Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Transform to nie transpose. To tryby edycji 2d, tryby transpose, narzedzia zwiazane z symetrią, wyswietlaniem i innymi pierdołami. Całe menu różnych rzeczy.

Napisano

Piszesz Transform, chodzi ci o Transpose, mówisz o guzikach z Transform. Serio oczekujesz że się wszyscy będą się domyślać o co kebab?

Napisano

jakich znowu guzikach z transform?! lol..

monio whatever.. źle mnie zrozumiałeś. to nie topic zbrusha...

 

Film: jak dla mnie totalna porażka wydajnościowa.. źle zaprogramowane to jest.. kolesie nie zrobili odpowiednich testów zależności ilości renderujących rdzeni oczym wie prawie każdy w efekcie czas uzyskany przez nich jest taki sam a nawet gorszy od zestawów będących tylko 2 or 3 GPU

Napisano

@monio zrobie zrobie, wydajność jest ok. Mając taki widget napewno by usprawnili maskowanie bo to co jest teraz jest po prostu bezuzyteczne.

 

moze byc nawet cos takiego jak tutaj

[video=youtube;bHkC5s-CKvQ]

 

jeszcze jedno zdanie, na nicholasie sie nie zawiodłem. On byle gówno dorzuci do blendera i będzie to hit. Mam tylko nadzieje że to durne blenderowe community nie będzie prosić o ulepszenie kursora który porusza się po powierzchni bo to jest bezsens bezsensów i tylko zmarnuje te pare tygodni tego gościa. W ogole ktoś widział liste proposali nad którymi ma on pracować?

Napisano

Na moim GTX460 wydajność jest daleka od OK. Blocking pod sculpt w innych softach spoko ale w detal żaden nie mogę wejść. Milion poly i blender staje się nieresponsywny.

Napisano
Checked whole patch again at last. Looks good apart from a little thing that can be handled later anyway.

An issue is that we should probably use a glew that supports multiple contexts for this to work - btw @jwilkins which version is that based on?

If that's the case we should really disable system glew, until distributions catch up

 

Also committed some edits in branch. I think it can be applied after bcon1 so we have plenty of time to iron out any issues.

 

4KncAn9.jpg

(pewnie jeszcze ze 2 wydania zanim to dopicują ale no kurde nareszcie robi to BF a nie studenciak z doskoku)

Napisano

Na to właśnie czekam. Mam gdzieś sculpt, game engine, a nawet ten cały bake, ale viewport, to jest to :) Viewporcik a potem jeszcze lepsze wsparcie dla popularnych formatów i będę w niebie.

Napisano

Epic news. Testuje nowy patch od Dalai. Scenka z 80 obiektami hipoly, wypalam normalki:

 

-Wersja z buildbota - 1.26min i 2600MB RAMu

-Wersja z patchem - 1.26min i 300MB RAMu

 

:)

Napisano

@ Monio, czyli warto było zrobić lobbing i szum. Obiekty należące do tej samej mapy bejkuje równolegle, czy jeden po drugim? Psy-fi wydaje się być jednym z bardziej aktywnych i dynamicznych devów w ostatnim czasie.

Napisano
Napisałem na co ja czekam, a nie czego potrzebuje blender. Tak ciezko to skumac? Myslalem ze na tym forum przesiaduja dorosli ludzie.

 

tak niestety tutaj jest.. łap plusa

Napisano
Napisałem na co ja czekam, a nie czego potrzebuje blender. Tak ciezko to skumac? Myslalem ze na tym forum przesiaduja dorosli ludzie.

 

Ale o co ci chodzi głównie? Na czym polega twój problem w komunikacji z resztą forumowiczów?

Napisano

Mam nadzieję, że animacja będzie ciekawsza niż banalny Sintel. Chodzi mi o fabułę i scenariusz, bo technicznie źle nie było.

 

Ale o co ci chodzi głównie? Na czym polega twój problem w komunikacji z resztą forumowiczów?

Co za ironia... i kto to mówi? :D

  • Sad 1
Napisano

Ja to mówię i nie czuje tu ironii.

Zadałem pytanie, z czym masz problem w komunikacji, jak zasugerowałeś, że nie jesteśmy dorosłymi ludźmi.

Chodzi o minusy? ja dałem tylko jeden - zemściak za zamściaka na blenderowni :) reszta jest od innych niedorosłych ...

 

Andrew jako 3D Lead, no no.

Taka aktywność Andrew nie powinna zaszkodzić, niech robi takie sci-fy , zmiast kontynuacji cyklu: "blender is broken"

Napisano
w własnym projekcie trudno żeby nie był..

 

Osobiście to wolał bym, aby Fundacja skupiła się na dostarczaniu narzędzi, a ludzie z zewnątrz produkowali shorty. Dzięki temu, że powstał by jakiś dystans, to może łatwiej było przy przeforsować rzeczy, które są naprawdę potrzebne.

Napisano
To nie jest jego projekt tylko Colina.

Jest wreszcie szansa na to że od strony scenariusza , short będzie trzymał poziom. Z tego co mówili kasa ma iść na postprodukcje, więc zapowiada się dobry short. Taki produkt może bardzo pomóc w promocji Blendera.

Napisano

Niech sobie robią. To nie jest kasa BF więc nie ma problemu. Szczerze to nie widzę za bardzo szans na sukces projektu open game. Integracja z silnikami zewnętrznych firm wychodziłaby poza ramy otwartego projektu, Unity czy UE4 nie przejdą. Niby co mieliby rozwijać? BGE które jest koncertowo spalone przez licencje i nie ma żadnej przyszłości? Musieliby najpierw zaprojektować nowy Game Engine i zacząć go pisać od zera na innej licencji. To by było super ale koszta byłyby tak astronomiczne że nie zebraliby nawet minimum kasy na sam engine a co dopiero produkcje całej gry. Nawet jakby cudem się to stało to końcowo ten engine i tak byłby wątłym cieniem kolosów od Unity Tech i EPICa. Tysiące dolarów kontra miliony.

Napisano

@Monio

 

Pozwól, że rozwinę :P - kolejna animacja... i to nawet nie z pod BF więc Blender niewiele zyska, a ci szukają tanich/darmowych robotników? Kto by się na to pisał...

 

Już społeczny Open Game miałby więcej sensu, bo BF ma w dupie gry, może by coś odżyło.

 

Co do FLOSSowego silnika na którym można by oprzeć projekt zamiast BGE - Godot Engine, a tutaj GitHub

Napisano

Nie sadze że by odżyło bo nadal opieraliby się n swoich konceptach i w tyłku mieli kompatybilność z enginami third party a to jest najbardziej kluczowe dla ludzików od gierek.

 

Z tego co widzę ten Godot to na razie pierdółka. Kilka gier wydanych przez firmę która używała go jako in-house tool, proste toole, malutkie community. No i ten renderer... OGL2.0 ES jako maks możliwości nawet na pececie? Serio? :D

Żeby projekt Open Game miał jakiś sens to musi to być coś dużego kalibru tak żeby wbiło się w świadomość szerokiego grona ludzi. Przed czasami Unity Yo Frankie mógł coś jeszcze pokazać, teraz takich gier są tysiące i można je zrobić łatwiej darmowymi narzędziami jak Unity Free. Zrobienie platformerka jak na Unity Free tylko trudniej, dłużej i kosztowniej nikogo nie przekona do FLOSSowego game devu. Może kiedyś ten Godot się do tego nada, teraz na pewno nie ma to sensu.

Napisano

tylko przypomnę, że to nie jedyny projekt realizowany w Blenderze. Jest jeszcze repto108.

przyszłość Blendera, to jego narzędzia, ale potrzebna mu jest baza w postaci mocnego viewportu z podglądem + ukończenie cyclesa.

 

Ludzie w fundacji muszą zrozumieć że integracja z płatnymi programami jest potrzebna. Nie można blokować rozwoju z powódek ideologicznych.

Napisano

@Monio

 

Spoko, rozumiem. Mają malutkie community bo otworzyli silnik dopiero 3 miechy temu. ;) Szybko się rozwinie, ma solidnie zaprojektowaną architekturę - zarówno od strony kodu jak i pipeline - a twórca tego silnika to code ninja, heh. Silniczek, ale bardzo dobrze rozwinięte bogate API, a to essential. Super nowoczesny renderer i toolsy to miłe dodatki, ale nie zrobisz nimi dobrej gry, choć zdecydowanie wymaga to pracy, co też jest czynione, ale dopiero w następnym roku zobaczymy deffered renderer na GLES3, choć do tego czasu skapnie kilka dobroci.

 

Ogólnie mnie jara dizajn silnika, więc planuje wpompować w niego trochę mojego czasu. Polecam tylko przetestować go przed wydawaniem wyroków :) nic nie kosztuje hehe.

Napisano

Facet chce zrobic animacje/efekty w Blenderze. Facet, ktory pracuje sobie kilka lat w studio, o ktorym niejeden tutaj ma mokre sny, zeby chociaz sobie przed nim zdjecie zrobic. W tej pracy mial okazje brac udzial przy wspoltworzeniu swiatowych, kinowych hitow. Nie musi uzywac Blendera ale chce i decyduje sie na to, stara sie zebrac ludzi. Zupelnie prywatny, niezalezny projekt. A tu co? "Eeeee, po co kolejna animacja, bez sensu, Blender nic nie zyska".

 

cooo? o_O

 

Panowie, z calym szacunkiem, chyba wam juz potrzebne wakacje od Blendera i chlodny prysznic na opamietanie, bo na prawde zaczyna to brzmiec jak jakas deweloperska sekta :/ Blender nie musi zyskiwac nowej opcji za kazdym projektem. Ludzie nie robia filmow po to zeby rozwijac narzedzie (poza fundacja, ktorej to powinno byc celem jesli juz obrali taka forme rozwoju). Zwykle chca opowiedziec historie. Zamiast sie cieszyc, ze wybrali Blendera to znowu narzekania... Jeszcze bym rozumial jakby chodzilo o fundacje ale to sa zwyczajni uzytkownicy, kolesie ktorzy chca sobie zrobic film... Moze juz czas przestac traktowac Blendera jak jakiegos niedorozwinietego kuzyna Mayi, ktory wymaga calodobowej opieki i pozwolic mu robic to na co ma ochote, okrzepnac. Chcecie gry? No to robcie gre zamiast innym dyktowac co maja robic ze swoim czasem. Wybaczcie ale te ostatnie stwierdzenia byly po prostu niedorzeczne z waszej strony.

 

Sa tez ludzie ktorzy uzywaja Blendera przy produkcji gier i nie uwazaja za stososowne trabic o tym na lewo i prawo - ot zwykle, codzienne narzedzie. Tutaj niezalezna produkcja:

 

http://www.indiedb.com/games/bushido-legend-of-the-samurai

 

Sledze postepy bo fajny temat. Kiedys pokazali taki gif:

 

http://www.meteorpixel.co.uk/images/showcase/quickcomp1.gif

 

Zapytalem do czego uzywaja Blendera. Jeden z nich odpowiedzial:

"All the artists on the team have their own different sets of tools. There is some cross over (e.g. we all use nDo/dDo) but I pretty much exclusively use Blender for any 3D modelling or any animations!"

 

Da sie? Da sie. Blender cos zyska? Juz zyskal - uzytkownikow.

Napisano

n-pigeon- Super nowoczesny renderer? Żartujesz? OpenGL 2 ES to wykastrowana wersja tego co było na PC dokładnie 10 lat temu. Pomiędzy nim a obecnymi standardami z pecetów czy konsol jest kolosalna przepaść. Dodatkowo ten engine ma okrojone możliwości shaderów. Nie mogę zrozumieć takiego strzału w stopę, to nie nastraja pozytywnie.

Jak zrobią renderer oparty chociażby o standardy panujące na dzisiejszych laptopach (desktopowy OpenGL 4.4) i dodadzą takie nody jak w Unrealu dzięki którym zrobię sobie w jeden wieczór prototyp gry to może się tym zainteresuje. Na razie za 60zł mogę mieć dostęp do nowego UE4, bez konieczności dalszego płacenia subskrypcji (płaci się za updaty), z pełnym dostępem do kodu.

Napisano (edytowane)

@Nezumi

to może powinni zacząć trąbić bo Tona interesują tylko animatorzy, może by zwrócił uwagę na gamedevów. Co do projektu wspomnianego wyżej, dla mnie to szukanie taniej siły roboczej, by spełniać własne ambicje, ale co ja tam wiem :P

 

@Monio

Ta i za 60 zeta miesięcznie odpalisz swoje gry na GLES2 bo większość telefonów tylko to obsługuje ;) No chyba, że interesuje cię rynek gier PC. Po za tym potrzeba dobrego wsparcia dla ficzerów z GLES2 by potem dodać bajerki z wykorzystaniem GLES 3 takie jak deffered shading który potrzebuje forward rendering (GLES2) by obsłużyć przezroczystości więc yeah... wszystko w swoim czasie.

 

Jakie okrojone możliwości shaderów?

 

Mimo, że sam chętnie zobaczyłbym nodki dla skryptów albo choć sygnałów, (dla shaderów są, ale obecnie wyłączone, trzeba je reanimować), to design Godota niesamowicie ułatwia tworzenie scen i ich skryptowanie. Cały system opiera się na niskopoziomowych nodach, instancjowaniu takich drzewek nodów w innych drzewkach, a samo skryptowanie polega na rozszerzaniu nodów, przy czym sam GDScript jest banalny. To nie Unity gdzie trzeba sporo tyrać przy kodzie.

 

Dodatkowo taka architektura potencjalnie ułatwiłaby zaimplementowania graficznych nodów, w zasadzie byłaby to zwykłą nakładka na bytecode GDS.

 

Luzik, ja rozumiem, że może Ci nie odpowiadać, ale bez przesady trochę zbyt surowo na to wszystko spoglądasz :)

Edytowane przez n-pigeon
Napisano
@Nezumi

Co do projektu wspomnianego wyżej, dla mnie to szukanie taniej siły roboczej, by spełniać własne ambicje, ale co ja tam wiem :P

 

Alez oczywiscie :D Ale czy to cokolwiek zmienia w fakcie, ze uzyja Blendera i wiecej osob sie o nim dowie? Ludzie glupsze rzeczy robia za darmo. Jeden z drugim cos podlubie sobie w Blenderze - ani to gorsze ani lepsze od robienia niezaleznej gry ktorej nikt nie kupi - bo takie sa realia wiekszosci tych amatorskich gierek, ktore zamiast zaskakiwac pomyslem staraja sie udawac produkcje firm ktore wpompowaly w nie miliony dolarow.

Napisano
Ta i za 60 zeta miesięcznie odpalisz swoje gry na GLES2 bo większość telefonów tylko to obsługuje ;)

Telefonów. Tylko właśnie co z całą resztą sprzętu czyli PC, konsole i nowsze komórki/tablety? Goście reklamują się jako cross platform a na razie wygląda na to że ten engine jest dostosowany tylko do komórek. 3DSa to w ogóle tam wpisali dla jaj. Godot ma okrojone shadery bo korzysta z własnego języka shaderów który oferuje tylko cześć możliwości OGLES2. To wyczytałem dzisiaj na wiki i ich forum.

 

Patrze surowo bo narzędzia traktuje pragmatycznie. Ile wkładam kasy/czasu/umiejętności a ile dostaje ficzerów.

Wychodzi na to że ten silnik jest nastawiony głównie na komórki. Osobiście rzygam już mobilem i jego ograniczeniami więc wspieranie kolejnego narzędzia do robienia gier na komórki mi wisi. Jak zrobią z tego coś bardziej uniwersalnego to wtedy się zastanowię. Chętnie bym zobaczył jakoś sensownie napisany roadmap i kampanie crowdfundingową tak jak przy Kricie. Jak zapowiedzą renderer na poziomie i wizualne programowanie nodami to ich ozłocę.

Napisano

http://code.blender.org/index.php/2014/09/hair-system-roadmap/

 

Mi ten ficzer się nie przyda ale jestem pełen podziwu dla Lukasa za to jak konkretnie podchodzi do tematu. Oby po skończeniu fizyki i prac przy gooseberry zabrał się za object nodes. Jeśli będzie się dało dokładnie operować kontekstem operacji (na jakim obiekcie, face, vertex grupie zastosować modyfikator) to będzie petarda. Proceduralizm fot the win.

Napisano (edytowane)

http://www.youtube.com/watch?v=mM9ADXfvnVo

Tak do dyskusji o BGE, dzięki któremu można tworzyć z dużą łatwością prototypy gier. Oczywiście bardziej jest to kierowane do młodych twórców, którzy w oparciu o prostotę, mogli by rozwijać swoje marzenia o stworzeniu pierwszej gry. Takie coś powinni wprowadzić do szkół, bo choć każdy silnik działa na innych zasadach, to schemat na tworzenie gier jest podobny.

Korzystając z BGE można z dziecinną łatwością zrobić, bez skryptowania w pythonie, proste lub bardziej zaawansowane gry ćwicząc bez ograniczeń cały proces.

BGE mogło by się równie dobrze stać narzędziem wpierającym tworzenie modeli, animacji oraz prezentacji postaci/otoczenia, ale ten potencjał został zamrożony i nikt nie widzi powodu by o to zadbać.

 

Myślę jednak że dzień w którym fundacja zrozumie to, że Blender nie jest wszystkim, a tylko częścią, nigdy nie nastąpi i to stanowi dla samego programu główne ograniczenie.

Edytowane przez floo
Napisano

 

asset sketcher fajna sprawa ale obawiam sie ze niedlugo blender obrosnie w mase pluginow ktore beda ulatwialy zycie ale beda platne...w ten sposob opluginowanie darmowego programu bedzie kosztowalo np 300$...

owszem to i tak taniej niz softy komercyjne , ludzie musza jesc itd ... takie luzne spostrzezenie...

Napisano

@pxl666 i tak i nie. Też o tym myślałem, ale z drugiej strony na Blenderaddonlist jest ponad 200 darmowych addonów.( z dostępnych w sieci ok 1000). Jeżeli ktoś robi coś naprawdę znaczącego i poświęca na to kilkadziesiąt godzin, to na pewno czynnikiem motywującym są dwie rzeczy: zainteresowanie społeczności(podziękowania), rekompensata finansowa.

Zakup addona do Blendera łatwo przeliczyć na czas jaki muszę poświęcić, by wykonać ręczną pracę i czy się zwraca taka inwestycja oszczędzająca mój czas.

Do Maxa, Mayki też jest cała masa narzędzi, darmowych i płatnych. Wydaje się to być naturalne zjawisko i osobiście nie dostrzegam komercjalizacji, a bardziej to że jest szansa na tworzenie profesjonalnych narzędzi od początku do końca. Może przyciągnie to programistów do rozbudowania i zwiększenia możliwości samego Blendera.

Największym plusem jest to że takie rozwiązania są kompletnie niezależne od Fundacji i nie potrzeba zgody, dyskusji, tylko pozostaje prosta polityka. Podoba się, to bierz produkt za rozsądną cenę. Dodatkowo większość dba o to by aktualizować kod do bierzącej wersji programu.

Napisano

Nie wiem, czy słusznie, ale patrzę na nowe addony jako na feature'y, które nie zostaną wprowadzone do trunka. Jako coś, co zostało już "zaklepane" przez prywatną osobę i żaden z deweloperów nie będzie tracił czasu na stworzenie odpowiednika danego narzędzia samemu.

Napisano
Nie wiem, czy słusznie, ale patrzę na nowe addony jako na feature'y, które nie zostaną wprowadzone do trunka. Jako coś, co zostało już "zaklepane" przez prywatną osobę i żaden z deweloperów nie będzie tracił czasu na stworzenie odpowiednika danego narzędzia samemu.

tak...wlasnie to mialem tez na mysli - to co robione bedzie dodatkami , platnymi lub nie , bedzie traktowane jako oddzielne , pomimo scislego zintegrowania z gui programu...w efekcie pojawia sie np videotutki gosci z blenderem naladowanym addonami niedostepnymi w standartowym blenderze...

nie mowie ze to jest samo zlo , mam na mysli ze to zmienia swoista homogenicznosc blendera ...tym bardziej ze dla zabawy nie usmiecha mi sie wydac np 30$ , a ktos kto na sofcie zarabia bez mrugniecia wyda 200$

...taka sytuacja...

Napisano

Tego samego boje się w temacie bakeu. Teoretycznie są już 2 addony które usprawniają pracę. Nie są nawet w połowie tak zaawansowane niż to co ja chciałbym przepchnąć ale developerzy mogą stwierdzić że "przecież działa".

Napisano (edytowane)

Addon UV-Tool jest przykładem na to że mogą się pojawiać darmowe odpowiedniki, tego co jest na Blendermarket. Ważna jest reakcja community. Uwierzcie mi, że mimo tego że jest dobry addon i nie ma odzewu, to motywacja spada.

Od dawna powtarzam, że addony giną w czeluściach internetu, zamiast lądować na wiki. To jest w interesie fundacji i community, a nie samego autora.

 

Poprosili gościa, aby zrobił konwersje na pythona i jest. Dlatego nie dramatyzował bym z tym, że narzędzia będą blokowane, bo z drugiej strony powstaje pytanie: Czy taki addon, by kiedykolwiek powstał? Wiele jest zapewne też osób które nie chciałby się dzielić wynikiem swojej pracy, a motywacje odnajdują w $.

Może powinno powstać, coś takiego jak limitowana dotacja. Po przekroczeniu kwoty A, czy czasu B addon zostaje uwalniany do wiki?

Edytowane przez floo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności