Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ryzykujac utrate certyfikatu Zasluzonego Hatera Blendera powiem, ze calkiem niezle sie to prezentuje. Cieszy ze w koncu ida w kierunku realizmu. Dziwi, ze jednoczesnie beda swoj film renderowac w Eevee w zwiazku z tym, ale co tam. Wlosy zaczynaja sie konkretnie. Jeszcze jak kiedys dodadza system miesni jakis to bedzie sie dzialo. Po cichu trzymam kciuki. Bardzo po cichu.

https://code.blender.org/2022/07/the-future-of-hair-grooming/

  • Like 3
Napisano (edytowane)

@Nezumi ja nikomu nie powiem... ciii... 

A jeśli chodzi o blenderka to mnie się TO ↓ podoba teraz 🙂 

https://code.blender.org/2022/07/real-time-compositor/
https://code.blender.org/wp-content/uploads/2022/05/cuteGhost.mp4 
https://code.blender.org/wp-content/uploads/2022/05/flashLight.mp4

dużo postpro robię w zewnętrznych programach ale pewne sprawy łatwiej sklecić w samym blenderze, przez to czasami 1/3 klikania mniej. A teraz jak w viewporcie będzie realtime to będzie miodzio! 😍

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Napisano

No wyglada to spoko ale osobiscie nie potrzebuje kompozytora w ogole. Nie robie rzeczy, do ktorego to jest potrzebne wiec nie jestem w stanie docenic czy to jest spoko czy nie. Jak czegos potrzebuje do animacji to odpalam Davinci Resolve a do stilek to byle co wystarczy. Ale jak mowisz ze spoko to wierze 😉

Napisano (edytowane)

Obie opcje bardzo fajne. Grooming wygląda rewelacyjnie. Będą mieli co pokazać na sierpniowym SIGGRAPH.

 

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 2
Napisano (edytowane)

W tej chwili to jest taka alternatywa dla xgena jak Blender jest da Houdiniego i ZBrusha. Powinni juz przestac pierniczyc o tym jak to Blender za chwile bedzie alternatywa dla wiodacych rozwiazan. Tylko to przeszkadza w docenianiu wykonanej przez nich pracy. Tymi porownaniami z najlepszymi tylko strzelaja sobie w stope - zamiast widziec o ile jest lepiej od tego co bylo czlowiek zaczyna porownywac do najlepszych i sie okazuje ze jest bardzo tak sobie... No ale trzeba dac tytul "its ALREADY AMAZING!". No nie jest. I jak sie znowu zachwyca swoja zajebistoscia opiewana przez fanow to moze nigdy nie byc. Trzymam kciuki zeby im woda sodowa nie uderzyla do glowy i zeby pociagneli to dalej. I skonczyli a nie "you will see in the future"...

Edytowane przez Nezumi
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Przesiadam sie! 🤭 Przekonala mnie mozliwosc robienia labiryntow, ktora zajmuje polowe filmiku.

Edytowane przez Nezumi
  • Haha 2
Napisano (edytowane)

Animacja tej geby zacna jest, przyznaje. Jak na nich 😛 Grooming tez git wyglada tylko na renderze wlosy bardzo bym chcial zeby byly kurde cieniutkie a nie takie grubasy 🙂 Odejmuje to realizmu. Na brodzie jeszcze ok wyglada ale na glowie zwlaszcza u starszej osoby powinny byc cieniutkie... Ciekawym jak im to wyjdzie. Nie jest to poziom Wety ale wyglada git.

Edytowane przez Nezumi
  • Haha 1
Napisano

@Nezumi No do Wety to im brakuje: Kasy, specjalistów, KASY i czego tam jeszcze? A! Softu i KASY. To chyba wszystko 🤔 Ale nie jest źle 😄 Choć te labirynty to w sumie nie wiem do czemu to to... może jakieś proceduralne generowanie budynków albo do generowania creeppasty backroomów czy cuś. Jakoś się to zagospodaruje 😄 

50216db3ba5ea.jpeg

Napisano
8 godzin temu, Destroyer napisał:

Już ponarzekałem na majkę to teraz by wypadało pochwalić blednera dla równowagi i wracać do pracy

Nikt nigdy nie stwierdził, że w Blenderze cudów nie można robić 🙂 

Napisano

Może z tego być coś fajnego ale też może się okazać że takie rozdrabniane na wiele apek i modułów będzie bardziej problematyczne i rozwój głównej gałęzi zwolni, ale pożyjemy zobaczymy bo fakt, że dla nowego każdy duży soft 3d jest przytłaczający a jak ktoś ma mniejsze potrzeby np tylko statyki albo tylko scuplt ot nie potrzebuje połowy tych gratów 🙂 

Napisano

No mam ambiwalentne nastawienie do tego pomysłu. Niby z jedej strony spoko, ale jak zaczną to ciachać na kawałki to takie przepisanie kodu jakie dostał Blender w wersji 2.8 będzie chyba bardziej problematyczne. No ale zobaczymy, ja tam dalej czekam na naprawę UDIMów od 3 czy tam 2 lat 😄 

  • Like 1
Napisano

Z jednej strony mowia ze Blender ma relatywnie maly team, z drugiej rozdrabniaja sie i zaczynaja znowu jakies projekty z pupy. Juz kiedys mieli zrobic tego Blendera "lite" z uproszczonym UI. Niz z tego nie wyszlo. Teraz to.

Zawsze maja jakies dziwne rewolucje w glowie zamiast dopracowywac soft. Posluchalem sobie tego podcastu z Andrew, Tonem i Pablo. Raz ze Ton otwarcie mowi juz o tym, ze nie ma zamiaru (i szans..?) konkurowac z softami typu Maya w duzych studiach. Dwa ze Pablo w jednym momencie stwierdzil cos w stylu "ludzie tylko chcieliby taka czy inna opcje w Blenderze a nie widza jakim Ton jest WIZJONEREM!" 😄... Taaa...

No i tez ten kawalek podcastu gdzie Ton mowi o implementacji AI do Blendera - co prawda nie wie co to by mialo robic ani jak ale wie ze musza miec AI, w zwiazku z czym powola grupe rozwojowa, ktora zajmie sie... nie wiem.. Wymyslaniem AI do Blendera? Przepisywaniem Blendera? Oni tez pewnie nie wiedza...

Jest jak bylo zawsze - gonienie za jakimis wizjami, chwilowe fascynacje, projekty dziwne. Jeszcze kiedy Ton wspomnial o przepisywaniu Blendera na nowo to juz calkiem wymieklem. Ten soft jest hobby samym w sobie, a narzedziem to jest przy okazji 🤷‍♂️

  • Like 2
Napisano (edytowane)

Boże, niech oni zrobią ludzką organizację warstw/matsów + wydajność przy texture paintingu zamiast wymyślać jakieś pierdolety xD 
Przy okazji- mignęło mi kiedyś, że jest jakiś builder addonów do blendera na bazie nodów (w sensie, że nie trzeba było pisać, coś jak blueprinty w UE). Nie mogę tego nigdzie znaleźć, ktoś to kojarzy?

Ok, znalazłem- to było raczej na bank to:
https://blendermarket.com/products/serpens/?ref=228

Edytowane przez RaVirr
  • Like 1
Napisano
4 godziny temu, Nezumi napisał:

Z jednej strony mowia ze Blender ma relatywnie maly team, z drugiej rozdrabniaja sie i zaczynaja znowu jakies projekty z pupy. Juz kiedys mieli zrobic tego Blendera "lite" z uproszczonym UI. Niz z tego nie wyszlo. Teraz to.

Zawsze maja jakies dziwne rewolucje w glowie zamiast dopracowywac soft. Posluchalem sobie tego podcastu z Andrew, Tonem i Pablo. Raz ze Ton otwarcie mowi juz o tym, ze nie ma zamiaru (i szans..?) konkurowac z softami typu Maya w duzych studiach. Dwa ze Pablo w jednym momencie stwierdzil cos w stylu "ludzie tylko chcieliby taka czy inna opcje w Blenderze a nie widza jakim Ton jest WIZJONEREM!" 😄... Taaa...

No i tez ten kawalek podcastu gdzie Ton mowi o implementacji AI do Blendera - co prawda nie wie co to by mialo robic ani jak ale wie ze musza miec AI, w zwiazku z czym powola grupe rozwojowa, ktora zajmie sie... nie wiem.. Wymyslaniem AI do Blendera? Przepisywaniem Blendera? Oni tez pewnie nie wiedza...

Jest jak bylo zawsze - gonienie za jakimis wizjami, chwilowe fascynacje, projekty dziwne. Jeszcze kiedy Ton wspomnial o przepisywaniu Blendera na nowo to juz calkiem wymieklem. Ten soft jest hobby samym w sobie, a narzedziem to jest przy okazji 🤷‍♂️

łooo panie.. ale jak to AI w Blenderze? WTF? Chyba że będzie jakiś "sekretny" przycisk typu: zrób to za mnie, a nawet lepiej niż ja 😄 wtedy tylko odpalasz przyciska, a na konto lecą dolary! 😄 Pan Ton to chyba za dużo grzybków z ostatniego Open Movie się na łykał 😜 I teraz gada babole 😉 

No cóż myślę że Blender to Blender bo jest pan Ton. Ale może być też tak, że jak chłopa zabraknie, to ta cała fundacja pójdzie w pizdu i załoga odleci na tak daleką orbitę, że nawet ten nowy teleskop Weba nie będzie ich wstanie odróżnić od tła kosmosu 😉 A może nie... nie wiem 🙂 

Napisano

Nie przejmuj sie @Mortom, oni tez nie wiedza.  Warto posluchac tego podcastu Andrew "Guru" ktory zrobili na Blender Conference. Nie zartuje z tym AI, doslownie z tego co mowil Ton wynika ze nie wie co by to moglo robic, no ale AI to przyszlosc wiec Blender powinien miec 😄 Jesli sie nie przeslyszalem to Ton sie wybierze na emeryture tak czy owak za jakies 5 lat mniej wiecej. Mowili tez z Pablo o tym co sie ewentualnie stanie jak Tona zabraknie i powiem tak - odpowiedz pozostawia nieco do zyczenia jesli wiazesz przyszlosc z tym softem.

 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

@Nezumi Weź nie strasz mnie... działam całkowicie na Blenerze 👀 Ale jak Tona zabraknie to może ktoś sensowny podciągnie jakąś boczną gałęź tego softu? I projekt wytrzymie?
2afd7ce2-9c81-4928-a0ef-3dbd790a6916_tex  Oh-God-please-GIF.gif 
A do MAXa nie zamierzam wracać 🙂 W najgorszym wypadku zostaje jeszcze C4D - no ale tutaj też znowu abonamentowa bonanza, a tego unikam jak ognia, półki mogę 💵🧅

Półki co będę żył w bańce zbudowanej z nadziei 😄 że nie będzie aż tak źle. No ale wszyscy wiemy kogo matką jest nadzieja i jak traktuje swoje dzieciaczki 🥴

 

Edytowane przez Mortom
Napisano
19 minut temu, Mortom napisał:

Półki co będę żył w bańce zbudowanej z nadziei 😄 że nie będzie aż tak źle. No ale wszyscy wiemy kogo matką jest nadzieja i jak traktuje swoje dzieciaczki

W tych czasach każdy żyje w bańce. Np. użytkownicy zbrusha.post-64231-this-is-fine-dog-fire-comic-Im-N7mp.webp.a0fad633ab8d06118962dd2642b26bb8.webp

  • Haha 3
Napisano
2 minutes ago, michalo said:

W tych czasach każdy żyje w bańce. Np. użytkownicy zbrusha.post-64231-this-is-fine-dog-fire-comic-Im-N7mp.webp.a0fad633ab8d06118962dd2642b26bb8.webp

Nie każdy, użytkownicy XSI już dawno nie żyją

tzn nie żyją w bańce  🙂

  • Like 1
  • Haha 3
Napisano
2 minuty temu, Destroyer napisał:

Nie każdy, użytkownicy XSI już dawno nie żyją

tzn nie żyją w bańce  🙂

Ich pękła a nasza jeszcze nie. [*]

  • Haha 1
Napisano
3 hours ago, Mortom said:

Ale jak Tona zabraknie to może ktoś sensowny podciągnie jakąś boczną gałęź tego softu? I projekt wytrzymie?

Spoko, wytrzymac wytrzyma. Chodzi mi bardziej o brak zorganizowania, sensownego planu. Ale z drugiej strony teraz Ton jest a plan i tak jest na zasadzie "trzyba dodac AI zeby robilo COS, bo jest modne". Wiec... Moze po prostu nic sie nie zmieni 🙂 Wiesz, tak szybko nie dadza umrzec projektowi ktory zywi tam ta cala wesola druzyne.

@michalo jako byly uzytkownik XSI musze powiedziec ze to bylo mega slabe wydarzenie 😞 Na tyle slabe ze bedac w szoku postawilem na zlego konia i zmarnowalem wiele lat na Blenderze...

Co banki zetkowiczow - juz za tydzien ZB Summit! Zobaczymy co tam wymyslili 🙂

  • Like 1
Napisano
25 minut temu, Nezumi napisał:

Co banki zetkowiczow - juz za tydzien ZB Summit! Zobaczymy co tam wymyslili 🙂

Biorąc po uwagę, że promocyjna subskrypcja dla posiadaczy licencji "50% off" trwa już prawie 4 miechy i jak dotąd nie było żadnego updatu ja się zbyt wiele nie spodziewam poza dalszą integracją z cinemą.

Ale to wątek do narzekania na Blendera więc wracając... 

 

Ja bym chętnie używał okrojonego blendera do renderowania.. przynajmniej wypróbował bo ludziska takie sztosy wrzucają, że toobag niestety wygląda - może nie blado, ale na pewno skromnie 😉 Śmiało można do unreala przyrównywać. 

Ale pewnie do tego potrzeba całej funkcjonalności b3d. Oh well.. 

  • Like 2
Napisano
36 minut temu, Nezumi napisał:

postawilem na zlego konia i zmarnowalem wiele lat na Blenderze...

Ja ci normalnie zazdroszczę... Mieć tyle wolnego czasu żeby tyle pisać i narzekać na soft, którego się nie używa....

 

A co do AI w Blenderze to nie jest to takie bez sensu jak piszesz. Takie Dream textures np. może być bardzo pomocnym narzędziem.

  • Like 1
  • Haha 1
Napisano
11 minut temu, mrys napisał:

Ja ci normalnie zazdroszczę... Mieć tyle wolnego czasu żeby tyle pisać i narzekać na soft, którego się nie używa....

 

A co do AI w Blenderze to nie jest to takie bez sensu jak piszesz. Takie Dream textures np. może być bardzo pomocnym narzędziem.

Użyłem Dream Textures z 2 razy i powiem tak. Jak ma się nadmiar czasu to można się pobawić w generacje textury - tylko jak na razie daje to tylko albedo. Bez normali, bez całej gamy map które trzeba albo samemu dorobić w innym sofcie albo pokombinować w shadrer edytorze. Dla mnie to jeszcze nie to - za dużo zachodu w wpisywaniu, czekaniu na wariacje itd. Szybciej jednak jest kupić materiał i robić dalej. Albo zbudować sobie w substance od zera i mieć 100% kontroli nad procesem.
Ale jak by dorobili coś w stylu Luminara do "podbicia" jakości renderu to czemu nie 🙂 Ale to co wymyślą to się zobaczy jak już coś wymyślą 😜 (coś jak pan Swetru: który miał plan, że będzie miał plan) Jak dożyję oczywiście 😄 

  • Like 1
  • kekw 1
Napisano (edytowane)

Haha 🙂 odwieczna dyskusja trwa. @Nezumi leczysz traumę po nieopanowaniu świata przez Blendera -  kolejne 5 lat bez przełomu 🙂  i w końcu coś pękło. Chłopie, blender jest jak uzależnienie. Wszyscy będziemy w grupie BA - blender anonymous. Mam na imię Nezumi, jestem blenderowcem 🙂 Nie używam blendera od 2 lat 🙂  Natomiast, ja jeszcze wierzę.

Tak serio, to blender zrobił duży progress przez parę ostatnich lat. W wielu aspektach jest dla mnie super ergonomiczny. Te pomysły z jakimś rozbijaniem tego na mniejsze aplikacje są z dupy - w ogóle przeczy to idei blendera - ta darmowość i komunizm też się nie sprawdzają.

Blender ma dwa główne problemy - powinna być odpłatna komercyjna wersja - nie byłoby problemów z opłacaniem devów itd., Ton mógłby zatrudnić kogo sobie wymarzy. Widać różnicę w rozwoju w porównaniu z Maya czy Houdinim, chociaż punkt startowy był podobny. Blender tkwił latami w Blender Internal itd. zbyt długo i ciężko to nadrobić.

Blender powinien być wybitny w jakimś specjalistycznym aspekcie - najłatwiej byłoby rozwinąć sculpt, później okazało by się, że do animacji też jest dobry, albo że z UV-kami da radę najlepiej, a tak trwa w impasie.

 

No i Amsterdam, jakby to robił w USA, czy Kanadzie to też byłoby inaczej. Kto oprócz Tona robi 3D w Holandii :)?

 

Side Effects Software – 25 years on – fxguide

 

traces-FB.pngAlias | Wavefront Maya 1.0 - Character Animation - YouTube3-3-1024x576.png195px-1988-PreLW-VideoScape.png3dsmax.jpg

Edytowane przez alex3d
  • Like 3
Napisano

@alex3d ale wyszperałeś screeny z początków programów, widać jaki postęp się dokonał przez te 25 lat 🙂 Maya 1.0 prosty channebox, dwa shelfy, 4 meniusy i koniec, nie mozna się pogubić 🙂 Teraz ma dużo pozostałości sprzed lat które tylko zawalają ale jak w jenga jest szansa że jak wywalisz nieużywany kod to cała konstrukcja się posypie a już jest mało stabilna, to jak podcinanie gałęzi na której się siedzi 🙂 

Ale maja była najładniejsza z tych wszystkich screenów powyżej ale chyba też najnowsza 🙂 Chociaż power animator z którego się wywodziła też był czysty i ładny i nawet trochę bardziej xsi przypominał z wyglądu  🙂 

  • Like 1
Napisano (edytowane)
9 hours ago, mrys said:

Ja ci normalnie zazdroszczę... Mieć tyle wolnego czasu żeby tyle pisać i narzekać na soft, którego się nie używa....

Nie masz czego zazdroscic - najwyrazniej masz tyle samo czasu skoro odpowiedziales...

A co do narzekania - blenderowcy caly czas narzekaja na softy ktorych nie uzywaja, widocznie mi zostalo ze starych czasow przyzwyczajenie. 🤷‍♂️

I nigdzie nie pisze, ze AI jest bez sensu. Pisze, ze Ton w podcascie nie wie do czego by to mialo byc uzyte, ale wie ze powinno byc dodane. Co jest, powiedzmy, zastanawiajace. Normalnie pojawia sie potrzeba czegos i powoluje sie team do rozwiazania problemu. W Blenderze powoluje sie team ktory ma rozwiazanie, tylko musi odkryc do czego 🤭

@alex3dDokladnie. Once Blender user - always Blender user 😉

Edytowane przez Nezumi
  • Haha 1
Napisano

Co tak cicho? Myslalem ze juz tu bedzie:

Podobalo mi sie. Krotko i na temat. Czy jest to super-duper-mega-ultra realistyczne? Nie jest. Ale daje rade. JEst dynamiczne, fajne. Tylko moge sie doczepic do tego, ze robot, ktory z latwoscia miazdzy nechabiczna reke, wgniata maszyny rozne w fabryce przy byle uderzeniu oderwalby kolesiowi glowe po prostu. Aaaale tam nie jest to dokument w koncu. Bylo fajnie.

  • Like 2
  • Wow 1
Napisano (edytowane)

@Nezumi chwali blendera...

😉

A jak dlamnie to takie solidne OK. Bez fajerwerków... ale może i dobrze 🙂 

 

Edit:
Właśnie mnie oświeciło... no wigilia dzisiaj... i wszystko JASNE! 😜 

Edytowane przez Mortom
  • Haha 3
Napisano

Niedawno pisalem ze pojawienie sie AI-wyplujek sprawilo ze duzo bardziej doceniam prace ludzi. Blender jest super narzedziem w porownaniu z odczlowieczajaca, bezduszna AI wyplujka.

Napisano

Hery całkiem fajnie wyglądają. Mam wrażenie że inne programy już dogoniły majkę z xgenem który swoją drogą od lat nie jest aktualizowany to nie dziwne, że już nie ma takiej przewagi. Ciekawe jak długo będzie tak leżał jak wcześniej nhair zanim kupią coś nowego co go zastąpi 🙂 Pewnie wetaM wiele luk wypełni jak już wyjdzie ale raczej nie będzie to rozwiązanie dla freelancerów na indie licencji więc tak jakby go nie było jak już będzie 🙂 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Czego brakowalo Blenderowi najbardziej? Nie jakiegos tam retopo czy innej bzdury jak dodawanie obiektow w sculpt modzie. To mozna naprawic wszystko addonami. Ton teraz naprawil cos, czego addonem sie nie da naprawic. I czego chyba zaden inny soft nie ma:

No, to teraz blenderowy kosciol ma nie tylko swojego swietego ale i relikwie 😄

(tak na marginesie - uwazam ze wygladaja calkiem spoko te figurki i spoko pomysl. Ale nie mowcie nikomu. )

Edytowane przez Nezumi
  • kekw 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności