/i/forumgm.jpg/

 

nie wstawiam niniatury bo strasznie wielkie ;/

Napisano

dziękuje za to ,że się wam podoba- daje to chęci do dalszej pracy:)

 

dziękuje Ci Oleksiak; nogi tego pana w zamysle miały się szybko poruszać a nie dematerializować:) no ale wyszło jak wyszło- gratuluję Ci modelingu -naprawde kawał dobraj roboty odwalasz, robi to to wrażenie:)

 

mookie dzieki ,za zajrzenie:) prawie sąsiadami?prawie sąsiad fast?czy może bstoku?tak czy siak bardzo mi milo i dzieki za to ze się podoba, dopiero się ucze i czasami mam ochote rzucic to w cholere. jestem pod ogromnym wrażeniem Twoich prac, zapoznałem sie z portfolio; gratuluje sapper rat:) i wogle gratuluje innych pracek. bardzo podobają mi się te klatki schodowe -super klimatyczne.

 

sebazx6r dzieki jeszcze raz, wiesz ze zaczalem sie tym interesowac tak gdzieś (żeby nie skłamać) moze w tamtym roku. ale brakowało mi zawsze zacięcia i chęci zeby coś samemu dłubać.poza tym byłem cholernie zielony i uważałem ze pewne rzeczy moge przeskoczyć a tu okazało się ze bez odrobienia podstawowych pojęc o sofcie nie ma co startować. tak się generalnie zaczęło ,że w te wakacje ,a dokładniej w sierpniu przysiadłem i zaczalem czytac probowac testowac ba nawet zapisywac sobie co robie i co jest do czego.

 

jak tak się zastanawiam to mysle ze dluga droga przede mną więc tym bardziej dzieki i mam nadzieje ze będziecie tu zaglądać i pomagać. pozdro!

Napisano

witam , wrzucam kolejną pracę wykonaną w ramach cwiczen. zdaję sobie sprawę ze sporo musze poprawic ale chcę sie podzielic tym co do tej pory zrobilem no i oczywiscie prosic o rady krytykę opinie. oto co wiem: trawa jest straszna; ma malo segmentów i generalnie placki przeswitują-zle ja poukładalem, kamienie sie brzydko czyta i ich textura nie jest dopasowana tak jak ma byc,lisciom przydaly by sie jakies refleksy, pozatym zapomnialem o displ. moze troszeczke zabilem klimatwieczorny ale to juz pozostawiam Waszej ocenie. moj plan to dorenderowanie samej trawy i moze jeszcze troche zieleni, obecna scena zatkała moj komputer -mam problemy z proxy.musze sie dokształcic w tym kierunku. obrazek traktuje jak podejscie do znalezienia jakiegos ciekawego pomysłu nań. (klimat )

pozdrawiam

 

forumav.jpg

Napisano

trawa jest za prosta i słabo zróżnicowana.Podobnie chyba z kwiatuszkami, a reszta nawet bardzo fajna! Tylko jeszcze kory drzew nie odpowiadają, są jakoś za jasne, sugeruję ciemne.

Napisano

dzieki Dunuś, mam zamiar dorenderować troche trawy. jest ona za prosta i mało zroznicowana-prawda prawda.ciesze sie ze budynek się podoba.no to czeka mnie fajt z zielenią:)

Napisano

siema- mi sie podoba, jedynie zieleń wyszła tak se;/ tj dunuś pisał, kora drzew chyba lepsza bylaby ciemna, no i niewiem co zrobiles z drzewami po lewej w postpro, ale wygladaja jakby byly w kiepskiej jakosci.

 

inna sprawa ze pokusiłbym sie o wiecej swiatla odbitego od nieba- np. cyjany/blekity na zieleni oraz na prawej scianie budynku.

 

No i kadrowanie- masz przeciążoną prawą stronę, lewa strona nie ratuje kompozycji,rownie dobrze mozna ją wywalić, po prostu pobawiłbym sie innymi ustawieniami kamery

 

PS. i wez wstaw miniaturke do wątku, wtedy temat bedzie bardziej zauwazalny.

pzdr.

Napisano

z racji tego ze przesiadłem się właśnie z c4d na maxa to sporo cwiczę. viewport mam obcykany, modelowanie tez jakos idzie.niejasne są bardzo różne myki. heh, np nie wiem jak wywalic material albo rozbic cos na poligony i robic selekcję pod kątem materiału. probuje. muszę powiedziec ze dawno temu należało się przeturlac na maxa. jestem bardzo zadowolony -fajnie się pracuje, vray jest o wiele łatwiejszy i wogle wszystko jakies takie przejzyste bardziej. takze zachęcam kto tam praktykuje c4d- zmiencie soft:) wrzucam takie cwiczenie w celu opanowania maxa. duzo pracy przede mną bo rozkminiam go dopiero od pon. prosze o komentarz, rady. bede bardzo wdzieczny jesli ktos powie mi jak sie rozbija obiekty albo nadaje np kazdej scianie szescianu inny mat.

 

 

schody.jpg

Napisano

Jeżeli masz model edit poly to masz w Modify > polygon Material IDs i tam sa dwie opcje set ID i select ID. Co do wywalenia materiału w material editor (jeśli dobrze rozumiem ?) jest tam taki krzyżyk i wtedy wywalasz albo z okna albo z okna i całej sceny. Jeszcze możesz wejść do utilities w material editor i tam masz opcje reset material editor slots - resetuje to wszystkie okna w material editor (tylko tam) ale możesz potem przywrócić wszystkie materiały opcją Utilities> restore material editor slots. Co do materiału na różnych poly to później jeszcze trzeba użyć materiału multi/sub-obcject.

 

Do rozbijania obiektów masz opcję detach w edit geometry (panel modify).

Napisano

Oleksiak- bardzo Ci dziekuje za wskazówki, krzyzyk wyczaiłem wczesniej ale wydaje mi się to dziwne i myślałem ze jest jeszcze jakiś sposób.nie da się poprostu zaznaczyc obiektu , otworzyc listy ,a z listy usunac materiał przypisany do obj?:) ciema pod tym wcgledem byla latwiejsza:P

 

JacekCichy-dziekuje :)

Napisano

łooo no faza max! jedyne to nie wiem dlaczego(bo sie na 3d nie znam;p) ,ale tekstury prawie zawsze ci płaskie wychodzą(np. podłoga,sciany)

 

no ale kolor i klimat miodzio, rzuc czysty render bez postpro.

Napisano

siema nicponim.dziekuje za zajrzenie do teczki i mile słowa. na to ze textura ma jakiestam wyboje sklada sięalbo bump albo displ albo modelujesz i mapujesz tex. bump oszukuje bo bawi sie kolorami-stad czasami widac "płaskość", displacement jest fajny ale w ch*J dlugo się liczy i zalezy tez od paru rzeczy- jego w maxie nie umiem bo nie wiedzialem jak sie nakłada na poszcz poli obj mat. 3 opcja jest najfajniejsza- wymodelowac sobie a potem otexturowac;najbardziej czasochlonna ale za to potem nie ma problemu z czasem i efekt jest logiczny. takze to ze one są płaskie to wynika z niewiedzy w poslugiwaniu sie softem, z tego ze czasami ja sam tego nie widze no i to tyle:P tzn dzieki i popracuje nad tym.

Napisano

Możesz zaznaczyć obiekt i otworzyć Material editor później zaznaczyć pusty slot w material editor masz taki przycisk pick material from object i krzyżyk :D Innego sposobu nie znam :)

 

Pozdrawiam.

Napisano

Siema mikeeho, kojarzę Cię chyba z forum c4d. :) Widzę, że zmiana Ci dobrze robi. :D Ostatni render bardzo fajny. Też się staram przerzucić na maxa, choć ciężko na razie idzie... :P pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności